Sitemap

  1. Blz. 1 Begroting 2024
    1. Blz. 2 Begroting 2024
    2. Blz. 3 Programma’s
      1. Blz. 4 Aanbieding
        1. Blz. 5 Aanbieding
      2. Blz. 6 Samenvatting
        1. Blz. 7 Inleiding
        2. Blz. 8 Algemene uitgangspunten
        3. Blz. 9 Infographic
        4. Blz. 10 Financiële samenvatting 2024 - 2027
        5. Blz. 11 Structurele begrotingssaldo
        6. Blz. 12 Samenvatting begrotingssaldo
        7. Blz. 13 Meerjaren Investeringsprognose
        8. Blz. 14 Verloop reservepositie 2023-2027
      3. Blz. 15 Programma 0 - Algemeen bestuur en organisatie
        1. Blz. 16 Bestuurlijk verantwoordelijk
        2. Blz. 17 Speerpunten
          1. Blz. 18 0.1 Strategische en pragmatische samenwerking
          2. Blz. 19 0.2 Ondersteuning initiatieven samenleving
          3. Blz. 20 0.3 Een dienstbare en dienstverlenende gemeente
        3. Blz. 21 Wat mag algemeen bestuur en organisatie ons kosten?
        4. Blz. 22 Afwijkingen t.o.v. begroting 2023 toegelicht (bedragen x € 1.000)
        5. Blz. 23 Reservemutaties programma
        6. Blz. 24 Betrokkenheid verbonden partijen
      4. Blz. 25 Programma 1 - Openbare orde en veiligheid
        1. Blz. 26 Bestuurlijk verantwoordelijk
        2. Blz. 27 Speerpunten
          1. Blz. 28 1.1 Een veilige gemeente
          2. Blz. 29 1.2 Goed beschikbare en toegeruste hulpdiensten
          3. Blz. 30 1.3 Voorlichting en bewustwording
        3. Blz. 31 Wat mag openbare orde en veiligheid ons kosten?
        4. Blz. 32 Afwijkingen t.o.v. 2023 toegelicht (bedragen x € 1.000)
        5. Blz. 33 Reservemutaties programma
        6. Blz. 34 Betrokkenheid verbonden partijen
      5. Blz. 35 Programma 2 - Verkeer en vervoer
        1. Blz. 36 Bestuurlijk verantwoordelijk
        2. Blz. 37 Speerpunten
          1. Blz. 38 2.1 Ontwikkelen plan voor verbetering ontsluiting A28
          2. Blz. 39 2.2 Een krachtige lobby voor een treinhalte in Staphorst
          3. Blz. 40 2.3 Fietspadenplan voor de raadsagenda
          4. Blz. 41 2.4 Herinrichting Schipgravenweg in Rouveen
        3. Blz. 42 Wat mag verkeer en vervoer ons kosten?
        4. Blz. 43 Afwijkingen t.o.v. 2023 toegelicht (bedragen x € 1.000)
        5. Blz. 44 Reservemutaties programma
        6. Blz. 45 Betrokkenheid verbonden partijen
      6. Blz. 46 Programma 3 - Economie en ondernemen
        1. Blz. 47 Bestuurlijk verantwoordelijk
        2. Blz. 48 Speerpunten
          1. Blz. 49 3.1 Ontwikkeling bedrijventerreinen
          2. Blz. 50 3.2 Circulair energielandschap
          3. Blz. 51 3.3 Een aantrekkelijk winkelhart in Staphorst
          4. Blz. 52 3.4 Een vitale agrarische sector
        3. Blz. 53 Wat mag economie en ondernemen ons kosten?
        4. Blz. 54 Afwijkingen t.o.v. 2023 toegelicht (bedragen x € 1.000)
        5. Blz. 55 Reservemutaties programma
        6. Blz. 56 Betrokkenheid verbonden partijen
      7. Blz. 57 Programma 4 - Onderwijs
        1. Blz. 58 Bestuurlijk verantwoordelijk
        2. Blz. 59 Speerpunten
          1. Blz. 60 4.1 In iedere kern basisonderwijs
          2. Blz. 61 4.2 Verbinding onderwijs met bedrijfsleven
          3. Blz. 62 4.3 Behoud van bibliotheken
          4. Blz. 63 4.4 Stimulering verduurzamings- en binnenklimaatprogramma's schoolgebouwen
        3. Blz. 64 Wat mag onderwijs ons kosten?
        4. Blz. 65 Afwijkingen t.o.v. 2023 toegelicht (bedragen x € 1.000)
        5. Blz. 66 Reservemutaties programma
        6. Blz. 67 Betrokkenheid verbonden partijen
      8. Blz. 68 Programma 5 - Sport, cultuur, recreatie en toerisme
        1. Blz. 69 Bestuurlijk verantwoordelijk
        2. Blz. 70 Speerpunten
          1. Blz. 71 5.1 Optimaal, functioneel, breed en toekomstbestendig faciliteitengebruik voor beweging en sport
          2. Blz. 72 5.2 Inclusief sporten en aanjagen sport- en bewegingsonderwijs
          3. Blz. 73 5.3 Inzet behoud cultureel erf- en gedachtegoed
          4. Blz. 74 5.4 Versterking natuur- en recreatiegebieden, vitale vakantieparken
          5. Blz. 75 5.5 Verlagen administratieve lastendruk
        3. Blz. 76 Wat mag sport, cultuur, recreatie en toerisme ons kosten?
        4. Blz. 77 Afwijkingen t.o.v. 2023 toegelicht (bedragen x € 1.000)
        5. Blz. 78 Reservemutaties programma
        6. Blz. 79 Betrokkenheid verbonden partijen
      9. Blz. 80 Programma 6 - Sociaal domein
        1. Blz. 81 Bestuurlijk verantwoordelijk
        2. Blz. 82 Speerpunten
          1. Blz. 83 6.1 Uitvoering ambities integraal beleidsplan 'Iedereen doet mee'
          2. Blz. 84 6.2 Gemeenschappelijke regeling Reestmond wijzigen naar inkoopmodel voor doelgroep
          3. Blz. 85 6.3 Deelname aan maatschappelijke activiteiten door jong en oud
        3. Blz. 86 Wat mag het sociaal domein ons kosten?
        4. Blz. 87 Afwijkingen t.o.v. 2023 toegelicht (bedragen x € 1.000)
        5. Blz. 88 Reservemutaties programma
        6. Blz. 89 Betrokkenheid verbonden partijen
      10. Blz. 90 Programma 7 - Gezondheid en milieu
        1. Blz. 91 Bestuurlijk verantwoordelijk
        2. Blz. 92 Speerpunten
          1. Blz. 93 7.1 Energiebesparing door isolatie
          2. Blz. 94 7.2 Tegengaan energiearmoede
          3. Blz. 95 7.3a Zonnepanelen op daken van gebouwen en niet op landbouwgrond
          4. Blz. 96 7.3b Zonnepanelen op gemeentelijke gebouwen
          5. Blz. 97 7.4 Ondersteuning initiatieven groen gas en andere hernieuwbare gassen
          6. Blz. 98 7.5 Ondersteuning initiatieven tegengaan zwerfafval
        3. Blz. 99 Wat mag gezondheid en milieu ons kosten?
        4. Blz. 100 Afwijkingen t.o.v. 2023 toegelicht (bedragen x € 1.000)
        5. Blz. 101 Reservemutaties programma
        6. Blz. 102 Betrokkenheid verbonden partijen
      11. Blz. 103 Programma 8 - Volkshuisvesting en ruimtelijke ordening
        1. Blz. 104 Bestuurlijk verantwoordelijk
        2. Blz. 105 Speerpunten
          1. Blz. 106 8.1 Beschermingsmaatregelen beschikbaarheid woningen benutten
          2. Blz. 107 8.2 Woningbouw voor alle doelgroepen in alle kernen
          3. Blz. 108 8.3 Herijking Omgevingsvisie agenderen voor raadsagenda
          4. Blz. 109 8.4 Opwaardering Marktplein in kern Staphorst
          5. Blz. 110 8.5 Kijken naar mogelijkheid voor een afscheidshuis in kern Staphorst
        3. Blz. 111 Wat mag volkshuisvesting en ruimtelijke ordening ons kosten?
        4. Blz. 112 Afwijkingen t.o.v. 2023 toegelicht (bedragen x € 1.000)
        5. Blz. 113 Reservemutaties programma
        6. Blz. 114 Betrokkenheid verbonden partijen
      12. Blz. 115 Programma 9 - Overhead en financiën
        1. Blz. 116 Bestuurlijk verantwoordelijk
        2. Blz. 117 Speerpunten
          1. Blz. 118 9.1 Goed werkgeverschap, een toekomstbestendige, adequate en efficiënte (ambtelijke) organisatie
          2. Blz. 119 9.2 Een duurzaam gezonde en robuuste financiële huishouding en een sluitende meerjarenbegroting
        3. Blz. 120 Wat mag overhead en financiën ons kosten?
        4. Blz. 121 Afwijkingen t.o.v. 2023 toegelicht (bedragen x € 1.000)
        5. Blz. 122 Reservemutaties programma
        6. Blz. 123 Betrokkenheid verbonden partijen
    3. Blz. 124 Paragrafen
      1. Blz. 125 Paragraaf 1 - Weerstandsvermogen en risicomanagement
        1. Blz. 126 Inleiding op de paragraaf
        2. Blz. 127 A | Ontwikkeling weerstandsvermogen
        3. Blz. 128 B | Beschikbare weerstandscapaciteit
        4. Blz. 129 C | Risicobeheersing
        5. Blz. 130 D | Kengetallen financiële positie
      2. Blz. 131 Paragraaf 2 - Onderhoud kapitaalgoederen
        1. Blz. 132 Inleiding op de paragraaf
        2. Blz. 133 Wegenbeheer
        3. Blz. 134 Rioolbeheer
        4. Blz. 135 Waterbeheer
        5. Blz. 136 Groenbeheer
        6. Blz. 137 Gebouwenbeheer
        7. Blz. 138 Onderwijshuisvesting
      3. Blz. 139 Paragraaf 3 - Financiering
        1. Blz. 140 Inleiding op de paragraaf
        2. Blz. 141 Uitvoering financieringsfunctie
      4. Blz. 142 Paragraaf 4 - Bedrijfsvoering
        1. Blz. 143 Inleiding op de paragraaf
        2. Blz. 144 Organisatie algemeen
        3. Blz. 145 Informatiemanagement
        4. Blz. 146 Personeel | HRM
        5. Blz. 147 Huisvesting
        6. Blz. 148 Energielasten
        7. Blz. 149 Gemeentelijke heffingen
        8. Blz. 150 Ontwikkelingen uitvoering WOZ/BAG/GEO
        9. Blz. 151 Ontwikkelingen burgerzaken
        10. Blz. 152 Ontwikkelingen secretariaat
        11. Blz. 153 Communicatie
        12. Blz. 154 Juridische kwaliteitszorg
        13. Blz. 155 Ondermijning en Wet Bibob
        14. Blz. 156 AO/IC VIC control
      5. Blz. 157 Paragraaf 5 - Verbonden partijen
        1. Blz. 158 Inleiding op de paragraaf
        2. Blz. 159 2 | Bestaande verbonden partijen - Gemeenschappelijke regelingen
        3. Blz. 160 3 | Bestaande verbonden partijen - Vennootschappen en coöperaties
        4. Blz. 161 4 | Bestaande verbonden partijen - Stichtingen en verenigingen
      6. Blz. 162 Paragraaf 6 - Grondbeleid
        1. Blz. 163 Inleiding op de paragraaf
        2. Blz. 164 In exploitatie zijnde gronden
        3. Blz. 165 Strategische gronden
        4. Blz. 166 Ontwikkelingen (toekomstige) grondexploitatie
      7. Blz. 167 Paragraaf 7 - Lokale heffingen
        1. Blz. 168 Inleiding op de paragraaf
        2. Blz. 169 Onroerende zaakbelasting
        3. Blz. 170 Afvalstoffenheffing
        4. Blz. 171 Rioolheffing
        5. Blz. 172 Rioolaansluitbijdrage
        6. Blz. 173 Forensenbelasting
        7. Blz. 174 Toeristenbelasting
        8. Blz. 175 Marktgelden/standplaatsvergunningen
        9. Blz. 176 Begraafrechten
        10. Blz. 177 Hondenbelasting
        11. Blz. 178 Overige heffingen/leges
      8. Blz. 179 Paragraaf 8 - Openbaarheidsparagraaf (Woo)
        1. Blz. 180 Inleiding op de paragraaf
        2. Blz. 181 Wet open overheid
      9. Blz. 182 Paragraaf 9 - Vluchtelingen
        1. Blz. 183 Vluchtelingen
    4. Blz. 184 Financiële begroting
      1. Blz. 185 Overzicht van baten en lasten
        1. Blz. 186 Overzicht van baten en lasten
      2. Blz. 187 Toelichting op het overzicht van baten en lasten
        1. Blz. 188 Algemene dekkingsmiddelen
        2. Blz. 189 Incidentele lasten per programma
        3. Blz. 190 Incidentele baten per programma
      3. Blz. 191 Balans
        1. Blz. 192 Balans per 31 december 2022 t/m 2027
      4. Blz. 193 Overzicht reserves- en voorzieningenpositie
        1. Blz. 194 Reserves en voorzieningen
    5. Blz. 195 Bijlagen
      1. Blz. 196 Taakvelden overzicht
        1. Blz. 197 Taakveldenoverzicht
      2. Blz. 198 Overzicht investeringen
        1. Blz. 199 Overzicht investeringen
      3. Blz. 200 Indicatoren
      4. Blz. 201 Liquiditeitsplanning
        1. Blz. 202 Kasstroomoverzicht 2024 - 2027
    6. Zoeken
    7. Publicatie bijlagen
    8. Contact
    9. PrivacyStatement
    10. Sitemap