Sitemap

  1. Blz. 1 Jaarstukken 2024
    1. Blz. 2 Jaarstukken 2024
    2. Blz. 3 Programma’s
      1. Blz. 4 Aanbieding en leeswijzer
        1. Blz. 5 Aanbieding en voorstel
        2. Blz. 6 Leeswijzer
      2. Blz. 7 Samenvatting
        1. Blz. 8 Overzicht resultaat per programma
        2. Blz. 9 Financiële samenvatting
      3. Blz. 10 Programma 0 - Algemeen bestuur en organisatie
        1. Blz. 11 Wat omvatte het programma | Wie is bestuurlijk verantwoordelijk
        2. Blz. 12 Beleidsverantwoording
          1. Blz. 13 0.1 STRATEGISCHE EN PRAGMATISCHE SAMENWERKING
          2. Blz. 14 0.2 ONDERSTEUNING INITIATIEVEN SAMENLEVING
          3. Blz. 15 0.3 EEN DIENSTBARE EN DIENSTVERLENENDE GEMEENTE
        3. Blz. 16 Wat heeft het gekost?
      4. Blz. 17 Programma 1 - Openbare orde en veiligheid
        1. Blz. 18 Wat omvatte het programma | Wie is bestuurlijk verantwoordelijk
        2. Blz. 19 Beleidsverantwoording
          1. Blz. 20 1.1 EEN VEILIGE GEMEENTE
          2. Blz. 21 1.2 GOED BESCHIKBARE EN TOEGERUSTE HULPDIENSTEN
          3. Blz. 22 1.3 VOORLICHTING EN BEWUSTWORDING
        3. Blz. 23 Wat heeft het gekost?
      5. Blz. 24 Programma 2 - Verkeer en vervoer
        1. Blz. 25 Wat omvatte het programma | Wie is bestuurlijk verantwoordelijk
        2. Blz. 26 Beleidsverantwoording
          1. Blz. 27 2.1 REGIONALE BEREIKBAARHEID DOOR VERBETERING ONTSLUITING A28
          2. Blz. 28 2.2 REGIONALE BEREIKBAARHEID DOOR EEN TREINSTATION IN STAPHORST
          3. Blz. 29 2.3 FIETSPADENPLAN VOOR DE RAADSAGENDA
          4. Blz. 30 2.4 HERINRICHTING SCHIPGRAVENWEG IN ROUVEEN
        3. Blz. 31 Wat heeft het gekost?
      6. Blz. 32 Programma 3 - Economie en ondernemen
        1. Blz. 33 Wat omvatte het programma | Wie is bestuurlijk verantwoordelijk
        2. Blz. 34 Beleidsverantwoording
          1. Blz. 35 3.1 ONTWIKKELING BEDRIJVENTERREINEN
          2. Blz. 36 3.2 CIRCULAIR ENERGIELANDSCHAP
          3. Blz. 37 3.3 EEN AANTREKKELIJK WINKELHART IN STAPHORST
          4. Blz. 38 3.4 EEN VITALE AGRARISCHE SECTOR
        3. Blz. 39 Wat heeft het gekost?
      7. Blz. 40 Programma 4 - Onderwijs
        1. Blz. 41 Wat omvatte het programma | Wie is bestuurlijk verantwoordelijk
        2. Blz. 42 Beleidsverantwoording
          1. Blz. 43 4.1 IN IEDERE KERN BASISONDERWIJS
          2. Blz. 44 4.2 VERBINDING ONDERWIJS MET BEDRIJFSLEVEN
          3. Blz. 45 4.3 BEHOUD VAN BIBLIOTHEKEN
          4. Blz. 46 4.4 STIMULERING VERDUURZAMINGS- EN BINNENKLIMAATPROGRAMMA'S SCHOOLGEBOUWEN
        3. Blz. 47 Wat heeft het gekost?
      8. Blz. 48 Programma 5 - Sport, cultuur, recreatie en toerisme
        1. Blz. 49 Wat omvatte het programma | Wie is bestuurlijk verantwoordelijk
        2. Blz. 50 Beleidsverantwoording
          1. Blz. 51 5.1 OPTIMAAL, FUNCTIONEEL, BREED EN TOEKOMSTBESTENDIG FACILITEITENGEBRUIK VOOR BEWEGING EN SPORT
          2. Blz. 52 5.2 INCLUSIEF SPORTEN EN AANJAGEN SPORT- EN BEWEGINGSONDERWIJS
          3. Blz. 53 5.3 INZET BEHOUD CULTUREEL ERF- EN GEDACHTEGOED
          4. Blz. 54 5.4 VERSTERKING NATUUR- EN RECREATIEGEBIEDEN, VITALE VAKANTIEPARKEN
          5. Blz. 55 5.5 VERLAGEN ADMINISTRATIEVE LASTENDRUK
        3. Blz. 56 Wat heeft het gekost?
      9. Blz. 57 Programma 6 - Sociaal domein
        1. Blz. 58 Wat omvatte het programma | Wie is bestuurlijk verantwoordelijk
        2. Blz. 59 Beleidsverantwoording
          1. Blz. 60 6.1 UITVOERING AMBITIES SOCIAAL BELEIDSPLAN 'IEDEREEN DOET MEE'
          2. Blz. 61 6.2 GEMEENSCHAPPELIJKE REGELING REESTMONG WIJZIGEN NAAR INKOOPMODEL VOOR DOELGROEP
          3. Blz. 62 6.3 DEELNAME AAN MAATSCHAPPELIJKE ACTIVITEITEN DOOR JONG EN OUD
        3. Blz. 63 Wat heeft het gekost?
      10. Blz. 64 Programma 7 - Gezondheid en milieu
        1. Blz. 65 Wat omvatte het programma | Wie is bestuurlijk verantwoordelijk
        2. Blz. 66 Beleidsverantwoording
          1. Blz. 67 7.1 ENERGIEBESPARING DOOR ISOLATIE
          2. Blz. 68 7.2 TEGENGAAN ENERGIEARMOEDE
          3. Blz. 69 7.3a ZONNEPANELEN OP DAKEN VAN GEBOUWEN EN NIET OP LANDBOUWGROND
          4. Blz. 70 7.3b ZONNEPANELEN OP DAKEN VAN GEMEENTELIJKE GEBOUWEN
          5. Blz. 71 7.4 ONDERSTEUNING INITIATIEVEN GROEN GAS EN ANDERE HERNIEUWBARE GASSEN
          6. Blz. 72 7.5 ONDERSTEUNING INITIATIEVEN TEGENGAAN ZWERFAFVAL
        3. Blz. 73 Wat heeft het gekost?
      11. Blz. 74 Programma 8 - Volkshuisvesting en ruimtelijke ordening
        1. Blz. 75 Wat omvatte het programma | Wie is bestuurlijk verantwoordelijk
        2. Blz. 76 Beleidsverantwoording
          1. Blz. 77 8.1 BESCHERMINGSMAATREGELEN BESCHIKBAARHEID WONINGEN BENUTTEN
          2. Blz. 78 8.2 WONINGBOUW VOOR ALLE DOELGROEPEN IN ALLE KERNEN
          3. Blz. 79 8.3 HERIJKING OMGEVINGSVISIE AGENDEREN VOOR RAADSAGENDA
          4. Blz. 80 8.4 OPWAARDERING MARKTPLEIN IN KERN STAPHORST
          5. Blz. 81 8.5 KIJKEN NAAR MOGELIJKHEID VOOR EEN AFSCHEIDSHUIS IN KERN STAPHORST
        3. Blz. 82 Wat heeft het gekost?
      12. Blz. 83 Programma 9 - Overhead
        1. Blz. 84 Wat omvatte het programma | Wie is bestuurlijk verantwoordelijk
        2. Blz. 85 Beleidsverantwoording
          1. Blz. 86 9.1 GOED WERKGEVERSCHAP, EEN TOEKOMSTBESTENDIGE, ADEQUATE EN EFFICIËNTE (AMBTELIJKE) ORGANISATIE
          2. Blz. 87 9.2 EEN DUURZAAM GEZONDE EN ROBUUSTE FINANCIËLE HUISHOUDING EN EEN SLUITENDE MEERJARENBEGROTING
        3. Blz. 88 Wat heeft het gekost?
      13. Blz. 89 Samenvatting financiële positie
        1. Blz. 90 Financiële positie
      14. Blz. 91 Jaarrekening: Overzicht baten en lasten 2024
        1. Blz. 92 Baten en lasten 2024
      15. Blz. 93 Toelichting op het overzicht van baten en lasten 2024
        1. Blz. 94 Programma 0 - Algemeen bestuur en organisatie
          1. Blz. 95 Programma 0 - Algemeen bestuur en organisatie
          2. Blz. 96 Belangrijkste verschillen tussen de realisatie en begroting na wijziging (x € 1.000)
          3. Blz. 97 Toevoegingen/onttrekkingen aan reserves
        2. Blz. 98 Programma 1 - Openbare orde en veiligheid
          1. Blz. 99 Programma 1 - Openbare orde en veiligheid
          2. Blz. 100 Belangrijkste verschillen tussen de realisatie en de begroting na wijziging (x € 1.000)
          3. Blz. 101 Toevoeging/onttrekking aan reserves
        3. Blz. 102 Programma 2 - Verkeer en vervoer
          1. Blz. 103 Programma 2 - Verkeer, vervoer en waterstaat
          2. Blz. 104 Belangrijkste verschillen tussen de realisatie en begroting na wijziging (x € 1.000)
          3. Blz. 105 Toevoegingen/onttrekkingen aan reserves
        4. Blz. 106 Programma 3 - Economie en ondernemen
          1. Blz. 107 Programma 3 - Economie en ondernemen
          2. Blz. 108 Belangrijkste verschillen tussen de realisatie en begroting na wijziging (x € 1.000)
          3. Blz. 109 Toevoegingen/onttrekkingen aan reserves
        5. Blz. 110 Programma 4 - Onderwijs
          1. Blz. 111 Programma 4 - Onderwijs
          2. Blz. 112 Belangrijkste verschillen tussen de realisatie en de begroting na wijziging (x € 1.000)
          3. Blz. 113 Toevoeging/onttrekking aan reserves
        6. Blz. 114 Programma 5 - Sport, cultuur, recreatie en toerisme
          1. Blz. 115 Programma 5 - Sport, cultuur, recreatie en toerisme
          2. Blz. 116 Belangrijkste verschillen tussen de realisatie en begroting na wijziging (x € 1.000)
          3. Blz. 117 Toevoegingen/onttrekkingen aan reserves
        7. Blz. 118 Programma 6 - Sociaal domein
          1. Blz. 119 Programma 6 - Sociaal domein
          2. Blz. 120 Belangrijkste verschillen tussen de realisatie en begroting na wijziging (x € 1.000)
          3. Blz. 121 Toevoegingen/onttrekkingen aan reserves
        8. Blz. 122 Programma 7 - Volksgezondheid en milieu
          1. Blz. 123 Programma 7 - Volksgezondheid en milieu
          2. Blz. 124 Belangrijkste verschillen tussen de realisatie en begroting na wijziging (x € 1.000)
          3. Blz. 125 Toevoegingen/onttrekkingen aan reserves
        9. Blz. 126 Programma 8 - Volkshuisvesting en ruimtelijke ordening
          1. Blz. 127 Programma 8 - Volkshuisvesting en ruimtelijke ordening
          2. Blz. 128 Belangrijkste verschillen tussen de realisatie en begroting na wijziging (x € 1.000)
          3. Blz. 129 Toevoegingen/onttrekkingen aan reserves (x € 1.000)
        10. Blz. 130 Programma 9 - Overhead
          1. Blz. 131 Programma 9 - Overhead
          2. Blz. 132 Belangrijkste verschillen tussen de realisatie en begroting na wijziging (x € 1.000)
          3. Blz. 133 Toevoegingen/onttrekkingen aan reserves
        11. Blz. 134 Algemene dekkingsmiddelen
          1. Blz. 135 Algemene dekkingsmiddelen
          2. Blz. 136 1 | Lokale heffingen
          3. Blz. 137 2 | Algemene uitkeringen
          4. Blz. 138 3 | Dividend
          5. Blz. 139 4 | Saldo financieringsfunctie
          6. Blz. 140 5 | BTW-compensatiefonds
          7. Blz. 141 6 | Overhead
        12. Blz. 142 Vennootschapsbelasting
          1. Blz. 143 Vennootschapsbelasting
        13. Blz. 144 Onvoorzien
          1. Blz. 145 Onvoorzien
        14. Blz. 146 Overzicht structurele toevoegingen en onttrekkingen reserves/voorzieningen
          1. Blz. 147 Toevoegingen en onttrekkingen reserves
          2. Blz. 148 Recapitulatie reserves (bedragen x € 1.000)
          3. Blz. 149 Recapitulatie voorzieningen (bedragen x € 1.000)
        15. Blz. 150 Wet normering bezoldiging topfunctionarissen
          1. Blz. 151 WNT-verantwoording 2024 Gemeente Staphorst
      16. Blz. 152 Balans per 31 december 2024
        1. Blz. 153 Balans per 31 december 2024
      17. Blz. 154 Toelichting op de balans per 31 december 2024
        1. Blz. 155 Grondslagen voor waardering en resultaatbepaling
          1. Blz. 156 Grondslagen voor waardering en resultaatbepaling
        2. Blz. 157 Vaste activa
          1. Blz. 158 A | Materiële vaste activa
          2. Blz. 159 A | Materiële vaste activa
          3. Blz. 160 B | Financiële vaste activa
          4. Blz. 161 B | Financiële vaste activa
        3. Blz. 162 Vlottende activa
          1. Blz. 163 A | Voorraden
          2. Blz. 164 A | Voorraden
          3. Blz. 165 B | Uitzettingen met een rente-typische looptijd korter dan één jaar
          4. Blz. 166 B | Uitzettingen met een rente-typische looptijd korter dan één jaar
          5. Blz. 167 C | Liquide middelen
          6. Blz. 168 C | Liquide middelen
          7. Blz. 169 D | Overlopende activa
          8. Blz. 170 D | Overlopende activa
        4. Blz. 171 Vaste passiva
          1. Blz. 172 A | Eigen vermogen
          2. Blz. 173 A | Eigen vermogen
          3. Blz. 174 A | Eigen vermogen
          4. Blz. 175 A | Eigen vermogen
          5. Blz. 176 B | Voorzieningen
          6. Blz. 177 B | Voorzieningen
        5. Blz. 178 Vlottende passiva
          1. Blz. 179 A | Kortlopende schulden
          2. Blz. 180 A | Kortlopende schulden
          3. Blz. 181 B | Overlopende passiva
          4. Blz. 182 B | Overlopende passiva
        6. Blz. 183 Overige
          1. Blz. 184 A | Niet uit de balans blijkende verplichtingen
          2. Blz. 185 B | Berekening benutting drempelbedrag schatkistbankieren
          3. Blz. 186 C | Gebeurtenissen na balansdatum
      18. Blz. 187 Rechtmatigheidsverantwoording
        1. Blz. 188 Verantwoordelijkheid college van burgemeester en wethouders
        2. Blz. 189 Bevinding
      19. Blz. 190 Bijlage 1 Sisa verantwoordingsinformatie 2024
        1. Blz. 191 Sisa verantwoordingsinformatie 2020
      20. Blz. 192 Bijlage 2 Taakveldenoverzicht jaarrekening 2024
        1. Blz. 193 Taakveldenoverzicht
      21. Blz. 194 Bijlage 3 Overzicht investeringskredieten eind 2024
        1. Blz. 195 Lopende projecten programma 2
        2. Blz. 196 Afgeronde projecten programma 2
        3. Blz. 197 Lopende projecten programma 3
        4. Blz. 198 Afgeronde projecten programma 4
        5. Blz. 199 Lopende projecten programma 5
        6. Blz. 200 Lopende projecten programma 6
        7. Blz. 201 Afgeronde projecten programma 6
        8. Blz. 202 Lopende projecten programma 7
        9. Blz. 203 Afgeronde projecten programma 7
        10. Blz. 204 Lopende projecten programma 8
        11. Blz. 205 Afgeronde projecten programma 8
        12. Blz. 206 Lopende projecten programma 9
        13. Blz. 207 Afgeronde projecten programma 9
      22. Blz. 208 Bijlage 4 Overzicht incidentele budgetten eind 2024
        1. Blz. 209 Overzicht lopende incidentele budgetten 2024
        2. Blz. 210 Overzicht afgeronde incidentele budgetten 2024
      23. Blz. 211 Bijlage 5 Indicatoren
        1. Blz. 212 Indicatoren per programma
          1. Blz. 213 Programma 0 - Algemeen bestuur en organisatie
          2. Blz. 214 Programma 1 - Openbare orde en veiligheid
          3. Blz. 215 Programma 3 - Economie en ondernemen
          4. Blz. 216 Programma 4 - Onderwijs
          5. Blz. 217 Programma 5 - Sport, cultuur, recreatie en toerisme
          6. Blz. 218 Programma 6 - Sociaal domein
          7. Blz. 219 Programma 7 - Volksgezondheid en milieu
          8. Blz. 220 Programma 8 - Volkshuisvesting en ruimtelijke ordening
    3. Blz. 221 Paragrafen
      1. Blz. 222 Paragraaf 1 - Weerstandsvermogen en risicomanagement
        1. Blz. 223 Inleiding op de paragraaf
        2. Blz. 224 A | Ontwikkeling weerstandsvermogen 2024
        3. Blz. 225 B | Beschikbare weerstandscapaciteit
        4. Blz. 226 C | Risicobeheersing
        5. Blz. 227 D | Kengetallen financiële positie
      2. Blz. 228 Paragraaf 2 - Onderhoud kapitaalgoederen
        1. Blz. 229 Inleiding op de paragraaf
        2. Blz. 230 Wegenbeheer
        3. Blz. 231 Rioolbeheer
        4. Blz. 232 Waterbeheer
        5. Blz. 233 Groenbeheer
        6. Blz. 234 Gebouwenbeheer
        7. Blz. 235 Onderwijshuisvesting
      3. Blz. 236 Paragraaf 3 - Financiering
        1. Blz. 237 Inleiding op de paragraaf
        2. Blz. 238 1 | Uitvoering financiering
        3. Blz. 239 2 | Risicoprofiel
        4. Blz. 240 3 | Rentetoerekening
      4. Blz. 241 Paragraaf 4 - Bedrijfsvoering
        1. Blz. 242 Organisatie algemeen
        2. Blz. 243 Personeel | HRM
        3. Blz. 244 Ontwikkelingen burgerzaken
        4. Blz. 245 Gemeentelijke heffingen
        5. Blz. 246 Ontwikkelingen uitvoering WOZ/BAG/GEO
        6. Blz. 247 Communicatie
        7. Blz. 248 Juridische kwaliteitszorg
        8. Blz. 249 Ondermijning en Wet Bibob
        9. Blz. 250 Informatiemanagement
        10. Blz. 251 Huisvesting
        11. Blz. 252 Rechtmatigheid
        12. Blz. 253 AO/IC VIC control
      5. Blz. 254 Paragraaf 5 - Verbonden partijen
        1. Blz. 255 1 | Inleiding op de paragraaf
        2. Blz. 256 2 | Bestaande verbonden partijen - Gemeenschappelijke regelingen
        3. Blz. 257 3 | Bestaande verbonden partijen - Vennootschappen en coöperaties
        4. Blz. 258 4 | Bestaande verbonden partijen - Stichtingen en verenigingen
      6. Blz. 259 Paragraaf 6 - Grondbeleid
        1. Blz. 260 Inleiding op de paragraaf
        2. Blz. 261 In exploitatie zijnde gronden
        3. Blz. 262 Strategische gronden
        4. Blz. 263 Reserve voor grondexploitatie
        5. Blz. 264 Ontwikkelingen en grondexploitaties
      7. Blz. 265 Paragraaf 7 - Lokale heffingen
        1. Blz. 266 Inleiding op de paragraaf
        2. Blz. 267 1 | Onroerende zaakbelasting
        3. Blz. 268 2 | Afvalstoffenheffing
        4. Blz. 269 3 | Rioolheffing/- aansluitbijdrage
        5. Blz. 270 4 | Forensenbelasting
        6. Blz. 271 5 | Toeristenbelasting
        7. Blz. 272 6 | Marktgelden/ standplaatsvergunningen
        8. Blz. 273 7 | Begraafrechten
        9. Blz. 274 8 | Hondenbelasting
        10. Blz. 275 Legesverordening
        11. Blz. 276 Gemeentelijke accommodaties
        12. Blz. 277 Kwijtschelding
        13. Blz. 278 Lastendruk
        14. Blz. 279 Samenvatting verhoging belastingen en retributies
      8. Blz. 280 Paragraaf 8 - Openbaarheidsparagraaf (WOO)
        1. Blz. 281 Inleiding op de paragraaf
        2. Blz. 282 Wet open overheid
      9. Blz. 283 Paragraaf 9 - Vluchtelingen
        1. Blz. 284 Inleiding op de paragraaf
        2. Blz. 285 Middelen gerelateerd aan de vluchtelingen
    4. Zoeken
    5. Publicatie bijlagen
    6. Contact
    7. PrivacyStatement
    8. Sitemap