Sitemap

  1. Blz. 1 Begroting 2020
    1. Blz. 2 Begroting 2020
    2. Blz. 3 Programma’s
      1. Blz. 4 Aanbieding
        1. Blz. 5 Aanbieding
        2. Blz. 6 Uitgangspunten kerncijfers
      2. Blz. 7 Samenvatting
        1. Blz. 8 Financiële samenvatting 2020 - 2023
        2. Blz. 9 Beleidsmatige samenvatting
      3. Blz. 10 Dekkingsplan begroting 2020 - 2023
        1. Blz. 11 Sluitende meerjarenraming in 2023
        2. Blz. 12 Leeswijzer
        3. Blz. 13 1. Samenvatting begrotingssaldo
        4. Blz. 14 2. Bepaling structureel begrotingsaldo
        5. Blz. 15 3. Verloop cijfers van zomernota naar begroting 2020
        6. Blz. 16 4. Totaal overzicht nieuw beleid
        7. Blz. 17 5. Toelichting primitieve begroting
        8. Blz. 18 6. Toelichting nieuw beleid
        9. Blz. 19 6.1 Ten laste van de begroting
        10. Blz. 20 6.2 Reserve zonder bestemming / grondexploitatie
        11. Blz. 21 6.3 Reserve afschrijving maatschappelijk nut
        12. Blz. 22 6.4 Reserve sociaal domein
        13. Blz. 23 6.5 Reserve riolering
        14. Blz. 24 7. Toelichting maatregelen
      4. Blz. 25 Programma 0 - Algemeen bestuur en organisatie
        1. Blz. 26 Programma 0 - Algemeen bestuur en organisatie
        2. Blz. 27 Bestuurlijk verantwoordelijk
        3. Blz. 28 Beleidskader
        4. Blz. 29 Ambities en activiteiten
          1. Blz. 30 Zelfstandigheid
            1. Blz. 31 We blijven aangesloten bij lopende samenwerkingsverbanden
          2. Blz. 32 Ondersteuning initiatieven
            1. Blz. 33 Het ondersteunen van initiatieven in de samenleving
          3. Blz. 34 Goed werkgeverschap
            1. Blz. 35 Aanpassen/verbeteren arbeidsvoorwaarden
            2. Blz. 36 Banen realiseren in het kader van de wet banenafspraak
            3. Blz. 37 Opleiding en ontwikkeling van medewerkers
            4. Blz. 38 Opstellen arbobeleidsplan voor de periode 2019-2023
            5. Blz. 39 Verbeteren HR gesprekscyclus
          4. Blz. 40 Inperken inhuur
            1. Blz. 41 Inperken externe inhuurkrachten tot maximaal 10%
          5. Blz. 42 Dienstverlening
            1. Blz. 43 Organiseren van een klankbordgroep, panel of platform
            2. Blz. 44 Steeds meer producten en diensten bieden we digitaal aan
            3. Blz. 45 We gaan onderzoek doen naar het inzetten van WhatsApp (voor bedrijven) en een chatfunctie op de website
            4. Blz. 46 We nemen deel aan de burger- en ondernemerspeiling van ‘Waarstaatjegemeente’
            5. Blz. 47 We onderzoeken wat de wensen van onze inwoners en ondernemers zijn en passen onze dienstverlening daarop aan
            6. Blz. 48 We zijn online dichterbij, meer zichtbaar en beter bereikbaar door de inzet van social media
          6. Blz. 49 Indicatoren
        5. Blz. 50 Wat mag algemeen bestuur en organisatie ons kosten?
        6. Blz. 51 Afwijkingen t.o.v. begroting 2019 toegelicht (bedragen x € 1.000)
        7. Blz. 52 Betrokkenheid verbonden partijen
      5. Blz. 53 Programma 1 - Openbare orde en veiligheid
        1. Blz. 54 Programma 1 - Openbare orde en veiligheid
        2. Blz. 55 Bestuurlijk verantwoordelijk
        3. Blz. 56 Beleidskader
        4. Blz. 57 Ambities en activiteiten
          1. Blz. 58 Wijkagenten
            1. Blz. 59 Opstellen integraal veiligheidsbeleid & uitvoeringsplan m.b.t. wijkagenten
          2. Blz. 60 Veiligheidsbeleving
            1. Blz. 61 Opstellen integraal veiligheidsbeleid & uitvoeringsplan m.b.t. veiligheidbeleving
          3. Blz. 62 Behoud voorzieningen
            1. Blz. 63 Behoud van de hulpverleningsposten en bewaken aanrijtijden
          4. Blz. 64 Veiligheid
            1. Blz. 65 Opstellen integraal veiligheidsbeleid en uitvoeringsplan
            2. Blz. 66 We vragen onze inwoners zelf een bijdrage te leveren aan een veilige woon- en leefomgeving
          5. Blz. 67 Voorlichting en bewustwording
            1. Blz. 68 Samen met de betrokken partijen blijven we werken aan een veilige en rustige jaarwisseling in de gemeente
          6. Blz. 69 Indicatoren
        5. Blz. 70 Wat mag openbare orde en veiligheid ons kosten?
        6. Blz. 71 Afwijkingen t.o.v. 2019 toegelicht (bedragen x € 1.000)
        7. Blz. 72 Betrokkenheid verbonden partijen
      6. Blz. 73 Programma 2 - Verkeer en vervoer
        1. Blz. 74 Programma 2 - Verkeer en vervoer
        2. Blz. 75 Bestuurlijk verantwoordelijk
        3. Blz. 76 Beleidskader
        4. Blz. 77 Ambities en activiteiten
          1. Blz. 78 A28
            1. Blz. 79 Actieve deelname aan het MIRT onderzoek
            2. Blz. 80 Voor een nieuwe aansluiting op de rijksweg A28 wordt een college- en raadsvoorstel opgesteld
          2. Blz. 81 Openbaar vervoer
            1. Blz. 82 Onderzoek uitbreiding of aanpassing lijn 40
          3. Blz. 83 Bereikbaarheid
            1. Blz. 84 Wij gaan na of er behoefte is aan meer aanvullende voorzieningen
          4. Blz. 85 Treinhalte
            1. Blz. 86 Bij een positief besluit over uitbreiding dienstregeling Leeuwarden – Zwolle zal de mogelijke realisatie van een station in Staphorst verder worden voorbereid
          5. Blz. 87 Haven
            1. Blz. 88 Bepalen mate van deelname uitbreiding haven Meppel, afhankelijk van de uitkomsten van een onderzoek naar de voordelen voor Staphorster bedrijven/ondernemingen
          6. Blz. 89 Ontsluiting Rouveen
            1. Blz. 90 In gesprek met de dorpsraad Rouveen en vragen naar hun wensen en ideeën over de verkeersafwikkeling in Rouveen
          7. Blz. 91 Fietsplan
            1. Blz. 92 Het huidige fietsplan actualiseren
        5. Blz. 93 Wat mag verkeer en vervoer ons kosten?
        6. Blz. 94 Afwijkingen t.o.v. 2019 toegelicht (bedragen x € 1.000)
        7. Blz. 95 Betrokkenheid verbonden partijen
      7. Blz. 96 Programma 3 - Economie en ondernemen
        1. Blz. 97 Programma 3 - Economie en ondernemen
        2. Blz. 98 Bestuurlijk verantwoordelijk
        3. Blz. 99 Beleidskader
        4. Blz. 100 Ambities en activiteiten
          1. Blz. 101 Bedrijventerreinen
            1. Blz. 102 Er wordt ingezet op een spoedige realisatie van de bedrijventerreinen De Esch IV en V
          2. Blz. 103 Startende ondernemers
            1. Blz. 104 Informatieve bijeenkomsten organiseren voor ondernemers eventueel samen met het onderwijs
            2. Blz. 105 We onderzoeken waar startende ondernemers behoefte aan hebben via een enquête en/of het houden van interviews
          3. Blz. 106 Winkelhart
            1. Blz. 107 De gemeente onderhoudt contact met ondernemers-verenigingen, participeert, ondersteunt en faciliteert en zij onderzoekt samen met de OSR de subsidiemogelijkheden. De OSR stelt een detailhandelsvisie op.
          4. Blz. 108 Verkeersveiligheid winkelcentrum
            1. Blz. 109 De gemeente onderhoudt contact met ondernemers-verenigingen, participeert, ondersteunt en faciliteert en zij onderzoekt samen met de OSR de subsidiemogelijkheden. De OSR stelt een detailhandelsvisie op.
          5. Blz. 110 Nieuwe bestemmingen
            1. Blz. 111 Indien agrarische bebouwing vrijkomt, kent de gemeente via de beleidsdocumenten Rood voor Rood en Vrijkomende Agrarische bebouwing kaders voor hergebruik van deze percelen/bebouwing
          6. Blz. 112 Indicatoren
        5. Blz. 113 Wat mag economie en ondernemen ons kosten?
        6. Blz. 114 Afwijkingen t.o.v. 2019 toegelicht (bedragen x € 1.000)
        7. Blz. 115 Betrokkenheid verbonden partijen
      8. Blz. 116 Programma 4 - Onderwijs
        1. Blz. 117 Programma 4 - Onderwijs
        2. Blz. 118 Bestuurlijk verantwoordelijk
        3. Blz. 119 Beleidskader
        4. Blz. 120 Ambities en activiteiten
          1. Blz. 121 Basisonderwijs
            1. Blz. 122 Uitvoering bestuursopdracht Primair Onderwijs
          2. Blz. 123 Vakonderwijs
            1. Blz. 124 Inventariseren bij het onderwijsveld en ondernemers of er behoefte is aan vakonderwijs
          3. Blz. 125 Bibliotheken
            1. Blz. 126 Behouden steunpunt in Rouveen (bibliotheek)
            2. Blz. 127 Uitvoering geven aan het gesloten convenant laaggeletterdheid
            3. Blz. 128 Updaten 'Visiedocument' op de bibliotheek in de gemeente Staphorst
          4. Blz. 129 Indicatoren
        5. Blz. 130 Wat mag onderwijs ons kosten?
        6. Blz. 131 Afwijkingen t.o.v. 2019 toegelicht (bedragen x € 1.000)
        7. Blz. 132 Betrokkenheid verbonden partijen
      9. Blz. 133 Programma 5 - Sport, cultuur, recreatie en toerisme
        1. Blz. 134 Bestuurlijk verantwoordelijk
        2. Blz. 135 Beleidskader
        3. Blz. 136 Ambities en activiteiten
          1. Blz. 137 Nieuw sport- en beweegbeleid
            1. Blz. 138 Opstellen nieuw beleid om het bewegen en sporten van inwoners te stimuleren
          2. Blz. 139 Bewegen in de openbare ruimte
            1. Blz. 140 Openbare ruimten aantrekkelijker inrichten om bewegen en sporten te stimuleren
            2. Blz. 141 Sport- en beweegvoorzieningen online in kaart brengen
          3. Blz. 142 Culturele vormingsactiviteiten
            1. Blz. 143 Formuleren nieuwe visie op kunst en cultuur
          4. Blz. 144 Entree Staphorst
            1. Blz. 145 Project culturele hart van Staphorst
            2. Blz. 146 Project kop Muldersweg
          5. Blz. 147 Stimuleren cultureel erfgoed
            1. Blz. 148 Creëren kunstroute
            2. Blz. 149 Wandelroute opzetten met Museum Staphorst en de Monumentenadviesraad
          6. Blz. 150 Recreatiegebied
            1. Blz. 151 Ontwikkelen aantrekkelijke recreatiegebieden
          7. Blz. 152 Verblijf en recreatie
            1. Blz. 153 Uitwerking concrete plannen verblijf & recreatie gemeente Staphorst
          8. Blz. 154 Natuurgebied
            1. Blz. 155 Opstellen plan voor een goed en toegankelijk natuurgebied
          9. Blz. 156 Indicatoren
        4. Blz. 157 Wat mag sport, cultuur, recreatie en toerisme ons kosten?
        5. Blz. 158 Afwijkingen t.o.v. 2019 toegelicht (bedragen x € 1.000)
        6. Blz. 159 Betrokkenheid verbonden partijen
      10. Blz. 160 Programma 6 - Sociaal domein
        1. Blz. 161 Programma 6 - Sociaal domein
        2. Blz. 162 Bestuurlijk verantwoordelijk
        3. Blz. 163 Beleidskader
        4. Blz. 164 Ambities en activiteiten
          1. Blz. 165 Ontschotting decentralisaties
            1. Blz. 166 Vorming van één toegang 0-100
          2. Blz. 167 Mantelzorgers
            1. Blz. 168 Mantelzorgers
          3. Blz. 169 Dagbesteding ouderen
            1. Blz. 170 Dagbesteding ouderen
          4. Blz. 171 Lokaal actieplan
            1. Blz. 172 Lokaal actieplan: waardig ouder worden
          5. Blz. 173 Verbeteren zorg en ondersteuning
            1. Blz. 174 Verbeteren zorg en ondersteuning
          6. Blz. 175 Preventief jeugdbeleid
            1. Blz. 176 Preventief jeugdbeleid
          7. Blz. 177 Kwaliteit jeugdzorg
            1. Blz. 178 Kwaliteit jeugdzorg
          8. Blz. 179 Begeleid wonen
            1. Blz. 180 Begeleid wonen
          9. Blz. 181 Reestmond
            1. Blz. 182 Reestmond
          10. Blz. 183 StaphorstWerkt!
            1. Blz. 184 StaphorstWerkt!
          11. Blz. 185 Werkzoekenden
            1. Blz. 186 Werkzoekenden
          12. Blz. 187 Integratiebeleid nieuwkomers
            1. Blz. 188 Integratiebeleid nieuwkomers
          13. Blz. 189 Armoedebestrijding
            1. Blz. 190 Armoedebestrijding
          14. Blz. 191 Schuldhulpverlening
            1. Blz. 192 Schuldhulpverlening
          15. Blz. 193 Indicatoren
        5. Blz. 194 Wat mag het sociaal domein ons kosten?
        6. Blz. 195 Afwijkingen t.o.v. 2019 toegelicht (bedragen x € 1.000)
        7. Blz. 196 Betrokkenheid verbonden partijen
      11. Blz. 197 Programma 7 - Gezondheid en milieu
        1. Blz. 198 Bestuurlijk verantwoordelijk
        2. Blz. 199 Beleidskader
        3. Blz. 200 Ambities en activiteiten
          1. Blz. 201 Gezonde leefstijl
            1. Blz. 202 Afspraken maken met het onderwijs om te komen tot 'gezonde scholen'
            2. Blz. 203 Opstellen 'Lokaal gezondheidsplan'
            3. Blz. 204 Platform Alcohol&Drugs verbreden naar platform Lokaal Gezondheidsbeleid
          2. Blz. 205 Aanpak alcoholmisbruik en drugsgebruik
            1. Blz. 206 Aanbieden preventieprogramma t.a.v. alcohol-, drugs- en schermgebruik
          3. Blz. 207 Beleid gezondheid
            1. Blz. 208 Gezondheidsaspect aandacht geven in de notities die daarover worden opgesteld
          4. Blz. 209 Energieneutraal
            1. Blz. 210 Opstellen uitvoeringsprogramma grootschalige energieopwekking
          5. Blz. 211 Energietransitie
            1. Blz. 212 Uitkomsten energieopwekking blijven zoveel mogelijk binnen de samenleving
          6. Blz. 213 Zorgvuldige en spaarzame omgang energie
          7. Blz. 214 Zonne-energie
          8. Blz. 215 Verduurzamen
            1. Blz. 216 Opstellen uitvoeringsprogramma verduurzamen gemeentelijk vastgoed (energieneutraal)
          9. Blz. 217 Integrale aanpak
          10. Blz. 218 Afvalstromen
            1. Blz. 219 Continueren huidig systeem van omgekeerd inzamelen
          11. Blz. 220 Indicatoren
        4. Blz. 221 Wat mag gezondheid en milieu ons kosten?
        5. Blz. 222 Afwijkingen t.o.v. 2019 toegelicht (bedragen x € 1.000)
        6. Blz. 223 Betrokkenheid verbonden partijen
      12. Blz. 224 Programma 8 - Volkshuisvesting en ruimtelijke ordening
        1. Blz. 225 Bestuurlijk verantwoordelijk
        2. Blz. 226 Beleidskader
        3. Blz. 227 Ambities en activiteiten
          1. Blz. 228 Woningbouw de Slagen
            1. Blz. 229 Regelmatig overleg met de ontwikkelaar m.b.t. woningbouw de Slagen
          2. Blz. 230 Behoefte woningbouw
            1. Blz. 231 Woononderzoek en herijking van de Woonvisie
          3. Blz. 232 Koop- en huurwoningen
            1. Blz. 233 Overleg met (project)-ontwikkelaars en woonstichting Vechthorst over invulling programma
          4. Blz. 234 Omgevingsvisie
            1. Blz. 235 Geen afzonderlijke beleidsnota's, maar nagaan of nieuw beleid in de cyclus van de Omgevingsvisie opgenomen kan worden
            2. Blz. 236 In het kader van EPOS aandacht besteden aan terugdringen van regelgeving en onderzoekplicht
          5. Blz. 237 De Streek
            1. Blz. 238 Transformatiebeleid binnen de Streek
          6. Blz. 239 Ruimtelijke kwaliteit dorpskernen
            1. Blz. 240 Ontwikkelen ruimtelijke plannen dorpskernen
          7. Blz. 241 Revitalisatie recreatieparken
            1. Blz. 242 Uitkomsten vitaliteitsscan bespreken en uitwerken tot een plan van aanpak voor Staphorst
          8. Blz. 243 Rieten daken
            1. Blz. 244 Samenstellen lijst met stimuleringsmogelijkheden voor behoud van rieten dak
          9. Blz. 245 Verlagen leges vergunningen
            1. Blz. 246 Onderzoek naar aanpassing leges bij onderhoud of opnieuw aanbrengen rieten dak
            2. Blz. 247 Onderzoek naar eventuele aanpassing leges in verband met beschermd dorpsgezicht
          10. Blz. 248 Indicatoren
        4. Blz. 249 Wat mag volkshuisvesting en ruimtelijke ordening ons kosten?
        5. Blz. 250 Afwijkingen t.o.v. 2019 toegelicht (bedragen x € 1.000)
        6. Blz. 251 Betrokkenheid verbonden partijen
      13. Blz. 252 Programma 9 - Overhead en financiën
        1. Blz. 253 Bestuurlijk verantwoordelijk
        2. Blz. 254 Beleidskader
        3. Blz. 255 Ambities en activiteiten
          1. Blz. 256 Collegeprogramma
            1. Blz. 257 Monitoring collegeprogramma
          2. Blz. 258 Gelijkblijvende belastingdruk
            1. Blz. 259 De tarieven voor de gemeentelijke belastingen en retributies worden enkel gecompenseerd voor de inflatie
        4. Blz. 260 Wat mag overhead en financiën ons kosten?
        5. Blz. 261 Afwijkingen t.o.v. 2019 toegelicht (bedragen x € 1.000)
        6. Blz. 262 Betrokkenheid verbonden partijen
    3. Blz. 263 Paragrafen
      1. Blz. 264 Paragraaf 1 - Weerstandsvermogen en risicomanagement
        1. Blz. 265 Inleiding op de paragraaf
        2. Blz. 266 A | Ontwikkeling weerstandsvermogen 2020
        3. Blz. 267 B | Beschikbare weerstandscapaciteit
        4. Blz. 268 C | Risicobeheersing
        5. Blz. 269 D | Kengetallen financiële positie
      2. Blz. 270 Paragraaf 2 - Onderhoud kapitaalgoederen
        1. Blz. 271 Inleiding op de paragraaf
        2. Blz. 272 Wegenbeheer
        3. Blz. 273 Rioolbeheer
        4. Blz. 274 Waterbeheer
        5. Blz. 275 Groenbeheer
        6. Blz. 276 Gebouwenbeheer
      3. Blz. 277 Paragraaf 3 - Financiering
        1. Blz. 278 Algemene inleiding op de paragraaf
        2. Blz. 279 Uitgangspunten financieringsfunctie
        3. Blz. 280 Uitvoering financieringsfunctie
      4. Blz. 281 Paragraaf 4 - Bedrijfsvoering
        1. Blz. 282 Bedrijfsvoering
        2. Blz. 283 Organisatie algemeen
        3. Blz. 284 Samenwerking
        4. Blz. 285 Uitdagingen voor de ambtelijke organisatie
        5. Blz. 286 Relevante beleidskaders
        6. Blz. 287 Formatie-ontwikkeling
        7. Blz. 288 Personeel | HRM
        8. Blz. 289 Financien
        9. Blz. 290 Programma dienstverlening
      5. Blz. 291 Paragraaf 5 - Verbonden partijen
        1. Blz. 292 Algemeen
        2. Blz. 293 Ontwikkelingen bij (bestaande) verbonden partijen
        3. Blz. 294 3 | Bestaande verbonden partijen - Gemeenschappelijke regelingen
        4. Blz. 295 3 | Bestaande verbonden partijen - Vennootschappen en coöperaties
        5. Blz. 296 3 | Bestaande verbonden partijen - Stichtingen en verenigingen
      6. Blz. 297 Paragraaf 6 - Grondbeleid
        1. Blz. 298 Algemene inleiding op de paragraaf
        2. Blz. 299 In exploitatie zijnde gronden
        3. Blz. 300 Strategische gronden
        4. Blz. 301 Ontwikkelingen grondexploitatie
      7. Blz. 302 Paragraaf 7 - Lokale heffingen
        1. Blz. 303 Ontwikkelingen (beleid en uitvoering) binnen de lokale heffingen
        2. Blz. 304 Onroerende zaakbelasting
        3. Blz. 305 Afvalstoffenheffing
        4. Blz. 306 Rioolheffing/- aansluitbijdrage
        5. Blz. 307 Forensenbelasting
        6. Blz. 308 Toeristenbelasting
        7. Blz. 309 Marktgelden/standplaatsvergunningen
        8. Blz. 310 Begraafrechten
        9. Blz. 311 Hondenbelasting
        10. Blz. 312 Overige heffingen/leges
    4. Blz. 313 Financiële begroting
      1. Blz. 314 Overzicht van baten en lasten
        1. Blz. 315 Overzicht baten en lasten
      2. Blz. 316 Toelichting op het overzicht van baten en lasten
        1. Blz. 317 Algemene dekkingsmiddelen
        2. Blz. 318 Incidentele lasten per programma
        3. Blz. 319 Indicentele baten per programma
        4. Blz. 320 Toelichting op de incidentele lasten en baten
      3. Blz. 321 Balans
        1. Blz. 322 Balans per 31 december 2019 t/m 2023
      4. Blz. 323 Overige financiële aandachtspunten en ontwikkelingen
        1. Blz. 324 Algemene uitkering (mei-circulaire 2019)
        2. Blz. 325 Reserves
        3. Blz. 326 Rentebeleid/ lijst van investeringen
        4. Blz. 327 Niet gebruikte kapitaallasten: bestemming
        5. Blz. 328 Bezuinigings- en ombuigingsmaatregelen voorgaande en huidige begroting(en)
    5. Blz. 329 Bijlagen
      1. Blz. 330 Taakvelden overzicht
        1. Blz. 331 Lasten en baten naar taakvelden
      2. Blz. 332 Lijst van investeringen
        1. Blz. 333 Lijst van investeringen met doorgang
        2. Blz. 334 Lijst van investeringen zonder doorgang
      3. Blz. 335 Toelichtingen op de Lijst van Investeringen
        1. Blz. 336 Formatieve knelpunten
        2. Blz. 337 Herinrichting Staphorst Noordoost fase 3
        3. Blz. 338 Uitvoeren plan groot onderhoud openbaar groen
        4. Blz. 339 Boombeheer buiten de bebouwde kom - achterstallig onderhoud
        5. Blz. 340 Recreatie & Toerisme: gebiedsontwikkeling en kwaliteitsslag
        6. Blz. 341 Extra inzet/capaciteit sociaal domein (jaarschijf 2020)
        7. Blz. 342 (Door)ontwikkelen voorliggend veld sociaal domein
        8. Blz. 343 Jaarschijven GRP
        9. Blz. 344 Groot onderhoud begraafplaats Staphorst: renovatieplan 2e fase
        10. Blz. 345 Uitbreiding begraafplaats Scholenweg Rouveen
        11. Blz. 346 Energieloket 3.0 en inzet energiecoaches
        12. Blz. 347 Aanschaf smalspoor trekker
        13. Blz. 348 Dienstverlening
        14. Blz. 349 Project verbeterplan IJVI/JOIN
      4. Blz. 350 Voortgang investeringen
        1. Blz. 351 Voortgang investeringen
        2. Blz. 352 Ambities
          1. Blz. 353 Voortgangsinformatie investeringen
            1. Blz. 354 Nota Burgerkracht (2015)
            2. Blz. 355 Project dienstverlening (procesoptimalisatie) (3 jr.) (2016)
            3. Blz. 356 Strategisch communicatieplan: uitvoering (2016)
            4. Blz. 357 Schaftkeet (2019)
            5. Blz. 358 Puincontainer (2019)
            6. Blz. 359 Veegzuig-combinatie t.b.v. mini-tractor (2017)
            7. Blz. 360 Bestelbus gesloten (2-VSJ-36) (2019)
            8. Blz. 361 Knijperbak + rotator (2019)
            9. Blz. 362 Digitale agenda 2020 (2019)
            10. Blz. 363 Koppeling IJVI en Decos Join (2018)
            11. Blz. 364 Overgang taxeren op oppervlakte (wet WOZ) (2019)
            12. Blz. 365 Vergroten veiligheidsbeleving (2019)
            13. Blz. 366 Vergroten veiligheidsgevoel (2019)
            14. Blz. 367 Fietsplan: actualisatie (2019)
            15. Blz. 368 Herinrichting J.C. van Andelweg (2014)
            16. Blz. 369 Vervanging brug Veldhuisweg door duiker (2017)
            17. Blz. 370 Verkeersplan (2015)
            18. Blz. 371 Fietspad ZSM (2017)
            19. Blz. 372 Herinrichting Staphorst Noordoost fase 2 (2019)
            20. Blz. 373 Onderzoek afslag A28 (2019)
            21. Blz. 374 Bomenbeleidplan (2012) en Boombeheer fase 2
            22. Blz. 375 Zuidelijke ontsluiting CZ Rouveen (2016)
            23. Blz. 376 Fietspad Kanlaan/Evenboersweg: uitvoeringskrediet (2017)
            24. Blz. 377 Herinrichting Ebbinge Wubbenlaan (2018)
            25. Blz. 378 Renovatie lichtmasten-areaal, fase 2 (2019)
            26. Blz. 379 Sneeuwploeg nr. 2 t.b.v. tractor (2018)
            27. Blz. 380 Reconstructie spoorwegovergang JJ Gorterlaan (2017)
            28. Blz. 381 Voorbereidingskrediet herinrichting Korte Kerkweg (2017)
            29. Blz. 382 Herinrichting Staphorst Noord, fase 1 (2017)
            30. Blz. 383 Fietspad Heerenweg (2019)
            31. Blz. 384 Fietspad Gorterlaan (2017)
            32. Blz. 385 Uitvoeringskrediet fiets- en wandelpad Reggersweg (2018)
            33. Blz. 386 Renovatie lichtmasten-areaal, fase 1 (2018)
            34. Blz. 387 Renovatie diverse zandwegen (2018)
            35. Blz. 388 Grond bij begraafplaats Rouveen (2018)
            36. Blz. 389 Winterlogic-systeem (2018)
            37. Blz. 390 Herinrichting Boslaan (2017)
            38. Blz. 391 Herinrichting kruispunten Heerenweg (2019)
            39. Blz. 392 Groot onderhoud kunstwerken (2016)
            40. Blz. 393 Sneeuwploeg nr. 1 (t.b.v. vrachtauto) (2019)
            41. Blz. 394 Opzetstrooier nr.1 (t.b.v. vrachtauto) (2019)
            42. Blz. 395 Groot onderhoud bruggen Dedemsvaartweg (2018)
            43. Blz. 396 Monitoring en evaluatie verkeer (2018)
            44. Blz. 397 Straatmeubilair centrum Staphorst (2018)
            45. Blz. 398 Carpoolplaats de Lichtmis (2015)
            46. Blz. 399 Herinrichting omgeving station (2019)
            47. Blz. 400 Haven: onderzoek economische mogelijkheden (2019)
            48. Blz. 401 Promotie gemeente Staphorst (2019)
            49. Blz. 402 Ondersteuning startende ondernemers (2019)
            50. Blz. 403 Mutatieverw.kadaster rvk Staph./Reestdal (2017)
            51. Blz. 404 Beveiliging bedrijventerrein (2018)
            52. Blz. 405 Herziening detailhandelsvisie (2018)
            53. Blz. 406 Leader III: lokale projectbijdragen (2018)
            54. Blz. 407 Nieuwe bestemmingen vrijkomende agrarische gebouwen (2019)
            55. Blz. 408 Detailhandelsvisie: uitvoering (2019)
            56. Blz. 409 Glasvezel in buitengebied: onderzoek (2016)
            57. Blz. 410 Bestuursopdracht uitvoeringsorganisatie Primair Onderwijs Staphorst (2018)
            58. Blz. 411 Vakonderwijs, vak-havo, technasium (2019)
            59. Blz. 412 Noorderslag: verlichting hoofdveld (2019)
            60. Blz. 413 VV IJhorst, renovatie veld + uitbreiding verlichting (2019)
            61. Blz. 414 Subsidie AMBC (2013)
            62. Blz. 415 Culturele vormingsactiviteiten (2019)
            63. Blz. 416 Klok van Wou (2018)
            64. Blz. 417 Digiborden bibliotheek Staphorst (2019)
            65. Blz. 418 Evenemententerrein "de Tippe": vervanging asfalt (2015)
            66. Blz. 419 Meerjarenimpuls R en T: kwaliteitsverb. toer. routenetw. en recr. voorzieningen (2016)
            67. Blz. 420 Herinrichting groenvoorziening Staphorst Zuid 1 (2017+2018)
            68. Blz. 421 Opstellen en uitvoeren plan groot onderhoud openbaar groen (2019)
            69. Blz. 422 Langjarig beheer en onderhoud landschapselementen (2019)
            70. Blz. 423 Uitv. Landschapsplan: houtsingelproj. Rouv. - Staphorst 2017 + 2018 (2017)
            71. Blz. 424 Aanvullend krediet particulier bomenbeleid (2017)
            72. Blz. 425 Pilot langjarig landschapsbeheer (2018)
            73. Blz. 426 Herplant: 600 bomen (2018)
            74. Blz. 427 Flora- en faunawet: inventarisatie en uitvoeringsmaatregelen (2018)
            75. Blz. 428 Snoeien en rooien van bomen (2018)
            76. Blz. 429 Speeltoestellen vervangen (2018+2019)
            77. Blz. 430 Aanleg ommetjes, speelplaatsen en trapveldjes (2019)
            78. Blz. 431 Boombeheer: achterstallig onderhoud buiten bebouwde kom (2019)
            79. Blz. 432 Boombeheer: achterstallig onderhoud binnen bebouwde kom (2019)
            80. Blz. 433 Groenbeheerplan: opstellen (2019)
            81. Blz. 434 Uitvoering programma recreatie en toerisme (2018)
            82. Blz. 435 Activiteitenzone Rouveen (2018)
            83. Blz. 436 Doorontwikkeling Sociaal Domein (2018)
            84. Blz. 437 Extra inzet/capaciteit Sociaal Domein (2018)
            85. Blz. 438 Ontwikkeling voorzieningen WMO (2018)
            86. Blz. 439 Uitvoering GRP-V: jaarschijf 2016 (2016)
            87. Blz. 440 Uitvoering GRP-V: jaarschijf 2017 (2017)
            88. Blz. 441 Uitvoering GRP-V: jaarschijf 2018 (2018)
            89. Blz. 442 Uitvoering GRP-V: jaarschijf 2019 (2019)
            90. Blz. 443 Sisa-regeling Geluidsaneringsproject 70+ (2013)
            91. Blz. 444 Uitvoering energieloket 2.1 (2017)
            92. Blz. 445 Grond voor uitbreiding begraafplaats Rouveen (2018)
            93. Blz. 446 Uitvoering programma duurzaamheid (2019)
            94. Blz. 447 Energiebesparende maatregelen gemeentelijke gebouwen (2018)
            95. Blz. 448 Windturbines/windenergie (2018)
            96. Blz. 449 Verbod op asbestdaken (2018)
            97. Blz. 450 Klimaatadaptie (2019)
            98. Blz. 451 Permanent meetsysteem 't Wiede Gat (2019)
            99. Blz. 452 Dynamische geurkaart (2019)
            100. Blz. 453 Aanpak onderzoeksvermindering flora/fauna (2019)
            101. Blz. 454 Startersleningen SVn 2017 (2017)
            102. Blz. 455 Inrichting leefomgeving De Slagen (2018)
            103. Blz. 456 Woonservicegebieden: uitv.plan (2011)
            104. Blz. 457 EPOS (Efficiënte Procesinrichting Omgevingsrecht Staphorst) (2016 + 2017)
            105. Blz. 458 Participatietraject Levensboomlocatie (2018)
            106. Blz. 459 Nieuwe omgevingswet: implementatie (2018)
            107. Blz. 460 B.p. de Slagen: maatr. verb. leefbaarheid (2016)
            108. Blz. 461 Woonvisie (2019)
            109. Blz. 462 Voorbereidingskrediet bedrijventerrein (2018)
            110. Blz. 463 GeoVisie (2018)
            111. Blz. 464 Doorontwikkeling organisatie (2016 + 2017)
            112. Blz. 465 Digitalisering archieven vanaf 1940 (2016)
            113. Blz. 466 Toekomstbestendig gemeentehuis (2017)
            114. Blz. 467 Aanpassing raadszaal (2017)
            115. Blz. 468 Gemeentehuis: vervanging meubiliar (2015)
            116. Blz. 469 Egem I: aanschaf hard en software = I-NUP (2010)
            117. Blz. 470 E-overheidsvoorzieningen (2009)
            118. Blz. 471 Mercedes Vrachtauto (BZ-BH-51) (2019)
            119. Blz. 472 Werkkleding buitendienst: aanschaf (2016)
            120. Blz. 473 Pick-up bus groenploeg 8-VHF-35 (2018)
            121. Blz. 474 2 Elektrische voertuigen participatiemedewerkers (2016)
    6. Activiteiten
    7. Zoeken
    8. Publicatie bijlagen
    9. Contact
    10. PrivacyStatement
    11. Sitemap