-
Blz. 1
Jaarstukken 2020
-
Blz. 2
Jaarstukken 2020
-
Blz. 3
Programma’s
-
Blz. 4
Aanbieding en leeswijzer
-
Blz. 5
Aanbieding en voorstel
-
Blz. 6
Leeswijzer
-
Blz. 7
Samenvatting
-
Blz. 8
Overzicht resultaat per programma
-
Blz. 9
Financiële samenvatting
-
Blz. 10
Programma 0 - Algemeen bestuur en organisatie
-
Blz. 11
Programma 0 - Algemeen bestuur en organisatie
-
Blz. 12
Wat omvatte het programma | Wie is bestuurlijk verantwoordelijk
-
Blz. 13
Wat hebben wij bereikt?
-
Blz. 14
Zelfstandigheid
-
Blz. 15
0.1 | We blijven aangesloten bij lopende samenwerkingsverbanden
-
Blz. 16
Ondersteuning initiatieven
-
Blz. 17
0.2 | Het ondersteunen van initiatieven in de samenleving
-
Blz. 18
Dienstverlening
-
Blz. 19
0.3 | Steeds meer producten en diensten bieden we digitaal aan
-
Blz. 20
0.4 | We nemen deel aan de burger- en ondernemerspeiling van 'Waarstaatjegemeente"
-
Blz. 21
0.5 | We onderzoeken wat de wensen van onze inwoners en ondernemers zijn en passen onze dienstverlening daarop aan
-
Blz. 22
0.6 | We zijn online dichterbij, meer zichtbaar en beter bereikbaar door de inzet van social media
-
Blz. 23
Goed werkgeverschap
-
Blz. 24
0.7 | Aanpassen/verbeteren arbeidsvoorwaarden
-
Blz. 25
0.8 | Banen realiseren in het kader van de wet banenafspraak
-
Blz. 26
0.9 | Opleiding en ontwikkeling van medewerkers
-
Blz. 27
0.10 | Opstellen arbobeleidsplan voor de periode 2019-2023
-
Blz. 28
0.11 | Verbeteren HR gesprekscyclus
-
Blz. 29
Inperken inhuur
-
Blz. 30
0.12 | Inperken externe inhuurkrachten tot maximaal 10%
-
Blz. 31
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 32
Belangrijkste verschillen tussen realisatie en begroting na wijziging (x € 1.000)
-
Blz. 33
Programma 1 - Openbare orde en veiligheid
-
Blz. 34
Programma 1 - Openbare orde en veiligheid
-
Blz. 35
Wat omvatte het programma | Wie is bestuurlijk verantwoordelijk
-
Blz. 36
Wat hebben wij bereikt?
-
Blz. 37
Veiligheidsbeleving
-
Blz. 38
1.1 | Opstellen integraal veiligheidsbeleid & uitvoeringsplan m.b.t. veiligheidsbeleving
-
Blz. 39
Wijkagenten
-
Blz. 40
1.2 | Opstellen integraal veiligheidsbeleid & uitvoeringsplan m.b.t. veiligheidsbeleving (wijkagenten)
-
Blz. 41
Behoud voorzieningen
-
Blz. 42
1.3 | Behoud van de hulpverleningsposten en bewaken aanrijtijden
-
Blz. 43
Veiligheid
-
Blz. 44
1.4 | Opstellen integraal veiligheidsbeleid en uitvoeringsplan
-
Blz. 45
1.5 | We vragen onze inwoners zelf een bijdrage te leveren aan een veilige woon- en leefomgeving
-
Blz. 46
Voorlichting en bewustwording
-
Blz. 47
1.6 | Samen met de betrokken partijen blijven we werken aan een veilige en rustige jaarwisseling in de gemeente
-
Blz. 48
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 49
Belangrijkste verschillen tussen realisatie en de begroting na wijziging (x € 1.000)
-
Blz. 50
Programma 2 - Verkeer, vervoer en waterstaat
-
Blz. 51
Programma 2 - Verkeer, vervoer en waterstaat
-
Blz. 52
Wat omvatte het programma | Wie is bestuurlijk verantwoordelijk
-
Blz. 53
Wat hebben wij bereikt?
-
Blz. 54
A28
-
Blz. 55
2.1 | Actieve deelname aan het MIRT onderzoek
-
Blz. 56
2.2 | Voor een nieuwe aansluiting op de rijksweg A28 wordt een college- en raadsvoorstel opgesteld
-
Blz. 57
Openbaar vervoer
-
Blz. 58
2.3 | Onderzoek uitbreiding of aanpassing lijn 40
-
Blz. 59
Treinhalte
-
Blz. 60
2.4 | Bij een positief besluit over uitbreiding dienstregeling Leeuwarden - Zwolle zal de mogelijke realisatie van een station in Staphorst verder worden voorbereid
-
Blz. 61
Haven
-
Blz. 62
2.5 | Bepalen mate van deelname uitbreiding haven Meppel, afhankelijk van de uitkomsten van een onderzoek naar de voordelen voor Staphorster bedrijven/ondernemingen
-
Blz. 63
Fietsplan
-
Blz. 64
2.6 | Het huidige fietsplan actualiseren
-
Blz. 65
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 66
Belangrijkste verschillen tussen realisatie en begroting na wijziging (x € 1.000)
-
Blz. 67
Programma 3 - Economie en ondernemen
-
Blz. 68
Programma 3 - Economie en ondernemen
-
Blz. 69
Wat omvatte het programma | Wie is bestuurlijk verantwoordelijk
-
Blz. 70
Wat hebben wij bereikt?
-
Blz. 71
Bedrijventerreinen
-
Blz. 72
3.1 | Er wordt ingezet op een spoedige realisatie van de bedrijventerreinen De Esch IV en V
-
Blz. 73
Startende ondernemers
-
Blz. 74
3.2 | Informatieve bijeenkomsten organiseren voor ondernemers eventueel samen met het onderwijs
-
Blz. 75
3.3 | We onderzoeken waar startende ondernemers behoefte aan hebben via een enquête en/of het houden van interviews
-
Blz. 76
Winkelhart
-
Blz. 77
3.4 | De gemeente onderhoudt contact met ondernemers- verenigingen, participeert, ondersteunt en faciliteert en zij onderzoekt samen met de OSR de subsidiemogelijkheden. De OSR stelt een detailhandelsvisie op.
-
Blz. 78
3.5 | De OSR stelt een detailhandelsvisie op
-
Blz. 79
Nieuwe bestemmingen
-
Blz. 80
3.6 | Indien agrarische bebouwing vrijkomt, kent de gemeente via de beleidsdocumenten Rood voor Rood en Vrijkomende Agrarische bebouwing kaders voor hergebruik van deze percelen/bebouwing.
-
Blz. 81
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 82
Belangrijkste verschillen tussen realisatie en begroting na wijziging (x € 1.000)
-
Blz. 83
Programma 4 - Onderwijs
-
Blz. 84
Programma 4 - Onderwijs
-
Blz. 85
Wat omvatte het programma | Wie is bestuurlijk verantwoordelijk
-
Blz. 86
Wat hebben wij bereikt?
-
Blz. 87
Basisonderwijs
-
Blz. 88
4.1 | Uitvoering bestuursopdracht Primair Onderwijs
-
Blz. 89
Vakonderwijs
-
Blz. 90
4.2 | Inventariseren bij het onderwijsveld en ondernemers of er behoefte is aan vakonderwijs
-
Blz. 91
Bibliotheken
-
Blz. 92
4.3 | Behouden steunpunt in Rouveen (bibliotheek)
-
Blz. 93
4.4 | Uitvoering geven aan het gesloten convenant laaggeletterdheid
-
Blz. 94
4.5 | Updaten 'Visiedocument' op de bibliotheek in de gemeente Staphorst
-
Blz. 95
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 96
Belangrijkste verschillen tussen realisatie en begroting na wijziging (x € 1.000)
-
Blz. 97
Programma 5 - Sport, cultuur, recreatie en toerisme
-
Blz. 98
Programma 5 - Sport, cultuur, recreatie en toerisme
-
Blz. 99
Wat omvatte het programma | Wie is bestuurlijk verantwoordelijk
-
Blz. 100
Wat hebben wij bereikt?
-
Blz. 101
Nieuw sport- en beweegbeleid
-
Blz. 102
5.1 | Opstellen nieuw beleid om het bewegen en sporten van inwoners te stimuleren
-
Blz. 103
Culturele vormingsactiviteiten
-
Blz. 104
5.2 | Formuleren nieuwe visie op kunst en cultuur
-
Blz. 105
Entree Staphorst
-
Blz. 106
5.3 | Project culturele hart van Staphorst
-
Blz. 107
5.4 | Project kop Muldersweg
-
Blz. 108
Natuurgebied
-
Blz. 109
5.5 | Opstellen plan voor een goed en toegankelijk natuurgebied
-
Blz. 110
Stimuleren cultureel erfgoed
-
Blz. 111
5.6 | Creëren kunstroute
-
Blz. 112
5.7 | Wandelroute opzetten met Museum Staphorst en de Monumentenadviesraad
-
Blz. 113
Recreatiegebied
-
Blz. 114
5.8 | Ontwikkelen aantrekkelijke recreatiegebieden
-
Blz. 115
Verblijf en recreatie
-
Blz. 116
5.9 | Uitwerking concrete plannen verblijf & recreatie gemeente Staphorst
-
Blz. 117
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 118
Belangrijkste verschillen tussen realisatie en begroting na wijziging (x € 1.000)
-
Blz. 119
Programma 6 - Sociaal domein
-
Blz. 120
Programma 6 - Sociaal domein
-
Blz. 121
Wat omvatte het programma | Wie is bestuurlijk verantwoordelijk
-
Blz. 122
Wat hebben wij bereikt?
-
Blz. 123
Ontschotting decentralisaties
-
Blz. 124
6.1 | Vorming van één toegang 0-100
-
Blz. 125
Dagbesteding ouderen
-
Blz. 126
6.2 | Dagbesteding ouderen
-
Blz. 127
Lokaal actieplan: waardig ouder worden
-
Blz. 128
6.3 | Lokaal actieplan: waardig ouder worden
-
Blz. 129
Mantelzorgers
-
Blz. 130
6.4 | Mantelzorgers
-
Blz. 131
Ondersteuning lokale initiatieven
-
Blz. 132
6.5 | Ondersteuning lokale initiatieven
-
Blz. 133
Verbeteren zorg en ondersteuning
-
Blz. 134
6.6 | Verbeteren zorg en ondersteuning
-
Blz. 135
Begeleid wonen
-
Blz. 136
6.7 | Begeleid wonen
-
Blz. 137
Kwaliteit jeugdzorg
-
Blz. 138
6.8 | Kwaliteit jeugdzorg
-
Blz. 139
Preventief jeugdbeleid
-
Blz. 140
6.9 | Preventief jeugdbeleid
-
Blz. 141
Armoedebestrijding
-
Blz. 142
6.10 | Armoedebestrijding
-
Blz. 143
Integratiebeleid nieuwkomers
-
Blz. 144
6.11 | Integratiebeleid nieuwkomers
-
Blz. 145
Reestmond
-
Blz. 146
6.12 | Reestmond
-
Blz. 147
Schuldhulpverlening
-
Blz. 148
6.13 | Schuldhulpverlening
-
Blz. 149
StaphorstWerkt!
-
Blz. 150
6.14 | StaphorstWerkt!
-
Blz. 151
Werkzoekenden
-
Blz. 152
6.15 | Werkzoekenden
-
Blz. 153
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 154
Belangrijkste verschillen tussen realisatie en begroting na wijziging (x € 1.000)
-
Blz. 155
Programma 7 - Volksgezondheid en milieu
-
Blz. 156
Programma 7 - Volksgezondheid en milieu
-
Blz. 157
Wat omvatte het programma | Wie is bestuurlijk verantwoordelijk
-
Blz. 158
Wat hebben wij bereikt?
-
Blz. 159
Aanpak alcoholmisbruik en drugsgebruik
-
Blz. 160
7.1 | Aanbieden preventieprogramma t.a.v. alcohol-, drugs- en schermgebruik
-
Blz. 161
Beleid gezondheid
-
Blz. 162
7.2 | Gezondheidsaspect aandacht geven in de notities die daarover worden opgesteld
-
Blz. 163
Gezonde leefstijl
-
Blz. 164
7.3 | Afspraken maken met het onderwijs om te komen tot 'gezonde scholen'
-
Blz. 165
7.4 | Opstellen 'Lokaal gezondheidsplan'
-
Blz. 166
7.5 | Platform Alcohol & Drugs verbreden naar platform Lokaal Gezondheidsbeleid
-
Blz. 167
Energieneutraal
-
Blz. 168
7.6 | Opstellen uitvoeringsprogramma grootschalige energieopwekking
-
Blz. 169
Energietransitie
-
Blz. 170
7.7 | Uitkomsten energieopwekking blijven zoveel mogelijk binnen de samenleving
-
Blz. 171
Integrale aanpak
-
Blz. 172
Verduurzamen
-
Blz. 173
7.8 | Opstellen uitvoeringsprogramma verduurzamen gemeentelijk vastgoed (energieneutraal)
-
Blz. 174
Zonne-energie
-
Blz. 175
Zorgvuldige en spaarzame omgang energie
-
Blz. 176
Afvalstromen
-
Blz. 177
7.9 | Continueren huidig systeem van omgekeerd inzamelen
-
Blz. 178
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 179
Belangrijkste verschillen tussen realisatie en begroting na wijziging (x € 1.000)
-
Blz. 180
Programma 8 - Volkshuisvesting en ruimtelijke ordening
-
Blz. 181
Programma 8 - Volkshuisvesting en ruimtelijke ordening
-
Blz. 182
Wat omvatte het programma | Wie is bestuurlijk verantwoordelijk
-
Blz. 183
Wat hebben wij bereikt?
-
Blz. 184
Behoefte woningbouw
-
Blz. 185
8.1 | Woononderzoek en herijking van de Woonvisie
-
Blz. 186
Koop- en huurwoningen
-
Blz. 187
8.2 | Overleg met (project)-ontwikkelaars en woonstichting Vechthorst over invulling programma
-
Blz. 188
Woningbouw de Slagen
-
Blz. 189
8.3 | Regelmatig overleg met de ontwikkelaar m.b.t. woningbouw de Slagen
-
Blz. 190
Omgevingsvisie
-
Blz. 191
8.4 | Geen afzonderlijke beleidsnota's, maar nagaan of nieuw beleid in de cyclus van de Omgevingsvisie opgenomen kan worden
-
Blz. 192
8.5 | In het kader van EPOS aandacht besteden aan terugdringen van regelgeving en onderzoekplicht
-
Blz. 193
Rieten daken
-
Blz. 194
8.6 | Samenstellen lijst met stimuleringsmogelijkheden voor behoud rieten dak
-
Blz. 195
Verlagen leges vergunningen
-
Blz. 196
8.7 | Onderzoek naar aanpassing leges bij onderhoud of opnieuw aanbrengen rieten dak
-
Blz. 197
8.8 | Onderzoek naar eventuele aanpassing leges in verband met beschermd dorpsgezicht
-
Blz. 198
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 199
Belangrijkste verschillen tussen realisatie en begroting na wijziging (x € 1.000)
-
Blz. 200
Programma 9 - Overhead
-
Blz. 201
Programma 9 - Overhead
-
Blz. 202
Wat omvatte het programma | Wie is bestuurlijk verantwoordelijk
-
Blz. 203
Wat hebben wij bereikt?
-
Blz. 204
Collegeprogramma
-
Blz. 205
9.1 | Monitoring collegeprogramma
-
Blz. 206
Gelijkblijvende belastingdruk
-
Blz. 207
9.2 | De tarieven voor de gemeentelijke belastingen en retributies worden enkel gecompenseerd voor de inflatie
-
Blz. 208
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 209
Belangrijkste verschillen tussen realisatie en de begroting na wijziging (x € 1.000)
-
Blz. 210
Financiële samenvatting
-
Blz. 211
Overzicht resultaat per programma
-
Blz. 212
Financiële samenvatting
-
Blz. 213
Jaarrekening: Overzicht baten en lasten 2020
-
Blz. 214
Baten en lasten 2020
-
Blz. 215
Stortingen en onttrekkingen 2020
-
Blz. 216
Resultaat 2020
-
Blz. 217
Toelichting op het overzicht van baten en lasten 2020
-
Blz. 218
Programma 0 - Algemeen bestuur en organisatie
-
Blz. 219
Programma 0 - Algemeen bestuur en organisatie
-
Blz. 220
Belangrijkste verschillen tussen de realisatie en begroting na wijziging (x € 1.000)
-
Blz. 221
Toevoegingen/onttrekkingen aan reserves
-
Blz. 222
Incidentele lasten en baten (x € 1.000)
-
Blz. 223
Programma 1 - Openbare orde en veiligheid
-
Blz. 224
Programma 1 - Openbare orde en veiligheid
-
Blz. 225
Belangrijkste verschillen tussen de realisatie en de begroting na wijziging (x € 1.000)
-
Blz. 226
Toevoeging/onttrekking aan reserves
-
Blz. 227
Incidentele lasten en baten (x € 1.000)
-
Blz. 228
Programma 2 - Verkeer, vervoer en waterstaat
-
Blz. 229
Programma 2 - Verkeer, vervoer en waterstaat
-
Blz. 230
Belangrijkste verschillen tussen de realisatie en begroting na wijziging
-
Blz. 231
Toevoegingen/onttrekkingen aan reserves
-
Blz. 232
Incidentele lasten en baten (x € 1.000)
-
Blz. 233
Programma 3 - Economie en ondernemen
-
Blz. 234
Programma 3 - Economie en ondernemen
-
Blz. 235
Belangrijkste verschillen tussen de realisatie en begroting na wijziging (x € 1.000)
-
Blz. 236
Toevoegingen/onttrekkingen aan reserves
-
Blz. 237
Incidentele lasten en baten (x € 1.000)
-
Blz. 238
Programma 4 - Onderwijs
-
Blz. 239
Programma 4 - Onderwijs
-
Blz. 240
Belangrijkste verschillen tussen de realisatie en de begroting na wijziging (x € 1.000)
-
Blz. 241
Toevoeging/onttrekking aan reserves
-
Blz. 242
Incidentele lasten en baten
-
Blz. 243
Programma 5 - Sport, cultuur, recreatie en toerisme
-
Blz. 244
Programma 5 - Sport, cultuur, recreatie en toerisme
-
Blz. 245
Belangrijkste verschillen tussen de realisatie en begroting na wijziging
-
Blz. 246
Toevoegingen/onttrekkingen aan reserves
-
Blz. 247
Incidentele lasten en baten (x € 1.000)
-
Blz. 248
Programma 6 - Sociaal domein
-
Blz. 249
Programma 6 - Sociaal domein
-
Blz. 250
Belangrijkste verschillen tussen de realisatie en begroting na wijziging (x € 1.000)
-
Blz. 251
Toevoegingen/onttrekkingen aan reserves
-
Blz. 252
Incidentele lasten en baten (x € 1.000)
-
Blz. 253
Programma 7 - Volksgezondheid en milieu
-
Blz. 254
Programma 7 - Volksgezondheid en milieu
-
Blz. 255
Belangrijkste verschillen tussen de realisatie en begroting na wijziging (x € 1.000)
-
Blz. 256
Toevoegingen/onttrekkingen aan reserves
-
Blz. 257
Incidentele lasten en baten (x € 1.000)
-
Blz. 258
Programma 8 - Volkshuisvesting en ruimtelijke ordening
-
Blz. 259
Programma 8 - Volkshuisvesting en ruimtelijke ordening
-
Blz. 260
Belangrijkste verschillen tussen de realisatie en begroting na wijziging (x € 1.000)
-
Blz. 261
Toevoegingen/onttrekkingen aan reserves (x € 1.000)
-
Blz. 262
Incidentele lasten en baten (x € 1.000)
-
Blz. 263
Programma 9 - Overhead
-
Blz. 264
Programma 9 - Overhead
-
Blz. 265
Belangrijkste verschillen tussen de realisatie en begroting na wijziging (x € 1.000)
-
Blz. 266
Toevoegingen/onttrekkingen aan reserves
-
Blz. 267
Incidentele lasten en baten (x € 1.000)
-
Blz. 268
Algemene dekkingsmiddelen
-
Blz. 269
Algemene dekkingsmiddelen
-
Blz. 270
1 | Lokale heffingen
-
Blz. 271
2 | Algemene uitkeringen
-
Blz. 272
3 | Dividend
-
Blz. 273
4 | Saldo financieringsfunctie
-
Blz. 274
5 | BTW-compensatiefonds
-
Blz. 275
6 | Overhead
-
Blz. 276
Vennootschapsbelasting
-
Blz. 277
Vennootschapsbelasting
-
Blz. 278
Onvoorzien
-
Blz. 279
Onvoorzien
-
Blz. 280
Overzicht structurele toevoegingen en onttrekkingen reserves/voorzieningen
-
Blz. 281
Toevoegingen en onttrekkingen reserves
-
Blz. 282
Analyse begrotingsafwijkingen
-
Blz. 283
Recapitulatie reserves (bedragen x € 1.000)
-
Blz. 284
Recapitulatie voorzieningen (bedragen x € 1.000)
-
Blz. 285
Wet normering bezoldiging topfunctionarissen
-
Blz. 286
WNT-verantwoording 2020 Gemeente Staphorst
-
Blz. 287
Balans per 31 december 2020
-
Blz. 288
Balans per 31 december 2020
-
Blz. 289
Toelichting op de balans per 31 december 2020
-
Blz. 290
Grondslagen voor waardering en resultaatbepaling
-
Blz. 291
Grondslagen voor waardering en resultaatbepaling
-
Blz. 292
Vaste activa
-
Blz. 293
A | Materiële vaste activa
-
Blz. 294
B | Financiële vaste activa
-
Blz. 295
Vlottende activa
-
Blz. 296
A | Voorraden
-
Blz. 297
B | Uitzettingen met een rente-typische looptijd korter dan één jaar
-
Blz. 298
C | Liquide middelen
-
Blz. 299
D | Overlopende activa
-
Blz. 300
Vaste passiva
-
Blz. 301
A | Eigen vermogen
-
Blz. 302
B | Voorzieningen
-
Blz. 303
C | Vaste schulden met een rente typische looptijd van één jaar of langer
-
Blz. 304
Vlottende passiva
-
Blz. 305
Vlottende Passiva
-
Blz. 306
A | Kortlopende schulden
-
Blz. 307
B | Overlopende passiva
-
Blz. 308
Overige
-
Blz. 309
A | Niet uit de balans blijkende verplichtingen
-
Blz. 310
B | Berekening benutting drempelbedrag schatkistbankieren
-
Blz. 311
C | Gebeurtenissen na balansdatum
-
Blz. 312
Bijlage 1 Sisa verantwoordingsinformatie 2020
-
Blz. 313
Sisa verantwoordingsinformatie 2020
-
Blz. 314
Bijlage 2 Taakveldenoverzicht jaarrekening 2020
-
Blz. 315
Taakveldenoverzicht
-
Blz. 316
Bijlage 3 Projectenoverzicht eind 2020
-
Blz. 317
Lopende projecten programma 0
-
Blz. 318
Afgeronde projecten programma 0
-
Blz. 319
Lopende projecten programma 1
-
Blz. 320
Afgeronde projecten programma 1
-
Blz. 321
Lopende projecten programma 2
-
Blz. 322
Afgeronde projecten programma 2
-
Blz. 323
Lopende projecten programma 3
-
Blz. 324
Afgeronde projecten programma 3
-
Blz. 325
Lopende projecten programma 4
-
Blz. 326
Afgeronde projecten programma 4
-
Blz. 327
Lopende projecten programma 5
-
Blz. 328
Afgeronde projecten programma 5
-
Blz. 329
Lopende projecten programma 6
-
Blz. 330
Afgeronde projecten programma 6
-
Blz. 331
Lopende projecten programma 7
-
Blz. 332
Afgeronde projecten programma 7
-
Blz. 333
Lopende projecten programma 8
-
Blz. 334
Afgeronde projecten programma 8
-
Blz. 335
Lopende projecten programma 9
-
Blz. 336
Afgeronde projecten programma 9
-
Blz. 337
Bijlage 4 Indicatoren
-
Blz. 338
Indicatoren per programma
-
Blz. 339
Programma 0 - Algemeen bestuur en organisatie
-
Blz. 340
Programma 1 - Openbare orde en veiligheid
-
Blz. 341
Programma 3 - Economie en ondernemen
-
Blz. 342
Programma 4 - Onderwijs
-
Blz. 343
Programma 5 - Sport, cultuur, recreatie en toerisme
-
Blz. 344
Programma 6 - Sociaal domein
-
Blz. 345
Programma 7 - Volksgezondheid en milieu
-
Blz. 346
Programma 8 - Volkshuisvesting en ruimtelijke ordening
-
Blz. 347
Paragrafen
-
Blz. 348
Paragraaf 1 - Weerstandsvermogen en risicomanagement
-
Blz. 349
Inleiding op de paragraaf
-
Blz. 350
A | Ontwikkeling weerstandsvermogen 2020
-
Blz. 351
B | Beschikbare weerstandscapaciteit
-
Blz. 352
C | Risicobeheersing
-
Blz. 353
D | Kengetallen financiële positie
-
Blz. 354
Paragraaf 2 - Onderhoud kapitaalgoederen
-
Blz. 355
Inleiding op de paragraaf
-
Blz. 356
Wegenbeheer
-
Blz. 357
Rioolbeheer
-
Blz. 358
Waterbeheer
-
Blz. 359
Groenbeheer
-
Blz. 360
Gebouwenbeheer
-
Blz. 361
Paragraaf 3 - Financiering
-
Blz. 362
Inleiding op de paragraaf
-
Blz. 363
1 | Uitvoering financiering
-
Blz. 364
2 | Risicoprofiel
-
Blz. 365
3 | Rentetoerekening
-
Blz. 366
Paragraaf 4 - Bedrijfsvoering
-
Blz. 367
Organisatie algemeen
-
Blz. 368
Samenwerking
-
Blz. 369
Relevante beleidskaders
-
Blz. 370
Personeel | HRM
-
Blz. 371
Ontwikkeling burgerzaken
-
Blz. 372
Inkopen en aanbesteding
-
Blz. 373
ICT
-
Blz. 374
Belastingen
-
Blz. 375
Geovisie
-
Blz. 376
WOZ
-
Blz. 377
Interne controle
-
Blz. 378
Programma dienstverlening
-
Blz. 379
Beheerkosten
-
Blz. 380
Paragraaf 5 - Verbonden partijen
-
Blz. 381
1 | Inleiding op de paragraaf
-
Blz. 382
3 | Bestaande verbonden partijen - Gemeenschappelijke regelingen
-
Blz. 383
3 | Bestaande verbonden partijen - Vennootschappen en coöperaties
-
Blz. 384
3 | Bestaande verbonden partijen - Stichtingen en verenigingen
-
Blz. 385
Paragraaf 6 - Grondbeleid
-
Blz. 386
Inleiding op de paragraaf
-
Blz. 387
In exploitatie zijnde gronden
-
Blz. 388
Strategische gronden
-
Blz. 389
Reserve voor grondexploitatie
-
Blz. 390
Ontwikkelingen grondexploitatie
-
Blz. 391
Paragraaf 7 - Lokale heffingen
-
Blz. 392
Inleiding op de paragraaf
-
Blz. 393
1 | Onroerende zaakbelasting
-
Blz. 394
2 | Afvalstoffenheffing
-
Blz. 395
3 | Rioolheffing/- aansluitbijdrage
-
Blz. 396
4 | Forensenbelasting
-
Blz. 397
5 | Toeristenbelasting
-
Blz. 398
6 | Marktgelden/ standplaatsvergunningen
-
Blz. 399
7 | Begraafrechten
-
Blz. 400
8 | Hondenbelasting
-
Blz. 401
Legesverordening
-
Blz. 402
Gemeentelijke accomodaties
-
Blz. 403
Kwijtschelding
-
Blz. 404
Lastendruk
-
Blz. 405
Samenvatting verhoging belastingen en retributies
-
Blz. 406
Paragraaf 8 - COVID-19
-
Blz. 407
Inleiding op de paragraaf
-
Blz. 408
Gemeentelijk Beleidsteam en Kernteam Corona
-
Blz. 409
Dienstverlening
-
Blz. 410
Personele gevolgen
-
Blz. 411
Coronasteunpakket
-
Blz. 412
Corona-gerelateerde uitgaven
-
Activiteiten
-
Zoeken
-
Publicatie bijlagen
-
Contact
-
PrivacyStatement
-
Sitemap