Uitgaven
7,62%€ 2.804
x € 1.000Inkomsten
0,17%€ -63
x € 1.000Saldo
€ -2.741
x € 1.000Programma 2 | Verkeer, vervoer en waterstaat
Uitgaven
7,62%€ 2.804
x € 1.000Inkomsten
0,17%€ -63
x € 1.000Saldo
€ -2.741
x € 1.000Programma 2 | Verkeer, vervoer en waterstaat
Vanuit de Structuurvisie (vastgesteld in 2013) wordt het ‘Verkeers- en vervoersplan’ opgesteld. Wij willen hier de komende periode de vraagstukken vanuit de actuele verkeerspraktijk in opnemen. Enkele voorbeelden hiervan zijn een verbetering en verplaatsing van de op- en afritten van de A28, inventarisatie van mogelijkheden om de Industrieweg te wijzigen, inventarisatie van mogelijkheden om het centrum van de kern van Staphorst fietsvriendelijker te maken, aanpak onveilige verkeerssituaties en een verbetering van de verkeersveiligheid en doorstroming van het verkeer. De gemeente Staphorst is uniek en onderscheidend wat betreft het gratis parkeren en dat willen wij dan ook zo houden.
Voldoende en goed openbaar vervoer is een belangrijke voorwaarde om de verkeersdruk tijdens de spitsuren door woon-, werk- en scholierenverkeer te verminderen. Wij achten een goede busverbinding van groot belang. Ook kijken we of de komst van een NS-station haalbaar is. De gemeente Staphorst stimuleert het gebruik van de fiets en dus willen we een aantal fietspaden verbeteren in kader van het belang van veiligheid en recreatie.
4 | Stand van zaken uit te voeren acties
Opstellen gemeentelijk verkeers- en vervoerplan (GVVP) of verkeerscirculatieplan
De lopende verkeerszaken en beleidsdocumenten die de afgelopen jaren geschreven zijn, zijn in 2015 geïnventariseerd. De verkeersleefbaarheid krijgt volle aandacht. De doorstroming in het centrumgebied moet verbeterd worden. Er zal een verkeerscirculatieplan worden opgesteld.
Wat gaan we daarvoor doen?
Verbetering en verplaatsing op- en afritten A-28
In 2015 zijn de reeds uitgevoerde onderzoeken geraadpleegd. Er is overleg gevoerd met Rijkswaterstaat en de Provincie. In de komende periode wordt het project nader uitgewerkt.
Wat gaan we daarvoor doen?
Het onttrekken van zwaar verkeer uitwijken naar Industrieweg/ De Baarge/ Oosterparallelweg
De mogelijkheden worden geïnventariseerd aansluitend op de afronding van het project 'Herinrichting Gemeenteweg' dus in 2015.
Wat gaan we daarvoor doen?
Waarborgen continuïteit voortgang verbetering verkeersontsluiting CZ
Wordt meegenomen in de procedure voor de herziening van het bestemmingsplan.
Wat gaan we daarvoor doen?
Fietsvriendelijker maken centrum Staphorst
Dit wordt meegenomen bij de actualisering van het Beleidsplan fietspaden.
Wat gaan we daarvoor doen?
Aanpak onveilige verkeerssituaties
Dit is meegenomen in het Gemeentelijk Verkeers- en Vervoerplan (GVVP).
Wat gaan we daarvoor doen?
Verbetering verkeersveiligheid en doorstroming Stovonde
De uitvoering van het doortrekken fietspad tot en met de stovonde is begin 2017.
Wat gaan we daarvoor doen?
Realiseren ontbrekend stuk fietspad ter hoogte van Waanders/ Stovonde
Er ontstaan gevaarlijke situaties door het ontbreken van het deel van het fietspad ter hoogte van Stovonde/Waanders. De planning is om het fietspad in het eerste kwartaal van 2017 aan te leggen.
Wat gaan we daarvoor doen?
Realisatie verandering spoorwegovergang
Bevorderen verkeersveiligheid door verandering spoorwegovergang.
Wat gaan we daarvoor doen?
Onderzoek uitbreiding carpoolplaats Lichtmis en Staphorst
Wij willen een onderzoek naar de mogelijkheden voor een uitbreiding van de carpoolplaats bij De Lichtmis en een carpoolplaats in Staphorst bij één van de op- en afritten van de A28. Dit voorkomt verdere overlast voor direct omwonenden door bovenmatig gebruik van de huidige carpoolplaats.
Wat gaan we daarvoor doen?
Ontwikkeling fietspad Achthoevenweg/ Kanlaan
Wij willen ruimte bieden voor ontwikkeling van de fietspaden bij de Achthoevenweg en de Kanlaan uit veiligheidsoverwegingen.
Wat gaan we daarvoor doen?
Ontwikkeling fietspaden zodat aansluiting ontstaat met fietspaden buurgemeenten
Wij zorgen voor een praktische intekening en ontwikkeling van fietspaden, zodat deze ook aansluiten bij fietspaden in buurgemeenten. Samenhangend hiermee is het onderzoek naar de mogelijkheden voor het ontwikkelen en verbeteren van het fietspad Heerenweg, en voor het aanleggen van een fietssnelweg langs de A28 tussen De Lichtmis en de J.J. Gorterlaan waardoor een verbinding ontstaat tussen Meppel en Zwolle.
Betere ontsluiting Staphorst aan de Zuidkant (Gorterlaan-lichtmis).
Wat gaan we daarvoor doen?
Verkennen kavelruil bij fietsroutes i.v.m. veiligheid
Omwille van fietsroutes en verkeersveiligheid worden mogelijkheden van kavelruil verkend.
Wat gaan we daarvoor doen?
Het gratis parkeren blijft gewaarborgd
Het gratis parkeren wordt gewaarborgd.
Wat gaan we daarvoor doen?
Behouden voldoende ruime parkeergelegenheid
In de permanente ontwikkeling van bedrijven, ondernemerszin en middenstand willen wij voldoende en ruime parkeergelegenheid blijven behouden.
Wat gaan we daarvoor doen?
Parkeernorm 2.0 instellen
In de planvorming en realisering van woningen zal in deze raadsperiode gewerkt worden met de parkeernorm naar 2,0 parkeerplaatsen per wooneenheid.
Wat gaan we daarvoor doen?
Bij nieuw plannen voorkomen haaks parkeren
Bij ontwerp van nieuwe plannen dient haaks parkeren te worden voorkomen, om geen onveilige situaties te creëren.
Wat gaan we daarvoor doen?
Voldoende parkeerruimte bij nieuwe winkels
Nieuw te ontwikkelen winkels en bedrijven zorgen voor voldoende parkeerruimte.
Wat gaan we daarvoor doen?
Verbeteren brugdekken in Staphorst Zuid en relinen duiker Dekkersland
Het geplande onderhoud voor deze bruggen in Staphorst Zuid stond gepland voor 2017 (investeringslijst € 195.000). Deze wordt naar voren gehaald inclusief het 'relinen' duiker Dekkersland (investeringslijst 2017 € 95.000)
Wat gaan we daarvoor doen?
Bereiken toegankelijk en bereikbaar openbaar vervoer voor een ieder
Het college deelt dit streven. Ter verbetering van de toegankelijkheid zullen in 2015 de ontbrekende bus-instap-plateau’s worden aangelegd. Bij handhaving van buslijn 40 en realisatie van het NS-station is de bereikbaarheid zo optimaal mogelijk gewaarborgd. Het college zet zich daar voor in. Station: een NS-station is opgenomen in de structuurvisie kernen. Rond de zomer van 2014 moet duidelijk worden of de komst van een station realistisch is. De gemeente voert daartoe overleg met provincie, Pro Rail en de NS.
Wat gaan we daarvoor doen?
Behoud en efficiënte van de openbaar vervoersverbinding met aandacht voor lijn 40
Wij staan in voor het behoud en de efficiëntie van de openbaar vervoersverbinding in de gehele gemeente. Daarbij is buslijn 40 van expliciet belang.
Wat gaan we daarvoor doen?
Bestuurlijk verantwoordelijk
Bestuurlijk verantwoordelijk
Nr. | Taakveld | Portefeuillehouder |
2.1 | Verkeer en vervoer | B. Krale/ mr. dr. S. de Jong |
2.5 | Openbaar vervoer | B. Krale/ mr. dr. S. de Jong Beleid: mr. dr. S. de Jong Uitvoering: B. Krale |
Beleidskader
Beleidskader
Beleid | Verordeningen | |
Beleidsnota gedenktekens verkeersslachtoffers | Wegsleepverordening Staphorst | |
Beleidsplan licht in de openbare ruimte | ||
Gedragscode flora- en faunawet | ||
Gladheidsbestrijdingsplan 2015-2016 | ||
Notitie fietspaden gemeente Staphorst | ||
Waterplan Staphorst | ||
Wegcategoriseringsplan - binnen de bebouwde kom | ||
Wegenbeleidsplan 2013-2016 |
Nieuw beleid per taakveld
Nieuw beleid per taakveld
Wat willen we bereiken? | Wat gaan we daarvoor doen? |
Taakveld 1 | Verkeer en vervoer |
|
Het realiseren van verlichting bij de wandelpaden rondom de Berghorst. | Nader onderzoeken of een en ander past binnen het beleidsplan LIOR. Bij honorering is een kredietvoorstel nodig. |
Taakveld 2 | Openbaar vervoer | |
Verbeteren spoorwegovergang Gorterlaan | Wordt in uitvoering genomen door het treffen van voorzieningen ter plaatse. Na bestemmingsplan-herziening wordt er een bajonetaansluiting aangelegd. Het voorbereidingskrediet is al verleend. |
Stand van zaken uit te voeren acties
4 | Stand van zaken uit te voeren acties
Opstellen gemeentelijk verkeers- en vervoerplan (GVVP) of verkeerscirculatieplan
De lopende verkeerszaken en beleidsdocumenten die de afgelopen jaren geschreven zijn, zijn in 2015 geïnventariseerd. De verkeersleefbaarheid krijgt volle aandacht. De doorstroming in het centrumgebied moet verbeterd worden. Er zal een verkeerscirculatieplan worden opgesteld.
Zo gaan we dat doen
Verbetering en verplaatsing op- en afritten A-28
In 2015 zijn de reeds uitgevoerde onderzoeken geraadpleegd. Er is overleg gevoerd met Rijkswaterstaat en de Provincie. In de komende periode wordt het project nader uitgewerkt.
Zo gaan we dat doen
Het onttrekken van zwaar verkeer uitwijken naar Industrieweg/ De Baarge/ Oosterparallelweg
De mogelijkheden worden geïnventariseerd aansluitend op de afronding van het project 'Herinrichting Gemeenteweg' dus in 2015.
Waarborgen continuïteit voortgang verbetering verkeersontsluiting CZ
Wordt meegenomen in de procedure voor de herziening van het bestemmingsplan.
Zo gaan we dat doen
Fietsvriendelijker maken centrum Staphorst
Dit wordt meegenomen bij de actualisering van het Beleidsplan fietspaden.
Zo gaan we dat doen
Aanpak onveilige verkeerssituaties
Dit is meegenomen in het Gemeentelijk Verkeers- en Vervoerplan (GVVP).
Zo gaan we dat doen
Verbetering verkeersveiligheid en doorstroming Stovonde
De uitvoering van het doortrekken fietspad tot en met de stovonde is begin 2017.
Zo gaan we dat doen
Realiseren ontbrekend stuk fietspad ter hoogte van Waanders/ Stovonde
Er ontstaan gevaarlijke situaties door het ontbreken van het deel van het fietspad ter hoogte van Stovonde/Waanders. De planning is om het fietspad in het eerste kwartaal van 2017 aan te leggen.
Zo gaan we dat doen
Realisatie verandering spoorwegovergang
Bevorderen verkeersveiligheid door verandering spoorwegovergang.
Zo gaan we dat doen
Onderzoek uitbreiding carpoolplaats Lichtmis en Staphorst
Wij willen een onderzoek naar de mogelijkheden voor een uitbreiding van de carpoolplaats bij De Lichtmis en een carpoolplaats in Staphorst bij één van de op- en afritten van de A28. Dit voorkomt verdere overlast voor direct omwonenden door bovenmatig gebruik van de huidige carpoolplaats.
Zo gaan we dat doen
Ontwikkeling fietspad Achthoevenweg/ Kanlaan
Wij willen ruimte bieden voor ontwikkeling van de fietspaden bij de Achthoevenweg en de Kanlaan uit veiligheidsoverwegingen.
Zo gaan we dat doen
Ontwikkeling fietspaden zodat aansluiting ontstaat met fietspaden buurgemeenten
Wij zorgen voor een praktische intekening en ontwikkeling van fietspaden, zodat deze ook aansluiten bij fietspaden in buurgemeenten. Samenhangend hiermee is het onderzoek naar de mogelijkheden voor het ontwikkelen en verbeteren van het fietspad Heerenweg, en voor het aanleggen van een fietssnelweg langs de A28 tussen De Lichtmis en de J.J. Gorterlaan waardoor een verbinding ontstaat tussen Meppel en Zwolle.
Betere ontsluiting Staphorst aan de Zuidkant (Gorterlaan-lichtmis).
Zo gaan we dat doen
Verkennen kavelruil bij fietsroutes i.v.m. veiligheid
Omwille van fietsroutes en verkeersveiligheid worden mogelijkheden van kavelruil verkend.
Zo gaan we dat doen
Het gratis parkeren blijft gewaarborgd
Het gratis parkeren wordt gewaarborgd.
Zo gaan we dat doen
Behouden voldoende ruime parkeergelegenheid
In de permanente ontwikkeling van bedrijven, ondernemerszin en middenstand willen wij voldoende en ruime parkeergelegenheid blijven behouden.
Zo gaan we dat doen
Parkeernorm 2.0 instellen
In de planvorming en realisering van woningen zal in deze raadsperiode gewerkt worden met de parkeernorm naar 2,0 parkeerplaatsen per wooneenheid.
Zo gaan we dat doen
Bij nieuw plannen voorkomen haaks parkeren
Bij ontwerp van nieuwe plannen dient haaks parkeren te worden voorkomen, om geen onveilige situaties te creëren.
Zo gaan we dat doen
Voldoende parkeerruimte bij nieuwe winkels
Nieuw te ontwikkelen winkels en bedrijven zorgen voor voldoende parkeerruimte.
Zo gaan we dat doen
Verbeteren brugdekken in Staphorst Zuid en relinen duiker Dekkersland
Het geplande onderhoud voor deze bruggen in Staphorst Zuid stond gepland voor 2017 (investeringslijst € 195.000). Deze wordt naar voren gehaald inclusief het 'relinen' duiker Dekkersland (investeringslijst 2017 € 95.000)
Zo gaan we dat doen
Bereiken toegankelijk en bereikbaar openbaar vervoer voor een ieder
Het college deelt dit streven. Ter verbetering van de toegankelijkheid zullen in 2015 de ontbrekende bus-instap-plateau’s worden aangelegd. Bij handhaving van buslijn 40 en realisatie van het NS-station is de bereikbaarheid zo optimaal mogelijk gewaarborgd. Het college zet zich daar voor in. Station: een NS-station is opgenomen in de structuurvisie kernen. Rond de zomer van 2014 moet duidelijk worden of de komst van een station realistisch is. De gemeente voert daartoe overleg met provincie, Pro Rail en de NS.
Zo gaan we dat doen
Behoud en efficiënte van de openbaar vervoersverbinding met aandacht voor lijn 40
Wij staan in voor het behoud en de efficiëntie van de openbaar vervoersverbinding in de gehele gemeente. Daarbij is buslijn 40 van expliciet belang.
Toelichting afwijkingen t.o.v. 2017 (bedragen x € 1.000)
Toelichting afwijkingen t.o.v. 2017 (bedragen x € 1.000)
De lasten zijn € 244 hoger dan een jaar geleden, met name door hogere afschrijvingslasten asfaltwegen, kunstwerken (bruggen) en openbaar vervoer (deze afschrijvingen worden allemaal ten laste gebracht van de reserve investeringen in de openbare ruimte met maatschappelijk nut). ook nemen de kosten van de openbare verlichting toe, Aan onderhoud bermen, greppels en sloten wordt minder uitgegeven.
De baten geven geen grote stijging of daling te zien.
Per saldo heeft het programma 2 Verkeer, Vervoer en Waterstaat een toename van het tekort van € 247.
Voortgang bestaande investeringen
Beschikbaar gestelde kredieten
Exploitatie | |
---|---|
Lasten | Investeringsbedrag |
7421002 Gladheidsmeldsysteem (uitbreiding met 3e sensor in Oude Rijksweg, Rouveen) (2017) | 20 |
7421005 Herinrichting J.C. van Andelweg (2014) | 415 |
7421011 Opstellen verkeerscirculatieplan (2015) | 50 |
7421012 Fietspad ZSM (2017) | 535 |
7421014 Onderzoek afslag A28 (2016) | 150 |
7421017 Zuidelijke ontsluiting CZ Rouveen (2016) | 620 |
7421018 Fietspad Kanlaan/Evenboersweg: uitvoeringskrediet (2017) | 2.395 |
7421020 Uitv. verl. plan: fase 5 oranje naar wit + cofin. "bewust verl." (2015) | 90 |
7421027 Fietspad Rijksweg (2016) | 240 |
7421028 Ver-reiker(2017) | 70 |
7421030 Voorbereidingskrediet herinrichting Korte Kerkweg (2017) | 30 |
7421031 Voorbereidingskrediet herinrichting Staphorst Noord, fase 1 (2017) | 35 |
7421032 Voorbereidingskrediet herinrichting Oosterparallelweg (2017) | 20 |
7421033 Voorbereidingskrediet fietspad Heerenweg (2017) | 35 |
7421050 Groot onderhoud kunstwerken (2016) | 490 |
7421400 Carpoolplaats de Lichtmis: uitbreiding (2015) | 64 |
7472205 Herstraten Oosterparallelweg (2017) | 144 |
Totaal lasten | 5.403 |
Baten | Investeringsbedrag |
7421002 Gladheidsmeldsysteem (uitbreiding met 3e sensor in Oude Rijksweg, Rouveen) (2017) | 0 |
7421005 Herinrichting J.C. van Andelweg (2014) | 0 |
7421011 Opstellen verkeerscirculatieplan (2015) | 0 |
7421012 Fietspad ZSM (2017) | 0 |
7421014 Onderzoek afslag A28 (2016) | 0 |
7421017 Zuidelijke ontsluiting CZ Rouveen (2016) | 0 |
7421018 Fietspad Kanlaan/Evenboersweg: uitvoeringskrediet (2017) | 0 |
7421020 Uitv. verl. plan: fase 5 oranje naar wit + cofin. "bewust verl." (2015) | 0 |
7421027 Fietspad Rijksweg (2016) | 0 |
7421028 Ver-reiker(2017) | 0 |
7421030 Voorbereidingskrediet herinrichting Korte Kerkweg (2017) | 0 |
7421031 Voorbereidingskrediet herinrichting Staphorst Noord, fase 1 (2017) | 0 |
7421032 Voorbereidingskrediet herinrichting Oosterparallelweg (2017) | 0 |
7421033 Voorbereidingskrediet fietspad Heerenweg (2017) | 0 |
7421050 Groot onderhoud kunstwerken (2016) | 0 |
7421400 Carpoolplaats de Lichtmis: uitbreiding (2015) | 0 |
7472205 Herstraten Oosterparallelweg (2017) | 0 |
Totaal baten | 0 |
Resultaat | -5.403 |
Nieuw beleid/ investeringen 2018
Nieuw beleid/ investeringen 2018
Omschrijving van de investering | Incidenteel (I) of Structureel (S) | <2017 | 2018 | Meerjarenbegroting 2019-2021 | Last begroting 2018 |
|||
2019 | 2020 | 2021 | ||||||
Programma 2 | Verkeer en openbare ruimte | ||||||||
2.1. | Verkeer en vervoer | |||||||
Wegen | ||||||||
Korte Kerkweg, opnieuw inrichten (excl. voorbereidingskrediet €30.000) Het verkeer van de Triangellocatie wordt ontsloten via de Korte Kerkweg en de Gouden-regenstraat. Om een goede en veilige verkeersafwikkeling te realiseren moeten de Korte Kerkweg en de Goudenregenstraat deels opnieuw ingericht worden. Het betreft de inrichting rondom Triangellocatie, parkeren kinderopvang en opnieuw herinrichten Korte Kerkweg. |
S 10 jr. |
170.000 | 0 | |||||
Fietspadenplan: Heerenweg |
S 20 jr. |
1.100.000 | 0 | |||||
Verplaatsen op- en afritten A28 Het verplaatsen van de bestaande op- en afritten is opgenomen in de structuurvisie 2030. Doel: verbeteren leefbaarheid en verkeersveiligheid kernen Staphorst en Rouveen. |
- | - | ||||||
Herinrichten/parkeren 1e deel Ebbinge Wubbenlaan (excl. voorbereidingskrediet €20.000) Verbeteren haaks parkeren t.h.v. de HEMA, en verharding aan laten sluiten op tweede deel van de Ebbinge Wubbenlaan zodat het eerste en tweede deel visueel op elkaar aansluiten. |
S 20 jr. |
117.000 | 0 | |||||
Ontsluiting industrieterrein Bullingerslag: uitvoer (excl. voorbereidingskrediet €20.000) De gewenste ontsluiting van het bedrijventerrein de Bullingerslag is via de Oosterparallelweg, de J.J. Gorterlaan richting de Rijksweg A28 en vice versa. De bestaande spoorwegovergang JJ Gorterlaan vormt een knelpunt in de route. Er is onvoldoende manoeuvreruimte en de overweg is qua breedte onvoldoende. Om deze situatie te verbeteren moet de kruising en de overweg gereconstrueerd worden. |
Ten laste van = bovenwijkse voorziening |
885.000 | 0 | |||||
Herinrichten Staphorst Nrd.-Oost fase 2 (excl. voorbereidingskrediet €35.000) I.v.m. vervanging wordt het straatprofiel incl. beplanting opnieuw ingericht. Ook vinden er rioleringswerkzaamheden uit het GRP plaats. |
S 15 jr. |
100.000 |
0 | |||||
Herinrichten Staphorst Nrd.-Oost fase 3 I.v.m. vervanging wordt het straatprofiel incl. beplanting opnieuw ingericht. Ook vinden er rioleringswerkzaamheden uit het GRP plaats. |
S 15 jr. |
100.000 |
||||||
Herinrichten Staphorst Nrd-Oost fase 4 I.v.m. vervanging wordt het straatprofiel incl. beplanting opnieuw ingericht. Ook vinden er rioleringswerkzaamheden uit het GRP plaats. |
S 15 jr. |
50.000 |
0 | |||||
Renovatie diverse zandwegen Er is achterstand in het onderhoud van de zandwegen. In verband met de begaanbaarheid van diverse zandwegen is deze investering nodig om te kunnen renoveren |
I |
10.000 | 0 | |||||
Herinrichten kruispunten Heerenweg Herinrichting i.v.m. onduidelijke verkeerssituatie. Bij de herinrichting wordt er gekeken naar de verkeersveiligheid, uitstraling en het karakter van de weg. en de omgeving |
S 10 jr. |
p.m. | 85.000 | 0 | ||||
Straatmeubilair centrum Staphorst Nieuwe banken en afvalbakken in verband met vervanging |
S 15 jr. |
33.000 | 0 | |||||
Groot onderhoud bruggen Dedemsvaartweg Bruggen verkeren in een matige onderhoudstoestand. Gem. Dalfsen beheert en onderhoud, gem. Staphorst draagt bij voor 50% van de onderhoudskosten |
I res. grondexploitatie |
30.000 | 0 | |||||
Vrijliggend fietspad Reggersweg Betreft aanleg fiets-/wandelpad bij het gedeelte van de Reggersweg tussen de Reeststouwe tot aan het ziekenhuis, in samenwerking met de gem. Meppel ,en komt voort uit het Inrichtingsplan Stadsrandzone Meppel-Reestdal |
S 15 jr. |
200.000 | 0 | |||||
Afwaardering snelheid Vanuit het verkeersplan worden de Conradsweg en Stadsweg afgewaardeerd |
I res. grondexploitatie |
10.000 | 0 | |||||
Monitoring en evaluatie verkeer Jaarlijks telprogramma, om onderzoeken uit te kunnen voeren voor verkeersvraagstukken en om de verkeersprestaties te kunnen beoordelen |
S |
10.000 | 10.000 | 10.000 | 10.000 | 10.000 | ||
Vrijliggend fietspad J.J. Gorterlaan (excl. voorbereidingskrediet € 50.000) Door ontsluiting CZ Rouveen via Gorterlaan is een fietspad langs de Gorterlaan, Dekkersweg en Scholenweg gewenst |
S 15 jr. |
750.000 | 0 | |||||
Renovatie lichtmasten-areaal overgang naar led verl. , verv. lichtm. Betreft een bedrag om lichtmasten te kunnen vervangen waar het noodzakelijk is |
S 25 jr. |
50.000 |
0
|
|||||
Materieel: gladheidsbestrijding | ||||||||
Opzetstrooier nr.1 (t.b.v. vrachtauto) Vervanging i.v.m. technische afschrijving |
S 8 jr. |
42.000 | ||||||
Sneeuwploeg nr.1 (t.b.v. vrachtauto) Vervanging i.v.m. technische afschrijving |
I res. zonder bestemming |
9.500 | ||||||
Aanhangstrooier nr.2 (t.b.v. tractor) Vervanging i.v.m. technische afschrijving |
S 8 jr. |
44.000 | 5.500 | |||||
Sneeuwploeg nr.2 (t.b.v. tractor) Vervanging i.v.m. technische afschrijving |
I res. zonder bestemming |
9.500 | 0 | |||||
Sneeuwploeg nr.4 (t.b.v. tractor) Vervanging i.v.m. technische afschrijving |
I res. zonder bestemming |
10.000 | ||||||
Opslagtank zoutoplossing Vervanging i.v.m. technische afschrijving |
S 20 jr. |
44.000 | ||||||
2.5. | Openbaar vervoer | |||||||
Herinrichting omgeving station De omgeving van het station zal moeten worden aangepast/heringericht |
S 15 jr. |
500.000 | 0 |
Indicatoren
Indicatoren
Ziekenhuisopname n.a.v. verkeersongeval met motorvoertuig
Jaar | Staphorst | Nederland | Overijssel |
2015 | 3 | 8 | 8 |
2014 | 2 | 7 | 7 |
Toelichting:
Als aandeel van het totaal aantal ongevallen die leiden tot ziekenhuisopnamen:
Bron: veiligheidNL
Ziekenhuisopname n.a.v. vervoersongeval met een fietser
Jaar | Staphorst | Nederland | Overijssel |
2015 | 7 | 9 | 11 |
2014 | 3 | 10 | 11 |
Toelichting:
Als aandeel van het totaal aantal ongevallen die leiden tot ziekenhuisopnamen:
Bron: veiligheidNL
Wat kost ons Verkeer, Vervoer en Waterstaat?
Exploitatie | Realisatie 2016 | Begroting 2017 | Begroting 2018 | Meerjarenbegroting 2019 | Meerjarenbegroting 2020 | Meerjarenbegroting 2021 |
---|---|---|---|---|---|---|
Lasten | 2.976 | 2.560 | 2.804 | 2.986 | 3.025 | 3.049 |
Baten | -292 | -66 | -63 | -64 | -65 | -66 |
Resultaat | -2.684 | -2.494 | -2.741 | -2.922 | -2.960 | -2.983 |