Begroting 2018 |
Blz. 1 |
Voorwoord begroting 2018 |
Blz. 2 |
Programma’s |
Blz. 3 |
Aanbieding en procedure behandeling begroting 2018 |
Blz. 4 |
Aanbieding en procedure behandeling begroting 2018 |
Blz. 5 |
Aanbieding |
Blz. 6 |
Aanbieding |
Blz. 7 |
Laatste begroting bestuursperiode 2014 - 2018 |
Blz. 8 |
Laatste begroting bestuursperiode 2014 - 2018 |
Blz. 9 |
Staphorst toekomstbestendig |
Blz. 10 |
Staphorst toekomstbestendig |
Blz. 11 |
Zomernota 2017 |
Blz. 12 |
Zomernota 2017 |
Blz. 13 |
Financiën |
Blz. 14 |
Financiën |
Blz. 15 |
Begrotingsapp |
Blz. 16 |
Begrotingsapp |
Blz. 17 |
Procedure begrotingsbehandeling |
Blz. 18 |
Procedure begrotingsbehandeling |
Blz. 19 |
Slot |
Blz. 20 |
Slot |
Blz. 21 |
Uitgangspunten kerncijfers |
Blz. 22 |
Uitgangspunten kerncijfers |
Blz. 23 |
Algemene begrotingskaders |
Blz. 24 |
Algemene begrotingskaders |
Blz. 25 |
Bij de samenstelling van de begrotingsdocumenten |
Blz. 26 |
Bij de samenstelling van de begrotingsdocumenten |
Blz. 27 |
Voorbehoud |
Blz. 28 |
Voorbehoud |
Blz. 29 |
Vernieuwing BBV |
Blz. 30 |
Vernieuwing BBV |
Blz. 31 |
Programmabegroting |
Blz. 32 |
Overzicht baten en lasten |
Blz. 33 |
Balans |
Blz. 34 |
Balans per 31 december (2017, 2018, 2019, 2020 en 2021) |
Blz. 35 |
Programma 0 | Algemeen Bestuur en Organisatie |
Blz. 36 |
Programma 0 | Algemeen Bestuur en Organisatie |
Blz. 37 |
4 | Stand van zaken uit te voeren acties |
Blz. 38 |
Borging legitimatie gemeenschappelijke regelingen |
Blz. 39 |
Deelname Werkgroep Regio IJsselland |
Blz. 40 |
Vernieuwen nota verbonden partijen |
Blz. 41 |
Het behouden van eigen democratische legitimatie |
Blz. 42 |
Raad in vroeg stadium informeren op hoofdzaken en beleidsvoornemens |
Blz. 43 |
Realistische aanpak samenwerking andere gemeenten |
Blz. 44 |
'Slim samenwerken' |
Blz. 45 |
Gesprekken met Zwartewaterland en Steenwijkerland |
Blz. 46 |
Verkenning uitvoeren naar de mogelijkheden tot samenwerking |
Blz. 47 |
Vergroten onderaanneming |
Blz. 48 |
Opdrachten in kleinere porties verdelen |
Blz. 49 |
VOG voor vrijwilligers |
Blz. 50 |
Gratis VOG voor vrijwilligers |
Blz. 51 |
Vastleggen overall strategie Burgerparticipatie |
Blz. 52 |
Vastleggen overall strategie Burgerparticipatie |
Blz. 53 |
OZB met niet meer dan de inflatiecorrectie verhogen |
Blz. 54 |
OZB met niet meer dan de inflatiecorrectie verhogen |
Blz. 55 |
Meerjarenoverzicht lasten burgers |
Blz. 56 |
Meerjarenoverzicht lasten burgers |
Blz. 57 |
Bestuurlijk verantwoordelijk |
Blz. 58 |
Bestuurlijk verantwoordelijk |
Blz. 59 |
Beleidskader |
Blz. 60 |
Beleidskader |
Blz. 61 |
Nieuw beleid per taakveld |
Blz. 62 |
Nieuw beleid per taakveld |
Blz. 63 |
Stand van zaken uit te voeren acties |
Blz. 64 |
Doelstellingen |
Blz. 65 |
Borging legitimatie gemeenschappelijke regelingen |
Blz. 66 |
Deelname Werkgroep Regio IJsselland |
Blz. 67 |
Vernieuwen nota verbonden partijen |
Blz. 68 |
Het behouden van eigen democratische legitimatie |
Blz. 69 |
Raad in vroeg stadium informeren op hoofdzaken en beleidsvoornemens |
Blz. 70 |
Realistische aanpak samenwerking andere gemeenten |
Blz. 71 |
'Slim samenwerken' |
Blz. 72 |
Gesprekken met Zwartewaterland en Steenwijkerland |
Blz. 73 |
Verkenning uitvoeren naar de mogelijkheden tot samenwerking |
Blz. 74 |
Vergroten onderaanneming |
Blz. 75 |
Opdrachten in kleinere porties verdelen |
Blz. 76 |
VOG voor vrijwilligers |
Blz. 77 |
Gratis VOG voor vrijwilligers |
Blz. 78 |
Vastleggen overall strategie Burgerparticipatie |
Blz. 79 |
Vastleggen overall strategie Burgerparticipatie |
Blz. 80 |
OZB met niet meer dan de inflatiecorrectie verhogen |
Blz. 81 |
OZB met niet meer dan de inflatiecorrectie verhogen |
Blz. 82 |
Meerjarenoverzicht lasten burgers |
Blz. 83 |
Meerjarenoverzicht lasten burgers |
Blz. 84 |
Toelichting afwijkingen t.o.v. 2017 (bedragen x € 1.000) |
Blz. 85 |
Toelichting afwijkingen t.o.v. 2017 (bedragen x € 1.000) |
Blz. 86 |
Voortgang bestaande investeringen |
Blz. 87 |
Voortgang bestaande investeringen |
Blz. 88 |
Nieuw beleid/ investeringen 2018 |
Blz. 89 |
Nieuw beleid/ investeringen 2018 |
Blz. 90 |
Indicatoren |
Blz. 91 |
Indicatoren |
Blz. 92 |
Betrokkenheid verbonden partijen |
Blz. 93 |
Betrokkenheid verbonden partijen |
Blz. 94 |
Wat kost ons Algemeen Bestuur en Organisatie? |
Blz. 95 |
Programma 1 | Openbare orde en veiligheid |
Blz. 96 |
Programma 1 | Openbare orde en veiligheid |
Blz. 97 |
4 | Stand van zaken uit te voeren acties |
Blz. 98 |
Waardering brandweervrijwilligers en behoud kazerne huidige locatie |
Blz. 99 |
Waardering brandweervrijwilligers en behoud kazerne huidige locatie |
Blz. 100 |
‘Vinger aan de pols’ houden bij intergemeentelijke samenwerking Veiligheidsregio |
Blz. 101 |
Oog voor hulpverlening aan kleinschalige ongevallen door hulpdiensten |
Blz. 102 |
Uitdragen van de eigenheid, de kwetsbaarheid en identiteit van de gemeente |
Blz. 103 |
Brandweerkazerne Staphorst |
Blz. 104 |
Behoud kazerne Staphorst |
Blz. 105 |
Ambulancepost Lichtmis met aanrijtijden binnen de normen |
Blz. 106 |
Aanrijtijden binnen de normen |
Blz. 107 |
Behoud ambulancepost |
Blz. 108 |
Groter veiligheidsgevoel burger en ondernemer |
Blz. 109 |
Groter veiligheidsgevoel burger en ondernemer |
Blz. 110 |
Stimuleren en ondersteunen veiligheid bij uitgaan |
Blz. 111 |
Stimuleren en ondersteunen veiligheid bij uitgaan |
Blz. 112 |
Preventieve voorlichting veiligheid en inbraak |
Blz. 113 |
Preventieve voorlichting veiligheid en inbraak |
Blz. 114 |
Voldoende wijkagenten, zichtbaar en actief |
Blz. 115 |
Voldoende wijkagenten, zichtbaar en actief |
Blz. 116 |
Onderzoek en mogelijkheden cameratoezicht invalswegen |
Blz. 117 |
Onderzoek en mogelijkheden cameratoezicht invalswegen |
Blz. 118 |
Toezicht en handhaving ketenbeleid |
Blz. 119 |
Evaluatie ketenbeleid |
Blz. 120 |
Ketenbeleid |
Blz. 121 |
Wildkamperen |
Blz. 122 |
Gebruik burgernet en AED |
Blz. 123 |
Gebruik burgernet en AED |
Blz. 124 |
Faciliteren politiesteunpunt in IJhorst en Rouveen |
Blz. 125 |
Faciliteren politiesteunpunt in IJhorst en Rouveen |
Blz. 126 |
Bestuurlijk verantwoordelijk |
Blz. 127 |
Bestuurlijk verantwoordelijk |
Blz. 128 |
Beleidskader |
Blz. 129 |
Beleidskader |
Blz. 130 |
Nieuw beleid per taakveld |
Blz. 131 |
Nieuw beleid per taakveld |
Blz. 132 |
Stand van zaken uit te voeren acties |
Blz. 133 |
Doelstellingen |
Blz. 134 |
Waardering brandweervrijwilligers en behoud kazerne huidige locatie |
Blz. 135 |
Waardering brandweervrijwilligers en behoud kazerne huidige locatie |
Blz. 136 |
‘Vinger aan de pols’ houden bij intergemeentelijke samenwerking Veiligheidsregio |
Blz. 137 |
Oog voor hulpverlening aan kleinschalige ongevallen door hulpdiensten |
Blz. 138 |
Uitdragen van de eigenheid, de kwetsbaarheid en identiteit van de gemeente |
Blz. 139 |
Brandweerkazerne Staphorst |
Blz. 140 |
Behoud kazerne Staphorst |
Blz. 141 |
Ambulancepost Lichtmis met aanrijtijden binnen de normen |
Blz. 142 |
Aanrijtijden binnen de normen |
Blz. 143 |
Behoud ambulancepost |
Blz. 144 |
Groter veiligheidsgevoel burger en ondernemer |
Blz. 145 |
Groter veiligheidsgevoel burger en ondernemer |
Blz. 146 |
Stimuleren en ondersteunen veiligheid bij uitgaan |
Blz. 147 |
Stimuleren en ondersteunen veiligheid bij uitgaan |
Blz. 148 |
Preventieve voorlichting veiligheid en inbraak |
Blz. 149 |
Preventieve voorlichting veiligheid en inbraak |
Blz. 150 |
Voldoende wijkagenten, zichtbaar en actief |
Blz. 151 |
Voldoende wijkagenten, zichtbaar en actief |
Blz. 152 |
Onderzoek en mogelijkheden cameratoezicht invalswegen |
Blz. 153 |
Onderzoek en mogelijkheden cameratoezicht invalswegen |
Blz. 154 |
Toezicht en handhaving ketenbeleid |
Blz. 155 |
Evaluatie ketenbeleid |
Blz. 156 |
Ketenbeleid |
Blz. 157 |
Wildkamperen |
Blz. 158 |
Gebruik burgernet en AED |
Blz. 159 |
Gebruik burgernet en AED |
Blz. 160 |
Faciliteren politiesteunpunt in IJhorst en Rouveen |
Blz. 161 |
Faciliteren politiesteunpunt in IJhorst en Rouveen |
Blz. 162 |
Toelichting afwijkingen t.o.v. 2017 (bedragen x € 1.000) |
Blz. 163 |
Toelichting afwijkingen t.o.v. 2017 (bedragen x € 1.000) |
Blz. 164 |
Voortgang bestaande investeringen |
Blz. 165 |
Voortgang bestaande investeringen |
Blz. 166 |
Nieuw beleid/ investeringen 2018 |
Blz. 167 |
Nieuw beleid/ investeringen 2018 |
Blz. 168 |
Indicatoren |
Blz. 169 |
Indicatoren |
Blz. 170 |
Betrokkenheid verbonden partijen |
Blz. 171 |
Betrokkenheid verbonden partijen |
Blz. 172 |
Wat kost ons Openbare orde en Veiligheid? |
Blz. 173 |
Programma 2 | Verkeer, vervoer en waterstaat |
Blz. 174 |
Programma 2 | Verkeer, vervoer en waterstaat |
Blz. 175 |
4 | Stand van zaken uit te voeren acties |
Blz. 176 |
Opstellen gemeentelijk verkeers- en vervoerplan (GVVP) of verkeerscirculatieplan |
Blz. 177 |
Opstellen gemeentelijk verkeers- en vervoerplan (GVVP) of verkeerscirculatieplan |
Blz. 178 |
Verbetering en verplaatsing op- en afritten A-28 |
Blz. 179 |
Verbetering, verplaatsing en realisatie op- en afritten A28 |
Blz. 180 |
Het onttrekken van zwaar verkeer uitwijken naar Industrieweg/ De Baarge/ Oosterparallelweg |
Blz. 181 |
Het onttrekken van zwaar verkeer uit wijken naar Industrieweg, De Baarge, Oosterparallelweg |
Blz. 182 |
Waarborgen continuïteit voortgang verbetering verkeersontsluiting CZ |
Blz. 183 |
Waarborgen continuïteit voortgang verbetering verkeersontsluiting CZ |
Blz. 184 |
Fietsvriendelijker maken centrum Staphorst |
Blz. 185 |
Fietsvriendelijker maken centrum Staphorst |
Blz. 186 |
Aanpak onveilige verkeerssituaties |
Blz. 187 |
Aanpak onveilige verkeerssituaties |
Blz. 188 |
Verbetering verkeersveiligheid en doorstroming Stovonde |
Blz. 189 |
Verbetering verkeersveiligheid en doorstroming Stovonde |
Blz. 190 |
Realiseren ontbrekend stuk fietspad ter hoogte van Waanders/ Stovonde |
Blz. 191 |
Realiseren ontbrekend stuk fietspad ter hoogte Waanders (Stovonde) |
Blz. 192 |
Realisatie verandering spoorwegovergang |
Blz. 193 |
Realisatie verandering spoorwegovergang Gorterlaan |
Blz. 194 |
Onderzoek uitbreiding carpoolplaats Lichtmis en Staphorst |
Blz. 195 |
Carpoolplaats lichtmis: Is in onderzoek |
Blz. 196 |
Carpoolplaats Staphorst |
Blz. 197 |
Ontwikkeling fietspad Achthoevenweg/ Kanlaan |
Blz. 198 |
Achthoevenweg |
Blz. 199 |
Kanlaan |
Blz. 200 |
Ontwikkeling fietspaden zodat aansluiting ontstaat met fietspaden buurgemeenten |
Blz. 201 |
Ontwikkeling fietspaden zodat aansluiting ontstaat met fietspaden buurgemeenten |
Blz. 202 |
Verkennen kavelruil bij fietsroutes i.v.m. veiligheid |
Blz. 203 |
Verkennen kavelruil bij fietsroutes i.v.m. veiligheid |
Blz. 204 |
Het gratis parkeren blijft gewaarborgd |
Blz. 205 |
Gratis parkeren blijft gewaarborgd |
Blz. 206 |
Behouden voldoende ruime parkeergelegenheid |
Blz. 207 |
Behouden voldoende ruime parkeergelegenheid |
Blz. 208 |
Parkeernorm 2.0 instellen |
Blz. 209 |
Parkeernorm 2.0 instellen |
Blz. 210 |
Bij nieuw plannen voorkomen haaks parkeren |
Blz. 211 |
Bij nieuwe plannen voorkomen haaks parkeren |
Blz. 212 |
Voldoende parkeerruimte bij nieuwe winkels |
Blz. 213 |
Voldoende parkeerruimte bij nieuwe winkels |
Blz. 214 |
Verbeteren brugdekken in Staphorst Zuid en relinen duiker Dekkersland |
Blz. 215 |
Verbeteren brugdekken Staphorst Zuid |
Blz. 216 |
Bereiken toegankelijk en bereikbaar openbaar vervoer voor een ieder |
Blz. 217 |
Aanleg ontbrekende bus instapplateaus |
Blz. 218 |
Overleg komst NS-station |
Blz. 219 |
Behoud en efficiënte van de openbaar vervoersverbinding met aandacht voor lijn 40 |
Blz. 220 |
Behoud en efficiënte van de openbaar vervoersverbinding met aandacht voor lijn 40 |
Blz. 221 |
Bestuurlijk verantwoordelijk |
Blz. 222 |
Bestuurlijk verantwoordelijk |
Blz. 223 |
Beleidskader |
Blz. 224 |
Beleidskader |
Blz. 225 |
Nieuw beleid per taakveld |
Blz. 226 |
Nieuw beleid per taakveld |
Blz. 227 |
Stand van zaken uit te voeren acties |
Blz. 228 |
Doelstellingen |
Blz. 229 |
Opstellen gemeentelijk verkeers- en vervoerplan (GVVP) of verkeerscirculatieplan |
Blz. 230 |
Opstellen gemeentelijk verkeers- en vervoerplan (GVVP) of verkeerscirculatieplan |
Blz. 231 |
Verbetering en verplaatsing op- en afritten A-28 |
Blz. 232 |
Verbetering, verplaatsing en realisatie op- en afritten A28 |
Blz. 233 |
Het onttrekken van zwaar verkeer uitwijken naar Industrieweg/ De Baarge/ Oosterparallelweg |
Blz. 234 |
Het onttrekken van zwaar verkeer uit wijken naar Industrieweg, De Baarge, Oosterparallelweg |
Blz. 235 |
Waarborgen continuïteit voortgang verbetering verkeersontsluiting CZ |
Blz. 236 |
Waarborgen continuïteit voortgang verbetering verkeersontsluiting CZ |
Blz. 237 |
Fietsvriendelijker maken centrum Staphorst |
Blz. 238 |
Fietsvriendelijker maken centrum Staphorst |
Blz. 239 |
Aanpak onveilige verkeerssituaties |
Blz. 240 |
Aanpak onveilige verkeerssituaties |
Blz. 241 |
Verbetering verkeersveiligheid en doorstroming Stovonde |
Blz. 242 |
Verbetering verkeersveiligheid en doorstroming Stovonde |
Blz. 243 |
Realiseren ontbrekend stuk fietspad ter hoogte van Waanders/ Stovonde |
Blz. 244 |
Realiseren ontbrekend stuk fietspad ter hoogte Waanders (Stovonde) |
Blz. 245 |
Realisatie verandering spoorwegovergang |
Blz. 246 |
Realisatie verandering spoorwegovergang Gorterlaan |
Blz. 247 |
Onderzoek uitbreiding carpoolplaats Lichtmis en Staphorst |
Blz. 248 |
Carpoolplaats lichtmis: Is in onderzoek |
Blz. 249 |
Carpoolplaats Staphorst |
Blz. 250 |
Ontwikkeling fietspad Achthoevenweg/ Kanlaan |
Blz. 251 |
Achthoevenweg |
Blz. 252 |
Kanlaan |
Blz. 253 |
Ontwikkeling fietspaden zodat aansluiting ontstaat met fietspaden buurgemeenten |
Blz. 254 |
Ontwikkeling fietspaden zodat aansluiting ontstaat met fietspaden buurgemeenten |
Blz. 255 |
Verkennen kavelruil bij fietsroutes i.v.m. veiligheid |
Blz. 256 |
Verkennen kavelruil bij fietsroutes i.v.m. veiligheid |
Blz. 257 |
Het gratis parkeren blijft gewaarborgd |
Blz. 258 |
Gratis parkeren blijft gewaarborgd |
Blz. 259 |
Behouden voldoende ruime parkeergelegenheid |
Blz. 260 |
Behouden voldoende ruime parkeergelegenheid |
Blz. 261 |
Parkeernorm 2.0 instellen |
Blz. 262 |
Parkeernorm 2.0 instellen |
Blz. 263 |
Bij nieuw plannen voorkomen haaks parkeren |
Blz. 264 |
Bij nieuwe plannen voorkomen haaks parkeren |
Blz. 265 |
Voldoende parkeerruimte bij nieuwe winkels |
Blz. 266 |
Voldoende parkeerruimte bij nieuwe winkels |
Blz. 267 |
Verbeteren brugdekken in Staphorst Zuid en relinen duiker Dekkersland |
Blz. 268 |
Verbeteren brugdekken Staphorst Zuid |
Blz. 269 |
Bereiken toegankelijk en bereikbaar openbaar vervoer voor een ieder |
Blz. 270 |
Aanleg ontbrekende bus instapplateaus |
Blz. 271 |
Overleg komst NS-station |
Blz. 272 |
Behoud en efficiënte van de openbaar vervoersverbinding met aandacht voor lijn 40 |
Blz. 273 |
Behoud en efficiënte van de openbaar vervoersverbinding met aandacht voor lijn 40 |
Blz. 274 |
Toelichting afwijkingen t.o.v. 2017 (bedragen x € 1.000) |
Blz. 275 |
Toelichting afwijkingen t.o.v. 2017 (bedragen x € 1.000) |
Blz. 276 |
Voortgang bestaande investeringen |
Blz. 277 |
Beschikbaar gestelde kredieten |
Blz. 278 |
Nieuw beleid/ investeringen 2018 |
Blz. 279 |
Nieuw beleid/ investeringen 2018 |
Blz. 280 |
Indicatoren |
Blz. 281 |
Indicatoren |
Blz. 282 |
Betrokkenheid verbonden partijen |
Blz. 283 |
Betrokkenheid verbonden partijen |
Blz. 284 |
Wat kost ons Verkeer, Vervoer en Waterstaat? |
Blz. 285 |
Programma 3 | Economie/ ondernemen |
Blz. 286 |
Programma 3 | Economie/ ondernemen |
Blz. 287 |
4 | Stand van zaken uit te voeren acties |
Blz. 288 |
Kennisdeling |
Blz. 289 |
Kennisdeling |
Blz. 290 |
Startende ondernemers |
Blz. 291 |
Startende ondernemers |
Blz. 292 |
Bewustwording ondernemers mogelijkheden lokale jeugd |
Blz. 293 |
Bewustwording ondernemers mogelijkheden lokale jeugd |
Blz. 294 |
Social return gemeente |
Blz. 295 |
Participatieplaatsen realiseren |
Blz. 296 |
Realiseren beschutte werkplekken |
Blz. 297 |
Social return gemeente |
Blz. 298 |
Werk als basis |
Blz. 299 |
Werk als basis |
Blz. 300 |
Behoefte aan ruimte op industrieterreinen in kaart brengen |
Blz. 301 |
Behoefte aan ruimte op industrieterreinen in kaart brengen |
Blz. 302 |
Overleg met de Provincie over de locatie Uithofsweg |
Blz. 303 |
Overzicht verstrekken uitgeefbare kavels op andere industrieterreinen |
Blz. 304 |
Leegstand bedrijventerreinen tegengaan |
Blz. 305 |
Faciliteren marktpartijen voor herontwikkeling bestaande en leegstaande panden |
Blz. 306 |
In exploitatie nemen Oosterparallelweg |
Blz. 307 |
Informerende rol bij uitbreiding haven Meppel |
Blz. 308 |
Informerende rol bij uitbreiding haven Meppel |
Blz. 309 |
Aanleg glasvezel |
Blz. 310 |
Vervullen van stimulerende rol glasvezelnetwerk |
Blz. 311 |
Opstellen akkoord ‘Samen werkt Beter’ |
Blz. 312 |
Opstellen akkoord ‘samen werkt beter’ |
Blz. 313 |
Creëren veilige omgeving om te ondernemen |
Blz. 314 |
Creëren veilige omgeving om te ondernemen |
Blz. 315 |
Inzetten bedrijvencontactpersoon / accountmanager |
Blz. 316 |
Koppeling van bedrijvencontactpesoon (accountmanager) met het team voorzieningen |
Blz. 317 |
Voorstel tot invulling geven aan bedrijfscontactpersoon (accountmanager) |
Blz. 318 |
Aansluiten bij platform ondernemers en werkgevers |
Blz. 319 |
Aansluiten bij platform ondernemers en werkgevers |
Blz. 320 |
Bestuurlijk verantwoordelijk |
Blz. 321 |
Bestuurlijk verantwoordelijk |
Blz. 322 |
Beleidskader |
Blz. 323 |
Beleidskader |
Blz. 324 |
Nieuw beleid per taakveld |
Blz. 325 |
Nieuw beleid per taakveld |
Blz. 326 |
Stand van zaken uit te voeren acties |
Blz. 327 |
Doelstellingen |
Blz. 328 |
Kennisdeling |
Blz. 329 |
Kennisdeling |
Blz. 330 |
Startende ondernemers |
Blz. 331 |
Startende ondernemers |
Blz. 332 |
Bewustwording ondernemers mogelijkheden lokale jeugd |
Blz. 333 |
Bewustwording ondernemers mogelijkheden lokale jeugd |
Blz. 334 |
Social return gemeente |
Blz. 335 |
Participatieplaatsen realiseren |
Blz. 336 |
Realiseren beschutte werkplekken |
Blz. 337 |
Social return gemeente |
Blz. 338 |
Werk als basis |
Blz. 339 |
Werk als basis |
Blz. 340 |
Behoefte aan ruimte op industrieterreinen in kaart brengen |
Blz. 341 |
Behoefte aan ruimte op industrieterreinen in kaart brengen |
Blz. 342 |
Overleg met de Provincie over de locatie Uithofsweg |
Blz. 343 |
Overzicht verstrekken uitgeefbare kavels op andere industrieterreinen |
Blz. 344 |
Leegstand bedrijventerreinen tegengaan |
Blz. 345 |
Faciliteren marktpartijen voor herontwikkeling bestaande en leegstaande panden |
Blz. 346 |
In exploitatie nemen Oosterparallelweg |
Blz. 347 |
Informerende rol bij uitbreiding haven Meppel |
Blz. 348 |
Informerende rol bij uitbreiding haven Meppel |
Blz. 349 |
Aanleg glasvezel |
Blz. 350 |
Vervullen van stimulerende rol glasvezelnetwerk |
Blz. 351 |
Creëren veilige omgeving om te ondernemen |
Blz. 352 |
Creëren veilige omgeving om te ondernemen |
Blz. 353 |
Opstellen akkoord ‘Samen werkt Beter’ |
Blz. 354 |
Opstellen akkoord ‘samen werkt beter’ |
Blz. 355 |
Inzetten bedrijvencontactpersoon / accountmanager |
Blz. 356 |
Koppeling van bedrijvencontactpesoon (accountmanager) met het team voorzieningen |
Blz. 357 |
Voorstel tot invulling geven aan bedrijfscontactpersoon (accountmanager) |
Blz. 358 |
Aansluiten bij platform ondernemers en werkgevers |
Blz. 359 |
Aansluiten bij platform ondernemers en werkgevers |
Blz. 360 |
Toelichting afwijkingen t.o.v. 2017 (bedragen x € 1.000) |
Blz. 361 |
Toelichting afwijkingen t.o.v. 2017 (bedragen x € 1.000) |
Blz. 362 |
Voortgang bestaande investeringen |
Blz. 363 |
Beschikbaar gestelde kredieten |
Blz. 364 |
Nieuw beleid/ investeringen 2018 |
Blz. 365 |
Nieuw beleid/ investeringen 2018 |
Blz. 366 |
Indicatoren |
Blz. 367 |
Indicatoren |
Blz. 368 |
Betrokkenheid verbonden partijen |
Blz. 369 |
Betrokkenheid verbonden partijen |
Blz. 370 |
Wat kost ons Economie en Ondernemerschap? |
Blz. 371 |
Programma 4 | Onderwijs |
Blz. 372 |
Programma 4 | Onderwijs |
Blz. 373 |
4 | Stand van zaken uit te voeren acties |
Blz. 374 |
In beeld brengen gevolgen Wet Passend Onderwijs |
Blz. 375 |
In beeld brengen gevolgen Wet Passend Onderwijs |
Blz. 376 |
Overdracht schoolgebouwen |
Blz. 377 |
Gebouwen meenemen in een gemeentelijk vastgoedvisie |
Blz. 378 |
MJOP wordt door gemeenten uitgevoerd |
Blz. 379 |
Overleg met scholen over goede overdracht |
Blz. 380 |
Handhaven combinatiefunctionaris |
Blz. 381 |
Handhaven combinatiefunctionaris |
Blz. 382 |
In stand houden kleine scholen d.m.v. ‘Staphorster Maat’ |
Blz. 383 |
In stand houden kleine scholen d.m.v. ‘Staphorster Maat’ |
Blz. 384 |
Onderzoek mogelijkheden zwemonderwijs i.k.v. veiligheid |
Blz. 385 |
Onderzoek mogelijkheden zwemonderwijs i.k.v. veiligheid |
Blz. 386 |
Burgerschapsvorming op agenda Lokaal Educatief Overleg |
Blz. 387 |
Burgerschapsvorming op agenda Lokaal Educatief Overleg |
Blz. 388 |
Bestuurlijk verantwoordelijk |
Blz. 389 |
Bestuurlijk verantwoordelijk |
Blz. 390 |
Beleidskader |
Blz. 391 |
Beleidskader |
Blz. 392 |
Nieuw beleid per taakveld |
Blz. 393 |
Nieuw beleid per taakveld |
Blz. 394 |
Stand van zaken uit te voeren acties |
Blz. 395 |
Doelstellingen |
Blz. 396 |
In beeld brengen gevolgen Wet Passend Onderwijs |
Blz. 397 |
In beeld brengen gevolgen Wet Passend Onderwijs |
Blz. 398 |
Overdracht schoolgebouwen |
Blz. 399 |
Gebouwen meenemen in een gemeentelijk vastgoedvisie |
Blz. 400 |
MJOP wordt door gemeenten uitgevoerd |
Blz. 401 |
Overleg met scholen over goede overdracht |
Blz. 402 |
Handhaven combinatiefunctionaris |
Blz. 403 |
Handhaven combinatiefunctionaris |
Blz. 404 |
In stand houden kleine scholen d.m.v. ‘Staphorster Maat’ |
Blz. 405 |
In stand houden kleine scholen d.m.v. ‘Staphorster Maat’ |
Blz. 406 |
Onderzoek mogelijkheden zwemonderwijs i.k.v. veiligheid |
Blz. 407 |
Onderzoek mogelijkheden zwemonderwijs i.k.v. veiligheid |
Blz. 408 |
Burgerschapsvorming op agenda Lokaal Educatief Overleg |
Blz. 409 |
Burgerschapsvorming op agenda Lokaal Educatief Overleg |
Blz. 410 |
Toelichting afwijkingen t.o.v. 2017 (bedragen x € 1.000) |
Blz. 411 |
Toelichting afwijkingen t.o.v. 2017 (bedragen x € 1.000) |
Blz. 412 |
Voortgang bestaande investeringen |
Blz. 413 |
Beschikbaar gestelde kredieten |
Blz. 414 |
Nieuw beleid/ investeringen 2018 |
Blz. 415 |
Nieuw beleid/ investeringen 2018 |
Blz. 416 |
Indicatoren |
Blz. 417 |
Indicatoren |
Blz. 418 |
Betrokkenheid verbonden partijen |
Blz. 419 |
Betrokkenheid verbonden partijen |
Blz. 420 |
Wat kost ons Onderwijs? |
Blz. 421 |
Programma 5 | Sport, cultuur, recreatie en toerisme |
Blz. 422 |
Programma 5 | Sport, cultuur, recreatie en toerisme |
Blz. 423 |
4 | Stand van zaken uit te voeren acties |
Blz. 424 |
Mogelijk maken van breedtesport |
Blz. 425 |
Mogelijk maken van breedtesport |
Blz. 426 |
Treffen van voorzieningen voor veilig onderkomen sportbeoefening |
Blz. 427 |
Treffen van voorzieningen voor veilig onderkomen sportbeoefening |
Blz. 428 |
Kritisch bekijken huurcontracten sportaccommodaties |
Blz. 429 |
Kritisch bekijken huurcontracten sportaccommodaties |
Blz. 430 |
Onderzoek mogelijkheden verplaatsing AMBC |
Blz. 431 |
Onderzoek mogelijkheden verplaatsing AMBC |
Blz. 432 |
Verbetering accommodatie VV IJhorst |
Blz. 433 |
Voorstel accommodatie V.V. IJhorst |
Blz. 434 |
Behoud Zwembad als basisvoorziening |
Blz. 435 |
Behoud zwembad |
Blz. 436 |
Onafhankelijk Museum Staphorst |
Blz. 437 |
Onafhankelijk museum Staphorst |
Blz. 438 |
Verbeteren bereikbaarheid museumboerderij |
Blz. 439 |
Verbeteren bereikbaarheid museumboerderij |
Blz. 440 |
Behouden dorpsgezicht monumenten |
Blz. 441 |
Behouden dorpsgezicht monumenten |
Blz. 442 |
Vervullen goede signaalfunctie Rijksdienst |
Blz. 443 |
Actief informeren bij wijzigingen |
Blz. 444 |
Overleg met dienst Cultureel Erfgoed |
Blz. 445 |
Vlaggen op kerktorens |
Blz. 446 |
Vlaggen op de kerktorens |
Blz. 447 |
Financiële ondersteuning gemeentelijke monumenten |
Blz. 448 |
Financiële ondersteuning gemeentelijke monumenten |
Blz. 449 |
Openstelling natuur t.b.v. educatie en recreatie |
Blz. 450 |
Openstelling natuur t.b.v. educatie en recreatie |
Blz. 451 |
Aanleg fietspaden |
Blz. 452 |
Actief participeren en financieel ondersteunen nieuwe projecten |
Blz. 453 |
Actualisatie van het beleidsplan fietspaden |
Blz. 454 |
Voortzetting samenwerking marketing Oost en Ondernemend Reestdal |
Blz. 455 |
Diverse activiteiten ikv bevorderen recreatie en toerisme |
Blz. 456 |
Diverse activiteiten ikv bevorderen recreatie en toerisme |
Blz. 457 |
Geen belemmering activiteiten op evenemententerrein |
Blz. 458 |
Aanpassing beleid |
Blz. 459 |
Evaluatie maximum aantal A-evenementen |
Blz. 460 |
Steekproefsgewijs controle op geluidnormen en alcoholcontrole minderjarigen |
Blz. 461 |
Behouden Staphorstdagen |
Blz. 462 |
Behouden Staphorstdagen |
Blz. 463 |
Onderzoek mogelijkheden activiteitenterrein Rouveen |
Blz. 464 |
Onderzoek mogelijkheden activiteitenterrein Rouveen |
Blz. 465 |
Evenementen goedkoper maken en eenduidigheid over activiteiten op de Tippe |
Blz. 466 |
Evenementen goedkoper maken en eenduidigheid over activiteiten op de Tippe |
Blz. 467 |
Marktterrein bestemmen als evenemententerrein |
Blz. 468 |
Marktterrein bestemmen als evenemententerrein |
Blz. 469 |
Recreatie ontwikkelen tot een economische pijler |
Blz. 470 |
Recreatie ontwikkelen tot een economische pijler |
Blz. 471 |
Realisatie oplaadpunten voor E-bikes en auto's in recreatiegebieden |
Blz. 472 |
Realisatie oplaadpunten voor e-bikes en auto’s in recreatiegebieden |
Blz. 473 |
Subsidiemogelijkheden recreatie en toerisme beter benutten |
Blz. 474 |
Subsidiemogelijkheden recreatie en toerisme beter benutten |
Blz. 475 |
Bestuurlijk verantwoordelijk |
Blz. 476 |
Bestuurlijk verantwoordelijk |
Blz. 477 |
Beleidskader |
Blz. 478 |
Beleidskader |
Blz. 479 |
Nieuw beleid per taakveld |
Blz. 480 |
Nieuw beleid per taakveld |
Blz. 481 |
Stand van zaken uit te voeren acties |
Blz. 482 |
Doelstellingen |
Blz. 483 |
Mogelijk maken van breedtesport |
Blz. 484 |
Mogelijk maken van breedtesport |
Blz. 485 |
Treffen van voorzieningen voor veilig onderkomen sportbeoefening |
Blz. 486 |
Treffen van voorzieningen voor veilig onderkomen sportbeoefening |
Blz. 487 |
Kritisch bekijken huurcontracten sportaccommodaties |
Blz. 488 |
Kritisch bekijken huurcontracten sportaccommodaties |
Blz. 489 |
Onderzoek mogelijkheden verplaatsing AMBC |
Blz. 490 |
Onderzoek mogelijkheden verplaatsing AMBC |
Blz. 491 |
Verbetering accommodatie VV IJhorst |
Blz. 492 |
Voorstel accommodatie V.V. IJhorst |
Blz. 493 |
Behoud Zwembad als basisvoorziening |
Blz. 494 |
Behoud zwembad |
Blz. 495 |
Onafhankelijk Museum Staphorst |
Blz. 496 |
Onafhankelijk museum Staphorst |
Blz. 497 |
Verbeteren bereikbaarheid museumboerderij |
Blz. 498 |
Verbeteren bereikbaarheid museumboerderij |
Blz. 499 |
Behouden dorpsgezicht monumenten |
Blz. 500 |
Behouden dorpsgezicht monumenten |
Blz. 501 |
Vervullen goede signaalfunctie Rijksdienst |
Blz. 502 |
Actief informeren bij wijzigingen |
Blz. 503 |
Overleg met dienst Cultureel Erfgoed |
Blz. 504 |
Vlaggen op kerktorens |
Blz. 505 |
Vlaggen op de kerktorens |
Blz. 506 |
Financiële ondersteuning gemeentelijke monumenten |
Blz. 507 |
Financiële ondersteuning gemeentelijke monumenten |
Blz. 508 |
Openstelling natuur t.b.v. educatie en recreatie |
Blz. 509 |
Openstelling natuur t.b.v. educatie en recreatie |
Blz. 510 |
Aanleg fietspaden |
Blz. 511 |
Actief participeren en financieel ondersteunen nieuwe projecten |
Blz. 512 |
Actualisatie van het beleidsplan fietspaden |
Blz. 513 |
Voortzetting samenwerking marketing Oost en Ondernemend Reestdal |
Blz. 514 |
Diverse activiteiten ikv bevorderen recreatie en toerisme |
Blz. 515 |
Diverse activiteiten ikv bevorderen recreatie en toerisme |
Blz. 516 |
Geen belemmering activiteiten op evenemententerrein |
Blz. 517 |
Aanpassing beleid |
Blz. 518 |
Evaluatie maximum aantal A-evenementen |
Blz. 519 |
Steekproefsgewijs controle op geluidnormen en alcoholcontrole minderjarigen |
Blz. 520 |
Behouden Staphorstdagen |
Blz. 521 |
Behouden Staphorstdagen |
Blz. 522 |
Onderzoek mogelijkheden activiteitenterrein Rouveen |
Blz. 523 |
Onderzoek mogelijkheden activiteitenterrein Rouveen |
Blz. 524 |
Evenementen goedkoper maken en eenduidigheid over activiteiten op de Tippe |
Blz. 525 |
Evenementen goedkoper maken en eenduidigheid over activiteiten op de Tippe |
Blz. 526 |
Marktterrein bestemmen als evenemententerrein |
Blz. 527 |
Marktterrein bestemmen als evenemententerrein |
Blz. 528 |
Recreatie ontwikkelen tot een economische pijler |
Blz. 529 |
Recreatie ontwikkelen tot een economische pijler |
Blz. 530 |
Realisatie oplaadpunten voor E-bikes en auto's in recreatiegebieden |
Blz. 531 |
Realisatie oplaadpunten voor e-bikes en auto’s in recreatiegebieden |
Blz. 532 |
Subsidiemogelijkheden recreatie en toerisme beter benutten |
Blz. 533 |
Subsidiemogelijkheden recreatie en toerisme beter benutten |
Blz. 534 |
Toelichting afwijkingen t.o.v. 2017 (bedragen x € 1.000) |
Blz. 535 |
Toelichting afwijkingen t.o.v. 2017 (bedragen x € 1.000) |
Blz. 536 |
Voortgang bestaande investeringen |
Blz. 537 |
Beschikbaar gestelde kredieten |
Blz. 538 |
Nieuw beleid/ investeringen 2018 |
Blz. 539 |
Nieuw beleid/ investeringen 2018 |
Blz. 540 |
Indicatoren |
Blz. 541 |
Indicatoren |
Blz. 542 |
Betrokkenheid verbonden partijen |
Blz. 543 |
Betrokkenheid verbonden partijen |
Blz. 544 |
Wat kost ons Sport, Cultuur, Recreatie & Toerisme? |
Blz. 545 |
Programma 6 | Sociaal domein |
Blz. 546 |
Programma 6 | Sociaal domein |
Blz. 547 |
4 | Stand van zaken uit te voeren acties |
Blz. 548 |
Goede afstemming MCR en gemeentelijke panden Rouveen |
Blz. 549 |
Besluit verkopen voormalige bibliotheek |
Blz. 550 |
Evalueren gebruik MCR |
Blz. 551 |
Het behouden van zorg en wonen in woonkernen |
Blz. 552 |
Het behouden van zorg en wonen in woonkernen |
Blz. 553 |
Aanvragen van instellingen die zorg willen aanbieden zullen beoordeeld worden aan de hand van de planologische kaders |
Blz. 554 |
Aanvragen van instellingen die zorg willen aanbieden zullen beoordeeld worden aan de hand van de planologische kaders |
Blz. 555 |
Faciliteren bij samenwerkingsverbanden |
Blz. 556 |
Faciliteren samenwerkingsverbanden |
Blz. 557 |
Stimuleren WMO-raad |
Blz. 558 |
Evalueren en nader bepalen rol WMO-Raad |
Blz. 559 |
Waarborgen contactfunctie |
Blz. 560 |
Stimuleren rol mantelzorgers |
Blz. 561 |
Stimuleren rol mantelzorgers |
Blz. 562 |
Inwoning o.g.v. mantelzorg wordt correct en snel afgewerkt |
Blz. 563 |
Inwoning o.g.v. mantelzorg wordt correct en snel afgewerkt |
Blz. 564 |
Opstellen beleidsnotitie vrijwilligers |
Blz. 565 |
Opstellen beleidsnotitie vrijwilligers |
Blz. 566 |
Duidelijkheid locatie dienstencentrum |
Blz. 567 |
Duidelijkheid locatie dienstencentrum |
Blz. 568 |
Helpende hand huwelijkstherapie |
Blz. 569 |
Helpende hand huwelijkstherapie |
Blz. 570 |
Monitoren decentralisatiegelden |
Blz. 571 |
Middelen voor uitvoering 3 D's beleidsmatig en financieel volgen |
Blz. 572 |
Sturen op risico's bij het monitoren van de decentralisatiegelden |
Blz. 573 |
Steuntje in de rug voor de ‘minima’ |
Blz. 574 |
‘Steuntje in de rug voor de minima’ |
Blz. 575 |
Zoveel mogelijk mensen aan het werk krijgen d.m.v. aanbieden re-integratie-activiteiten |
Blz. 576 |
Onderzoek vormgeving Wsw voorziening en samenwerking op voorziening-nivo |
Blz. 577 |
Uitvoering van participatiewet |
Blz. 578 |
Het leveren van tegenprestatie door personen met uitkering |
Blz. 579 |
Het leveren van tegenprestatie door personen met uitkering |
Blz. 580 |
Terugdringen van laaggeletterdheid onder allochtonen/nieuwkomers |
Blz. 581 |
Terugdringen van laaggeletterdheid onder allochtonen en nieuwkomers |
Blz. 582 |
Hogere frequentie van bijeenkomsten tussen kerken en gemeente |
Blz. 583 |
Hogere frequentie van bijeenkomsten tussen kerken en gemeente |
Blz. 584 |
Invoering Decentralisatie WMO - AWBZ |
Blz. 585 |
Herzien huidig systeem huishoudelijke hulp |
Blz. 586 |
Kostenreductie vervoersstromen |
Blz. 587 |
Oprichten netwerkorganisatie CWO, tweede schil + Kernteam. |
Blz. 588 |
Verder vormgeven aan Kernteam en tweede schil |
Blz. 589 |
Verder vormgeven aan koppeling tussen zorg en maatschappelijke ondersteuning |
Blz. 590 |
WMO-beleid gestalte geven in samenwerking met lokale partijen |
Blz. 591 |
Identiteitsgebonden zorginstellingen toegang geven tot de zorg |
Blz. 592 |
Identiteitsgebonden zorginstellingen toegang geven tot de zorg |
Blz. 593 |
Het open staan voor aanvragen van private instellingen waarin identiteit-gebonden zorg wordt geboden |
Blz. 594 |
Open staan voor aanvragen van private instellingen waarin identiteitsgebonden zorg wordt geboden |
Blz. 595 |
Behoud jeugdwerker |
Blz. 596 |
Behoud jeugdwerker |
Blz. 597 |
Handhaving huisvesting jongerenwerker in bibliotheek |
Blz. 598 |
Handhaving huisvesting jongerenwerker in bibliotheek |
Blz. 599 |
Opzetten toegankelijke setting zorgverlening |
Blz. 600 |
Opzetten toegankelijke setting zorgverlening |
Blz. 601 |
Handhaven afspraken geleidelijke overgang transitie jeugdzorg |
Blz. 602 |
Het Transitiearrangement Jeugdzorg regio IJsselland wordt uitgevoerd |
Blz. 603 |
Inkoop benodigde zorg |
Blz. 604 |
Regelen zorgcontinuïteit en jeugdhulpaanbod |
Blz. 605 |
Goede afstemming tussen de diverse partijen |
Blz. 606 |
Gemeente maakt afspraken over gegevesnuitwisseling en privacy |
Blz. 607 |
Gemeente maakt koppeling met CORV (justitiële keten) |
Blz. 608 |
Contacten tussen overheid en kerk worden voortgezet |
Blz. 609 |
Contacten tussen overheid en kerk worden voortgezet |
Blz. 610 |
Invulling geven aan beleidsplan ‘We doen het samen’ |
Blz. 611 |
Invulling geven aan beleidsplan ‘We doen het samen’ |
Blz. 612 |
Voorlichting over en stimuleren van een gezond eet- en leefpatroon |
Blz. 613 |
Voorlichting over en stimuleren van een gezond eet- en leefpatroon |
Blz. 614 |
Preventieve maatregelen gebruik alcohol bij jeugd |
Blz. 615 |
Preventieve maatregelen gebruik alcohol bij jeugd |
Blz. 616 |
Bestuurlijk verantwoordelijk |
Blz. 617 |
Bestuurlijk verantwoordelijk |
Blz. 618 |
Beleidskader |
Blz. 619 |
Beleidskader |
Blz. 620 |
Nieuw beleid per taakveld |
Blz. 621 |
Nieuw beleid per taakveld |
Blz. 622 |
Stand van zaken uit te voeren acties |
Blz. 623 |
Doelstellingen |
Blz. 624 |
Goede afstemming MCR en gemeentelijke panden Rouveen |
Blz. 625 |
Besluit verkopen voormalige bibliotheek |
Blz. 626 |
Evalueren gebruik MCR |
Blz. 627 |
Het behouden van zorg en wonen in woonkernen |
Blz. 628 |
Het behouden van zorg en wonen in woonkernen |
Blz. 629 |
Aanvragen van instellingen die zorg willen aanbieden zullen beoordeeld worden aan de hand van de planologische kaders |
Blz. 630 |
Aanvragen van instellingen die zorg willen aanbieden zullen beoordeeld worden aan de hand van de planologische kaders |
Blz. 631 |
Faciliteren bij samenwerkingsverbanden |
Blz. 632 |
Faciliteren samenwerkingsverbanden |
Blz. 633 |
Stimuleren WMO-raad |
Blz. 634 |
Evalueren en nader bepalen rol WMO-Raad |
Blz. 635 |
Waarborgen contactfunctie |
Blz. 636 |
Stimuleren rol mantelzorgers |
Blz. 637 |
Stimuleren rol mantelzorgers |
Blz. 638 |
Inwoning o.g.v. mantelzorg wordt correct en snel afgewerkt |
Blz. 639 |
Inwoning o.g.v. mantelzorg wordt correct en snel afgewerkt |
Blz. 640 |
Opstellen beleidsnotitie vrijwilligers |
Blz. 641 |
Opstellen beleidsnotitie vrijwilligers |
Blz. 642 |
Duidelijkheid locatie dienstencentrum |
Blz. 643 |
Duidelijkheid locatie dienstencentrum |
Blz. 644 |
Helpende hand huwelijkstherapie |
Blz. 645 |
Helpende hand huwelijkstherapie |
Blz. 646 |
Monitoren decentralisatiegelden |
Blz. 647 |
Middelen voor uitvoering 3 D's beleidsmatig en financieel volgen |
Blz. 648 |
Sturen op risico's bij het monitoren van de decentralisatiegelden |
Blz. 649 |
Steuntje in de rug voor de ‘minima’ |
Blz. 650 |
‘Steuntje in de rug voor de minima’ |
Blz. 651 |
Zoveel mogelijk mensen aan het werk krijgen d.m.v. aanbieden re-integratie-activiteiten |
Blz. 652 |
Onderzoek vormgeving Wsw voorziening en samenwerking op voorziening-nivo |
Blz. 653 |
Uitvoering van participatiewet |
Blz. 654 |
Het leveren van tegenprestatie door personen met uitkering |
Blz. 655 |
Het leveren van tegenprestatie door personen met uitkering |
Blz. 656 |
Terugdringen van laaggeletterdheid onder allochtonen/nieuwkomers |
Blz. 657 |
Terugdringen van laaggeletterdheid onder allochtonen en nieuwkomers |
Blz. 658 |
Hogere frequentie van bijeenkomsten tussen kerken en gemeente |
Blz. 659 |
Hogere frequentie van bijeenkomsten tussen kerken en gemeente |
Blz. 660 |
Invoering Decentralisatie WMO - AWBZ |
Blz. 661 |
Herzien huidig systeem huishoudelijke hulp |
Blz. 662 |
Kostenreductie vervoersstromen |
Blz. 663 |
Oprichten netwerkorganisatie CWO, tweede schil + Kernteam. |
Blz. 664 |
Verder vormgeven aan Kernteam en tweede schil |
Blz. 665 |
Verder vormgeven aan koppeling tussen zorg en maatschappelijke ondersteuning |
Blz. 666 |
WMO-beleid gestalte geven in samenwerking met lokale partijen |
Blz. 667 |
Identiteitsgebonden zorginstellingen toegang geven tot de zorg |
Blz. 668 |
Identiteitsgebonden zorginstellingen toegang geven tot de zorg |
Blz. 669 |
Het open staan voor aanvragen van private instellingen waarin identiteit-gebonden zorg wordt geboden |
Blz. 670 |
Open staan voor aanvragen van private instellingen waarin identiteitsgebonden zorg wordt geboden |
Blz. 671 |
Behoud jeugdwerker |
Blz. 672 |
Behoud jeugdwerker |
Blz. 673 |
Handhaving huisvesting jongerenwerker in bibliotheek |
Blz. 674 |
Handhaving huisvesting jongerenwerker in bibliotheek |
Blz. 675 |
Opzetten toegankelijke setting zorgverlening |
Blz. 676 |
Opzetten toegankelijke setting zorgverlening |
Blz. 677 |
Handhaven afspraken geleidelijke overgang transitie jeugdzorg |
Blz. 678 |
Het Transitiearrangement Jeugdzorg regio IJsselland wordt uitgevoerd |
Blz. 679 |
Inkoop benodigde zorg |
Blz. 680 |
Regelen zorgcontinuïteit en jeugdhulpaanbod |
Blz. 681 |
Goede afstemming tussen de diverse partijen |
Blz. 682 |
Gemeente maakt afspraken over gegevesnuitwisseling en privacy |
Blz. 683 |
Gemeente maakt koppeling met CORV (justitiële keten) |
Blz. 684 |
Contacten tussen overheid en kerk worden voortgezet |
Blz. 685 |
Contacten tussen overheid en kerk worden voortgezet |
Blz. 686 |
Invulling geven aan beleidsplan ‘We doen het samen’ |
Blz. 687 |
Invulling geven aan beleidsplan ‘We doen het samen’ |
Blz. 688 |
Voorlichting over en stimuleren van een gezond eet- en leefpatroon |
Blz. 689 |
Voorlichting over en stimuleren van een gezond eet- en leefpatroon |
Blz. 690 |
Preventieve maatregelen gebruik alcohol bij jeugd |
Blz. 691 |
Preventieve maatregelen gebruik alcohol bij jeugd |
Blz. 692 |
Toelichting afwijkingen t.o.v. 2017 (bedragen x € 1.000) |
Blz. 693 |
Toelichting afwijkingen t.o.v. 2017 (bedragen x € 1.000) |
Blz. 694 |
Voortgang bestaande investeringen |
Blz. 695 |
Beschikbaar gestelde kredieten |
Blz. 696 |
Nieuw beleid/ investeringen 2018 |
Blz. 697 |
Nieuw beleid/ investeringen 2018 |
Blz. 698 |
Indicatoren |
Blz. 699 |
Indicatoren |
Blz. 700 |
Betrokkenheid verbonden partijen |
Blz. 701 |
Betrokkenheid verbonden partijen |
Blz. 702 |
Wat kost ons het Sociaal Domein? |
Blz. 703 |
Programma 7 | Volksgezondheid en milieu |
Blz. 704 |
Programma 7 | Volksgezondheid en milieu |
Blz. 705 |
4 | Stand van zaken uit te voeren acties |
Blz. 706 |
Opstellen GRP |
Blz. 707 |
Opstellen GRP |
Blz. 708 |
Evalueren 1e fase omgekeerd inzamelen + rekening houden vervolgtraject buitengebied |
Blz. 709 |
Evalueren 1e fase omgekeerd inzamelen |
Blz. 710 |
Rekening houden vervolgtraject buitengebied |
Blz. 711 |
Verduurzaming gemeentelijke gebouwen |
Blz. 712 |
Verduurzaming gemeentelijke gebouwen |
Blz. 713 |
Geen uitbreiding windturbines, gemeente houdt regie windenergie |
Blz. 714 |
Bij behalen duurzaamheidsdoelstellingen geen gebruik van windenergie |
Blz. 715 |
College houdt de regie op het proces en voert actief overleg met de provincie |
Blz. 716 |
Geen uitbreiding windturbines, gemeente houdt regie windenergie |
Blz. 717 |
Mogelijkheden duurzaamheidsmaatregelen bij monumenten |
Blz. 718 |
Mogelijkheden duurzaamheidsmaatregelen bij monumenten |
Blz. 719 |
Onderzoek mogelijkheid bedekken gemeentelijke panden met zonnepanelen |
Blz. 720 |
Onderzoek mogelijkheid bedekken gemeentelijke panden met zonnepanelen |
Blz. 721 |
Actualiseren geuremissiekaart |
Blz. 722 |
Actualiseren geuremissiekaart |
Blz. 723 |
Vervullen voortrekkersrol ikv duurzaamheid |
Blz. 724 |
Mogelijkheid onderzoeken elektrische auto’s buitendienst |
Blz. 725 |
Permanente aandacht Rijks en Provinciale subsidies |
Blz. 726 |
Uitvoering geven aan duurzaamheidsactieplan |
Blz. 727 |
Renovatie begraafplaats Staphorst |
Blz. 728 |
Renovatie begraafplaats Staphorst |
Blz. 729 |
Bestuurlijk verantwoordelijk |
Blz. 730 |
Bestuurlijk verantwoordelijk |
Blz. 731 |
Beleidskader |
Blz. 732 |
Beleidskader |
Blz. 733 |
Nieuw beleid per taakveld |
Blz. 734 |
Nieuw beleid per taakveld |
Blz. 735 |
Stand van zaken uit te voeren acties |
Blz. 736 |
Doelstellingen |
Blz. 737 |
Opstellen GRP |
Blz. 738 |
Opstellen GRP |
Blz. 739 |
Evalueren 1e fase omgekeerd inzamelen + rekening houden vervolgtraject buitengebied |
Blz. 740 |
Evalueren 1e fase omgekeerd inzamelen |
Blz. 741 |
Rekening houden vervolgtraject buitengebied |
Blz. 742 |
Verduurzaming gemeentelijke gebouwen |
Blz. 743 |
Verduurzaming gemeentelijke gebouwen |
Blz. 744 |
Geen uitbreiding windturbines, gemeente houdt regie windenergie |
Blz. 745 |
Bij behalen duurzaamheidsdoelstellingen geen gebruik van windenergie |
Blz. 746 |
College houdt de regie op het proces en voert actief overleg met de provincie |
Blz. 747 |
Geen uitbreiding windturbines, gemeente houdt regie windenergie |
Blz. 748 |
Mogelijkheden duurzaamheidsmaatregelen bij monumenten |
Blz. 749 |
Mogelijkheden duurzaamheidsmaatregelen bij monumenten |
Blz. 750 |
Onderzoek mogelijkheid bedekken gemeentelijke panden met zonnepanelen |
Blz. 751 |
Onderzoek mogelijkheid bedekken gemeentelijke panden met zonnepanelen |
Blz. 752 |
Actualiseren geuremissiekaart |
Blz. 753 |
Actualiseren geuremissiekaart |
Blz. 754 |
Vervullen voortrekkersrol ikv duurzaamheid |
Blz. 755 |
Mogelijkheid onderzoeken elektrische auto’s buitendienst |
Blz. 756 |
Permanente aandacht Rijks en Provinciale subsidies |
Blz. 757 |
Uitvoering geven aan duurzaamheidsactieplan |
Blz. 758 |
Renovatie begraafplaats Staphorst |
Blz. 759 |
Renovatie begraafplaats Staphorst |
Blz. 760 |
Toelichting afwijkingen t.o.v. 2017 (bedragen x € 1.000) |
Blz. 761 |
Toelichting afwijkingen t.o.v. 2017 (bedragen x € 1.000) |
Blz. 762 |
Voortgang bestaande investeringen |
Blz. 763 |
Beschikbaar gestelde kreideten |
Blz. 764 |
Nieuw beleid/ investeringen 2018 |
Blz. 765 |
Nieuw beleid/ investeringen 2018 |
Blz. 766 |
Indicatoren |
Blz. 767 |
Indicatoren |
Blz. 768 |
Betrokkenheid verbonden partijen |
Blz. 769 |
Betrokkenheid verbonden partijen |
Blz. 770 |
Wat kost ons Volksgezondheid en Milieu? |
Blz. 771 |
Programma 8 | Volkshuisvesting en ruimtelijke ordening |
Blz. 772 |
Programma 8 | Volkshuisvesting en ruimtelijke ordening |
Blz. 773 |
4 | Stand van zaken uit te voeren acties |
Blz. 774 |
Onderzoek naar efficiency binnen ruimtelijke ordening |
Blz. 775 |
Onderzoek naar efficiency binnen ruimtelijke ordening |
Blz. 776 |
Opstellen structuurvisie buitengebied |
Blz. 777 |
Omgevingsvisie |
Blz. 778 |
Opstellen beleidsplan VTH taken fysieke leefomgeving |
Blz. 779 |
Opstellen beleidsplan VTH taken fysieke leefomgeving |
Blz. 780 |
Oprichten taskforce ruimtelijke ordening |
Blz. 781 |
Oprichten taskforce ruimtelijke ordening |
Blz. 782 |
Afronden project de Slagen |
Blz. 783 |
Afronden project de Slagen |
Blz. 784 |
Leefbaar en bewoonbaar maken wijk de Slagen |
Blz. 785 |
Leefbaar en bewoonbaar maken wijk de Slagen |
Blz. 786 |
Zorgvuldig kijken naar inbreidingslocaties |
Blz. 787 |
Zorgvuldig kijken naar inbreidingslocaties |
Blz. 788 |
Actualisatie woonvisie |
Blz. 789 |
Actualisatie woonvisie |
Blz. 790 |
Afronden project Ruilverkaveling |
Blz. 791 |
Afronden project ruilverkaveling |
Blz. 792 |
Creëren van hobbymatig gebruik agrarische gronden voor bebouwing |
Blz. 793 |
Creëren van hobbymatig gebruik agrarische gronden voor bebouwing |
Blz. 794 |
Faciliteren mogelijkheden wonen met mantelzorg |
Blz. 795 |
Faciliteren mogelijkheden wonen met mantelzorg |
Blz. 796 |
Voorkom te dichte bebouwing op saneringslocaties |
Blz. 797 |
Evaluatie van het saneringsbeleid in de raad |
Blz. 798 |
Opstellen nieuw beleid |
Blz. 799 |
Voorkom te dichte bebouwing op saneringslocaties |
Blz. 800 |
Benutten van status plattelandswoning |
Blz. 801 |
Benutten van status plattelandswoning |
Blz. 802 |
Beter definiëren werkgroepen en kennistafels |
Blz. 803 |
Beter definiëren werkgroepen en kennistafels |
Blz. 804 |
Herziening Saneringsbeleid |
Blz. 805 |
Herziening saneringsbeleid |
Blz. 806 |
Stimulering woningbouw door starterslening ook van toepassing te verklaren op nieuwbouw |
Blz. 807 |
Evaluatie huidige startersleningen |
Blz. 808 |
Gelden beschikbaar laten komen aan kopers |
Blz. 809 |
Aanleg speelveld in de Slagen |
Blz. 810 |
Aanleg speelveld in de Slagen |
Blz. 811 |
Bestuurlijk verantwoordelijk |
Blz. 812 |
Bestuurlijk verantwoordelijk |
Blz. 813 |
Beleidskader |
Blz. 814 |
Beleidskader |
Blz. 815 |
Nieuw beleid per taakveld |
Blz. 816 |
Nieuw beleid per taakveld |
Blz. 817 |
Stand van zaken uit te voeren acties |
Blz. 818 |
Doelstellingen |
Blz. 819 |
Onderzoek naar efficiency binnen ruimtelijke ordening |
Blz. 820 |
Onderzoek naar efficiency binnen ruimtelijke ordening |
Blz. 821 |
Opstellen structuurvisie buitengebied |
Blz. 822 |
Omgevingsvisie |
Blz. 823 |
Opstellen beleidsplan VTH taken fysieke leefomgeving |
Blz. 824 |
Opstellen beleidsplan VTH taken fysieke leefomgeving |
Blz. 825 |
Oprichten taskforce ruimtelijke ordening |
Blz. 826 |
Oprichten taskforce ruimtelijke ordening |
Blz. 827 |
Afronden project de Slagen |
Blz. 828 |
Afronden project de Slagen |
Blz. 829 |
Leefbaar en bewoonbaar maken wijk de Slagen |
Blz. 830 |
Leefbaar en bewoonbaar maken wijk de Slagen |
Blz. 831 |
Zorgvuldig kijken naar inbreidingslocaties |
Blz. 832 |
Zorgvuldig kijken naar inbreidingslocaties |
Blz. 833 |
Actualisatie woonvisie |
Blz. 834 |
Actualisatie woonvisie |
Blz. 835 |
Afronden project Ruilverkaveling |
Blz. 836 |
Afronden project ruilverkaveling |
Blz. 837 |
Creëren van hobbymatig gebruik agrarische gronden voor bebouwing |
Blz. 838 |
Creëren van hobbymatig gebruik agrarische gronden voor bebouwing |
Blz. 839 |
Faciliteren mogelijkheden wonen met mantelzorg |
Blz. 840 |
Faciliteren mogelijkheden wonen met mantelzorg |
Blz. 841 |
Voorkom te dichte bebouwing op saneringslocaties |
Blz. 842 |
Evaluatie van het saneringsbeleid in de raad |
Blz. 843 |
Opstellen nieuw beleid |
Blz. 844 |
Voorkom te dichte bebouwing op saneringslocaties |
Blz. 845 |
Benutten van status plattelandswoning |
Blz. 846 |
Benutten van status plattelandswoning |
Blz. 847 |
Beter definiëren werkgroepen en kennistafels |
Blz. 848 |
Beter definiëren werkgroepen en kennistafels |
Blz. 849 |
Herziening Saneringsbeleid |
Blz. 850 |
Herziening saneringsbeleid |
Blz. 851 |
Stimulering woningbouw door starterslening ook van toepassing te verklaren op nieuwbouw |
Blz. 852 |
Evaluatie huidige startersleningen |
Blz. 853 |
Gelden beschikbaar laten komen aan kopers |
Blz. 854 |
Aanleg speelveld in de Slagen |
Blz. 855 |
Aanleg speelveld in de Slagen |
Blz. 856 |
Toelichting afwijkingen t.o.v. 2017 (bedragen x € 1.000) |
Blz. 857 |
Toelichting afwijkingen t.o.v. 2017 (bedragen x € 1.000) |
Blz. 858 |
Voortgang bestaande investeringen |
Blz. 859 |
Beschikbaar gestelde kredieten |
Blz. 860 |
Nieuw beleid/ investeringen 2018 |
Blz. 861 |
Nieuw beleid/ investeringen 2018 |
Blz. 862 |
Indicatoren |
Blz. 863 |
Indicatoren |
Blz. 864 |
Betrokkenheid verbonden partijen |
Blz. 865 |
Betrokkenheid verbonden partijen |
Blz. 866 |
Wat kost ons Volkshuisvesting en Ruimtelijke Ordening? |
Blz. 867 |
Programma 9 | Overhead |
Blz. 868 |
Programma 9 | Overhead |
Blz. 869 |
4 | Stand van zaken uit te voeren acties |
Blz. 870 |
Ontwikkelen strategisch personeelsbeleid |
Blz. 871 |
Ontwikkelen strategisch personeelsbeleid |
Blz. 872 |
Evaluatie reorganisatie |
Blz. 873 |
Doorontwikkeling organisatie |
Blz. 874 |
Inbrengen van (praktijk) ervaring uit het werkveld bij commissies |
Blz. 875 |
Andere adviesraden: bemensing uit het werkveld |
Blz. 876 |
Verkeersadviescommissie: vooraf overleg |
Blz. 877 |
Implementatie NUP |
Blz. 878 |
Implementatie NUP |
Blz. 879 |
Opstellen informatieveiligheidsbeleid |
Blz. 880 |
Opnemen afzonderlijke alinea in jaarverslag |
Blz. 881 |
Organisatiebreed informatie beveiligingsbeleid |
Blz. 882 |
Invoering BGT |
Blz. 883 |
Optimalisering bestanden |
Blz. 884 |
Registratie en uitwisseling SVB - BGT |
Blz. 885 |
Het uitstralen van identiteit van Staphorst |
Blz. 886 |
Uitstralen van identiteit van Staphorst |
Blz. 887 |
Mogelijkheden social return uitgewerkt in een beleidsnotitie |
Blz. 888 |
Mogelijkheden SROI vastleggen in beleidsnotitie |
Blz. 889 |
Redelijke en billijke eisen bij inkoop en aanbesteding |
Blz. 890 |
Toepassing volgens voorschriften uit de Gids Proportionaliteit |
Blz. 891 |
Constructieve houding ambtelijke organisatie |
Blz. 892 |
Constructieve houding ambtelijke organisatie |
Blz. 893 |
Doorontwikkeling P&C cyclus |
Blz. 894 |
Doorontwikkeling P&C cyclus |
Blz. 895 |
Versterken kaderstellende Raad |
Blz. 896 |
Versterken kaderstellende Raad |
Blz. 897 |
Herziening financiële verordening |
Blz. 898 |
Herziening financiële verordening |
Blz. 899 |
Openingstijden/ dienstverlening en klacht- en verbeterlijn |
Blz. 900 |
Openingstijden, dienstverlening en klacht- en verbeterlijn |
Blz. 901 |
Visie op dienstverlening |
Blz. 902 |
Uitvoeringsprogramma dienstverlening |
Blz. 903 |
Uitwerken visie volgens projectplan ‘Sterk in Dienstverlening’ |
Blz. 904 |
Communicatievisie ontwikkelen |
Blz. 905 |
Communicatievisie ontwikkelen |
Blz. 906 |
Handelingsvrijheid dorps- en wijkraden |
Blz. 907 |
Handelingssvrijheid dorps- en wijkraden |
Blz. 908 |
Helder kader creëren en communiceren naar burgers en ondernemers |
Blz. 909 |
Beleidsnota Burgerparticipatie |
Blz. 910 |
Deelname aan kennistafels door betrokken burgers |
Blz. 911 |
Wijk- en dorpsraden faciliteren |
Blz. 912 |
Creëren van Kennistafels |
Blz. 913 |
Creëren van Kennistafels |
Blz. 914 |
Bestuurlijk verantwoordelijk |
Blz. 915 |
Bestuurlijk verantwoordelijk |
Blz. 916 |
Beleidskader |
Blz. 917 |
Beleidskader |
Blz. 918 |
Nieuw beleid per taakveld |
Blz. 919 |
Nieuw beleid per taakveld |
Blz. 920 |
Stand van zaken uit te voeren acties |
Blz. 921 |
Doelstellingen |
Blz. 922 |
Ontwikkelen strategisch personeelsbeleid |
Blz. 923 |
Ontwikkelen strategisch personeelsbeleid |
Blz. 924 |
Evaluatie reorganisatie |
Blz. 925 |
Doorontwikkeling organisatie |
Blz. 926 |
Inbrengen van (praktijk) ervaring uit het werkveld bij commissies |
Blz. 927 |
Andere adviesraden: bemensing uit het werkveld |
Blz. 928 |
Verkeersadviescommissie: vooraf overleg |
Blz. 929 |
Implementatie NUP |
Blz. 930 |
Implementatie NUP |
Blz. 931 |
Opstellen informatieveiligheidsbeleid |
Blz. 932 |
Opnemen afzonderlijke alinea in jaarverslag |
Blz. 933 |
Organisatiebreed informatie beveiligingsbeleid |
Blz. 934 |
Invoering BGT |
Blz. 935 |
Optimalisering bestanden |
Blz. 936 |
Registratie en uitwisseling SVB - BGT |
Blz. 937 |
Het uitstralen van identiteit van Staphorst |
Blz. 938 |
Uitstralen van identiteit van Staphorst |
Blz. 939 |
Redelijke en billijke eisen bij inkoop en aanbesteding |
Blz. 940 |
Toepassing volgens voorschriften uit de Gids Proportionaliteit |
Blz. 941 |
Constructieve houding ambtelijke organisatie |
Blz. 942 |
Constructieve houding ambtelijke organisatie |
Blz. 943 |
Doorontwikkeling P&C cyclus |
Blz. 944 |
Doorontwikkeling P&C cyclus |
Blz. 945 |
Versterken kaderstellende Raad |
Blz. 946 |
Versterken kaderstellende Raad |
Blz. 947 |
Herziening financiële verordening |
Blz. 948 |
Herziening financiële verordening |
Blz. 949 |
Openingstijden/ dienstverlening en klacht- en verbeterlijn |
Blz. 950 |
Openingstijden, dienstverlening en klacht- en verbeterlijn |
Blz. 951 |
Visie op dienstverlening |
Blz. 952 |
Uitvoeringsprogramma dienstverlening |
Blz. 953 |
Uitwerken visie volgens projectplan ‘Sterk in Dienstverlening’ |
Blz. 954 |
Communicatievisie ontwikkelen |
Blz. 955 |
Communicatievisie ontwikkelen |
Blz. 956 |
Handelingsvrijheid dorps- en wijkraden |
Blz. 957 |
Handelingssvrijheid dorps- en wijkraden |
Blz. 958 |
Helder kader creëren en communiceren naar burgers en ondernemers |
Blz. 959 |
Beleidsnota Burgerparticipatie |
Blz. 960 |
Deelname aan kennistafels door betrokken burgers |
Blz. 961 |
Wijk- en dorpsraden faciliteren |
Blz. 962 |
Creëren van Kennistafels |
Blz. 963 |
Creëren van Kennistafels |
Blz. 964 |
Toelichting afwijkingen t.o.v. 2017 (bedragen x € 1.000) |
Blz. 965 |
Toelichting afwijkingen t.o.v. 2017 (bedragen x € 1.000) |
Blz. 966 |
Voortgang bestaande investeringen |
Blz. 967 |
Beschikbaar gestelde kredieten |
Blz. 968 |
Nieuw beleid/ investeringen 2018 |
Blz. 969 |
Nieuw beleid/ investeringen 2018 |
Blz. 970 |
Indicatoren |
Blz. 971 |
Indicatoren |
Blz. 972 |
Betrokkenheid verbonden partijen |
Blz. 973 |
Betrokkenheid verbonden partijen |
Blz. 974 |
Hoeveel bedragen de kosten voor Overhead? |
Blz. 975 |
Uiteenzetting financiële positie |
Blz. 976 |
Uiteenzetting financiële positie |
Blz. 977 |
Dekkingsplan begroting 2018 - 2021 |
Blz. 978 |
Dekkingsplan begroting 2018 - 2021 |
Blz. 979 |
Lijst van investeringen 2018 - 2021 |
Blz. 980 |
Lijst van investeringen 2018 - 2021 |
Blz. 981 |
Voortgangsinformatie lopende investeringen |
Blz. 982 |
Voortgangsinformatie lopende investeringen |
Blz. 983 |
Voortgangsinformatie investeringen |
Blz. 984 |
Programma 0 - Algemeen bestuur en organisatie |
Blz. 985 |
Programma 1 - Openbare orde en veiligheid |
Blz. 986 |
Programma 2 - Verkeer, vervoer en waterstaat |
Blz. 987 |
Carpoolplaats de Lichtmis: uitbreiding (2015) |
Blz. 988 |
Fietspad Kanlaan/Evenboersweg: uitvoeringskrediet (2017) |
Blz. 989 |
Fietspad Rijksweg (2016) |
Blz. 990 |
Fietspad ZSM (2017) |
Blz. 991 |
Gladheidsmeldsysteem (uitbreiding met 3e sensor in Oude Rijksweg, Rouveen) (2017) |
Blz. 992 |
Groot onderhoud kunstwerken (2016) |
Blz. 993 |
Herinrichting J.C. van Andelweg (2014) |
Blz. 994 |
Herstraten Oosterparallelweg (2017) |
Blz. 995 |
Onderzoek afslag A28 (2016) |
Blz. 996 |
Opstellen verkeerscirculatieplan (2015) |
Blz. 997 |
Uitv. verl. plan: fase 5 oranje naar wit + cofin. "bewust verl." (2015) |
Blz. 998 |
Ver-reiker(2017) |
Blz. 999 |
Voorbereidingskrediet fietspad Heerenweg (2017) |
Blz. 1000 |
Voorbereidingskrediet herinrichting Korte Kerkweg (2017) |
Blz. 1001 |
Voorbereidingskrediet herinrichting Oosterparallelweg (2017) |
Blz. 1002 |
Voorbereidingskrediet herinrichting Staphorst Noord, fase 1 (2017) |
Blz. 1003 |
Zuidelijke ontsluiting CZ Rouveen (2016) |
Blz. 1004 |
Programma 3 - Economie/ ondernemen |
Blz. 1005 |
Glasvezel in buitengebied: onderzoek (2016) |
Blz. 1006 |
Mutatieverw.kadaster rvk Staph./Reestdal (2017) |
Blz. 1007 |
Ruilverkaveling Staphorst (prov.subs. € 6 milj.) (2012) incl mutatieverwerking kadaster |
Blz. 1008 |
Programma 4 - Onderwijs |
Blz. 1009 |
Bijdrage openstelling 3 schoolpleinen bijz.basisondw. (2013) |
Blz. 1010 |
Huisvesting peuterspeelzalen Staphorst (2014) |
Blz. 1011 |
MCR-Rouveen ( t/m 2016) |
Blz. 1012 |
Pieter Zandt scholengemeenschap (2013) |
Blz. 1013 |
Programma 5 - Sport, cultuur, recreatie en toerisme |
Blz. 1014 |
Aanvullend krediet particulier bomenbeleid (2017) |
Blz. 1015 |
Begr.pl. Rouv.: opnieuw inrichten randen zuid- en westz. (2016) |
Blz. 1016 |
Begr.pl. Staphorst: groot onderh. oude gedeelte, 2e fase (2015) |
Blz. 1017 |
Begr.pl. Staphorst: inrichting nieuw gedeelte 2e fase (2015) |
Blz. 1018 |
Beleid funerair erfgoed (2015) |
Blz. 1019 |
Bomenbeleidplan (2012) en Boombeheer fase 2 |
Blz. 1020 |
Boomveiligheidsinspectie 2017 (2017) |
Blz. 1021 |
Evenemententerrein "de Tippe": vervanging asfalt (2015) |
Blz. 1022 |
Groenbeleidsplan: opstellen nieuw plan 2016 - 2026 (2016) |
Blz. 1023 |
Groot onderhoud hoofdveld en veld 5 Noorderslag (2016) |
Blz. 1024 |
Kappen i.v.m. essentaksterfte: 320 bomen (2017) |
Blz. 1025 |
Meerjarenimpuls R en T: kwaliteitsverb. toer. routenetw. en recr. voorzieningen (2016) |
Blz. 1026 |
Nieuwbouw accommodatie SC Rouveen (2013) incl groot onderhoud 2011 |
Blz. 1027 |
Noorderslag: groot onderhoud velden fase 1 (2015) |
Blz. 1028 |
Openb. Bibliotheek:verv. autom.apparatuur (2017) |
Blz. 1029 |
Opstellen groenbeheerbestekken (2017) |
Blz. 1030 |
Overige bossages noordelijk deel gem.: groot onderhoud (2016) |
Blz. 1031 |
Parkeerplaats SC Rouveen (2016) |
Blz. 1032 |
Renovatie groenstroken en boombeheer (2013) |
Blz. 1033 |
Skatevoorziening Staphorst/Rouveen (2016) |
Blz. 1034 |
Sporthal: vervanging meubilair (2015) |
Blz. 1035 |
Subsidie AMBC (2013) |
Blz. 1036 |
Uitv. Landschapsplan: houtsingelproj. Rouv. - Staphorst 2017 + 2018 (2017) |
Blz. 1037 |
Verduurzaming zwembad (2016) |
Blz. 1038 |
Voorbereidingskrediet herinrichting Boslaan (2017) |
Blz. 1039 |
Voorbereidingskrediet herinrichting Staphorst Zuid 1 (2017) |
Blz. 1040 |
Programma 6 - Sociaal domein |
Blz. 1041 |
Nota Burgerkracht (2015) |
Blz. 1042 |
Programma 7 - Volksgezondheid en milieu |
Blz. 1043 |
Fase 2: omgekeerd inzamelen (2015) |
Blz. 1044 |
Sisa-regeling Geluidsaneringsproject 70+ (2013) |
Blz. 1045 |
Uitvoering energieloket (2012) |
Blz. 1046 |
Uitvoering GRP-V: jaarschijf 2016 (2016) |
Blz. 1047 |
Uitvoering GRP-V: jaarschijf 2017 (2017) |
Blz. 1048 |
Programma 8 - Volkshuisvesting en ruimtelijke ordening |
Blz. 1049 |
B.p. de Slagen: maatr. verb. leefbaarheid (2016) |
Blz. 1050 |
EPOS (Efficiënte Procesinrichting Omgevingsrecht Staphorst) (2016 + 2017) |
Blz. 1051 |
Kadernota buitengebied: herziening (2015) |
Blz. 1052 |
Onderzoek art. 213A GW - RO (2015) |
Blz. 1053 |
Startersleningen VROM (2008+2012) |
Blz. 1054 |
Structuur/omgevingsvisie (2017) |
Blz. 1055 |
Tijdelijke stimulering woningbouw 3e tranche (2010) |
Blz. 1056 |
Woonservicegebieden: uitv.plan (2011) |
Blz. 1057 |
Programma 9 - Overhead |
Blz. 1058 |
Aanhangstrooier nr. 3 t.b.v. ingehuurde trekker (2014) |
Blz. 1059 |
Aanschaf Management Info Syst. (2016) |
Blz. 1060 |
Aanschaf trekker en toebehoren (2014+2015) inclusief borstelbak |
Blz. 1061 |
Calamiteiten-aanhanger (2017) |
Blz. 1062 |
Containerbak vrachtwagen (2017) |
Blz. 1063 |
Digitalisering archieven vanaf 1940 (2016) |
Blz. 1064 |
Doorontwikkeling organisatie (2016 + 2017) |
Blz. 1065 |
Egem I: aanschaf hard en software = I-NUP (2016) |
Blz. 1066 |
EGEM I: opl.kosten en implement.: € 50 per inw. = I-NUP (2016) |
Blz. 1067 |
Electr. Voert. (2) t.b.v. particip. medew. (2017) |
Blz. 1068 |
Gemeentehuis: vervanging meubiliar (2015) |
Blz. 1069 |
Huisstijl: aanpassing (2015+2017) |
Blz. 1070 |
Kipper (3-zijdig) t.b.v mini-tractor (2017) |
Blz. 1071 |
Mercedes Vrachtauto vevanging container laadklep (2016) |
Blz. 1072 |
Pick-up bus service-ploeg (1-VFL-00) (2017) |
Blz. 1073 |
pickup bussen (2x) serviceploeg (2014) |
Blz. 1074 |
Project dienstverlening (procesoptimalisatie) (3 jr.) (2016) |
Blz. 1075 |
Strategisch communicatieplan: uitvoering (2016) |
Blz. 1076 |
Telefooncentrale vervanging (2014) |
Blz. 1077 |
Veegzuig-combinatie t.b.v. mini-tractor (2017) |
Blz. 1078 |
Vervanging aanhangstrooier nr. 4 (2015) |
Blz. 1079 |
Vervanging bestelbus gesloten: 76-BK-FX (2015) |
Blz. 1080 |
Belastingvoorstellen 2018 |
Blz. 1081 |
Belastingvoorstellen 2018 |
Blz. 1082 |
Overige financiële aandachtspunten en ontwikkelingen |
Blz. 1083 |
Overige financiële aandachtspunten en ontwikkelingen |
Blz. 1084 |
Algemene uitkering (mei-circulaire 2017) |
Blz. 1085 |
Algemene uitkering (mei-circulaire 2017) |
Blz. 1086 |
Reserves |
Blz. 1087 |
Reserves |
Blz. 1088 |
Rentebeleid/ lijst van investeringen |
Blz. 1089 |
Rentebeleid/ lijst van investeringen |
Blz. 1090 |
Niet gebruikte kapitaallasten: bestemming |
Blz. 1091 |
Niet gebruikte kapitaallasten: bestemming |
Blz. 1092 |
Decentralisaties (3D's) |
Blz. 1093 |
Decentralisaties (3D's) |
Blz. 1094 |
Bezuinigings- en ombuigingsmaatregelen voorgaande en huidige begroting(en) |
Blz. 1095 |
Bezuinigings- en ombuigingsmaatregelen voorgaande en huidige begroting(en) |
Blz. 1096 |
Financiële toelichting op de begroting |
Blz. 1097 |
Financiële toelichting op de begroting |
Blz. 1098 |
Presentatie algemene dekkingsmiddelen volgens het BBV |
Blz. 1099 |
Presentatie algemene dekkingsmiddelen volgens het BBV |
Blz. 1100 |
Lokale heffingen |
Blz. 1101 |
Algemene uitkeringen |
Blz. 1102 |
Dividend |
Blz. 1103 |
Saldo financieringsfunctie |
Blz. 1104 |
BTW- compensatiefonds |
Blz. 1105 |
Overige algemene dekkingsmiddelen |
Blz. 1106 |
Overzicht incidentele lasten en baten per programma |
Blz. 1107 |
Overzicht incidentele lasten en baten per programma |
Blz. 1108 |
Incidentele lasten |
Blz. 1109 |
Incidentele baten |
Blz. 1110 |
Recapitulatie reserves en voorzieningen |
Blz. 1111 |
Paragrafen |
Blz. 1112 |
Paragrafen |
Blz. 1113 |
Paragraaf 1 | Weerstandsvermogen en risicomanagement |
Blz. 1114 |
Paragraaf 1 | Weerstandsvermogen en risicomanagement |
Blz. 1115 |
Inleiding op de paragraaf |
Blz. 1116 |
Ontwikkeling weerstandsvermogen 2018 |
Blz. 1117 |
Beschikbare weerstandscapaciteit |
Blz. 1118 |
Risicobeheersing |
Blz. 1119 |
Kengetallen financiële positie |
Blz. 1120 |
Paragraaf 2 | Onderhoud kapitaalgoederen |
Blz. 1121 |
Paragraaf 2 | Onderhoud kapitaalgoederen |
Blz. 1122 |
Inleiding op de paragraaf |
Blz. 1123 |
Wegenbeheer |
Blz. 1124 |
Rioolbeheer |
Blz. 1125 |
Waterbeheer |
Blz. 1126 |
Groenbeheer |
Blz. 1127 |
Gebouwenbeheer |
Blz. 1128 |
Paragraaf 3 | Financiering |
Blz. 1129 |
Paragraaf 3 | Financiering |
Blz. 1130 |
Algemene inleiding op de paragraaf |
Blz. 1131 |
1 | Uitgangspunten financieringsfunctie |
Blz. 1132 |
Uitvoering financieringsfunctie |
Blz. 1133 |
Paragraaf 4 | Bedrijfsvoering |
Blz. 1134 |
Paragraaf 4 | Bedrijfsvoering |
Blz. 1135 |
Algemene inleiding op de paragraaf |
Blz. 1136 |
Organisatie algemeen |
Blz. 1137 |
Samenwerking |
Blz. 1138 |
Veranderende samenleving |
Blz. 1139 |
Relevante beleidskaders |
Blz. 1140 |
Personeel | HRM |
Blz. 1141 |
Loonsomsturing |
Blz. 1142 |
Opleidingen en trainingen |
Blz. 1143 |
Efficiënte Procedures Omgevingsrecht Staphorst (EPOS) |
Blz. 1144 |
Project dienstverlening |
Blz. 1145 |
Basisregistraties |
Blz. 1146 |
Ontwikkeling burgerzaken |
Blz. 1147 |
Inkopen en aanbesteden |
Blz. 1148 |
Informatievoorziening en automatisering |
Blz. 1149 |
Informatieveiligheid |
Blz. 1150 |
Communicatie |
Blz. 1151 |
Financiën |
Blz. 1152 |
Beheerkosten |
Blz. 1153 |
Paragraaf 5 | Verbonden partijen |
Blz. 1154 |
Paragraaf 5 | Verbonden partijen |
Blz. 1155 |
Algemeen |
Blz. 1156 |
Ontwikkelingen bij (bestaande) verbonden partijen |
Blz. 1157 |
Bestaande verbonden partijen - Gemeenschappelijke regelingen |
Blz. 1158 |
Bestaande verbonden partijen - Vennootschappen en coöperaties |
Blz. 1159 |
Bestaande verbonden partijen - Stichtingen en verenigingen |
Blz. 1160 |
Paragraaf 6 | Grondbeleid |
Blz. 1161 |
Paragraaf 6 | Grondbeleid |
Blz. 1162 |
Algemene inleiding op de paragraaf |
Blz. 1163 |
In exploitatie zijnde gronden |
Blz. 1164 |
Strategische gronden |
Blz. 1165 |
Ontwikkelingen grondexploitatie |
Blz. 1166 |
Paragraaf 7 | Lokale heffingen |
Blz. 1167 |
Paragraaf 7 | Lokale heffingen |
Blz. 1168 |
Ontwikkelingen (beleid en uitvoering) binnen de lokale heffingen |
Blz. 1169 |
Onroerende zaakbelasting |
Blz. 1170 |
Afvalstoffenheffing |
Blz. 1171 |
Rioolheffing/-aansluitbijdrage |
Blz. 1172 |
Forensenbelasting |
Blz. 1173 |
Toeristenbelasting |
Blz. 1174 |
Marktgelden/standplaatsvergunningen |
Blz. 1175 |
Begraafrechten |
Blz. 1176 |
Hondenbelasting |
Blz. 1177 |
Overige heffingen / leges |
Blz. 1178 |
Paragraaf 8 | Sociaal domein |
Blz. 1179 |
Paragraaf 8 | Sociaal domein |
Blz. 1180 |
Algemene inleiding op de paragraaf |
Blz. 1181 |
Decentralisatie WMO |
Blz. 1182 |
Decentralisatie jeugd |
Blz. 1183 |
Decentralisatie participatiewet |
Blz. 1184 |
Risico's |
Blz. 1185 |
Reserve sociaal domein |
Blz. 1186 |