Sitemap

  1. Blz. 1 Begroting 2026
    1. Blz. 2 Begroting 2026
    2. Blz. 3 Programma’s
      1. Blz. 4 Aanbieding
        1. Blz. 5 Aanbieding
      2. Blz. 6 Samenvatting
        1. Blz. 7 Inleiding
        2. Blz. 8 Algemene uitgangspunten
        3. Blz. 9 Infographic
        4. Blz. 10 Financiële samenvatting 2026 - 2029
        5. Blz. 11 Structurele begrotingssaldo
        6. Blz. 12 Samenvatting begrotingssaldo
        7. Blz. 13 Meerjaren Investeringsprognose
        8. Blz. 14 Verloop reservepositie 2025-2029
      3. Blz. 15 Programma 0 - Algemeen bestuur en organisatie
        1. Blz. 16 Bestuurlijk verantwoordelijk
        2. Blz. 17 Speerpunten
          1. Blz. 18 0.1 Regionale, strategische en pragmatische samenwerking
          2. Blz. 19 0.2 Ondersteuning initiatieven samenleving
          3. Blz. 20 0.3 Een dienstbare en dienstverlenende gemeente
          4. Blz. 21 0.4 In verbinding met de samenleving (Nieuw)
        3. Blz. 22 Wat mag algemeen bestuur en organisatie ons kosten?
        4. Blz. 23 Afwijkingen toegelicht
        5. Blz. 24 Reservemutaties programma
        6. Blz. 25 Betrokkenheid verbonden partijen
      4. Blz. 26 Programma 1 - Openbare orde en veiligheid
        1. Blz. 27 Bestuurlijk verantwoordelijk
        2. Blz. 28 Speerpunten
          1. Blz. 29 1.1 Een veilige gemeente
          2. Blz. 30 1.2 Goed beschikbare en toegeruste hulpdiensten
          3. Blz. 31 1.3 Voorlichting en bewustwording
        3. Blz. 32 Wat mag openbare orde en veiligheid ons kosten?
        4. Blz. 33 Afwijkingen toegelicht
        5. Blz. 34 Reservemutaties programma
        6. Blz. 35 Betrokkenheid verbonden partijen
      5. Blz. 36 Programma 2 - Verkeer en vervoer
        1. Blz. 37 Bestuurlijk verantwoordelijk
        2. Blz. 38 Speerpunten
          1. Blz. 39 2.1 Regionale bereikbaarheid door verbetering ontsluiting A28
          2. Blz. 40 2.2 Regionale bereikbaarheid door een treinstation in Staphorst
          3. Blz. 41 2.3 Fietspadenplan voor de raadsagenda
          4. Blz. 42 2.4 Herinrichting Schipgravenweg in Rouveen
        3. Blz. 43 Wat mag verkeer en vervoer ons kosten?
        4. Blz. 44 Afwijkingen toegelicht
        5. Blz. 45 Reservemutaties programma
        6. Blz. 46 Betrokkenheid verbonden partijen
      6. Blz. 47 Programma 3 - Economie en ondernemen
        1. Blz. 48 Bestuurlijk verantwoordelijk
        2. Blz. 49 Speerpunten
          1. Blz. 50 3.1 Ontwikkeling bedrijventerreinen
          2. Blz. 51 3.2 Circulair energielandschap
          3. Blz. 52 3.3 Een aantrekkelijk winkelhart in Staphorst
          4. Blz. 53 3.4 Een vitale agrarische sector
          5. Blz. 54 3.5 Ruimte voor Defensie (Nieuw)
        3. Blz. 55 Wat mag economie en ondernemen ons kosten?
        4. Blz. 56 Afwijkingen toegelicht
        5. Blz. 57 Reservemutaties programma
        6. Blz. 58 Betrokkenheid verbonden partijen
      7. Blz. 59 Programma 4 - Onderwijs
        1. Blz. 60 Bestuurlijk verantwoordelijk
        2. Blz. 61 Speerpunten
          1. Blz. 62 4.1 In iedere kern basisonderwijs
          2. Blz. 63 4.2 Verbinding onderwijs met bedrijfsleven
          3. Blz. 64 4.3 Behoud van bibliotheken
          4. Blz. 65 4.4 Stimulering verduurzamings- en binnenklimaatprogramma's schoolgebouwen
        3. Blz. 66 Wat mag onderwijs ons kosten?
        4. Blz. 67 Afwijkingen toegelicht
        5. Blz. 68 Reservemutaties programma
        6. Blz. 69 Betrokkenheid verbonden partijen
      8. Blz. 70 Programma 5 - Sport, cultuur, recreatie en toerisme
        1. Blz. 71 Bestuurlijk verantwoordelijk
        2. Blz. 72 Speerpunten
          1. Blz. 73 5.1 Optimaal, functioneel, breed en toekomstbestendig faciliteitengebruik voor beweging en sport
          2. Blz. 74 5.2 Inclusief sporten en aanjagen sport- en bewegingsonderwijs
          3. Blz. 75 5.3 Inzet behoud cultureel erf- en gedachtegoed
          4. Blz. 76 5.4 Versterking natuur- en recreatiegebieden, vitale vakantieparken
          5. Blz. 77 5.5 Verlagen administratieve lastendruk
        3. Blz. 78 Wat mag sport, cultuur, recreatie en toerisme ons kosten?
        4. Blz. 79 Afwijkingen toegelicht
        5. Blz. 80 Reservemutaties programma
        6. Blz. 81 Betrokkenheid verbonden partijen
      9. Blz. 82 Programma 6 - Sociaal domein
        1. Blz. 83 Bestuurlijk verantwoordelijk
        2. Blz. 84 Speerpunten
          1. Blz. 85 6.1 Uitvoering ambities sociaal beleidsplan ‘Iedereen doet mee’
          2. Blz. 86 6.2 Gemeenschappelijke regeling Reestmond wijzigen naar inkoopmodel voor doelgroep
          3. Blz. 87 6.3 Deelname aan maatschappelijke activiteiten door jong en oud
          4. Blz. 88 6.4 Passende sociale infrastructuur (Nieuw)
          5. Blz. 89 6.5 Opvang vluchtelingen (Nieuw)
        3. Blz. 90 Wat mag het sociaal domein ons kosten?
        4. Blz. 91 Afwijkingen toegelicht
        5. Blz. 92 Reservemutaties programma
        6. Blz. 93 Betrokkenheid verbonden partijen
      10. Blz. 94 Programma 7 - Gezondheid en milieu
        1. Blz. 95 Bestuurlijk verantwoordelijk
        2. Blz. 96 Speerpunten
          1. Blz. 97 7.1 Warmtetransitie
          2. Blz. 98 7.2 Tegengaan energiearmoede
          3. Blz. 99 7.3 Lokale en grootschalige opwek via zon en wind
          4. Blz. 100 7.4 Ondersteuning initiatieven groen gas en andere hernieuwbare gassen
          5. Blz. 101 7.5 Ondersteuning initiatieven tegengaan zwerfafval
          6. Blz. 102 7.6 Netwerkversterking (Nieuw)
          7. Blz. 103 7.7 Warmteprogramma (nieuw)
        3. Blz. 104 Wat mag gezondheid en milieu ons kosten?
        4. Blz. 105 Afwijkingen toegelicht
        5. Blz. 106 Reservemutaties programma
        6. Blz. 107 Betrokkenheid verbonden partijen
      11. Blz. 108 Programma 8 - Volkshuisvesting en ruimtelijke ordening
        1. Blz. 109 Bestuurlijk verantwoordelijk
        2. Blz. 110 Speerpunten
          1. Blz. 111 8.1 Beschermingsmaatregelen beschikbaarheid woningen benutten
          2. Blz. 112 8.2 Woningbouw voor alle doelgroepen in alle kernen
          3. Blz. 113 8.3 Herijken Omgevingsvisie als onderdeel van invoering beleidshuis
          4. Blz. 114 8.4 Opwaardering Marktplein in kern Staphorst
          5. Blz. 115 8.5 Kijken naar mogelijkheid voor een afscheidshuis in kern Staphorst
        3. Blz. 116 Wat mag volkshuisvesting en ruimtelijke ordening ons kosten?
        4. Blz. 117 Afwijkingen toegelicht
        5. Blz. 118 Reservemutaties programma
        6. Blz. 119 Betrokkenheid verbonden partijen
      12. Blz. 120 Programma 9 - Overhead en financiën
        1. Blz. 121 Bestuurlijk verantwoordelijk
        2. Blz. 122 Speerpunten
          1. Blz. 123 9.1 Goed werkgeverschap, een toekomstbestendige, adequate en efficiënte (ambtelijke) organisatie
          2. Blz. 124 9.2 Een duurzaam gezonde en robuuste financiële huishouding en een sluitende meerjarenbegroting
        3. Blz. 125 Wat mag overhead en financiën ons kosten?
        4. Blz. 126 Afwijkingen toegelicht
        5. Blz. 127 Reservemutaties programma
        6. Blz. 128 Betrokkenheid verbonden partijen
    3. Blz. 129 Paragrafen
      1. Blz. 130 Paragraaf 1 - Weerstandsvermogen en risicomanagement
        1. Blz. 131 Inleiding op de paragraaf
        2. Blz. 132 A | Ontwikkeling weerstandsvermogen
        3. Blz. 133 B | Beschikbare weerstandscapaciteit
        4. Blz. 134 C | Risicobeheersing
        5. Blz. 135 D | Kengetallen financiële positie
      2. Blz. 136 Paragraaf 2 - Onderhoud kapitaalgoederen
        1. Blz. 137 Inleiding op de paragraaf
        2. Blz. 138 Wegenbeheer
        3. Blz. 139 Rioolbeheer
        4. Blz. 140 Waterbeheer
        5. Blz. 141 Groenbeheer
        6. Blz. 142 Gebouwenbeheer
        7. Blz. 143 Onderwijshuisvesting
      3. Blz. 144 Paragraaf 3 - Financiering
        1. Blz. 145 Inleiding op de paragraaf
        2. Blz. 146 Uitvoering financieringsfunctie
      4. Blz. 147 Paragraaf 4 - Bedrijfsvoering
        1. Blz. 148 Inleiding op de paragraaf
        2. Blz. 149 Organisatie algemeen
        3. Blz. 150 Informatiemanagement
        4. Blz. 151 Personeel | HRM
        5. Blz. 152 Gemeentelijke heffingen
        6. Blz. 153 Ontwikkelingen uitvoering WOZ/BAG/GEO
        7. Blz. 154 Ontwikkelingen burgerzaken
        8. Blz. 155 Communicatie
        9. Blz. 156 Juridische kwaliteitszorg
        10. Blz. 157 Ondermijning en Wet Bibob
        11. Blz. 158 AO/IC VIC control
      5. Blz. 159 Paragraaf 5 - Verbonden partijen
        1. Blz. 160 1 | Inleiding op de paragraaf
        2. Blz. 161 2 | Bestaande verbonden partijen - Gemeenschappelijke regelingen
        3. Blz. 162 3 | Bestaande verbonden partijen - Vennootschappen en coöperaties
        4. Blz. 163 4 | Bestaande verbonden partijen - Stichtingen en verenigingen
      6. Blz. 164 Paragraaf 6 - Grondbeleid
        1. Blz. 165 Inleiding op de paragraaf
        2. Blz. 166 In exploitatie zijnde gronden
        3. Blz. 167 Strategische gronden
        4. Blz. 168 Ontwikkelingen (toekomstige) grondexploitatie
      7. Blz. 169 Paragraaf 7 - Lokale heffingen
        1. Blz. 170 Inleiding op de paragraaf
        2. Blz. 171 Begroting inkomsten
        3. Blz. 172 Kostendekkendheid tarieven
        4. Blz. 173 Kwijtscheldingsbeleid
        5. Blz. 174 Lokale lastendruk
      8. Blz. 175 Paragraaf 8 - Openbaarheidsparagraaf (Woo)
        1. Blz. 176 Inleiding op de paragraaf
        2. Blz. 177 Wet open overheid
    4. Blz. 178 Financiële begroting
      1. Blz. 179 Overzicht van baten en lasten
        1. Blz. 180 Overzicht van baten en lasten
      2. Blz. 181 Toelichting op het overzicht van baten en lasten
        1. Blz. 182 Algemene dekkingsmiddelen
        2. Blz. 183 Incidentele lasten per programma
        3. Blz. 184 Incidentele baten per programma
      3. Blz. 185 Balans
        1. Blz. 186 Balans per 31 december 2024 t/m 2029
      4. Blz. 187 Overzicht reserves- en voorzieningenpositie
        1. Blz. 188 Reserves en voorzieningen
    5. Blz. 189 Bijlagen
      1. Blz. 190 Taakvelden overzicht
        1. Blz. 191 Taakveldenoverzicht
      2. Blz. 192 Overzicht investeringen
        1. Blz. 193 Overzicht investeringen
      3. Blz. 194 Indicatoren
      4. Blz. 195 Liquiditeitsplanning
        1. Blz. 196 Liquiditeitsplanning 2026-2029
        2. Blz. 197 Kasstroomoverzicht 2026 - 2029
    6. Zoeken
    7. Publicatie bijlagen
    8. Contact
    9. PrivacyStatement
    10. Sitemap