Sitemap

  1. Blz. 1 Begroting 2025
    1. Blz. 2 Begroting 2025
    2. Blz. 3 Programma’s
      1. Blz. 4 Aanbieding
        1. Blz. 5 Aanbieding
      2. Blz. 6 Samenvatting
        1. Blz. 7 Inleiding
        2. Blz. 8 Algemene uitgangspunten
        3. Blz. 9 Infographic
        4. Blz. 10 Financiële samenvatting 2025 - 2028
        5. Blz. 11 Structurele begrotingssaldo
        6. Blz. 12 Samenvatting begrotingssaldo
        7. Blz. 13 Meerjaren Investeringsprognose
        8. Blz. 14 Verloop reservepositie 2024-2028
      3. Blz. 15 Programma 0 - Algemeen bestuur en organisatie
        1. Blz. 16 Bestuurlijk verantwoordelijk
        2. Blz. 17 Speerpunten
          1. Blz. 18 0.1 Regionale, strategische en pragmatische samenwerking
          2. Blz. 19 0.2 Ondersteuning initiatieven samenleving
          3. Blz. 20 0.3 Een dienstbare en dienstverlenende gemeente
          4. Blz. 21 0.4 In verbinding met de samenleving (Nieuw)
        3. Blz. 22 Wat mag algemeen bestuur en organisatie ons kosten?
        4. Blz. 23 Afwijkingen t.o.v. begroting 2024 toegelicht (bedragen x € 1.000)
        5. Blz. 24 Reservemutaties programma
        6. Blz. 25 Betrokkenheid verbonden partijen
      4. Blz. 26 Programma 1 - Openbare orde en veiligheid
        1. Blz. 27 Bestuurlijk verantwoordelijk
        2. Blz. 28 Speerpunten
          1. Blz. 29 1.1 Een veilige gemeente
          2. Blz. 30 1.2 Goed beschikbare en toegeruste hulpdiensten
          3. Blz. 31 1.3 Voorlichting en bewustwording
        3. Blz. 32 Wat mag openbare orde en veiligheid ons kosten?
        4. Blz. 33 Afwijkingen t.o.v. 2024 toegelicht (bedragen x € 1.000)
        5. Blz. 34 Reservemutaties programma
        6. Blz. 35 Betrokkenheid verbonden partijen
      5. Blz. 36 Programma 2 - Verkeer en vervoer
        1. Blz. 37 Bestuurlijk verantwoordelijk
        2. Blz. 38 Speerpunten
          1. Blz. 39 2.1 Regionale bereikbaarheid door verbetering ontsluiting A28
          2. Blz. 40 2.2 Regionale bereikbaarheid door een treinstation in Staphorst
          3. Blz. 41 2.3 Fietspadenplan voor de raadsagenda
          4. Blz. 42 2.4 Herinrichting Schipgravenweg in Rouveen
        3. Blz. 43 Wat mag verkeer en vervoer ons kosten?
        4. Blz. 44 Afwijkingen t.o.v. 2024 toegelicht (bedragen x € 1.000)
        5. Blz. 45 Reservemutaties programma
        6. Blz. 46 Betrokkenheid verbonden partijen
      6. Blz. 47 Programma 3 - Economie en ondernemen
        1. Blz. 48 Bestuurlijk verantwoordelijk
        2. Blz. 49 Speerpunten
          1. Blz. 50 3.1 Ontwikkeling bedrijventerreinen
          2. Blz. 51 3.2 Circulair energielandschap
          3. Blz. 52 3.3 Een aantrekkelijk winkelhart in Staphorst
          4. Blz. 53 3.4 Een vitale agrarische sector
          5. Blz. 54 3.5 Ruimte voor Defensie (Nieuw)
        3. Blz. 55 Wat mag economie en ondernemen ons kosten?
        4. Blz. 56 Afwijkingen t.o.v. 2024 toegelicht (bedragen x € 1.000)
        5. Blz. 57 Reservemutaties programma
        6. Blz. 58 Betrokkenheid verbonden partijen
      7. Blz. 59 Programma 4 - Onderwijs
        1. Blz. 60 Bestuurlijk verantwoordelijk
        2. Blz. 61 Speerpunten
          1. Blz. 62 4.1 In iedere kern basisonderwijs
          2. Blz. 63 4.2 Verbinding onderwijs met bedrijfsleven
          3. Blz. 64 4.3 Behoud van bibliotheken
          4. Blz. 65 4.4 Stimulering verduurzamings- en binnenklimaatprogramma's schoolgebouwen
        3. Blz. 66 Wat mag onderwijs ons kosten?
        4. Blz. 67 Afwijkingen t.o.v. 2024 toegelicht (bedragen x € 1.000)
        5. Blz. 68 Reservemutaties programma
        6. Blz. 69 Betrokkenheid verbonden partijen
      8. Blz. 70 Programma 5 - Sport, cultuur, recreatie en toerisme
        1. Blz. 71 Bestuurlijk verantwoordelijk
        2. Blz. 72 Speerpunten
          1. Blz. 73 5.1 Optimaal, functioneel, breed en toekomstbestendig faciliteitengebruik voor beweging en sport
          2. Blz. 74 5.2 Inclusief sporten en aanjagen sport- en bewegingsonderwijs
          3. Blz. 75 5.3 Inzet behoud cultureel erf- en gedachtegoed
          4. Blz. 76 5.4 Versterking natuur- en recreatiegebieden, vitale vakantieparken
          5. Blz. 77 5.5 Verlagen administratieve lastendruk
        3. Blz. 78 Wat mag sport, cultuur, recreatie en toerisme ons kosten?
        4. Blz. 79 Afwijkingen t.o.v. 2024 toegelicht (bedragen x € 1.000)
        5. Blz. 80 Reservemutaties programma
        6. Blz. 81 Betrokkenheid verbonden partijen
      9. Blz. 82 Programma 6 - Sociaal domein
        1. Blz. 83 Bestuurlijk verantwoordelijk
        2. Blz. 84 Speerpunten
          1. Blz. 85 6.1 Uitvoering ambities sociaal beleidsplan ‘Iedereen doet mee’
          2. Blz. 86 6.2 Gemeenschappelijke regeling Reestmond wijzigen naar inkoopmodel voor doelgroep
          3. Blz. 87 6.3 Deelname aan maatschappelijke activiteiten door jong en oud
          4. Blz. 88 6.4 Passende sociale infrastructuur (Nieuw)
          5. Blz. 89 6.5 Opvang vluchtelingen (Nieuw)
        3. Blz. 90 Wat mag het sociaal domein ons kosten?
        4. Blz. 91 Afwijkingen t.o.v. 2024 toegelicht (bedragen x € 1.000)
        5. Blz. 92 Reservemutaties programma
        6. Blz. 93 Betrokkenheid verbonden partijen
      10. Blz. 94 Programma 7 - Gezondheid en milieu
        1. Blz. 95 Bestuurlijk verantwoordelijk
        2. Blz. 96 Speerpunten
          1. Blz. 97 7.1 Warmtetransitie
          2. Blz. 98 7.2 Tegengaan energiearmoede
          3. Blz. 99 7.3 Lokale en grootschalige opwek via zon en wind
          4. Blz. 100 7.4 Ondersteuning initiatieven groen gas en andere hernieuwbare gassen
          5. Blz. 101 7.5 Ondersteuning initiatieven tegengaan zwerfafval
          6. Blz. 102 7.6 Netwerkversterking (Nieuw)
        3. Blz. 103 Wat mag gezondheid en milieu ons kosten?
        4. Blz. 104 Afwijkingen t.o.v. 2024 toegelicht (bedragen x € 1.000)
        5. Blz. 105 Reservemutaties programma
        6. Blz. 106 Betrokkenheid verbonden partijen
      11. Blz. 107 Programma 8 - Volkshuisvesting en ruimtelijke ordening
        1. Blz. 108 Bestuurlijk verantwoordelijk
        2. Blz. 109 Speerpunten
          1. Blz. 110 8.1 Beschermingsmaatregelen beschikbaarheid woningen benutten
          2. Blz. 111 8.2 Woningbouw voor alle doelgroepen in alle kernen
          3. Blz. 112 8.3 Herijken Omgevingsvisie als onderdeel van invoering beleidshuis
          4. Blz. 113 8.4 Opwaardering Marktplein in kern Staphorst
          5. Blz. 114 8.5 Kijken naar mogelijkheid voor een afscheidshuis in kern Staphorst
        3. Blz. 115 Wat mag volkshuisvesting en ruimtelijke ordening ons kosten?
        4. Blz. 116 Afwijkingen t.o.v. 2024 toegelicht (bedragen x € 1.000)
        5. Blz. 117 Reservemutaties programma
        6. Blz. 118 Betrokkenheid verbonden partijen
      12. Blz. 119 Programma 9 - Overhead en financiën
        1. Blz. 120 Bestuurlijk verantwoordelijk
        2. Blz. 121 Speerpunten
          1. Blz. 122 9.1 Goed werkgeverschap, een toekomstbestendige, adequate en efficiënte (ambtelijke) organisatie
          2. Blz. 123 9.2 Een duurzaam gezonde en robuuste financiële huishouding en een sluitende meerjarenbegroting
        3. Blz. 124 Wat mag overhead en financiën ons kosten?
        4. Blz. 125 Afwijkingen t.o.v. 2024 toegelicht (bedragen x € 1.000)
        5. Blz. 126 Reservemutaties programma
        6. Blz. 127 Betrokkenheid verbonden partijen
    3. Blz. 128 Paragrafen
      1. Blz. 129 Paragraaf 1 - Weerstandsvermogen en risicomanagement
        1. Blz. 130 Inleiding op de paragraaf
        2. Blz. 131 A | Ontwikkeling weerstandsvermogen
        3. Blz. 132 B | Beschikbare weerstandscapaciteit
        4. Blz. 133 C | Risicobeheersing
        5. Blz. 134 D | Kengetallen financiële positie
      2. Blz. 135 Paragraaf 2 - Onderhoud kapitaalgoederen
        1. Blz. 136 Inleiding op de paragraaf
        2. Blz. 137 Wegenbeheer
        3. Blz. 138 Rioolbeheer
        4. Blz. 139 Waterbeheer
        5. Blz. 140 Groenbeheer
        6. Blz. 141 Gebouwenbeheer
        7. Blz. 142 Onderwijshuisvesting
      3. Blz. 143 Paragraaf 3 - Financiering
        1. Blz. 144 Inleiding op de paragraaf
        2. Blz. 145 Uitvoering financieringsfunctie
      4. Blz. 146 Paragraaf 4 - Bedrijfsvoering
        1. Blz. 147 Inleiding op de paragraaf
        2. Blz. 148 Organisatie algemeen
        3. Blz. 149 Informatiemanagement
        4. Blz. 150 Personeel | HRM
        5. Blz. 151 Gemeentelijke heffingen
        6. Blz. 152 Ontwikkelingen uitvoering WOZ/BAG/GEO
        7. Blz. 153 Ontwikkelingen burgerzaken
        8. Blz. 154 Communicatie
        9. Blz. 155 Juridische kwaliteitszorg
        10. Blz. 156 Ondermijning en Wet Bibob
        11. Blz. 157 AO/IC VIC control
      5. Blz. 158 Paragraaf 5 - Verbonden partijen
        1. Blz. 159 Inleiding op de paragraaf
        2. Blz. 160 2 | Bestaande verbonden partijen - Gemeenschappelijke regelingen
        3. Blz. 161 3 | Bestaande verbonden partijen - Vennootschappen en coöperaties
        4. Blz. 162 4 | Bestaande verbonden partijen - Stichtingen en verenigingen
      6. Blz. 163 Paragraaf 6 - Grondbeleid
        1. Blz. 164 Inleiding op de paragraaf
        2. Blz. 165 In exploitatie zijnde gronden
        3. Blz. 166 Strategische gronden
        4. Blz. 167 Ontwikkelingen (toekomstige) grondexploitatie
      7. Blz. 168 Paragraaf 7 - Lokale heffingen
        1. Blz. 169 Inleiding op de paragraaf
        2. Blz. 170 Onroerende zaakbelasting
        3. Blz. 171 Afvalstoffenheffing
        4. Blz. 172 Rioolheffing
        5. Blz. 173 Rioolaansluitbijdrage
        6. Blz. 174 Forensenbelasting
        7. Blz. 175 Toeristenbelasting
        8. Blz. 176 Marktgelden/standplaatsvergunningen
        9. Blz. 177 Begraafrechten
        10. Blz. 178 Hondenbelasting
        11. Blz. 179 Overige heffingen/leges
      8. Blz. 180 Paragraaf 8 - Openbaarheidsparagraaf (Woo)
        1. Blz. 181 Inleiding op de paragraaf
        2. Blz. 182 Wet open overheid
    4. Blz. 183 Financiële begroting
      1. Blz. 184 Overzicht van baten en lasten
        1. Blz. 185 Overzicht van baten en lasten
      2. Blz. 186 Toelichting op het overzicht van baten en lasten
        1. Blz. 187 Algemene dekkingsmiddelen
        2. Blz. 188 Incidentele lasten per programma
        3. Blz. 189 Incidentele baten per programma
      3. Blz. 190 Balans
        1. Blz. 191 Balans per 31 december 2023 t/m 2028
      4. Blz. 192 Overzicht reserves- en voorzieningenpositie
        1. Blz. 193 Reserves en voorzieningen
    5. Blz. 194 Bijlagen
      1. Blz. 195 Taakvelden overzicht
        1. Blz. 196 Taakveldenoverzicht
      2. Blz. 197 Overzicht investeringen
        1. Blz. 198 Overzicht investeringen
      3. Blz. 199 Indicatoren
      4. Blz. 200 Liquiditeitsplanning
        1. Blz. 201 Liquiditeitsplanning 2025 - 2028
        2. Blz. 202 Kasstroomoverzicht 2025 - 2028
      5. Blz. 203 PM posten
        1. Blz. 204 PM posten
    6. Zoeken
    7. Publicatie bijlagen
    8. Contact
    9. PrivacyStatement
    10. Sitemap