Nr. | Taakveld | Portefeuillehouder |
0.1 | Bestuur | J. ten Kate |
0.2 | Burgerzaken | ing. L. Mulder |
0.5 | Treasury | ing. L. Mulder |
0.61 | OZB woningen | ing. L. Mulder |
0.62 | OZB niet-woningen | ing. L. Mulder |
0.64 | Belastingen overig | ing. L. Mulder |
0.7 | Alg. Uitk. en Ov. Uitk. Gem. fonds | ing. L. Mulder |
0.8 | Overige baten en lasten | ing. L. Mulder |
0.10 | Mutatie reserves | ing. L. Mulder |
0.11 | Resultaat baten en lasten | ing. L. Mulder |
Wij zetten ons in voor het behoud van zelfstandigheid. Wij werken strategisch efficiënt samen, daar waar dat waarde toevoegt voor onze gemeente of ermee we samenwerken. Samenwerking mag niet ten koste gaan van de zeggenschap van de raad en de identiteit van de gemeente Staphorst.
Wij stimuleren en ondersteunen initiatieven uit de samenleving en participatie met de samenleving. Daarom richten wij het komend jaar een ontwikkelfonds voor initiatieven uit de samenleving op.
Wij zetten de komende tijd nog nadrukkelijker in op het inspelen op de behoeften van de inwoners en ondernemers. Dit geldt ook voor de (digitale) bereikbaarheid en toegankelijkheid van de organisatie. We gaan daarbij nog meer werken met medewerkers die verantwoordelijkheid nemen voor een breder onderwerp of een doelgroep. Dit in navolging van bijvoorbeeld de ‘accountmanager ondernemers' en de ‘ruimtecoaches.’
Wij zetten de komende tijd in op het duurzaam verbeteren van het vakmanschap in onze organisatie door ruimte te blijven bieden voor persoonlijke ontwikkeling, opleiding en door het creëren van meer experimenteerruimte. Wij zetten daarnaast in op ‘goed werkgeverschap’, vanuit de overtuiging dat een aantrekkelijke werkgever de beste medewerkers aan kan trekken.
Wij zetten in op het inperken van inhuur van externe medewerkers. Wij verwachten door de organisatie kwalitatief te verbeteren ook minder afhankelijk te zijn van externe deskundigheid.
Exploitatie | Begroting 2020 | Wijzigingen 2020 | Actuele Begroting 2020 | Realisatie 2020 | Voordeel/Nadeel 2020 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Lasten | -3.819.341 | 998.990 | -2.820.351 | -2.643.334 | 177.017 | |
Baten | 25.940.945 | 449.250 | 26.390.195 | 26.820.499 | 430.304 | |
Gerealiseerd saldo van baten en lasten | 22.121.604 | 1.448.240 | 23.569.844 | 24.177.165 | 607.320 | |
Stortingen | 0 | 0 | 0 | -34.000 | -34.000 | |
Onttrekkingen | 81.193 | 91.538 | 172.731 | 122.174 | -50.557 | |
Mutaties reserves | 81.193 | 91.538 | 172.731 | 88.174 | -84.557 | |
Gerealiseerd resultaat | 22.202.797 | 1.539.778 | 23.742.575 | 24.265.339 | 522.763 |
Omschrijving | Nadeel | Voordeel |
Hogere opbrengst algemene uitkering. | 370 | |
Hogere toevoeging aan de pensioenvoorziening wethouders, door lagere rekenrente. Een lagere rekenrente betekent netto een hogere dotatie aan de voorziening. | 66 | |
Voor een gedetailleerde verklaring wordt verwezen naar de toelichting op de jaarrekening.