-
Blz. 1
Jaarstukken 2021
-
Blz. 2
Jaarstukken 2021
-
Blz. 3
Programma’s
-
Blz. 4
Aanbieding en leeswijzer
-
Blz. 5
Aanbieding en voorstel
-
Blz. 6
Leeswijzer
-
Blz. 7
Samenvatting
-
Blz. 8
Overzicht resultaat per programma
-
Blz. 9
Financiële samenvatting
-
Blz. 10
Programma 0 - Algemeen bestuur en organisatie
-
Blz. 11
Wat omvatte het programma | Wie is bestuurlijk verantwoordelijk
-
Blz. 12
Wat hebben wij bereikt?
-
Blz. 13
Arbo/werkomstandigheden
-
Blz. 14
Informatiemanagement
-
Blz. 15
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 16
Belangrijkste verschillen tussen realisatie en begroting na wijziging (x € 1.000)
-
Blz. 17
Programma 1 - Openbare orde en veiligheid
-
Blz. 18
Wat omvatte het programma | Wie is bestuurlijk verantwoordelijk
-
Blz. 19
Wat hebben wij bereikt?
-
Blz. 20
Ondermijning
-
Blz. 21
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 22
Belangrijkste verschillen tussen realisatie en de begroting na wijziging (x € 1.000)
-
Blz. 23
Programma 2 - Verkeer en vervoer
-
Blz. 24
Wat omvatte het programma | Wie is bestuurlijk verantwoordelijk
-
Blz. 25
Wat hebben wij bereikt?
-
Blz. 26
Verbreding spoorwegovergang JJ Gorterlaan
-
Blz. 27
Verplaatsen op- en afritten A28
-
Blz. 28
Treinstation Staphorst
-
Blz. 29
Verkeersafwikkeling en -veiligheid
-
Blz. 30
Fietspadenplan
-
Blz. 31
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 32
Belangrijkste verschillen tussen realisatie en begroting na wijziging (x € 1.000)
-
Blz. 33
Programma 3 - Economie en ondernemen
-
Blz. 34
Wat omvatte het programma | Wie is bestuurlijk verantwoordelijk
-
Blz. 35
Wat hebben wij bereikt?
-
Blz. 36
Dynamisch winkelhart
-
Blz. 37
Bedrijventerreinen ontwikkelen
-
Blz. 38
Hart voor landbouw
-
Blz. 39
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 40
Belangrijkste verschillen tussen realisatie en begroting na wijziging (x € 1.000)
-
Blz. 41
Programma 4 - Onderwijs
-
Blz. 42
Wat omvatte het programma | Wie is bestuurlijk verantwoordelijk
-
Blz. 43
Wat hebben wij bereikt?
-
Blz. 44
Theorie en praktijk in balans
-
Blz. 45
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 46
Belangrijkste verschillen tussen realisatie en begroting na wijziging (x € 1.000)
-
Blz. 47
Programma 5 - Sport, cultuur, recreatie en toerisme
-
Blz. 48
Wat omvatte het programma | Wie is bestuurlijk verantwoordelijk
-
Blz. 49
Wat hebben wij bereikt?
-
Blz. 50
Uitvoering Beweeg & Sport akkoord
-
Blz. 51
Efficiëntere inrichting en samenwerking welzijn, cultuur en sport
-
Blz. 52
Verbeteren entree Staphorst en uitbreiding museum Staphorst
-
Blz. 53
Doorontwikkelen recreatie- en natuurgebieden
-
Blz. 54
Revitalisering recreatieparken
-
Blz. 55
Pilot langjarig landschapsbeheer
-
Blz. 56
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 57
Belangrijkste verschillen tussen realisatie en begroting na wijziging (x € 1.000)
-
Blz. 58
Programma 6 - Sociaal domein
-
Blz. 59
Wat omvatte het programma | Wie is bestuurlijk verantwoordelijk
-
Blz. 60
Wat hebben wij bereikt?
-
Blz. 61
Invoering nieuwe inburgeringswet
-
Blz. 62
Optimaliseren voorliggende voorzieningen Sociaal Domein
-
Blz. 63
Kostenbeheersing WMO/Jeugd
-
Blz. 64
Reestmond
-
Blz. 65
Vroegsignalering schulden
-
Blz. 66
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 67
Belangrijkste verschillen tussen realisatie en begroting na wijziging (x € 1.000)
-
Blz. 68
Programma 7 - Gezondheid en milieu
-
Blz. 69
Wat omvatte het programma | Wie is bestuurlijk verantwoordelijk
-
Blz. 70
Wat hebben wij bereikt?
-
Blz. 71
Positieve gezondheid
-
Blz. 72
Programma Energie & Klimaat
-
Blz. 73
Klimaatadaptatie en circulaire economie
-
Blz. 74
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 75
Belangrijkste verschillen tussen realisatie en begroting na wijziging (x € 1.000)
-
Blz. 76
Programma 8 - Volkshuisvesting en ruimtelijke ordening
-
Blz. 77
Wat omvatte het programma | Wie is bestuurlijk verantwoordelijk
-
Blz. 78
Wat hebben wij bereikt?
-
Blz. 79
Ontwikkeling woningbouw
-
Blz. 80
Omgevingswet
-
Blz. 81
Pilot circulair energielandschap
-
Blz. 82
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 83
Belangrijkste verschillen tussen realisatie en begroting na wijziging (x € 1.000)
-
Blz. 84
Programma 9 - Overhead
-
Blz. 85
Wat omvatte het programma | Wie is bestuurlijk verantwoordelijk
-
Blz. 86
Wat hebben wij bereikt?
-
Blz. 87
Financieel gezond
-
Blz. 88
Loonsom-/formatiesturing
-
Blz. 89
Rechtmatigheidsverklaring
-
Blz. 90
Kostendekkende leges, afvalstoffenheffing en rioolheffing
-
Blz. 91
Verduurzaming en aanpassing gemeentehuis
-
Blz. 92
Verbeteren gebouwenbeheer
-
Blz. 93
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 94
Belangrijkste verschillen tussen realisatie en de begroting na wijziging (x € 1.000)
-
Blz. 95
Samenvatting financiële positie
-
Blz. 96
Financiële positie
-
Blz. 97
Jaarrekening: Overzicht baten en lasten 2021
-
Blz. 98
Baten en lasten 2021
-
Blz. 99
Stortingen en onttrekkingen 2021
-
Blz. 100
Resultaat 2021
-
Blz. 101
Toelichting op het overzicht van baten en lasten 2021
-
Blz. 102
Programma 0 - Algemeen bestuur en organisatie
-
Blz. 103
Programma 0 - Algemeen bestuur en organisatie
-
Blz. 104
Belangrijkste verschillen tussen de realisatie en begroting na wijziging (x € 1.000)
-
Blz. 105
Toevoegingen/onttrekkingen aan reserves
-
Blz. 106
Incidentele lasten en baten (x € 1.000)
-
Blz. 107
Programma 1 - Openbare orde en veiligheid
-
Blz. 108
Programma 1 - Openbare orde en veiligheid
-
Blz. 109
Belangrijkste verschillen tussen de realisatie en de begroting na wijziging (x € 1.000)
-
Blz. 110
Toevoeging/onttrekking aan reserves
-
Blz. 111
Incidentele lasten en baten (x € 1.000)
-
Blz. 112
Programma 2 - Verkeer en vervoer
-
Blz. 113
Programma 2 - Verkeer, vervoer en waterstaat
-
Blz. 114
Belangrijkste verschillen tussen de realisatie en begroting na wijziging (x € 1.000)
-
Blz. 115
Toevoegingen/onttrekkingen aan reserves
-
Blz. 116
Incidentele lasten en baten (x € 1.000)
-
Blz. 117
Programma 3 - Economie en ondernemen
-
Blz. 118
Programma 3 - Economie en ondernemen
-
Blz. 119
Belangrijkste verschillen tussen de realisatie en begroting na wijziging (x € 1.000)
-
Blz. 120
Toevoegingen/onttrekkingen aan reserves
-
Blz. 121
Incidentele lasten en baten (x € 1.000)
-
Blz. 122
Programma 4 - Onderwijs
-
Blz. 123
Programma 4 - Onderwijs
-
Blz. 124
Belangrijkste verschillen tussen de realisatie en de begroting na wijziging (x € 1.000)
-
Blz. 125
Toevoeging/onttrekking aan reserves
-
Blz. 126
Incidentele lasten en baten (x € 1.000)
-
Blz. 127
Programma 5 - Sport, cultuur, recreatie en toerisme
-
Blz. 128
Programma 5 - Sport, cultuur, recreatie en toerisme
-
Blz. 129
Belangrijkste verschillen tussen de realisatie en begroting na wijziging (x € 1.000)
-
Blz. 130
Toevoegingen/onttrekkingen aan reserves
-
Blz. 131
Incidentele lasten en baten (x € 1.000)
-
Blz. 132
Programma 6 - Sociaal domein
-
Blz. 133
Programma 6 - Sociaal domein
-
Blz. 134
Belangrijkste verschillen tussen de realisatie en begroting na wijziging (x € 1.000)
-
Blz. 135
Toevoegingen/onttrekkingen aan reserves
-
Blz. 136
Incidentele lasten en baten (x € 1.000)
-
Blz. 137
Programma 7 - Volksgezondheid en milieu
-
Blz. 138
Programma 7 - Volksgezondheid en milieu
-
Blz. 139
Belangrijkste verschillen tussen de realisatie en begroting na wijziging (x € 1.000)
-
Blz. 140
Toevoegingen/onttrekkingen aan reserves
-
Blz. 141
Incidentele lasten en baten (x € 1.000)
-
Blz. 142
Programma 8 - Volkshuisvesting en ruimtelijke ordening
-
Blz. 143
Programma 8 - Volkshuisvesting en ruimtelijke ordening
-
Blz. 144
Belangrijkste verschillen tussen de realisatie en begroting na wijziging (x € 1.000)
-
Blz. 145
Toevoegingen/onttrekkingen aan reserves (x € 1.000)
-
Blz. 146
Incidentele lasten en baten (x € 1.000)
-
Blz. 147
Programma 9 - Overhead
-
Blz. 148
Programma 9 - Overhead
-
Blz. 149
Belangrijkste verschillen tussen de realisatie en begroting na wijziging (x € 1.000)
-
Blz. 150
Toevoegingen/onttrekkingen aan reserves
-
Blz. 151
Incidentele lasten en baten (x € 1.000)
-
Blz. 152
Algemene dekkingsmiddelen
-
Blz. 153
Algemene dekkingsmiddelen
-
Blz. 154
1 | Lokale heffingen
-
Blz. 155
2 | Algemene uitkeringen
-
Blz. 156
3 | Dividend
-
Blz. 157
4 | Saldo financieringsfunctie
-
Blz. 158
5 | BTW-compensatiefonds
-
Blz. 159
6 | Overhead
-
Blz. 160
Vennootschapsbelasting
-
Blz. 161
Vennootschapsbelasting
-
Blz. 162
Onvoorzien
-
Blz. 163
Onvoorzien
-
Blz. 164
Overzicht structurele toevoegingen en onttrekkingen reserves/voorzieningen
-
Blz. 165
Toevoegingen en onttrekkingen reserves
-
Blz. 166
Analyse begrotingsafwijkingen
-
Blz. 167
Recapitulatie reserves (bedragen x € 1.000)
-
Blz. 168
Recapitulatie voorzieningen (bedragen x € 1.000)
-
Blz. 169
Wet normering bezoldiging topfunctionarissen
-
Blz. 170
WNT-verantwoording 2021 Gemeente Staphorst
-
Blz. 171
Balans per 31 december 2021
-
Blz. 172
Balans per 31 december 2021
-
Blz. 173
Toelichting op de balans per 31 december 2021
-
Blz. 174
Grondslagen voor waardering en resultaatbepaling
-
Blz. 175
Grondslagen voor waardering en resultaatbepaling
-
Blz. 176
Vaste activa
-
Blz. 177
A | Materiële vaste activa
-
Blz. 178
B | Financiële vaste activa
-
Blz. 179
Vlottende activa
-
Blz. 180
A | Voorraden
-
Blz. 181
B | Uitzettingen met een rente-typische looptijd korter dan één jaar
-
Blz. 182
C | Liquide middelen
-
Blz. 183
D | Overlopende activa
-
Blz. 184
Vaste passiva
-
Blz. 185
A | Eigen vermogen
-
Blz. 186
B | Voorzieningen
-
Blz. 187
C | Vaste schulden met een rente typische looptijd van één jaar of langer
-
Blz. 188
Vlottende passiva
-
Blz. 189
Vlottende Passiva
-
Blz. 190
A | Kortlopende schulden
-
Blz. 191
B | Overlopende passiva
-
Blz. 192
Overige
-
Blz. 193
A | Niet uit de balans blijkende verplichtingen
-
Blz. 194
B | Berekening benutting drempelbedrag schatkistbankieren
-
Blz. 195
C | Gebeurtenissen na balansdatum
-
Blz. 196
Bijlage 1 Sisa verantwoordingsinformatie 2021
-
Blz. 197
Sisa verantwoordingsinformatie 2020
-
Blz. 198
Bijlage 2 Taakveldenoverzicht jaarrekening 2021
-
Blz. 199
Taakveldenoverzicht
-
Blz. 200
Bijlage 3 Overzicht investeringskredieten eind 2021
-
Blz. 201
Lopende projecten programma 2
-
Blz. 202
Afgeronde projecten programma 2
-
Blz. 203
Lopende projecten programma 3
-
Blz. 204
Lopende projecten programma 5
-
Blz. 205
Lopende projecten programma 7
-
Blz. 206
Afgeronde projecten programma 7
-
Blz. 207
Lopende projecten programma 9
-
Blz. 208
Afgeronde projecten programma 9
-
Blz. 209
Bijlage 4 Overzicht incidentele budgetten eind 2021
-
Blz. 210
Overzicht lopende incidentele budgetten 2021
-
Blz. 211
Overzicht afgeronde incidentele budgetten 2021
-
Blz. 212
Bijlage 5 Indicatoren
-
Blz. 213
Indicatoren per programma
-
Blz. 214
Programma 0 - Algemeen bestuur en organisatie
-
Blz. 215
Programma 1 - Openbare orde en veiligheid
-
Blz. 216
Programma 3 - Economie en ondernemen
-
Blz. 217
Programma 4 - Onderwijs
-
Blz. 218
Programma 5 - Sport, cultuur, recreatie en toerisme
-
Blz. 219
Programma 6 - Sociaal domein
-
Blz. 220
Programma 7 - Volksgezondheid en milieu
-
Blz. 221
Programma 8 - Volkshuisvesting en ruimtelijke ordening
-
Blz. 222
Paragrafen
-
Blz. 223
Paragraaf 1 - Weerstandsvermogen en risicomanagement
-
Blz. 224
Inleiding op de paragraaf
-
Blz. 225
A | Ontwikkeling weerstandsvermogen 2021
-
Blz. 226
B | Beschikbare weerstandscapaciteit
-
Blz. 227
C | Risicobeheersing
-
Blz. 228
D | Kengetallen financiële positie
-
Blz. 229
Paragraaf 2 - Onderhoud kapitaalgoederen
-
Blz. 230
Inleiding op de paragraaf
-
Blz. 231
Wegenbeheer
-
Blz. 232
Rioolbeheer
-
Blz. 233
Waterbeheer
-
Blz. 234
Groenbeheer
-
Blz. 235
Gebouwenbeheer
-
Blz. 236
Paragraaf 3 - Financiering
-
Blz. 237
Inleiding op de paragraaf
-
Blz. 238
1 | Uitvoering financiering
-
Blz. 239
2 | Risicoprofiel
-
Blz. 240
3 | Rentetoerekening
-
Blz. 241
Paragraaf 4 - Bedrijfsvoering
-
Blz. 242
Organisatie algemeen
-
Blz. 243
Personeel | HRM
-
Blz. 244
Ontwikkeling burgerzaken
-
Blz. 245
Inkopen en aanbesteding
-
Blz. 246
Informatiemanagement
-
Blz. 247
Informatieveiligheid en privacy
-
Blz. 248
ICT
-
Blz. 249
Belastingen
-
Blz. 250
Geovisie
-
Blz. 251
Wet waardering onroerende zaken (Wet WOZ)
-
Blz. 252
AO/IC VIC Control
-
Blz. 253
Programma dienstverlening
-
Blz. 254
Wet open overheid
-
Blz. 255
Huisvesting
-
Blz. 256
Paragraaf 5 - Verbonden partijen
-
Blz. 257
1 | Inleiding op de paragraaf
-
Blz. 258
2 | Bestaande verbonden partijen - Gemeenschappelijke regelingen
-
Blz. 259
3 | Bestaande verbonden partijen - Vennootschappen en coöperaties
-
Blz. 260
4 | Bestaande verbonden partijen - Stichtingen en verenigingen
-
Blz. 261
Paragraaf 6 - Grondbeleid
-
Blz. 262
Inleiding op de paragraaf
-
Blz. 263
In exploitatie zijnde gronden
-
Blz. 264
Strategische gronden
-
Blz. 265
Reserve voor grondexploitatie
-
Blz. 266
Ontwikkelingen en grondexploitaties
-
Blz. 267
Paragraaf 7 - Lokale heffingen
-
Blz. 268
Inleiding op de paragraaf
-
Blz. 269
1 | Onroerende zaakbelasting
-
Blz. 270
2 | Afvalstoffenheffing
-
Blz. 271
3 | Rioolheffing/- aansluitbijdrage
-
Blz. 272
4 | Forensenbelasting
-
Blz. 273
5 | Toeristenbelasting
-
Blz. 274
6 | Marktgelden/ standplaatsvergunningen
-
Blz. 275
7 | Begraafrechten
-
Blz. 276
8 | Hondenbelasting
-
Blz. 277
Legesverordening
-
Blz. 278
Gemeentelijke accomodaties
-
Blz. 279
Kwijtschelding
-
Blz. 280
Lastendruk
-
Blz. 281
Samenvatting verhoging belastingen en retributies
-
Blz. 282
Paragraaf 8 - COVID-19
-
Blz. 283
Inleiding op de paragraaf
-
Blz. 284
Gemeentelijk Beleidsteam en Kernteam Corona
-
Blz. 285
Dienstverlening
-
Blz. 286
Personele gevolgen
-
Blz. 287
Coronasteunpakket
-
Blz. 288
Corona-gerelateerde uitgaven
-
Zoeken
-
Publicatie bijlagen
-
Contact
-
PrivacyStatement
-
Sitemap