1. Blz. 1 Jaarstukken 2020
    1. Blz. 2 Jaarstukken 2020
    2. Blz. 3 Programma’s
      1. Blz. 4 Aanbieding en leeswijzer
        1. Blz. 5 Aanbieding en voorstel
        2. Blz. 6 Leeswijzer
      2. Blz. 7 Samenvatting
        1. Blz. 8 Overzicht resultaat per programma
        2. Blz. 9 Financiële samenvatting
      3. Blz. 10 Programma 0 - Algemeen bestuur en organisatie
        1. Blz. 11 Programma 0 - Algemeen bestuur en organisatie
        2. Blz. 12 Wat omvatte het programma | Wie is bestuurlijk verantwoordelijk
        3. Blz. 13 Wat hebben wij bereikt?
          1. Blz. 14 Zelfstandigheid
            1. Blz. 15 0.1 | We blijven aangesloten bij lopende samenwerkingsverbanden
          2. Blz. 16 Ondersteuning initiatieven
            1. Blz. 17 0.2 | Het ondersteunen van initiatieven in de samenleving
          3. Blz. 18 Dienstverlening
            1. Blz. 19 0.3 | Steeds meer producten en diensten bieden we digitaal aan
            2. Blz. 20 0.4 | We nemen deel aan de burger- en ondernemerspeiling van 'Waarstaatjegemeente"
            3. Blz. 21 0.5 | We onderzoeken wat de wensen van onze inwoners en ondernemers zijn en passen onze dienstverlening daarop aan
            4. Blz. 22 0.6 | We zijn online dichterbij, meer zichtbaar en beter bereikbaar door de inzet van social media
          4. Blz. 23 Goed werkgeverschap
            1. Blz. 24 0.7 | Aanpassen/verbeteren arbeidsvoorwaarden
            2. Blz. 25 0.8 | Banen realiseren in het kader van de wet banenafspraak
            3. Blz. 26 0.9 | Opleiding en ontwikkeling van medewerkers
            4. Blz. 27 0.10 | Opstellen arbobeleidsplan voor de periode 2019-2023
            5. Blz. 28 0.11 | Verbeteren HR gesprekscyclus
          5. Blz. 29 Inperken inhuur
            1. Blz. 30 0.12 | Inperken externe inhuurkrachten tot maximaal 10%
        4. Blz. 31 Wat heeft het gekost?
        5. Blz. 32 Belangrijkste verschillen tussen realisatie en begroting na wijziging (x € 1.000)
      4. Blz. 33 Programma 1 - Openbare orde en veiligheid
        1. Blz. 34 Programma 1 - Openbare orde en veiligheid
        2. Blz. 35 Wat omvatte het programma | Wie is bestuurlijk verantwoordelijk
        3. Blz. 36 Wat hebben wij bereikt?
          1. Blz. 37 Veiligheidsbeleving
            1. Blz. 38 1.1 | Opstellen integraal veiligheidsbeleid & uitvoeringsplan m.b.t. veiligheidsbeleving
          2. Blz. 39 Wijkagenten
            1. Blz. 40 1.2 | Opstellen integraal veiligheidsbeleid & uitvoeringsplan m.b.t. veiligheidsbeleving (wijkagenten)
          3. Blz. 41 Behoud voorzieningen
            1. Blz. 42 1.3 | Behoud van de hulpverleningsposten en bewaken aanrijtijden
          4. Blz. 43 Veiligheid
            1. Blz. 44 1.4 | Opstellen integraal veiligheidsbeleid en uitvoeringsplan
            2. Blz. 45 1.5 | We vragen onze inwoners zelf een bijdrage te leveren aan een veilige woon- en leefomgeving
          5. Blz. 46 Voorlichting en bewustwording
            1. Blz. 47 1.6 | Samen met de betrokken partijen blijven we werken aan een veilige en rustige jaarwisseling in de gemeente
        4. Blz. 48 Wat heeft het gekost?
        5. Blz. 49 Belangrijkste verschillen tussen realisatie en de begroting na wijziging (x € 1.000)
      5. Blz. 50 Programma 2 - Verkeer, vervoer en waterstaat
        1. Blz. 51 Programma 2 - Verkeer, vervoer en waterstaat
        2. Blz. 52 Wat omvatte het programma | Wie is bestuurlijk verantwoordelijk
        3. Blz. 53 Wat hebben wij bereikt?
          1. Blz. 54 A28
            1. Blz. 55 2.1 | Actieve deelname aan het MIRT onderzoek
            2. Blz. 56 2.2 | Voor een nieuwe aansluiting op de rijksweg A28 wordt een college- en raadsvoorstel opgesteld
          2. Blz. 57 Openbaar vervoer
            1. Blz. 58 2.3 | Onderzoek uitbreiding of aanpassing lijn 40
          3. Blz. 59 Treinhalte
            1. Blz. 60 2.4 | Bij een positief besluit over uitbreiding dienstregeling Leeuwarden - Zwolle zal de mogelijke realisatie van een station in Staphorst verder worden voorbereid
          4. Blz. 61 Haven
            1. Blz. 62 2.5 | Bepalen mate van deelname uitbreiding haven Meppel, afhankelijk van de uitkomsten van een onderzoek naar de voordelen voor Staphorster bedrijven/ondernemingen
          5. Blz. 63 Fietsplan
            1. Blz. 64 2.6 | Het huidige fietsplan actualiseren
        4. Blz. 65 Wat heeft het gekost?
        5. Blz. 66 Belangrijkste verschillen tussen realisatie en begroting na wijziging (x € 1.000)
      6. Blz. 67 Programma 3 - Economie en ondernemen
        1. Blz. 68 Programma 3 - Economie en ondernemen
        2. Blz. 69 Wat omvatte het programma | Wie is bestuurlijk verantwoordelijk
        3. Blz. 70 Wat hebben wij bereikt?
          1. Blz. 71 Bedrijventerreinen
            1. Blz. 72 3.1 | Er wordt ingezet op een spoedige realisatie van de bedrijventerreinen De Esch IV en V
          2. Blz. 73 Startende ondernemers
            1. Blz. 74 3.2 | Informatieve bijeenkomsten organiseren voor ondernemers eventueel samen met het onderwijs
            2. Blz. 75 3.3 | We onderzoeken waar startende ondernemers behoefte aan hebben via een enquête en/of het houden van interviews
          3. Blz. 76 Winkelhart
            1. Blz. 77 3.4 | De gemeente onderhoudt contact met ondernemers- verenigingen, participeert, ondersteunt en faciliteert en zij onderzoekt samen met de OSR de subsidiemogelijkheden. De OSR stelt een detailhandelsvisie op.
            2. Blz. 78 3.5 | De OSR stelt een detailhandelsvisie op
          4. Blz. 79 Nieuwe bestemmingen
            1. Blz. 80 3.6 | Indien agrarische bebouwing vrijkomt, kent de gemeente via de beleidsdocumenten Rood voor Rood en Vrijkomende Agrarische bebouwing kaders voor hergebruik van deze percelen/bebouwing.
        4. Blz. 81 Wat heeft het gekost?
        5. Blz. 82 Belangrijkste verschillen tussen realisatie en begroting na wijziging (x € 1.000)
      7. Blz. 83 Programma 4 - Onderwijs
        1. Blz. 84 Programma 4 - Onderwijs
        2. Blz. 85 Wat omvatte het programma | Wie is bestuurlijk verantwoordelijk
        3. Blz. 86 Wat hebben wij bereikt?
          1. Blz. 87 Basisonderwijs
            1. Blz. 88 4.1 | Uitvoering bestuursopdracht Primair Onderwijs
          2. Blz. 89 Vakonderwijs
            1. Blz. 90 4.2 | Inventariseren bij het onderwijsveld en ondernemers of er behoefte is aan vakonderwijs
          3. Blz. 91 Bibliotheken
            1. Blz. 92 4.3 | Behouden steunpunt in Rouveen (bibliotheek)
            2. Blz. 93 4.4 | Uitvoering geven aan het gesloten convenant laaggeletterdheid
            3. Blz. 94 4.5 | Updaten 'Visiedocument' op de bibliotheek in de gemeente Staphorst
        4. Blz. 95 Wat heeft het gekost?
        5. Blz. 96 Belangrijkste verschillen tussen realisatie en begroting na wijziging (x € 1.000)
      8. Blz. 97 Programma 5 - Sport, cultuur, recreatie en toerisme
        1. Blz. 98 Programma 5 - Sport, cultuur, recreatie en toerisme
        2. Blz. 99 Wat omvatte het programma | Wie is bestuurlijk verantwoordelijk
        3. Blz. 100 Wat hebben wij bereikt?
          1. Blz. 101 Nieuw sport- en beweegbeleid
            1. Blz. 102 5.1 | Opstellen nieuw beleid om het bewegen en sporten van inwoners te stimuleren
          2. Blz. 103 Culturele vormingsactiviteiten
            1. Blz. 104 5.2 | Formuleren nieuwe visie op kunst en cultuur
          3. Blz. 105 Entree Staphorst
            1. Blz. 106 5.3 | Project culturele hart van Staphorst
            2. Blz. 107 5.4 | Project kop Muldersweg
          4. Blz. 108 Natuurgebied
            1. Blz. 109 5.5 | Opstellen plan voor een goed en toegankelijk natuurgebied
          5. Blz. 110 Stimuleren cultureel erfgoed
            1. Blz. 111 5.6 | Creëren kunstroute
            2. Blz. 112 5.7 | Wandelroute opzetten met Museum Staphorst en de Monumentenadviesraad
          6. Blz. 113 Recreatiegebied
            1. Blz. 114 5.8 | Ontwikkelen aantrekkelijke recreatiegebieden
          7. Blz. 115 Verblijf en recreatie
            1. Blz. 116 5.9 | Uitwerking concrete plannen verblijf & recreatie gemeente Staphorst
        4. Blz. 117 Wat heeft het gekost?
        5. Blz. 118 Belangrijkste verschillen tussen realisatie en begroting na wijziging (x € 1.000)
      9. Blz. 119 Programma 6 - Sociaal domein
        1. Blz. 120 Programma 6 - Sociaal domein
        2. Blz. 121 Wat omvatte het programma | Wie is bestuurlijk verantwoordelijk
        3. Blz. 122 Wat hebben wij bereikt?
          1. Blz. 123 Ontschotting decentralisaties
            1. Blz. 124 6.1 | Vorming van één toegang 0-100
          2. Blz. 125 Dagbesteding ouderen
            1. Blz. 126 6.2 | Dagbesteding ouderen
          3. Blz. 127 Lokaal actieplan: waardig ouder worden
            1. Blz. 128 6.3 | Lokaal actieplan: waardig ouder worden
          4. Blz. 129 Mantelzorgers
            1. Blz. 130 6.4 | Mantelzorgers
          5. Blz. 131 Ondersteuning lokale initiatieven
            1. Blz. 132 6.5 | Ondersteuning lokale initiatieven
          6. Blz. 133 Verbeteren zorg en ondersteuning
            1. Blz. 134 6.6 | Verbeteren zorg en ondersteuning
          7. Blz. 135 Begeleid wonen
            1. Blz. 136 6.7 | Begeleid wonen
          8. Blz. 137 Kwaliteit jeugdzorg
            1. Blz. 138 6.8 | Kwaliteit jeugdzorg
          9. Blz. 139 Preventief jeugdbeleid
            1. Blz. 140 6.9 | Preventief jeugdbeleid
          10. Blz. 141 Armoedebestrijding
            1. Blz. 142 6.10 | Armoedebestrijding
          11. Blz. 143 Integratiebeleid nieuwkomers
            1. Blz. 144 6.11 | Integratiebeleid nieuwkomers
          12. Blz. 145 Reestmond
            1. Blz. 146 6.12 | Reestmond
          13. Blz. 147 Schuldhulpverlening
            1. Blz. 148 6.13 | Schuldhulpverlening
          14. Blz. 149 StaphorstWerkt!
            1. Blz. 150 6.14 | StaphorstWerkt!
          15. Blz. 151 Werkzoekenden
            1. Blz. 152 6.15 | Werkzoekenden
        4. Blz. 153 Wat heeft het gekost?
        5. Blz. 154 Belangrijkste verschillen tussen realisatie en begroting na wijziging (x € 1.000)
      10. Blz. 155 Programma 7 - Volksgezondheid en milieu
        1. Blz. 156 Programma 7 - Volksgezondheid en milieu
        2. Blz. 157 Wat omvatte het programma | Wie is bestuurlijk verantwoordelijk
        3. Blz. 158 Wat hebben wij bereikt?
          1. Blz. 159 Aanpak alcoholmisbruik en drugsgebruik
            1. Blz. 160 7.1 | Aanbieden preventieprogramma t.a.v. alcohol-, drugs- en schermgebruik
          2. Blz. 161 Beleid gezondheid
            1. Blz. 162 7.2 | Gezondheidsaspect aandacht geven in de notities die daarover worden opgesteld
          3. Blz. 163 Gezonde leefstijl
            1. Blz. 164 7.3 | Afspraken maken met het onderwijs om te komen tot 'gezonde scholen'
            2. Blz. 165 7.4 | Opstellen 'Lokaal gezondheidsplan'
            3. Blz. 166 7.5 | Platform Alcohol & Drugs verbreden naar platform Lokaal Gezondheidsbeleid
          4. Blz. 167 Energieneutraal
            1. Blz. 168 7.6 | Opstellen uitvoeringsprogramma grootschalige energieopwekking
          5. Blz. 169 Energietransitie
            1. Blz. 170 7.7 | Uitkomsten energieopwekking blijven zoveel mogelijk binnen de samenleving
          6. Blz. 171 Integrale aanpak
          7. Blz. 172 Verduurzamen
            1. Blz. 173 7.8 | Opstellen uitvoeringsprogramma verduurzamen gemeentelijk vastgoed (energieneutraal)
          8. Blz. 174 Zonne-energie
          9. Blz. 175 Zorgvuldige en spaarzame omgang energie
          10. Blz. 176 Afvalstromen
            1. Blz. 177 7.9 | Continueren huidig systeem van omgekeerd inzamelen
        4. Blz. 178 Wat heeft het gekost?
        5. Blz. 179 Belangrijkste verschillen tussen realisatie en begroting na wijziging (x € 1.000)
      11. Blz. 180 Programma 8 - Volkshuisvesting en ruimtelijke ordening
        1. Blz. 181 Programma 8 - Volkshuisvesting en ruimtelijke ordening
        2. Blz. 182 Wat omvatte het programma | Wie is bestuurlijk verantwoordelijk
        3. Blz. 183 Wat hebben wij bereikt?
          1. Blz. 184 Behoefte woningbouw
            1. Blz. 185 8.1 | Woononderzoek en herijking van de Woonvisie
          2. Blz. 186 Koop- en huurwoningen
            1. Blz. 187 8.2 | Overleg met (project)-ontwikkelaars en woonstichting Vechthorst over invulling programma
          3. Blz. 188 Woningbouw de Slagen
            1. Blz. 189 8.3 | Regelmatig overleg met de ontwikkelaar m.b.t. woningbouw de Slagen
          4. Blz. 190 Omgevingsvisie
            1. Blz. 191 8.4 | Geen afzonderlijke beleidsnota's, maar nagaan of nieuw beleid in de cyclus van de Omgevingsvisie opgenomen kan worden
            2. Blz. 192 8.5 | In het kader van EPOS aandacht besteden aan terugdringen van regelgeving en onderzoekplicht
          5. Blz. 193 Rieten daken
            1. Blz. 194 8.6 | Samenstellen lijst met stimuleringsmogelijkheden voor behoud rieten dak
          6. Blz. 195 Verlagen leges vergunningen
            1. Blz. 196 8.7 | Onderzoek naar aanpassing leges bij onderhoud of opnieuw aanbrengen rieten dak
            2. Blz. 197 8.8 | Onderzoek naar eventuele aanpassing leges in verband met beschermd dorpsgezicht
        4. Blz. 198 Wat heeft het gekost?
        5. Blz. 199 Belangrijkste verschillen tussen realisatie en begroting na wijziging (x € 1.000)
      12. Blz. 200 Programma 9 - Overhead
        1. Blz. 201 Programma 9 - Overhead
        2. Blz. 202 Wat omvatte het programma | Wie is bestuurlijk verantwoordelijk
        3. Blz. 203 Wat hebben wij bereikt?
          1. Blz. 204 Collegeprogramma
            1. Blz. 205 9.1 | Monitoring collegeprogramma
          2. Blz. 206 Gelijkblijvende belastingdruk
            1. Blz. 207 9.2 | De tarieven voor de gemeentelijke belastingen en retributies worden enkel gecompenseerd voor de inflatie
        4. Blz. 208 Wat heeft het gekost?
        5. Blz. 209 Belangrijkste verschillen tussen realisatie en de begroting na wijziging (x € 1.000)
      13. Blz. 210 Financiële samenvatting
        1. Blz. 211 Overzicht resultaat per programma
        2. Blz. 212 Financiële samenvatting
      14. Blz. 213 Jaarrekening: Overzicht baten en lasten 2020
        1. Blz. 214 Baten en lasten 2020
        2. Blz. 215 Stortingen en onttrekkingen 2020
        3. Blz. 216 Resultaat 2020
      15. Blz. 217 Toelichting op het overzicht van baten en lasten 2020
        1. Blz. 218 Programma 0 - Algemeen bestuur en organisatie
          1. Blz. 219 Programma 0 - Algemeen bestuur en organisatie
          2. Blz. 220 Belangrijkste verschillen tussen de realisatie en begroting na wijziging (x € 1.000)
          3. Blz. 221 Toevoegingen/onttrekkingen aan reserves
          4. Blz. 222 Incidentele lasten en baten (x € 1.000)
        2. Blz. 223 Programma 1 - Openbare orde en veiligheid
          1. Blz. 224 Programma 1 - Openbare orde en veiligheid
          2. Blz. 225 Belangrijkste verschillen tussen de realisatie en de begroting na wijziging (x € 1.000)
          3. Blz. 226 Toevoeging/onttrekking aan reserves
          4. Blz. 227 Incidentele lasten en baten (x € 1.000)
        3. Blz. 228 Programma 2 - Verkeer, vervoer en waterstaat
          1. Blz. 229 Programma 2 - Verkeer, vervoer en waterstaat
          2. Blz. 230 Belangrijkste verschillen tussen de realisatie en begroting na wijziging
          3. Blz. 231 Toevoegingen/onttrekkingen aan reserves
          4. Blz. 232 Incidentele lasten en baten (x € 1.000)
        4. Blz. 233 Programma 3 - Economie en ondernemen
          1. Blz. 234 Programma 3 - Economie en ondernemen
          2. Blz. 235 Belangrijkste verschillen tussen de realisatie en begroting na wijziging (x € 1.000)
          3. Blz. 236 Toevoegingen/onttrekkingen aan reserves
          4. Blz. 237 Incidentele lasten en baten (x € 1.000)
        5. Blz. 238 Programma 4 - Onderwijs
          1. Blz. 239 Programma 4 - Onderwijs
          2. Blz. 240 Belangrijkste verschillen tussen de realisatie en de begroting na wijziging (x € 1.000)
          3. Blz. 241 Toevoeging/onttrekking aan reserves
          4. Blz. 242 Incidentele lasten en baten
        6. Blz. 243 Programma 5 - Sport, cultuur, recreatie en toerisme
          1. Blz. 244 Programma 5 - Sport, cultuur, recreatie en toerisme
          2. Blz. 245 Belangrijkste verschillen tussen de realisatie en begroting na wijziging
          3. Blz. 246 Toevoegingen/onttrekkingen aan reserves
          4. Blz. 247 Incidentele lasten en baten (x € 1.000)
        7. Blz. 248 Programma 6 - Sociaal domein
          1. Blz. 249 Programma 6 - Sociaal domein
          2. Blz. 250 Belangrijkste verschillen tussen de realisatie en begroting na wijziging (x € 1.000)
          3. Blz. 251 Toevoegingen/onttrekkingen aan reserves
          4. Blz. 252 Incidentele lasten en baten (x € 1.000)
        8. Blz. 253 Programma 7 - Volksgezondheid en milieu
          1. Blz. 254 Programma 7 - Volksgezondheid en milieu
          2. Blz. 255 Belangrijkste verschillen tussen de realisatie en begroting na wijziging (x € 1.000)
          3. Blz. 256 Toevoegingen/onttrekkingen aan reserves
          4. Blz. 257 Incidentele lasten en baten (x € 1.000)
        9. Blz. 258 Programma 8 - Volkshuisvesting en ruimtelijke ordening
          1. Blz. 259 Programma 8 - Volkshuisvesting en ruimtelijke ordening
          2. Blz. 260 Belangrijkste verschillen tussen de realisatie en begroting na wijziging (x € 1.000)
          3. Blz. 261 Toevoegingen/onttrekkingen aan reserves (x € 1.000)
          4. Blz. 262 Incidentele lasten en baten (x € 1.000)
        10. Blz. 263 Programma 9 - Overhead
          1. Blz. 264 Programma 9 - Overhead
          2. Blz. 265 Belangrijkste verschillen tussen de realisatie en begroting na wijziging (x € 1.000)
          3. Blz. 266 Toevoegingen/onttrekkingen aan reserves
          4. Blz. 267 Incidentele lasten en baten (x € 1.000)
        11. Blz. 268 Algemene dekkingsmiddelen
          1. Blz. 269 Algemene dekkingsmiddelen
          2. Blz. 270 1 | Lokale heffingen
          3. Blz. 271 2 | Algemene uitkeringen
          4. Blz. 272 3 | Dividend
          5. Blz. 273 4 | Saldo financieringsfunctie
          6. Blz. 274 5 | BTW-compensatiefonds
          7. Blz. 275 6 | Overhead
        12. Blz. 276 Vennootschapsbelasting
          1. Blz. 277 Vennootschapsbelasting
        13. Blz. 278 Onvoorzien
          1. Blz. 279 Onvoorzien
        14. Blz. 280 Overzicht structurele toevoegingen en onttrekkingen reserves/voorzieningen
          1. Blz. 281 Toevoegingen en onttrekkingen reserves
          2. Blz. 282 Analyse begrotingsafwijkingen
          3. Blz. 283 Recapitulatie reserves (bedragen x € 1.000)
          4. Blz. 284 Recapitulatie voorzieningen (bedragen x € 1.000)
        15. Blz. 285 Wet normering bezoldiging topfunctionarissen
          1. Blz. 286 WNT-verantwoording 2020 Gemeente Staphorst
      16. Blz. 287 Balans per 31 december 2020
        1. Blz. 288 Balans per 31 december 2020
      17. Blz. 289 Toelichting op de balans per 31 december 2020
        1. Blz. 290 Grondslagen voor waardering en resultaatbepaling
          1. Blz. 291 Grondslagen voor waardering en resultaatbepaling
        2. Blz. 292 Vaste activa
          1. Blz. 293 A | Materiële vaste activa
          2. Blz. 294 B | Financiële vaste activa
        3. Blz. 295 Vlottende activa
          1. Blz. 296 A | Voorraden
          2. Blz. 297 B | Uitzettingen met een rente-typische looptijd korter dan één jaar
          3. Blz. 298 C | Liquide middelen
          4. Blz. 299 D | Overlopende activa
        4. Blz. 300 Vaste passiva
          1. Blz. 301 A | Eigen vermogen
          2. Blz. 302 B | Voorzieningen
          3. Blz. 303 C | Vaste schulden met een rente typische looptijd van één jaar of langer
        5. Blz. 304 Vlottende passiva
          1. Blz. 305 Vlottende Passiva
          2. Blz. 306 A | Kortlopende schulden
          3. Blz. 307 B | Overlopende passiva
        6. Blz. 308 Overige
          1. Blz. 309 A | Niet uit de balans blijkende verplichtingen
          2. Blz. 310 B | Berekening benutting drempelbedrag schatkistbankieren
          3. Blz. 311 C | Gebeurtenissen na balansdatum
      18. Blz. 312 Bijlage 1 Sisa verantwoordingsinformatie 2020
        1. Blz. 313 Sisa verantwoordingsinformatie 2020
      19. Blz. 314 Bijlage 2 Taakveldenoverzicht jaarrekening 2020
        1. Blz. 315 Taakveldenoverzicht
      20. Blz. 316 Bijlage 3 Projectenoverzicht eind 2020
        1. Blz. 317 Lopende projecten programma 0
        2. Blz. 318 Afgeronde projecten programma 0
        3. Blz. 319 Lopende projecten programma 1
        4. Blz. 320 Afgeronde projecten programma 1
        5. Blz. 321 Lopende projecten programma 2
        6. Blz. 322 Afgeronde projecten programma 2
        7. Blz. 323 Lopende projecten programma 3
        8. Blz. 324 Afgeronde projecten programma 3
        9. Blz. 325 Lopende projecten programma 4
        10. Blz. 326 Afgeronde projecten programma 4
        11. Blz. 327 Lopende projecten programma 5
        12. Blz. 328 Afgeronde projecten programma 5
        13. Blz. 329 Lopende projecten programma 6
        14. Blz. 330 Afgeronde projecten programma 6
        15. Blz. 331 Lopende projecten programma 7
        16. Blz. 332 Afgeronde projecten programma 7
        17. Blz. 333 Lopende projecten programma 8
        18. Blz. 334 Afgeronde projecten programma 8
        19. Blz. 335 Lopende projecten programma 9
        20. Blz. 336 Afgeronde projecten programma 9
      21. Blz. 337 Bijlage 4 Indicatoren
        1. Blz. 338 Indicatoren per programma
          1. Blz. 339 Programma 0 - Algemeen bestuur en organisatie
          2. Blz. 340 Programma 1 - Openbare orde en veiligheid
          3. Blz. 341 Programma 3 - Economie en ondernemen
          4. Blz. 342 Programma 4 - Onderwijs
          5. Blz. 343 Programma 5 - Sport, cultuur, recreatie en toerisme
          6. Blz. 344 Programma 6 - Sociaal domein
          7. Blz. 345 Programma 7 - Volksgezondheid en milieu
          8. Blz. 346 Programma 8 - Volkshuisvesting en ruimtelijke ordening
    3. Blz. 347 Paragrafen
      1. Blz. 348 Paragraaf 1 - Weerstandsvermogen en risicomanagement
        1. Blz. 349 Inleiding op de paragraaf
        2. Blz. 350 A | Ontwikkeling weerstandsvermogen 2020
        3. Blz. 351 B | Beschikbare weerstandscapaciteit
        4. Blz. 352 C | Risicobeheersing
        5. Blz. 353 D | Kengetallen financiële positie
      2. Blz. 354 Paragraaf 2 - Onderhoud kapitaalgoederen
        1. Blz. 355 Inleiding op de paragraaf
        2. Blz. 356 Wegenbeheer
        3. Blz. 357 Rioolbeheer
        4. Blz. 358 Waterbeheer
        5. Blz. 359 Groenbeheer
        6. Blz. 360 Gebouwenbeheer
      3. Blz. 361 Paragraaf 3 - Financiering
        1. Blz. 362 Inleiding op de paragraaf
        2. Blz. 363 1 | Uitvoering financiering
        3. Blz. 364 2 | Risicoprofiel
        4. Blz. 365 3 | Rentetoerekening
      4. Blz. 366 Paragraaf 4 - Bedrijfsvoering
        1. Blz. 367 Organisatie algemeen
        2. Blz. 368 Samenwerking
        3. Blz. 369 Relevante beleidskaders
        4. Blz. 370 Personeel | HRM
        5. Blz. 371 Ontwikkeling burgerzaken
        6. Blz. 372 Inkopen en aanbesteding
        7. Blz. 373 ICT
        8. Blz. 374 Belastingen
        9. Blz. 375 Geovisie
        10. Blz. 376 WOZ
        11. Blz. 377 Interne controle
        12. Blz. 378 Programma dienstverlening
        13. Blz. 379 Beheerkosten
      5. Blz. 380 Paragraaf 5 - Verbonden partijen
        1. Blz. 381 1 | Inleiding op de paragraaf
        2. Blz. 382 3 | Bestaande verbonden partijen - Gemeenschappelijke regelingen
        3. Blz. 383 3 | Bestaande verbonden partijen - Vennootschappen en coöperaties
        4. Blz. 384 3 | Bestaande verbonden partijen - Stichtingen en verenigingen
      6. Blz. 385 Paragraaf 6 - Grondbeleid
        1. Blz. 386 Inleiding op de paragraaf
        2. Blz. 387 In exploitatie zijnde gronden
        3. Blz. 388 Strategische gronden
        4. Blz. 389 Reserve voor grondexploitatie
        5. Blz. 390 Ontwikkelingen grondexploitatie
      7. Blz. 391 Paragraaf 7 - Lokale heffingen
        1. Blz. 392 Inleiding op de paragraaf
        2. Blz. 393 1 | Onroerende zaakbelasting
        3. Blz. 394 2 | Afvalstoffenheffing
        4. Blz. 395 3 | Rioolheffing/- aansluitbijdrage
        5. Blz. 396 4 | Forensenbelasting
        6. Blz. 397 5 | Toeristenbelasting
        7. Blz. 398 6 | Marktgelden/ standplaatsvergunningen
        8. Blz. 399 7 | Begraafrechten
        9. Blz. 400 8 | Hondenbelasting
        10. Blz. 401 Legesverordening
        11. Blz. 402 Gemeentelijke accomodaties
        12. Blz. 403 Kwijtschelding
        13. Blz. 404 Lastendruk
        14. Blz. 405 Samenvatting verhoging belastingen en retributies
      8. Blz. 406 Paragraaf 8 - COVID-19
        1. Blz. 407 Inleiding op de paragraaf
        2. Blz. 408 Gemeentelijk Beleidsteam en Kernteam Corona
        3. Blz. 409 Dienstverlening
        4. Blz. 410 Personele gevolgen
        5. Blz. 411 Coronasteunpakket
        6. Blz. 412 Corona-gerelateerde uitgaven
    4. Activiteiten
    5. Zoeken
    6. Publicatie bijlagen
    7. Contact
    8. PrivacyStatement
    9. Sitemap