1. Blz. 1 Begroting 2018
    1. Blz. 2 Voorwoord begroting 2018
    2. Blz. 3 Programma’s
      1. Blz. 4 Aanbieding en procedure behandeling begroting 2018
        1. Blz. 5 Aanbieding en procedure behandeling begroting 2018
        2. Blz. 6 Aanbieding
          1. Blz. 7 Aanbieding
        3. Blz. 8 Laatste begroting bestuursperiode 2014 - 2018
          1. Blz. 9 Laatste begroting bestuursperiode 2014 - 2018
        4. Blz. 10 Staphorst toekomstbestendig
          1. Blz. 11 Staphorst toekomstbestendig
        5. Blz. 12 Zomernota 2017
          1. Blz. 13 Zomernota 2017
        6. Blz. 14 Financiën
          1. Blz. 15 Financiën
        7. Blz. 16 Begrotingsapp
          1. Blz. 17 Begrotingsapp
        8. Blz. 18 Procedure begrotingsbehandeling
          1. Blz. 19 Procedure begrotingsbehandeling
        9. Blz. 20 Slot
          1. Blz. 21 Slot
      2. Blz. 22 Uitgangspunten kerncijfers
        1. Blz. 23 Uitgangspunten kerncijfers
        2. Blz. 24 Algemene begrotingskaders
          1. Blz. 25 Algemene begrotingskaders
        3. Blz. 26 Bij de samenstelling van de begrotingsdocumenten
          1. Blz. 27 Bij de samenstelling van de begrotingsdocumenten
        4. Blz. 28 Voorbehoud
          1. Blz. 29 Voorbehoud
        5. Blz. 30 Vernieuwing BBV
          1. Blz. 31 Vernieuwing BBV
      3. Blz. 32 Programmabegroting
        1. Blz. 33 Overzicht baten en lasten
      4. Blz. 34 Balans
        1. Blz. 35 Balans per 31 december (2017, 2018, 2019, 2020 en 2021)
      5. Blz. 36 Programma 0 | Algemeen Bestuur en Organisatie
        1. Blz. 37 Programma 0 | Algemeen Bestuur en Organisatie
        2. Blz. 38 4 | Stand van zaken uit te voeren acties
          1. Blz. 39 Borging legitimatie gemeenschappelijke regelingen
            1. Blz. 40 Deelname Werkgroep Regio IJsselland
            2. Blz. 41 Vernieuwen nota verbonden partijen
          2. Blz. 42 Het behouden van eigen democratische legitimatie
            1. Blz. 43 Raad in vroeg stadium informeren op hoofdzaken en beleidsvoornemens
          3. Blz. 44 Realistische aanpak samenwerking andere gemeenten
            1. Blz. 45 'Slim samenwerken'
            2. Blz. 46 Gesprekken met Zwartewaterland en Steenwijkerland
            3. Blz. 47 Verkenning uitvoeren naar de mogelijkheden tot samenwerking
          4. Blz. 48 Vergroten onderaanneming
            1. Blz. 49 Opdrachten in kleinere porties verdelen
          5. Blz. 50 VOG voor vrijwilligers
            1. Blz. 51 Gratis VOG voor vrijwilligers
          6. Blz. 52 Vastleggen overall strategie Burgerparticipatie
            1. Blz. 53 Vastleggen overall strategie Burgerparticipatie
          7. Blz. 54 OZB met niet meer dan de inflatiecorrectie verhogen
            1. Blz. 55 OZB met niet meer dan de inflatiecorrectie verhogen
          8. Blz. 56 Meerjarenoverzicht lasten burgers
            1. Blz. 57 Meerjarenoverzicht lasten burgers
        3. Blz. 58 Bestuurlijk verantwoordelijk
          1. Blz. 59 Bestuurlijk verantwoordelijk
        4. Blz. 60 Beleidskader
          1. Blz. 61 Beleidskader
        5. Blz. 62 Nieuw beleid per taakveld
          1. Blz. 63 Nieuw beleid per taakveld
        6. Blz. 64 Stand van zaken uit te voeren acties
          1. Blz. 65 Doelstellingen
            1. Blz. 66 Borging legitimatie gemeenschappelijke regelingen
              1. Blz. 67 Deelname Werkgroep Regio IJsselland
              2. Blz. 68 Vernieuwen nota verbonden partijen
            2. Blz. 69 Het behouden van eigen democratische legitimatie
              1. Blz. 70 Raad in vroeg stadium informeren op hoofdzaken en beleidsvoornemens
            3. Blz. 71 Realistische aanpak samenwerking andere gemeenten
              1. Blz. 72 'Slim samenwerken'
              2. Blz. 73 Gesprekken met Zwartewaterland en Steenwijkerland
              3. Blz. 74 Verkenning uitvoeren naar de mogelijkheden tot samenwerking
            4. Blz. 75 Vergroten onderaanneming
              1. Blz. 76 Opdrachten in kleinere porties verdelen
            5. Blz. 77 VOG voor vrijwilligers
              1. Blz. 78 Gratis VOG voor vrijwilligers
            6. Blz. 79 Vastleggen overall strategie Burgerparticipatie
              1. Blz. 80 Vastleggen overall strategie Burgerparticipatie
            7. Blz. 81 OZB met niet meer dan de inflatiecorrectie verhogen
              1. Blz. 82 OZB met niet meer dan de inflatiecorrectie verhogen
            8. Blz. 83 Meerjarenoverzicht lasten burgers
              1. Blz. 84 Meerjarenoverzicht lasten burgers
        7. Blz. 85 Toelichting afwijkingen t.o.v. 2017 (bedragen x € 1.000)
          1. Blz. 86 Toelichting afwijkingen t.o.v. 2017 (bedragen x € 1.000)
        8. Blz. 87 Voortgang bestaande investeringen
          1. Blz. 88 Voortgang bestaande investeringen
        9. Blz. 89 Nieuw beleid/ investeringen 2018
          1. Blz. 90 Nieuw beleid/ investeringen 2018
        10. Blz. 91 Indicatoren
          1. Blz. 92 Indicatoren
        11. Blz. 93 Betrokkenheid verbonden partijen
          1. Blz. 94 Betrokkenheid verbonden partijen
        12. Blz. 95 Wat kost ons Algemeen Bestuur en Organisatie?
      6. Blz. 96 Programma 1 | Openbare orde en veiligheid
        1. Blz. 97 Programma 1 | Openbare orde en veiligheid
        2. Blz. 98 4 | Stand van zaken uit te voeren acties
          1. Blz. 99 Waardering brandweervrijwilligers en behoud kazerne huidige locatie
            1. Blz. 100 Waardering brandweervrijwilligers en behoud kazerne huidige locatie
          2. Blz. 101 ‘Vinger aan de pols’ houden bij intergemeentelijke samenwerking Veiligheidsregio
            1. Blz. 102 Oog voor hulpverlening aan kleinschalige ongevallen door hulpdiensten
            2. Blz. 103 Uitdragen van de eigenheid, de kwetsbaarheid en identiteit van de gemeente
          3. Blz. 104 Brandweerkazerne Staphorst
            1. Blz. 105 Behoud kazerne Staphorst
          4. Blz. 106 Ambulancepost Lichtmis met aanrijtijden binnen de normen
            1. Blz. 107 Aanrijtijden binnen de normen
            2. Blz. 108 Behoud ambulancepost
          5. Blz. 109 Groter veiligheidsgevoel burger en ondernemer
            1. Blz. 110 Groter veiligheidsgevoel burger en ondernemer
          6. Blz. 111 Stimuleren en ondersteunen veiligheid bij uitgaan
            1. Blz. 112 Stimuleren en ondersteunen veiligheid bij uitgaan
          7. Blz. 113 Preventieve voorlichting veiligheid en inbraak
            1. Blz. 114 Preventieve voorlichting veiligheid en inbraak
          8. Blz. 115 Voldoende wijkagenten, zichtbaar en actief
            1. Blz. 116 Voldoende wijkagenten, zichtbaar en actief
          9. Blz. 117 Onderzoek en mogelijkheden cameratoezicht invalswegen
            1. Blz. 118 Onderzoek en mogelijkheden cameratoezicht invalswegen
          10. Blz. 119 Toezicht en handhaving ketenbeleid
            1. Blz. 120 Evaluatie ketenbeleid
            2. Blz. 121 Ketenbeleid
            3. Blz. 122 Wildkamperen
          11. Blz. 123 Gebruik burgernet en AED
            1. Blz. 124 Gebruik burgernet en AED
          12. Blz. 125 Faciliteren politiesteunpunt in IJhorst en Rouveen
            1. Blz. 126 Faciliteren politiesteunpunt in IJhorst en Rouveen
        3. Blz. 127 Bestuurlijk verantwoordelijk
          1. Blz. 128 Bestuurlijk verantwoordelijk
        4. Blz. 129 Beleidskader
          1. Blz. 130 Beleidskader
        5. Blz. 131 Nieuw beleid per taakveld
          1. Blz. 132 Nieuw beleid per taakveld
        6. Blz. 133 Stand van zaken uit te voeren acties
          1. Blz. 134 Doelstellingen
            1. Blz. 135 Waardering brandweervrijwilligers en behoud kazerne huidige locatie
              1. Blz. 136 Waardering brandweervrijwilligers en behoud kazerne huidige locatie
            2. Blz. 137 ‘Vinger aan de pols’ houden bij intergemeentelijke samenwerking Veiligheidsregio
              1. Blz. 138 Oog voor hulpverlening aan kleinschalige ongevallen door hulpdiensten
              2. Blz. 139 Uitdragen van de eigenheid, de kwetsbaarheid en identiteit van de gemeente
            3. Blz. 140 Brandweerkazerne Staphorst
              1. Blz. 141 Behoud kazerne Staphorst
            4. Blz. 142 Ambulancepost Lichtmis met aanrijtijden binnen de normen
              1. Blz. 143 Aanrijtijden binnen de normen
              2. Blz. 144 Behoud ambulancepost
            5. Blz. 145 Groter veiligheidsgevoel burger en ondernemer
              1. Blz. 146 Groter veiligheidsgevoel burger en ondernemer
            6. Blz. 147 Stimuleren en ondersteunen veiligheid bij uitgaan
              1. Blz. 148 Stimuleren en ondersteunen veiligheid bij uitgaan
            7. Blz. 149 Preventieve voorlichting veiligheid en inbraak
              1. Blz. 150 Preventieve voorlichting veiligheid en inbraak
            8. Blz. 151 Voldoende wijkagenten, zichtbaar en actief
              1. Blz. 152 Voldoende wijkagenten, zichtbaar en actief
            9. Blz. 153 Onderzoek en mogelijkheden cameratoezicht invalswegen
              1. Blz. 154 Onderzoek en mogelijkheden cameratoezicht invalswegen
            10. Blz. 155 Toezicht en handhaving ketenbeleid
              1. Blz. 156 Evaluatie ketenbeleid
              2. Blz. 157 Ketenbeleid
              3. Blz. 158 Wildkamperen
            11. Blz. 159 Gebruik burgernet en AED
              1. Blz. 160 Gebruik burgernet en AED
            12. Blz. 161 Faciliteren politiesteunpunt in IJhorst en Rouveen
              1. Blz. 162 Faciliteren politiesteunpunt in IJhorst en Rouveen
        7. Blz. 163 Toelichting afwijkingen t.o.v. 2017 (bedragen x € 1.000)
          1. Blz. 164 Toelichting afwijkingen t.o.v. 2017 (bedragen x € 1.000)
        8. Blz. 165 Voortgang bestaande investeringen
          1. Blz. 166 Voortgang bestaande investeringen
        9. Blz. 167 Nieuw beleid/ investeringen 2018
          1. Blz. 168 Nieuw beleid/ investeringen 2018
        10. Blz. 169 Indicatoren
          1. Blz. 170 Indicatoren
        11. Blz. 171 Betrokkenheid verbonden partijen
          1. Blz. 172 Betrokkenheid verbonden partijen
        12. Blz. 173 Wat kost ons Openbare orde en Veiligheid?
      7. Blz. 174 Programma 2 | Verkeer, vervoer en waterstaat
        1. Blz. 175 Programma 2 | Verkeer, vervoer en waterstaat
        2. Blz. 176 4 | Stand van zaken uit te voeren acties
          1. Blz. 177 Opstellen gemeentelijk verkeers- en vervoerplan (GVVP) of verkeerscirculatieplan
            1. Blz. 178 Opstellen gemeentelijk verkeers- en vervoerplan (GVVP) of verkeerscirculatieplan
          2. Blz. 179 Verbetering en verplaatsing op- en afritten A-28
            1. Blz. 180 Verbetering, verplaatsing en realisatie op- en afritten A28
          3. Blz. 181 Het onttrekken van zwaar verkeer uitwijken naar Industrieweg/ De Baarge/ Oosterparallelweg
            1. Blz. 182 Het onttrekken van zwaar verkeer uit wijken naar Industrieweg, De Baarge, Oosterparallelweg
          4. Blz. 183 Waarborgen continuïteit voortgang verbetering verkeersontsluiting CZ
            1. Blz. 184 Waarborgen continuïteit voortgang verbetering verkeersontsluiting CZ
          5. Blz. 185 Fietsvriendelijker maken centrum Staphorst
            1. Blz. 186 Fietsvriendelijker maken centrum Staphorst
          6. Blz. 187 Aanpak onveilige verkeerssituaties
            1. Blz. 188 Aanpak onveilige verkeerssituaties
          7. Blz. 189 Verbetering verkeersveiligheid en doorstroming Stovonde
            1. Blz. 190 Verbetering verkeersveiligheid en doorstroming Stovonde
          8. Blz. 191 Realiseren ontbrekend stuk fietspad ter hoogte van Waanders/ Stovonde
            1. Blz. 192 Realiseren ontbrekend stuk fietspad ter hoogte Waanders (Stovonde)
          9. Blz. 193 Realisatie verandering spoorwegovergang
            1. Blz. 194 Realisatie verandering spoorwegovergang Gorterlaan
          10. Blz. 195 Onderzoek uitbreiding carpoolplaats Lichtmis en Staphorst
            1. Blz. 196 Carpoolplaats lichtmis: Is in onderzoek
            2. Blz. 197 Carpoolplaats Staphorst
          11. Blz. 198 Ontwikkeling fietspad Achthoevenweg/ Kanlaan
            1. Blz. 199 Achthoevenweg
            2. Blz. 200 Kanlaan
          12. Blz. 201 Ontwikkeling fietspaden zodat aansluiting ontstaat met fietspaden buurgemeenten
            1. Blz. 202 Ontwikkeling fietspaden zodat aansluiting ontstaat met fietspaden buurgemeenten
          13. Blz. 203 Verkennen kavelruil bij fietsroutes i.v.m. veiligheid
            1. Blz. 204 Verkennen kavelruil bij fietsroutes i.v.m. veiligheid
          14. Blz. 205 Het gratis parkeren blijft gewaarborgd
            1. Blz. 206 Gratis parkeren blijft gewaarborgd
          15. Blz. 207 Behouden voldoende ruime parkeergelegenheid
            1. Blz. 208 Behouden voldoende ruime parkeergelegenheid
          16. Blz. 209 Parkeernorm 2.0 instellen
            1. Blz. 210 Parkeernorm 2.0 instellen
          17. Blz. 211 Bij nieuw plannen voorkomen haaks parkeren
            1. Blz. 212 Bij nieuwe plannen voorkomen haaks parkeren
          18. Blz. 213 Voldoende parkeerruimte bij nieuwe winkels
            1. Blz. 214 Voldoende parkeerruimte bij nieuwe winkels
          19. Blz. 215 Verbeteren brugdekken in Staphorst Zuid en relinen duiker Dekkersland
            1. Blz. 216 Verbeteren brugdekken Staphorst Zuid
          20. Blz. 217 Bereiken toegankelijk en bereikbaar openbaar vervoer voor een ieder
            1. Blz. 218 Aanleg ontbrekende bus instapplateaus
            2. Blz. 219 Overleg komst NS-station
          21. Blz. 220 Behoud en efficiënte van de openbaar vervoersverbinding met aandacht voor lijn 40
            1. Blz. 221 Behoud en efficiënte van de openbaar vervoersverbinding met aandacht voor lijn 40
        3. Blz. 222 Bestuurlijk verantwoordelijk
          1. Blz. 223 Bestuurlijk verantwoordelijk
        4. Blz. 224 Beleidskader
          1. Blz. 225 Beleidskader
        5. Blz. 226 Nieuw beleid per taakveld
          1. Blz. 227 Nieuw beleid per taakveld
        6. Blz. 228 Stand van zaken uit te voeren acties
          1. Blz. 229 Doelstellingen
            1. Blz. 230 Opstellen gemeentelijk verkeers- en vervoerplan (GVVP) of verkeerscirculatieplan
              1. Blz. 231 Opstellen gemeentelijk verkeers- en vervoerplan (GVVP) of verkeerscirculatieplan
            2. Blz. 232 Verbetering en verplaatsing op- en afritten A-28
              1. Blz. 233 Verbetering, verplaatsing en realisatie op- en afritten A28
            3. Blz. 234 Het onttrekken van zwaar verkeer uitwijken naar Industrieweg/ De Baarge/ Oosterparallelweg
              1. Blz. 235 Het onttrekken van zwaar verkeer uit wijken naar Industrieweg, De Baarge, Oosterparallelweg
            4. Blz. 236 Waarborgen continuïteit voortgang verbetering verkeersontsluiting CZ
              1. Blz. 237 Waarborgen continuïteit voortgang verbetering verkeersontsluiting CZ
            5. Blz. 238 Fietsvriendelijker maken centrum Staphorst
              1. Blz. 239 Fietsvriendelijker maken centrum Staphorst
            6. Blz. 240 Aanpak onveilige verkeerssituaties
              1. Blz. 241 Aanpak onveilige verkeerssituaties
            7. Blz. 242 Verbetering verkeersveiligheid en doorstroming Stovonde
              1. Blz. 243 Verbetering verkeersveiligheid en doorstroming Stovonde
            8. Blz. 244 Realiseren ontbrekend stuk fietspad ter hoogte van Waanders/ Stovonde
              1. Blz. 245 Realiseren ontbrekend stuk fietspad ter hoogte Waanders (Stovonde)
            9. Blz. 246 Realisatie verandering spoorwegovergang
              1. Blz. 247 Realisatie verandering spoorwegovergang Gorterlaan
            10. Blz. 248 Onderzoek uitbreiding carpoolplaats Lichtmis en Staphorst
              1. Blz. 249 Carpoolplaats lichtmis: Is in onderzoek
              2. Blz. 250 Carpoolplaats Staphorst
            11. Blz. 251 Ontwikkeling fietspad Achthoevenweg/ Kanlaan
              1. Blz. 252 Achthoevenweg
              2. Blz. 253 Kanlaan
            12. Blz. 254 Ontwikkeling fietspaden zodat aansluiting ontstaat met fietspaden buurgemeenten
              1. Blz. 255 Ontwikkeling fietspaden zodat aansluiting ontstaat met fietspaden buurgemeenten
            13. Blz. 256 Verkennen kavelruil bij fietsroutes i.v.m. veiligheid
              1. Blz. 257 Verkennen kavelruil bij fietsroutes i.v.m. veiligheid
            14. Blz. 258 Het gratis parkeren blijft gewaarborgd
              1. Blz. 259 Gratis parkeren blijft gewaarborgd
            15. Blz. 260 Behouden voldoende ruime parkeergelegenheid
              1. Blz. 261 Behouden voldoende ruime parkeergelegenheid
            16. Blz. 262 Parkeernorm 2.0 instellen
              1. Blz. 263 Parkeernorm 2.0 instellen
            17. Blz. 264 Bij nieuw plannen voorkomen haaks parkeren
              1. Blz. 265 Bij nieuwe plannen voorkomen haaks parkeren
            18. Blz. 266 Voldoende parkeerruimte bij nieuwe winkels
              1. Blz. 267 Voldoende parkeerruimte bij nieuwe winkels
            19. Blz. 268 Verbeteren brugdekken in Staphorst Zuid en relinen duiker Dekkersland
              1. Blz. 269 Verbeteren brugdekken Staphorst Zuid
            20. Blz. 270 Bereiken toegankelijk en bereikbaar openbaar vervoer voor een ieder
              1. Blz. 271 Aanleg ontbrekende bus instapplateaus
              2. Blz. 272 Overleg komst NS-station
            21. Blz. 273 Behoud en efficiënte van de openbaar vervoersverbinding met aandacht voor lijn 40
              1. Blz. 274 Behoud en efficiënte van de openbaar vervoersverbinding met aandacht voor lijn 40
        7. Blz. 275 Toelichting afwijkingen t.o.v. 2017 (bedragen x € 1.000)
          1. Blz. 276 Toelichting afwijkingen t.o.v. 2017 (bedragen x € 1.000)
        8. Blz. 277 Voortgang bestaande investeringen
          1. Blz. 278 Beschikbaar gestelde kredieten
        9. Blz. 279 Nieuw beleid/ investeringen 2018
          1. Blz. 280 Nieuw beleid/ investeringen 2018
        10. Blz. 281 Indicatoren
          1. Blz. 282 Indicatoren
        11. Blz. 283 Betrokkenheid verbonden partijen
          1. Blz. 284 Betrokkenheid verbonden partijen
        12. Blz. 285 Wat kost ons Verkeer, Vervoer en Waterstaat?
      8. Blz. 286 Programma 3 | Economie/ ondernemen
        1. Blz. 287 Programma 3 | Economie/ ondernemen
        2. Blz. 288 4 | Stand van zaken uit te voeren acties
          1. Blz. 289 Kennisdeling
            1. Blz. 290 Kennisdeling
          2. Blz. 291 Startende ondernemers
            1. Blz. 292 Startende ondernemers
          3. Blz. 293 Bewustwording ondernemers mogelijkheden lokale jeugd
            1. Blz. 294 Bewustwording ondernemers mogelijkheden lokale jeugd
          4. Blz. 295 Social return gemeente
            1. Blz. 296 Participatieplaatsen realiseren
            2. Blz. 297 Realiseren beschutte werkplekken
            3. Blz. 298 Social return gemeente
          5. Blz. 299 Werk als basis
            1. Blz. 300 Werk als basis
          6. Blz. 301 Behoefte aan ruimte op industrieterreinen in kaart brengen
            1. Blz. 302 Behoefte aan ruimte op industrieterreinen in kaart brengen
            2. Blz. 303 Overleg met de Provincie over de locatie Uithofsweg
            3. Blz. 304 Overzicht verstrekken uitgeefbare kavels op andere industrieterreinen
          7. Blz. 305 Leegstand bedrijventerreinen tegengaan
            1. Blz. 306 Faciliteren marktpartijen voor herontwikkeling bestaande en leegstaande panden
            2. Blz. 307 In exploitatie nemen Oosterparallelweg
          8. Blz. 308 Informerende rol bij uitbreiding haven Meppel
            1. Blz. 309 Informerende rol bij uitbreiding haven Meppel
          9. Blz. 310 Aanleg glasvezel
            1. Blz. 311 Vervullen van stimulerende rol glasvezelnetwerk
          10. Blz. 312 Opstellen akkoord ‘Samen werkt Beter’
            1. Blz. 313 Opstellen akkoord ‘samen werkt beter’
          11. Blz. 314 Creëren veilige omgeving om te ondernemen
            1. Blz. 315 Creëren veilige omgeving om te ondernemen
          12. Blz. 316 Inzetten bedrijvencontactpersoon / accountmanager
            1. Blz. 317 Koppeling van bedrijvencontactpesoon (accountmanager) met het team voorzieningen
            2. Blz. 318 Voorstel tot invulling geven aan bedrijfscontactpersoon (accountmanager)
          13. Blz. 319 Aansluiten bij platform ondernemers en werkgevers
            1. Blz. 320 Aansluiten bij platform ondernemers en werkgevers
        3. Blz. 321 Bestuurlijk verantwoordelijk
          1. Blz. 322 Bestuurlijk verantwoordelijk
        4. Blz. 323 Beleidskader
          1. Blz. 324 Beleidskader
        5. Blz. 325 Nieuw beleid per taakveld
          1. Blz. 326 Nieuw beleid per taakveld
        6. Blz. 327 Stand van zaken uit te voeren acties
          1. Blz. 328 Doelstellingen
            1. Blz. 329 Kennisdeling
              1. Blz. 330 Kennisdeling
            2. Blz. 331 Startende ondernemers
              1. Blz. 332 Startende ondernemers
            3. Blz. 333 Bewustwording ondernemers mogelijkheden lokale jeugd
              1. Blz. 334 Bewustwording ondernemers mogelijkheden lokale jeugd
            4. Blz. 335 Social return gemeente
              1. Blz. 336 Participatieplaatsen realiseren
              2. Blz. 337 Realiseren beschutte werkplekken
              3. Blz. 338 Social return gemeente
            5. Blz. 339 Werk als basis
              1. Blz. 340 Werk als basis
            6. Blz. 341 Behoefte aan ruimte op industrieterreinen in kaart brengen
              1. Blz. 342 Behoefte aan ruimte op industrieterreinen in kaart brengen
              2. Blz. 343 Overleg met de Provincie over de locatie Uithofsweg
              3. Blz. 344 Overzicht verstrekken uitgeefbare kavels op andere industrieterreinen
            7. Blz. 345 Leegstand bedrijventerreinen tegengaan
              1. Blz. 346 Faciliteren marktpartijen voor herontwikkeling bestaande en leegstaande panden
              2. Blz. 347 In exploitatie nemen Oosterparallelweg
            8. Blz. 348 Informerende rol bij uitbreiding haven Meppel
              1. Blz. 349 Informerende rol bij uitbreiding haven Meppel
            9. Blz. 350 Aanleg glasvezel
              1. Blz. 351 Vervullen van stimulerende rol glasvezelnetwerk
            10. Blz. 352 Creëren veilige omgeving om te ondernemen
              1. Blz. 353 Creëren veilige omgeving om te ondernemen
            11. Blz. 354 Opstellen akkoord ‘Samen werkt Beter’
              1. Blz. 355 Opstellen akkoord ‘samen werkt beter’
            12. Blz. 356 Inzetten bedrijvencontactpersoon / accountmanager
              1. Blz. 357 Koppeling van bedrijvencontactpesoon (accountmanager) met het team voorzieningen
              2. Blz. 358 Voorstel tot invulling geven aan bedrijfscontactpersoon (accountmanager)
            13. Blz. 359 Aansluiten bij platform ondernemers en werkgevers
              1. Blz. 360 Aansluiten bij platform ondernemers en werkgevers
        7. Blz. 361 Toelichting afwijkingen t.o.v. 2017 (bedragen x € 1.000)
          1. Blz. 362 Toelichting afwijkingen t.o.v. 2017 (bedragen x € 1.000)
        8. Blz. 363 Voortgang bestaande investeringen
          1. Blz. 364 Beschikbaar gestelde kredieten
        9. Blz. 365 Nieuw beleid/ investeringen 2018
          1. Blz. 366 Nieuw beleid/ investeringen 2018
        10. Blz. 367 Indicatoren
          1. Blz. 368 Indicatoren
        11. Blz. 369 Betrokkenheid verbonden partijen
          1. Blz. 370 Betrokkenheid verbonden partijen
        12. Blz. 371 Wat kost ons Economie en Ondernemerschap?
      9. Blz. 372 Programma 4 | Onderwijs
        1. Blz. 373 Programma 4 | Onderwijs
        2. Blz. 374 4 | Stand van zaken uit te voeren acties
          1. Blz. 375 In beeld brengen gevolgen Wet Passend Onderwijs
            1. Blz. 376 In beeld brengen gevolgen Wet Passend Onderwijs
          2. Blz. 377 Overdracht schoolgebouwen
            1. Blz. 378 Gebouwen meenemen in een gemeentelijk vastgoedvisie
            2. Blz. 379 MJOP wordt door gemeenten uitgevoerd
            3. Blz. 380 Overleg met scholen over goede overdracht
          3. Blz. 381 Handhaven combinatiefunctionaris
            1. Blz. 382 Handhaven combinatiefunctionaris
          4. Blz. 383 In stand houden kleine scholen d.m.v. ‘Staphorster Maat’
            1. Blz. 384 In stand houden kleine scholen d.m.v. ‘Staphorster Maat’
          5. Blz. 385 Onderzoek mogelijkheden zwemonderwijs i.k.v. veiligheid
            1. Blz. 386 Onderzoek mogelijkheden zwemonderwijs i.k.v. veiligheid
          6. Blz. 387 Burgerschapsvorming op agenda Lokaal Educatief Overleg
            1. Blz. 388 Burgerschapsvorming op agenda Lokaal Educatief Overleg
        3. Blz. 389 Bestuurlijk verantwoordelijk
          1. Blz. 390 Bestuurlijk verantwoordelijk
        4. Blz. 391 Beleidskader
          1. Blz. 392 Beleidskader
        5. Blz. 393 Nieuw beleid per taakveld
          1. Blz. 394 Nieuw beleid per taakveld
        6. Blz. 395 Stand van zaken uit te voeren acties
          1. Blz. 396 Doelstellingen
            1. Blz. 397 In beeld brengen gevolgen Wet Passend Onderwijs
              1. Blz. 398 In beeld brengen gevolgen Wet Passend Onderwijs
            2. Blz. 399 Overdracht schoolgebouwen
              1. Blz. 400 Gebouwen meenemen in een gemeentelijk vastgoedvisie
              2. Blz. 401 MJOP wordt door gemeenten uitgevoerd
              3. Blz. 402 Overleg met scholen over goede overdracht
            3. Blz. 403 Handhaven combinatiefunctionaris
              1. Blz. 404 Handhaven combinatiefunctionaris
            4. Blz. 405 In stand houden kleine scholen d.m.v. ‘Staphorster Maat’
              1. Blz. 406 In stand houden kleine scholen d.m.v. ‘Staphorster Maat’
            5. Blz. 407 Onderzoek mogelijkheden zwemonderwijs i.k.v. veiligheid
              1. Blz. 408 Onderzoek mogelijkheden zwemonderwijs i.k.v. veiligheid
            6. Blz. 409 Burgerschapsvorming op agenda Lokaal Educatief Overleg
              1. Blz. 410 Burgerschapsvorming op agenda Lokaal Educatief Overleg
        7. Blz. 411 Toelichting afwijkingen t.o.v. 2017 (bedragen x € 1.000)
          1. Blz. 412 Toelichting afwijkingen t.o.v. 2017 (bedragen x € 1.000)
        8. Blz. 413 Voortgang bestaande investeringen
          1. Blz. 414 Beschikbaar gestelde kredieten
        9. Blz. 415 Nieuw beleid/ investeringen 2018
          1. Blz. 416 Nieuw beleid/ investeringen 2018
        10. Blz. 417 Indicatoren
          1. Blz. 418 Indicatoren
        11. Blz. 419 Betrokkenheid verbonden partijen
          1. Blz. 420 Betrokkenheid verbonden partijen
        12. Blz. 421 Wat kost ons Onderwijs?
      10. Blz. 422 Programma 5 | Sport, cultuur, recreatie en toerisme
        1. Blz. 423 Programma 5 | Sport, cultuur, recreatie en toerisme
        2. Blz. 424 4 | Stand van zaken uit te voeren acties
          1. Blz. 425 Mogelijk maken van breedtesport
            1. Blz. 426 Mogelijk maken van breedtesport
          2. Blz. 427 Treffen van voorzieningen voor veilig onderkomen sportbeoefening
            1. Blz. 428 Treffen van voorzieningen voor veilig onderkomen sportbeoefening
          3. Blz. 429 Kritisch bekijken huurcontracten sportaccommodaties
            1. Blz. 430 Kritisch bekijken huurcontracten sportaccommodaties
          4. Blz. 431 Onderzoek mogelijkheden verplaatsing AMBC
            1. Blz. 432 Onderzoek mogelijkheden verplaatsing AMBC
          5. Blz. 433 Verbetering accommodatie VV IJhorst
            1. Blz. 434 Voorstel accommodatie V.V. IJhorst
          6. Blz. 435 Behoud Zwembad als basisvoorziening
            1. Blz. 436 Behoud zwembad
          7. Blz. 437 Onafhankelijk Museum Staphorst
            1. Blz. 438 Onafhankelijk museum Staphorst
          8. Blz. 439 Verbeteren bereikbaarheid museumboerderij
            1. Blz. 440 Verbeteren bereikbaarheid museumboerderij
          9. Blz. 441 Behouden dorpsgezicht monumenten
            1. Blz. 442 Behouden dorpsgezicht monumenten
          10. Blz. 443 Vervullen goede signaalfunctie Rijksdienst
            1. Blz. 444 Actief informeren bij wijzigingen
            2. Blz. 445 Overleg met dienst Cultureel Erfgoed
          11. Blz. 446 Vlaggen op kerktorens
            1. Blz. 447 Vlaggen op de kerktorens
          12. Blz. 448 Financiële ondersteuning gemeentelijke monumenten
            1. Blz. 449 Financiële ondersteuning gemeentelijke monumenten
          13. Blz. 450 Openstelling natuur t.b.v. educatie en recreatie
            1. Blz. 451 Openstelling natuur t.b.v. educatie en recreatie
          14. Blz. 452 Aanleg fietspaden
            1. Blz. 453 Actief participeren en financieel ondersteunen nieuwe projecten
            2. Blz. 454 Actualisatie van het beleidsplan fietspaden
            3. Blz. 455 Voortzetting samenwerking marketing Oost en Ondernemend Reestdal
          15. Blz. 456 Diverse activiteiten ikv bevorderen recreatie en toerisme
            1. Blz. 457 Diverse activiteiten ikv bevorderen recreatie en toerisme
          16. Blz. 458 Geen belemmering activiteiten op evenemententerrein
            1. Blz. 459 Aanpassing beleid
            2. Blz. 460 Evaluatie maximum aantal A-evenementen
            3. Blz. 461 Steekproefsgewijs controle op geluidnormen en alcoholcontrole minderjarigen
          17. Blz. 462 Behouden Staphorstdagen
            1. Blz. 463 Behouden Staphorstdagen
          18. Blz. 464 Onderzoek mogelijkheden activiteitenterrein Rouveen
            1. Blz. 465 Onderzoek mogelijkheden activiteitenterrein Rouveen
          19. Blz. 466 Evenementen goedkoper maken en eenduidigheid over activiteiten op de Tippe
            1. Blz. 467 Evenementen goedkoper maken en eenduidigheid over activiteiten op de Tippe
          20. Blz. 468 Marktterrein bestemmen als evenemententerrein
            1. Blz. 469 Marktterrein bestemmen als evenemententerrein
          21. Blz. 470 Recreatie ontwikkelen tot een economische pijler
            1. Blz. 471 Recreatie ontwikkelen tot een economische pijler
          22. Blz. 472 Realisatie oplaadpunten voor E-bikes en auto's in recreatiegebieden
            1. Blz. 473 Realisatie oplaadpunten voor e-bikes en auto’s in recreatiegebieden
          23. Blz. 474 Subsidiemogelijkheden recreatie en toerisme beter benutten
            1. Blz. 475 Subsidiemogelijkheden recreatie en toerisme beter benutten
        3. Blz. 476 Bestuurlijk verantwoordelijk
          1. Blz. 477 Bestuurlijk verantwoordelijk
        4. Blz. 478 Beleidskader
          1. Blz. 479 Beleidskader
        5. Blz. 480 Nieuw beleid per taakveld
          1. Blz. 481 Nieuw beleid per taakveld
        6. Blz. 482 Stand van zaken uit te voeren acties
          1. Blz. 483 Doelstellingen
            1. Blz. 484 Mogelijk maken van breedtesport
              1. Blz. 485 Mogelijk maken van breedtesport
            2. Blz. 486 Treffen van voorzieningen voor veilig onderkomen sportbeoefening
              1. Blz. 487 Treffen van voorzieningen voor veilig onderkomen sportbeoefening
            3. Blz. 488 Kritisch bekijken huurcontracten sportaccommodaties
              1. Blz. 489 Kritisch bekijken huurcontracten sportaccommodaties
            4. Blz. 490 Onderzoek mogelijkheden verplaatsing AMBC
              1. Blz. 491 Onderzoek mogelijkheden verplaatsing AMBC
            5. Blz. 492 Verbetering accommodatie VV IJhorst
              1. Blz. 493 Voorstel accommodatie V.V. IJhorst
            6. Blz. 494 Behoud Zwembad als basisvoorziening
              1. Blz. 495 Behoud zwembad
            7. Blz. 496 Onafhankelijk Museum Staphorst
              1. Blz. 497 Onafhankelijk museum Staphorst
            8. Blz. 498 Verbeteren bereikbaarheid museumboerderij
              1. Blz. 499 Verbeteren bereikbaarheid museumboerderij
            9. Blz. 500 Behouden dorpsgezicht monumenten
              1. Blz. 501 Behouden dorpsgezicht monumenten
            10. Blz. 502 Vervullen goede signaalfunctie Rijksdienst
              1. Blz. 503 Actief informeren bij wijzigingen
              2. Blz. 504 Overleg met dienst Cultureel Erfgoed
            11. Blz. 505 Vlaggen op kerktorens
              1. Blz. 506 Vlaggen op de kerktorens
            12. Blz. 507 Financiële ondersteuning gemeentelijke monumenten
              1. Blz. 508 Financiële ondersteuning gemeentelijke monumenten
            13. Blz. 509 Openstelling natuur t.b.v. educatie en recreatie
              1. Blz. 510 Openstelling natuur t.b.v. educatie en recreatie
            14. Blz. 511 Aanleg fietspaden
              1. Blz. 512 Actief participeren en financieel ondersteunen nieuwe projecten
              2. Blz. 513 Actualisatie van het beleidsplan fietspaden
              3. Blz. 514 Voortzetting samenwerking marketing Oost en Ondernemend Reestdal
            15. Blz. 515 Diverse activiteiten ikv bevorderen recreatie en toerisme
              1. Blz. 516 Diverse activiteiten ikv bevorderen recreatie en toerisme
            16. Blz. 517 Geen belemmering activiteiten op evenemententerrein
              1. Blz. 518 Aanpassing beleid
              2. Blz. 519 Evaluatie maximum aantal A-evenementen
              3. Blz. 520 Steekproefsgewijs controle op geluidnormen en alcoholcontrole minderjarigen
            17. Blz. 521 Behouden Staphorstdagen
              1. Blz. 522 Behouden Staphorstdagen
            18. Blz. 523 Onderzoek mogelijkheden activiteitenterrein Rouveen
              1. Blz. 524 Onderzoek mogelijkheden activiteitenterrein Rouveen
            19. Blz. 525 Evenementen goedkoper maken en eenduidigheid over activiteiten op de Tippe
              1. Blz. 526 Evenementen goedkoper maken en eenduidigheid over activiteiten op de Tippe
            20. Blz. 527 Marktterrein bestemmen als evenemententerrein
              1. Blz. 528 Marktterrein bestemmen als evenemententerrein
            21. Blz. 529 Recreatie ontwikkelen tot een economische pijler
              1. Blz. 530 Recreatie ontwikkelen tot een economische pijler
            22. Blz. 531 Realisatie oplaadpunten voor E-bikes en auto's in recreatiegebieden
              1. Blz. 532 Realisatie oplaadpunten voor e-bikes en auto’s in recreatiegebieden
            23. Blz. 533 Subsidiemogelijkheden recreatie en toerisme beter benutten
              1. Blz. 534 Subsidiemogelijkheden recreatie en toerisme beter benutten
        7. Blz. 535 Toelichting afwijkingen t.o.v. 2017 (bedragen x € 1.000)
          1. Blz. 536 Toelichting afwijkingen t.o.v. 2017 (bedragen x € 1.000)
        8. Blz. 537 Voortgang bestaande investeringen
          1. Blz. 538 Beschikbaar gestelde kredieten
        9. Blz. 539 Nieuw beleid/ investeringen 2018
          1. Blz. 540 Nieuw beleid/ investeringen 2018
        10. Blz. 541 Indicatoren
          1. Blz. 542 Indicatoren
        11. Blz. 543 Betrokkenheid verbonden partijen
          1. Blz. 544 Betrokkenheid verbonden partijen
        12. Blz. 545 Wat kost ons Sport, Cultuur, Recreatie & Toerisme?
      11. Blz. 546 Programma 6 | Sociaal domein
        1. Blz. 547 Programma 6 | Sociaal domein
        2. Blz. 548 4 | Stand van zaken uit te voeren acties
          1. Blz. 549 Goede afstemming MCR en gemeentelijke panden Rouveen
            1. Blz. 550 Besluit verkopen voormalige bibliotheek
            2. Blz. 551 Evalueren gebruik MCR
          2. Blz. 552 Het behouden van zorg en wonen in woonkernen
            1. Blz. 553 Het behouden van zorg en wonen in woonkernen
          3. Blz. 554 Aanvragen van instellingen die zorg willen aanbieden zullen beoordeeld worden aan de hand van de planologische kaders
            1. Blz. 555 Aanvragen van instellingen die zorg willen aanbieden zullen beoordeeld worden aan de hand van de planologische kaders
          4. Blz. 556 Faciliteren bij samenwerkingsverbanden
            1. Blz. 557 Faciliteren samenwerkingsverbanden
          5. Blz. 558 Stimuleren WMO-raad
            1. Blz. 559 Evalueren en nader bepalen rol WMO-Raad
            2. Blz. 560 Waarborgen contactfunctie
          6. Blz. 561 Stimuleren rol mantelzorgers
            1. Blz. 562 Stimuleren rol mantelzorgers
          7. Blz. 563 Inwoning o.g.v. mantelzorg wordt correct en snel afgewerkt
            1. Blz. 564 Inwoning o.g.v. mantelzorg wordt correct en snel afgewerkt
          8. Blz. 565 Opstellen beleidsnotitie vrijwilligers
            1. Blz. 566 Opstellen beleidsnotitie vrijwilligers
          9. Blz. 567 Duidelijkheid locatie dienstencentrum
            1. Blz. 568 Duidelijkheid locatie dienstencentrum
          10. Blz. 569 Helpende hand huwelijkstherapie
            1. Blz. 570 Helpende hand huwelijkstherapie
          11. Blz. 571 Monitoren decentralisatiegelden
            1. Blz. 572 Middelen voor uitvoering 3 D's beleidsmatig en financieel volgen
            2. Blz. 573 Sturen op risico's bij het monitoren van de decentralisatiegelden
          12. Blz. 574 Steuntje in de rug voor de ‘minima’
            1. Blz. 575 ‘Steuntje in de rug voor de minima’
          13. Blz. 576 Zoveel mogelijk mensen aan het werk krijgen d.m.v. aanbieden re-integratie-activiteiten
            1. Blz. 577 Onderzoek vormgeving Wsw voorziening en samenwerking op voorziening-nivo
            2. Blz. 578 Uitvoering van participatiewet
          14. Blz. 579 Het leveren van tegenprestatie door personen met uitkering
            1. Blz. 580 Het leveren van tegenprestatie door personen met uitkering
          15. Blz. 581 Terugdringen van laaggeletterdheid onder allochtonen/nieuwkomers
            1. Blz. 582 Terugdringen van laaggeletterdheid onder allochtonen en nieuwkomers
          16. Blz. 583 Hogere frequentie van bijeenkomsten tussen kerken en gemeente
            1. Blz. 584 Hogere frequentie van bijeenkomsten tussen kerken en gemeente
          17. Blz. 585 Invoering Decentralisatie WMO - AWBZ
            1. Blz. 586 Herzien huidig systeem huishoudelijke hulp
            2. Blz. 587 Kostenreductie vervoersstromen
            3. Blz. 588 Oprichten netwerkorganisatie CWO, tweede schil + Kernteam.
            4. Blz. 589 Verder vormgeven aan Kernteam en tweede schil
            5. Blz. 590 Verder vormgeven aan koppeling tussen zorg en maatschappelijke ondersteuning
            6. Blz. 591 WMO-beleid gestalte geven in samenwerking met lokale partijen
          18. Blz. 592 Identiteitsgebonden zorginstellingen toegang geven tot de zorg
            1. Blz. 593 Identiteitsgebonden zorginstellingen toegang geven tot de zorg
          19. Blz. 594 Het open staan voor aanvragen van private instellingen waarin identiteit-gebonden zorg wordt geboden
            1. Blz. 595 Open staan voor aanvragen van private instellingen waarin identiteitsgebonden zorg wordt geboden
          20. Blz. 596 Behoud jeugdwerker
            1. Blz. 597 Behoud jeugdwerker
          21. Blz. 598 Handhaving huisvesting jongerenwerker in bibliotheek
            1. Blz. 599 Handhaving huisvesting jongerenwerker in bibliotheek
          22. Blz. 600 Opzetten toegankelijke setting zorgverlening
            1. Blz. 601 Opzetten toegankelijke setting zorgverlening
          23. Blz. 602 Handhaven afspraken geleidelijke overgang transitie jeugdzorg
            1. Blz. 603 Het Transitiearrangement Jeugdzorg regio IJsselland wordt uitgevoerd
            2. Blz. 604 Inkoop benodigde zorg
            3. Blz. 605 Regelen zorgcontinuïteit en jeugdhulpaanbod
          24. Blz. 606 Goede afstemming tussen de diverse partijen
            1. Blz. 607 Gemeente maakt afspraken over gegevesnuitwisseling en privacy
            2. Blz. 608 Gemeente maakt koppeling met CORV (justitiële keten)
          25. Blz. 609 Contacten tussen overheid en kerk worden voortgezet
            1. Blz. 610 Contacten tussen overheid en kerk worden voortgezet
          26. Blz. 611 Invulling geven aan beleidsplan ‘We doen het samen’
            1. Blz. 612 Invulling geven aan beleidsplan ‘We doen het samen’
          27. Blz. 613 Voorlichting over en stimuleren van een gezond eet- en leefpatroon
            1. Blz. 614 Voorlichting over en stimuleren van een gezond eet- en leefpatroon
          28. Blz. 615 Preventieve maatregelen gebruik alcohol bij jeugd
            1. Blz. 616 Preventieve maatregelen gebruik alcohol bij jeugd
        3. Blz. 617 Bestuurlijk verantwoordelijk
          1. Blz. 618 Bestuurlijk verantwoordelijk
        4. Blz. 619 Beleidskader
          1. Blz. 620 Beleidskader
        5. Blz. 621 Nieuw beleid per taakveld
          1. Blz. 622 Nieuw beleid per taakveld
        6. Blz. 623 Stand van zaken uit te voeren acties
          1. Blz. 624 Doelstellingen
            1. Blz. 625 Goede afstemming MCR en gemeentelijke panden Rouveen
              1. Blz. 626 Besluit verkopen voormalige bibliotheek
              2. Blz. 627 Evalueren gebruik MCR
            2. Blz. 628 Het behouden van zorg en wonen in woonkernen
              1. Blz. 629 Het behouden van zorg en wonen in woonkernen
            3. Blz. 630 Aanvragen van instellingen die zorg willen aanbieden zullen beoordeeld worden aan de hand van de planologische kaders
              1. Blz. 631 Aanvragen van instellingen die zorg willen aanbieden zullen beoordeeld worden aan de hand van de planologische kaders
            4. Blz. 632 Faciliteren bij samenwerkingsverbanden
              1. Blz. 633 Faciliteren samenwerkingsverbanden
            5. Blz. 634 Stimuleren WMO-raad
              1. Blz. 635 Evalueren en nader bepalen rol WMO-Raad
              2. Blz. 636 Waarborgen contactfunctie
            6. Blz. 637 Stimuleren rol mantelzorgers
              1. Blz. 638 Stimuleren rol mantelzorgers
            7. Blz. 639 Inwoning o.g.v. mantelzorg wordt correct en snel afgewerkt
              1. Blz. 640 Inwoning o.g.v. mantelzorg wordt correct en snel afgewerkt
            8. Blz. 641 Opstellen beleidsnotitie vrijwilligers
              1. Blz. 642 Opstellen beleidsnotitie vrijwilligers
            9. Blz. 643 Duidelijkheid locatie dienstencentrum
              1. Blz. 644 Duidelijkheid locatie dienstencentrum
            10. Blz. 645 Helpende hand huwelijkstherapie
              1. Blz. 646 Helpende hand huwelijkstherapie
            11. Blz. 647 Monitoren decentralisatiegelden
              1. Blz. 648 Middelen voor uitvoering 3 D's beleidsmatig en financieel volgen
              2. Blz. 649 Sturen op risico's bij het monitoren van de decentralisatiegelden
            12. Blz. 650 Steuntje in de rug voor de ‘minima’
              1. Blz. 651 ‘Steuntje in de rug voor de minima’
            13. Blz. 652 Zoveel mogelijk mensen aan het werk krijgen d.m.v. aanbieden re-integratie-activiteiten
              1. Blz. 653 Onderzoek vormgeving Wsw voorziening en samenwerking op voorziening-nivo
              2. Blz. 654 Uitvoering van participatiewet
            14. Blz. 655 Het leveren van tegenprestatie door personen met uitkering
              1. Blz. 656 Het leveren van tegenprestatie door personen met uitkering
            15. Blz. 657 Terugdringen van laaggeletterdheid onder allochtonen/nieuwkomers
              1. Blz. 658 Terugdringen van laaggeletterdheid onder allochtonen en nieuwkomers
            16. Blz. 659 Hogere frequentie van bijeenkomsten tussen kerken en gemeente
              1. Blz. 660 Hogere frequentie van bijeenkomsten tussen kerken en gemeente
            17. Blz. 661 Invoering Decentralisatie WMO - AWBZ
              1. Blz. 662 Herzien huidig systeem huishoudelijke hulp
              2. Blz. 663 Kostenreductie vervoersstromen
              3. Blz. 664 Oprichten netwerkorganisatie CWO, tweede schil + Kernteam.
              4. Blz. 665 Verder vormgeven aan Kernteam en tweede schil
              5. Blz. 666 Verder vormgeven aan koppeling tussen zorg en maatschappelijke ondersteuning
              6. Blz. 667 WMO-beleid gestalte geven in samenwerking met lokale partijen
            18. Blz. 668 Identiteitsgebonden zorginstellingen toegang geven tot de zorg
              1. Blz. 669 Identiteitsgebonden zorginstellingen toegang geven tot de zorg
            19. Blz. 670 Het open staan voor aanvragen van private instellingen waarin identiteit-gebonden zorg wordt geboden
              1. Blz. 671 Open staan voor aanvragen van private instellingen waarin identiteitsgebonden zorg wordt geboden
            20. Blz. 672 Behoud jeugdwerker
              1. Blz. 673 Behoud jeugdwerker
            21. Blz. 674 Handhaving huisvesting jongerenwerker in bibliotheek
              1. Blz. 675 Handhaving huisvesting jongerenwerker in bibliotheek
            22. Blz. 676 Opzetten toegankelijke setting zorgverlening
              1. Blz. 677 Opzetten toegankelijke setting zorgverlening
            23. Blz. 678 Handhaven afspraken geleidelijke overgang transitie jeugdzorg
              1. Blz. 679 Het Transitiearrangement Jeugdzorg regio IJsselland wordt uitgevoerd
              2. Blz. 680 Inkoop benodigde zorg
              3. Blz. 681 Regelen zorgcontinuïteit en jeugdhulpaanbod
            24. Blz. 682 Goede afstemming tussen de diverse partijen
              1. Blz. 683 Gemeente maakt afspraken over gegevesnuitwisseling en privacy
              2. Blz. 684 Gemeente maakt koppeling met CORV (justitiële keten)
            25. Blz. 685 Contacten tussen overheid en kerk worden voortgezet
              1. Blz. 686 Contacten tussen overheid en kerk worden voortgezet
            26. Blz. 687 Invulling geven aan beleidsplan ‘We doen het samen’
              1. Blz. 688 Invulling geven aan beleidsplan ‘We doen het samen’
            27. Blz. 689 Voorlichting over en stimuleren van een gezond eet- en leefpatroon
              1. Blz. 690 Voorlichting over en stimuleren van een gezond eet- en leefpatroon
            28. Blz. 691 Preventieve maatregelen gebruik alcohol bij jeugd
              1. Blz. 692 Preventieve maatregelen gebruik alcohol bij jeugd
        7. Blz. 693 Toelichting afwijkingen t.o.v. 2017 (bedragen x € 1.000)
          1. Blz. 694 Toelichting afwijkingen t.o.v. 2017 (bedragen x € 1.000)
        8. Blz. 695 Voortgang bestaande investeringen
          1. Blz. 696 Beschikbaar gestelde kredieten
        9. Blz. 697 Nieuw beleid/ investeringen 2018
          1. Blz. 698 Nieuw beleid/ investeringen 2018
        10. Blz. 699 Indicatoren
          1. Blz. 700 Indicatoren
        11. Blz. 701 Betrokkenheid verbonden partijen
          1. Blz. 702 Betrokkenheid verbonden partijen
        12. Blz. 703 Wat kost ons het Sociaal Domein?
      12. Blz. 704 Programma 7 | Volksgezondheid en milieu
        1. Blz. 705 Programma 7 | Volksgezondheid en milieu
        2. Blz. 706 4 | Stand van zaken uit te voeren acties
          1. Blz. 707 Opstellen GRP
            1. Blz. 708 Opstellen GRP
          2. Blz. 709 Evalueren 1e fase omgekeerd inzamelen + rekening houden vervolgtraject buitengebied
            1. Blz. 710 Evalueren 1e fase omgekeerd inzamelen
            2. Blz. 711 Rekening houden vervolgtraject buitengebied
          3. Blz. 712 Verduurzaming gemeentelijke gebouwen
            1. Blz. 713 Verduurzaming gemeentelijke gebouwen
          4. Blz. 714 Geen uitbreiding windturbines, gemeente houdt regie windenergie
            1. Blz. 715 Bij behalen duurzaamheidsdoelstellingen geen gebruik van windenergie
            2. Blz. 716 College houdt de regie op het proces en voert actief overleg met de provincie
            3. Blz. 717 Geen uitbreiding windturbines, gemeente houdt regie windenergie
          5. Blz. 718 Mogelijkheden duurzaamheidsmaatregelen bij monumenten
            1. Blz. 719 Mogelijkheden duurzaamheidsmaatregelen bij monumenten
          6. Blz. 720 Onderzoek mogelijkheid bedekken gemeentelijke panden met zonnepanelen
            1. Blz. 721 Onderzoek mogelijkheid bedekken gemeentelijke panden met zonnepanelen
          7. Blz. 722 Actualiseren geuremissiekaart
            1. Blz. 723 Actualiseren geuremissiekaart
          8. Blz. 724 Vervullen voortrekkersrol ikv duurzaamheid
            1. Blz. 725 Mogelijkheid onderzoeken elektrische auto’s buitendienst
            2. Blz. 726 Permanente aandacht Rijks en Provinciale subsidies
            3. Blz. 727 Uitvoering geven aan duurzaamheidsactieplan
          9. Blz. 728 Renovatie begraafplaats Staphorst
            1. Blz. 729 Renovatie begraafplaats Staphorst
        3. Blz. 730 Bestuurlijk verantwoordelijk
          1. Blz. 731 Bestuurlijk verantwoordelijk
        4. Blz. 732 Beleidskader
          1. Blz. 733 Beleidskader
        5. Blz. 734 Nieuw beleid per taakveld
          1. Blz. 735 Nieuw beleid per taakveld
        6. Blz. 736 Stand van zaken uit te voeren acties
          1. Blz. 737 Doelstellingen
            1. Blz. 738 Opstellen GRP
              1. Blz. 739 Opstellen GRP
            2. Blz. 740 Evalueren 1e fase omgekeerd inzamelen + rekening houden vervolgtraject buitengebied
              1. Blz. 741 Evalueren 1e fase omgekeerd inzamelen
              2. Blz. 742 Rekening houden vervolgtraject buitengebied
            3. Blz. 743 Verduurzaming gemeentelijke gebouwen
              1. Blz. 744 Verduurzaming gemeentelijke gebouwen
            4. Blz. 745 Geen uitbreiding windturbines, gemeente houdt regie windenergie
              1. Blz. 746 Bij behalen duurzaamheidsdoelstellingen geen gebruik van windenergie
              2. Blz. 747 College houdt de regie op het proces en voert actief overleg met de provincie
              3. Blz. 748 Geen uitbreiding windturbines, gemeente houdt regie windenergie
            5. Blz. 749 Mogelijkheden duurzaamheidsmaatregelen bij monumenten
              1. Blz. 750 Mogelijkheden duurzaamheidsmaatregelen bij monumenten
            6. Blz. 751 Onderzoek mogelijkheid bedekken gemeentelijke panden met zonnepanelen
              1. Blz. 752 Onderzoek mogelijkheid bedekken gemeentelijke panden met zonnepanelen
            7. Blz. 753 Actualiseren geuremissiekaart
              1. Blz. 754 Actualiseren geuremissiekaart
            8. Blz. 755 Vervullen voortrekkersrol ikv duurzaamheid
              1. Blz. 756 Mogelijkheid onderzoeken elektrische auto’s buitendienst
              2. Blz. 757 Permanente aandacht Rijks en Provinciale subsidies
              3. Blz. 758 Uitvoering geven aan duurzaamheidsactieplan
            9. Blz. 759 Renovatie begraafplaats Staphorst
              1. Blz. 760 Renovatie begraafplaats Staphorst
        7. Blz. 761 Toelichting afwijkingen t.o.v. 2017 (bedragen x € 1.000)
          1. Blz. 762 Toelichting afwijkingen t.o.v. 2017 (bedragen x € 1.000)
        8. Blz. 763 Voortgang bestaande investeringen
          1. Blz. 764 Beschikbaar gestelde kreideten
        9. Blz. 765 Nieuw beleid/ investeringen 2018
          1. Blz. 766 Nieuw beleid/ investeringen 2018
        10. Blz. 767 Indicatoren
          1. Blz. 768 Indicatoren
        11. Blz. 769 Betrokkenheid verbonden partijen
          1. Blz. 770 Betrokkenheid verbonden partijen
        12. Blz. 771 Wat kost ons Volksgezondheid en Milieu?
      13. Blz. 772 Programma 8 | Volkshuisvesting en ruimtelijke ordening
        1. Blz. 773 Programma 8 | Volkshuisvesting en ruimtelijke ordening
        2. Blz. 774 4 | Stand van zaken uit te voeren acties
          1. Blz. 775 Onderzoek naar efficiency binnen ruimtelijke ordening
            1. Blz. 776 Onderzoek naar efficiency binnen ruimtelijke ordening
          2. Blz. 777 Opstellen structuurvisie buitengebied
            1. Blz. 778 Omgevingsvisie
          3. Blz. 779 Opstellen beleidsplan VTH taken fysieke leefomgeving
            1. Blz. 780 Opstellen beleidsplan VTH taken fysieke leefomgeving
          4. Blz. 781 Oprichten taskforce ruimtelijke ordening
            1. Blz. 782 Oprichten taskforce ruimtelijke ordening
          5. Blz. 783 Afronden project de Slagen
            1. Blz. 784 Afronden project de Slagen
          6. Blz. 785 Leefbaar en bewoonbaar maken wijk de Slagen
            1. Blz. 786 Leefbaar en bewoonbaar maken wijk de Slagen
          7. Blz. 787 Zorgvuldig kijken naar inbreidingslocaties
            1. Blz. 788 Zorgvuldig kijken naar inbreidingslocaties
          8. Blz. 789 Actualisatie woonvisie
            1. Blz. 790 Actualisatie woonvisie
          9. Blz. 791 Afronden project Ruilverkaveling
            1. Blz. 792 Afronden project ruilverkaveling
          10. Blz. 793 Creëren van hobbymatig gebruik agrarische gronden voor bebouwing
            1. Blz. 794 Creëren van hobbymatig gebruik agrarische gronden voor bebouwing
          11. Blz. 795 Faciliteren mogelijkheden wonen met mantelzorg
            1. Blz. 796 Faciliteren mogelijkheden wonen met mantelzorg
          12. Blz. 797 Voorkom te dichte bebouwing op saneringslocaties
            1. Blz. 798 Evaluatie van het saneringsbeleid in de raad
            2. Blz. 799 Opstellen nieuw beleid
            3. Blz. 800 Voorkom te dichte bebouwing op saneringslocaties
          13. Blz. 801 Benutten van status plattelandswoning
            1. Blz. 802 Benutten van status plattelandswoning
          14. Blz. 803 Beter definiëren werkgroepen en kennistafels
            1. Blz. 804 Beter definiëren werkgroepen en kennistafels
          15. Blz. 805 Herziening Saneringsbeleid
            1. Blz. 806 Herziening saneringsbeleid
          16. Blz. 807 Stimulering woningbouw door starterslening ook van toepassing te verklaren op nieuwbouw
            1. Blz. 808 Evaluatie huidige startersleningen
            2. Blz. 809 Gelden beschikbaar laten komen aan kopers
          17. Blz. 810 Aanleg speelveld in de Slagen
            1. Blz. 811 Aanleg speelveld in de Slagen
        3. Blz. 812 Bestuurlijk verantwoordelijk
          1. Blz. 813 Bestuurlijk verantwoordelijk
        4. Blz. 814 Beleidskader
          1. Blz. 815 Beleidskader
        5. Blz. 816 Nieuw beleid per taakveld
          1. Blz. 817 Nieuw beleid per taakveld
        6. Blz. 818 Stand van zaken uit te voeren acties
          1. Blz. 819 Doelstellingen
            1. Blz. 820 Onderzoek naar efficiency binnen ruimtelijke ordening
              1. Blz. 821 Onderzoek naar efficiency binnen ruimtelijke ordening
            2. Blz. 822 Opstellen structuurvisie buitengebied
              1. Blz. 823 Omgevingsvisie
            3. Blz. 824 Opstellen beleidsplan VTH taken fysieke leefomgeving
              1. Blz. 825 Opstellen beleidsplan VTH taken fysieke leefomgeving
            4. Blz. 826 Oprichten taskforce ruimtelijke ordening
              1. Blz. 827 Oprichten taskforce ruimtelijke ordening
            5. Blz. 828 Afronden project de Slagen
              1. Blz. 829 Afronden project de Slagen
            6. Blz. 830 Leefbaar en bewoonbaar maken wijk de Slagen
              1. Blz. 831 Leefbaar en bewoonbaar maken wijk de Slagen
            7. Blz. 832 Zorgvuldig kijken naar inbreidingslocaties
              1. Blz. 833 Zorgvuldig kijken naar inbreidingslocaties
            8. Blz. 834 Actualisatie woonvisie
              1. Blz. 835 Actualisatie woonvisie
            9. Blz. 836 Afronden project Ruilverkaveling
              1. Blz. 837 Afronden project ruilverkaveling
            10. Blz. 838 Creëren van hobbymatig gebruik agrarische gronden voor bebouwing
              1. Blz. 839 Creëren van hobbymatig gebruik agrarische gronden voor bebouwing
            11. Blz. 840 Faciliteren mogelijkheden wonen met mantelzorg
              1. Blz. 841 Faciliteren mogelijkheden wonen met mantelzorg
            12. Blz. 842 Voorkom te dichte bebouwing op saneringslocaties
              1. Blz. 843 Evaluatie van het saneringsbeleid in de raad
              2. Blz. 844 Opstellen nieuw beleid
              3. Blz. 845 Voorkom te dichte bebouwing op saneringslocaties
            13. Blz. 846 Benutten van status plattelandswoning
              1. Blz. 847 Benutten van status plattelandswoning
            14. Blz. 848 Beter definiëren werkgroepen en kennistafels
              1. Blz. 849 Beter definiëren werkgroepen en kennistafels
            15. Blz. 850 Herziening Saneringsbeleid
              1. Blz. 851 Herziening saneringsbeleid
            16. Blz. 852 Stimulering woningbouw door starterslening ook van toepassing te verklaren op nieuwbouw
              1. Blz. 853 Evaluatie huidige startersleningen
              2. Blz. 854 Gelden beschikbaar laten komen aan kopers
            17. Blz. 855 Aanleg speelveld in de Slagen
              1. Blz. 856 Aanleg speelveld in de Slagen
        7. Blz. 857 Toelichting afwijkingen t.o.v. 2017 (bedragen x € 1.000)
          1. Blz. 858 Toelichting afwijkingen t.o.v. 2017 (bedragen x € 1.000)
        8. Blz. 859 Voortgang bestaande investeringen
          1. Blz. 860 Beschikbaar gestelde kredieten
        9. Blz. 861 Nieuw beleid/ investeringen 2018
          1. Blz. 862 Nieuw beleid/ investeringen 2018
        10. Blz. 863 Indicatoren
          1. Blz. 864 Indicatoren
        11. Blz. 865 Betrokkenheid verbonden partijen
          1. Blz. 866 Betrokkenheid verbonden partijen
        12. Blz. 867 Wat kost ons Volkshuisvesting en Ruimtelijke Ordening?
      14. Blz. 868 Programma 9 | Overhead
        1. Blz. 869 Programma 9 | Overhead
        2. Blz. 870 4 | Stand van zaken uit te voeren acties
          1. Blz. 871 Ontwikkelen strategisch personeelsbeleid
            1. Blz. 872 Ontwikkelen strategisch personeelsbeleid
          2. Blz. 873 Evaluatie reorganisatie
            1. Blz. 874 Doorontwikkeling organisatie
          3. Blz. 875 Inbrengen van (praktijk) ervaring uit het werkveld bij commissies
            1. Blz. 876 Andere adviesraden: bemensing uit het werkveld
            2. Blz. 877 Verkeersadviescommissie: vooraf overleg
          4. Blz. 878 Implementatie NUP
            1. Blz. 879 Implementatie NUP
          5. Blz. 880 Opstellen informatieveiligheidsbeleid
            1. Blz. 881 Opnemen afzonderlijke alinea in jaarverslag
            2. Blz. 882 Organisatiebreed informatie beveiligingsbeleid
          6. Blz. 883 Invoering BGT
            1. Blz. 884 Optimalisering bestanden
            2. Blz. 885 Registratie en uitwisseling SVB - BGT
          7. Blz. 886 Het uitstralen van identiteit van Staphorst
            1. Blz. 887 Uitstralen van identiteit van Staphorst
          8. Blz. 888 Mogelijkheden social return uitgewerkt in een beleidsnotitie
            1. Blz. 889 Mogelijkheden SROI vastleggen in beleidsnotitie
          9. Blz. 890 Redelijke en billijke eisen bij inkoop en aanbesteding
            1. Blz. 891 Toepassing volgens voorschriften uit de Gids Proportionaliteit
          10. Blz. 892 Constructieve houding ambtelijke organisatie
            1. Blz. 893 Constructieve houding ambtelijke organisatie
          11. Blz. 894 Doorontwikkeling P&C cyclus
            1. Blz. 895 Doorontwikkeling P&C cyclus
          12. Blz. 896 Versterken kaderstellende Raad
            1. Blz. 897 Versterken kaderstellende Raad
          13. Blz. 898 Herziening financiële verordening
            1. Blz. 899 Herziening financiële verordening
          14. Blz. 900 Openingstijden/ dienstverlening en klacht- en verbeterlijn
            1. Blz. 901 Openingstijden, dienstverlening en klacht- en verbeterlijn
          15. Blz. 902 Visie op dienstverlening
            1. Blz. 903 Uitvoeringsprogramma dienstverlening
            2. Blz. 904 Uitwerken visie volgens projectplan ‘Sterk in Dienstverlening’
          16. Blz. 905 Communicatievisie ontwikkelen
            1. Blz. 906 Communicatievisie ontwikkelen
          17. Blz. 907 Handelingsvrijheid dorps- en wijkraden
            1. Blz. 908 Handelingssvrijheid dorps- en wijkraden
          18. Blz. 909 Helder kader creëren en communiceren naar burgers en ondernemers
            1. Blz. 910 Beleidsnota Burgerparticipatie
            2. Blz. 911 Deelname aan kennistafels door betrokken burgers
            3. Blz. 912 Wijk- en dorpsraden faciliteren
          19. Blz. 913 Creëren van Kennistafels
            1. Blz. 914 Creëren van Kennistafels
        3. Blz. 915 Bestuurlijk verantwoordelijk
          1. Blz. 916 Bestuurlijk verantwoordelijk
        4. Blz. 917 Beleidskader
          1. Blz. 918 Beleidskader
        5. Blz. 919 Nieuw beleid per taakveld
          1. Blz. 920 Nieuw beleid per taakveld
        6. Blz. 921 Stand van zaken uit te voeren acties
          1. Blz. 922 Doelstellingen
            1. Blz. 923 Ontwikkelen strategisch personeelsbeleid
              1. Blz. 924 Ontwikkelen strategisch personeelsbeleid
            2. Blz. 925 Evaluatie reorganisatie
              1. Blz. 926 Doorontwikkeling organisatie
            3. Blz. 927 Inbrengen van (praktijk) ervaring uit het werkveld bij commissies
              1. Blz. 928 Andere adviesraden: bemensing uit het werkveld
              2. Blz. 929 Verkeersadviescommissie: vooraf overleg
            4. Blz. 930 Implementatie NUP
              1. Blz. 931 Implementatie NUP
            5. Blz. 932 Opstellen informatieveiligheidsbeleid
              1. Blz. 933 Opnemen afzonderlijke alinea in jaarverslag
              2. Blz. 934 Organisatiebreed informatie beveiligingsbeleid
            6. Blz. 935 Invoering BGT
              1. Blz. 936 Optimalisering bestanden
              2. Blz. 937 Registratie en uitwisseling SVB - BGT
            7. Blz. 938 Het uitstralen van identiteit van Staphorst
              1. Blz. 939 Uitstralen van identiteit van Staphorst
            8. Blz. 940 Redelijke en billijke eisen bij inkoop en aanbesteding
              1. Blz. 941 Toepassing volgens voorschriften uit de Gids Proportionaliteit
            9. Blz. 942 Constructieve houding ambtelijke organisatie
              1. Blz. 943 Constructieve houding ambtelijke organisatie
            10. Blz. 944 Doorontwikkeling P&C cyclus
              1. Blz. 945 Doorontwikkeling P&C cyclus
            11. Blz. 946 Versterken kaderstellende Raad
              1. Blz. 947 Versterken kaderstellende Raad
            12. Blz. 948 Herziening financiële verordening
              1. Blz. 949 Herziening financiële verordening
            13. Blz. 950 Openingstijden/ dienstverlening en klacht- en verbeterlijn
              1. Blz. 951 Openingstijden, dienstverlening en klacht- en verbeterlijn
            14. Blz. 952 Visie op dienstverlening
              1. Blz. 953 Uitvoeringsprogramma dienstverlening
              2. Blz. 954 Uitwerken visie volgens projectplan ‘Sterk in Dienstverlening’
            15. Blz. 955 Communicatievisie ontwikkelen
              1. Blz. 956 Communicatievisie ontwikkelen
            16. Blz. 957 Handelingsvrijheid dorps- en wijkraden
              1. Blz. 958 Handelingssvrijheid dorps- en wijkraden
            17. Blz. 959 Helder kader creëren en communiceren naar burgers en ondernemers
              1. Blz. 960 Beleidsnota Burgerparticipatie
              2. Blz. 961 Deelname aan kennistafels door betrokken burgers
              3. Blz. 962 Wijk- en dorpsraden faciliteren
            18. Blz. 963 Creëren van Kennistafels
              1. Blz. 964 Creëren van Kennistafels
        7. Blz. 965 Toelichting afwijkingen t.o.v. 2017 (bedragen x € 1.000)
          1. Blz. 966 Toelichting afwijkingen t.o.v. 2017 (bedragen x € 1.000)
        8. Blz. 967 Voortgang bestaande investeringen
          1. Blz. 968 Beschikbaar gestelde kredieten
        9. Blz. 969 Nieuw beleid/ investeringen 2018
          1. Blz. 970 Nieuw beleid/ investeringen 2018
        10. Blz. 971 Indicatoren
          1. Blz. 972 Indicatoren
        11. Blz. 973 Betrokkenheid verbonden partijen
          1. Blz. 974 Betrokkenheid verbonden partijen
        12. Blz. 975 Hoeveel bedragen de kosten voor Overhead?
      15. Blz. 976 Uiteenzetting financiële positie
        1. Blz. 977 Uiteenzetting financiële positie
        2. Blz. 978 Dekkingsplan begroting 2018 - 2021
          1. Blz. 979 Dekkingsplan begroting 2018 - 2021
        3. Blz. 980 Lijst van investeringen 2018 - 2021
          1. Blz. 981 Lijst van investeringen 2018 - 2021
        4. Blz. 982 Voortgangsinformatie lopende investeringen
          1. Blz. 983 Voortgangsinformatie lopende investeringen
          2. Blz. 984 Voortgangsinformatie investeringen
            1. Blz. 985 Programma 0 - Algemeen bestuur en organisatie
            2. Blz. 986 Programma 1 - Openbare orde en veiligheid
            3. Blz. 987 Programma 2 - Verkeer, vervoer en waterstaat
              1. Blz. 988 Carpoolplaats de Lichtmis: uitbreiding (2015)
              2. Blz. 989 Fietspad Kanlaan/Evenboersweg: uitvoeringskrediet (2017)
              3. Blz. 990 Fietspad Rijksweg (2016)
              4. Blz. 991 Fietspad ZSM (2017)
              5. Blz. 992 Gladheidsmeldsysteem (uitbreiding met 3e sensor in Oude Rijksweg, Rouveen) (2017)
              6. Blz. 993 Groot onderhoud kunstwerken (2016)
              7. Blz. 994 Herinrichting J.C. van Andelweg (2014)
              8. Blz. 995 Herstraten Oosterparallelweg (2017)
              9. Blz. 996 Onderzoek afslag A28 (2016)
              10. Blz. 997 Opstellen verkeerscirculatieplan (2015)
              11. Blz. 998 Uitv. verl. plan: fase 5 oranje naar wit + cofin. "bewust verl." (2015)
              12. Blz. 999 Ver-reiker(2017)
              13. Blz. 1000 Voorbereidingskrediet fietspad Heerenweg (2017)
              14. Blz. 1001 Voorbereidingskrediet herinrichting Korte Kerkweg (2017)
              15. Blz. 1002 Voorbereidingskrediet herinrichting Oosterparallelweg (2017)
              16. Blz. 1003 Voorbereidingskrediet herinrichting Staphorst Noord, fase 1 (2017)
              17. Blz. 1004 Zuidelijke ontsluiting CZ Rouveen (2016)
            4. Blz. 1005 Programma 3 - Economie/ ondernemen
              1. Blz. 1006 Glasvezel in buitengebied: onderzoek (2016)
              2. Blz. 1007 Mutatieverw.kadaster rvk Staph./Reestdal (2017)
              3. Blz. 1008 Ruilverkaveling Staphorst (prov.subs. € 6 milj.) (2012) incl mutatieverwerking kadaster
            5. Blz. 1009 Programma 4 - Onderwijs
              1. Blz. 1010 Bijdrage openstelling 3 schoolpleinen bijz.basisondw. (2013)
              2. Blz. 1011 Huisvesting peuterspeelzalen Staphorst (2014)
              3. Blz. 1012 MCR-Rouveen ( t/m 2016)
              4. Blz. 1013 Pieter Zandt scholengemeenschap (2013)
            6. Blz. 1014 Programma 5 - Sport, cultuur, recreatie en toerisme
              1. Blz. 1015 Aanvullend krediet particulier bomenbeleid (2017)
              2. Blz. 1016 Begr.pl. Rouv.: opnieuw inrichten randen zuid- en westz. (2016)
              3. Blz. 1017 Begr.pl. Staphorst: groot onderh. oude gedeelte, 2e fase (2015)
              4. Blz. 1018 Begr.pl. Staphorst: inrichting nieuw gedeelte 2e fase (2015)
              5. Blz. 1019 Beleid funerair erfgoed (2015)
              6. Blz. 1020 Bomenbeleidplan (2012) en Boombeheer fase 2
              7. Blz. 1021 Boomveiligheidsinspectie 2017 (2017)
              8. Blz. 1022 Evenemententerrein "de Tippe": vervanging asfalt (2015)
              9. Blz. 1023 Groenbeleidsplan: opstellen nieuw plan 2016 - 2026 (2016)
              10. Blz. 1024 Groot onderhoud hoofdveld en veld 5 Noorderslag (2016)
              11. Blz. 1025 Kappen i.v.m. essentaksterfte: 320 bomen (2017)
              12. Blz. 1026 Meerjarenimpuls R en T: kwaliteitsverb. toer. routenetw. en recr. voorzieningen (2016)
              13. Blz. 1027 Nieuwbouw accommodatie SC Rouveen (2013) incl groot onderhoud 2011
              14. Blz. 1028 Noorderslag: groot onderhoud velden fase 1 (2015)
              15. Blz. 1029 Openb. Bibliotheek:verv. autom.apparatuur (2017)
              16. Blz. 1030 Opstellen groenbeheerbestekken (2017)
              17. Blz. 1031 Overige bossages noordelijk deel gem.: groot onderhoud (2016)
              18. Blz. 1032 Parkeerplaats SC Rouveen (2016)
              19. Blz. 1033 Renovatie groenstroken en boombeheer (2013)
              20. Blz. 1034 Skatevoorziening Staphorst/Rouveen (2016)
              21. Blz. 1035 Sporthal: vervanging meubilair (2015)
              22. Blz. 1036 Subsidie AMBC (2013)
              23. Blz. 1037 Uitv. Landschapsplan: houtsingelproj. Rouv. - Staphorst 2017 + 2018 (2017)
              24. Blz. 1038 Verduurzaming zwembad (2016)
              25. Blz. 1039 Voorbereidingskrediet herinrichting Boslaan (2017)
              26. Blz. 1040 Voorbereidingskrediet herinrichting Staphorst Zuid 1 (2017)
            7. Blz. 1041 Programma 6 - Sociaal domein
              1. Blz. 1042 Nota Burgerkracht (2015)
            8. Blz. 1043 Programma 7 - Volksgezondheid en milieu
              1. Blz. 1044 Fase 2: omgekeerd inzamelen (2015)
              2. Blz. 1045 Sisa-regeling Geluidsaneringsproject 70+ (2013)
              3. Blz. 1046 Uitvoering energieloket (2012)
              4. Blz. 1047 Uitvoering GRP-V: jaarschijf 2016 (2016)
              5. Blz. 1048 Uitvoering GRP-V: jaarschijf 2017 (2017)
            9. Blz. 1049 Programma 8 - Volkshuisvesting en ruimtelijke ordening
              1. Blz. 1050 B.p. de Slagen: maatr. verb. leefbaarheid (2016)
              2. Blz. 1051 EPOS (Efficiënte Procesinrichting Omgevingsrecht Staphorst) (2016 + 2017)
              3. Blz. 1052 Kadernota buitengebied: herziening (2015)
              4. Blz. 1053 Onderzoek art. 213A GW - RO (2015)
              5. Blz. 1054 Startersleningen VROM (2008+2012)
              6. Blz. 1055 Structuur/omgevingsvisie (2017)
              7. Blz. 1056 Tijdelijke stimulering woningbouw 3e tranche (2010)
              8. Blz. 1057 Woonservicegebieden: uitv.plan (2011)
            10. Blz. 1058 Programma 9 - Overhead
              1. Blz. 1059 Aanhangstrooier nr. 3 t.b.v. ingehuurde trekker (2014)
              2. Blz. 1060 Aanschaf Management Info Syst. (2016)
              3. Blz. 1061 Aanschaf trekker en toebehoren (2014+2015) inclusief borstelbak
              4. Blz. 1062 Calamiteiten-aanhanger (2017)
              5. Blz. 1063 Containerbak vrachtwagen (2017)
              6. Blz. 1064 Digitalisering archieven vanaf 1940 (2016)
              7. Blz. 1065 Doorontwikkeling organisatie (2016 + 2017)
              8. Blz. 1066 Egem I: aanschaf hard en software = I-NUP (2016)
              9. Blz. 1067 EGEM I: opl.kosten en implement.: € 50 per inw. = I-NUP (2016)
              10. Blz. 1068 Electr. Voert. (2) t.b.v. particip. medew. (2017)
              11. Blz. 1069 Gemeentehuis: vervanging meubiliar (2015)
              12. Blz. 1070 Huisstijl: aanpassing (2015+2017)
              13. Blz. 1071 Kipper (3-zijdig) t.b.v mini-tractor (2017)
              14. Blz. 1072 Mercedes Vrachtauto vevanging container laadklep (2016)
              15. Blz. 1073 Pick-up bus service-ploeg (1-VFL-00) (2017)
              16. Blz. 1074 pickup bussen (2x) serviceploeg (2014)
              17. Blz. 1075 Project dienstverlening (procesoptimalisatie) (3 jr.) (2016)
              18. Blz. 1076 Strategisch communicatieplan: uitvoering (2016)
              19. Blz. 1077 Telefooncentrale vervanging (2014)
              20. Blz. 1078 Veegzuig-combinatie t.b.v. mini-tractor (2017)
              21. Blz. 1079 Vervanging aanhangstrooier nr. 4 (2015)
              22. Blz. 1080 Vervanging bestelbus gesloten: 76-BK-FX (2015)
        5. Blz. 1081 Belastingvoorstellen 2018
          1. Blz. 1082 Belastingvoorstellen 2018
      16. Blz. 1083 Overige financiële aandachtspunten en ontwikkelingen
        1. Blz. 1084 Overige financiële aandachtspunten en ontwikkelingen
        2. Blz. 1085 Algemene uitkering (mei-circulaire 2017)
          1. Blz. 1086 Algemene uitkering (mei-circulaire 2017)
        3. Blz. 1087 Reserves
          1. Blz. 1088 Reserves
        4. Blz. 1089 Rentebeleid/ lijst van investeringen
          1. Blz. 1090 Rentebeleid/ lijst van investeringen
        5. Blz. 1091 Niet gebruikte kapitaallasten: bestemming
          1. Blz. 1092 Niet gebruikte kapitaallasten: bestemming
        6. Blz. 1093 Decentralisaties (3D's)
          1. Blz. 1094 Decentralisaties (3D's)
        7. Blz. 1095 Bezuinigings- en ombuigingsmaatregelen voorgaande en huidige begroting(en)
          1. Blz. 1096 Bezuinigings- en ombuigingsmaatregelen voorgaande en huidige begroting(en)
      17. Blz. 1097 Financiële toelichting op de begroting
        1. Blz. 1098 Financiële toelichting op de begroting
        2. Blz. 1099 Presentatie algemene dekkingsmiddelen volgens het BBV
          1. Blz. 1100 Presentatie algemene dekkingsmiddelen volgens het BBV
          2. Blz. 1101 Lokale heffingen
          3. Blz. 1102 Algemene uitkeringen
          4. Blz. 1103 Dividend
          5. Blz. 1104 Saldo financieringsfunctie
          6. Blz. 1105 BTW- compensatiefonds
          7. Blz. 1106 Overige algemene dekkingsmiddelen
        3. Blz. 1107 Overzicht incidentele lasten en baten per programma
          1. Blz. 1108 Overzicht incidentele lasten en baten per programma
          2. Blz. 1109 Incidentele lasten
          3. Blz. 1110 Incidentele baten
          4. Blz. 1111 Recapitulatie reserves en voorzieningen
      18. Blz. 1112 Paragrafen
        1. Blz. 1113 Paragrafen
        2. Blz. 1114 Paragraaf 1 | Weerstandsvermogen en risicomanagement
          1. Blz. 1115 Paragraaf 1 | Weerstandsvermogen en risicomanagement
          2. Blz. 1116 Inleiding op de paragraaf
          3. Blz. 1117 Ontwikkeling weerstandsvermogen 2018
          4. Blz. 1118 Beschikbare weerstandscapaciteit
          5. Blz. 1119 Risicobeheersing
          6. Blz. 1120 Kengetallen financiële positie
        3. Blz. 1121 Paragraaf 2 | Onderhoud kapitaalgoederen
          1. Blz. 1122 Paragraaf 2 | Onderhoud kapitaalgoederen
          2. Blz. 1123 Inleiding op de paragraaf
          3. Blz. 1124 Wegenbeheer
          4. Blz. 1125 Rioolbeheer
          5. Blz. 1126 Waterbeheer
          6. Blz. 1127 Groenbeheer
          7. Blz. 1128 Gebouwenbeheer
        4. Blz. 1129 Paragraaf 3 | Financiering
          1. Blz. 1130 Paragraaf 3 | Financiering
          2. Blz. 1131 Algemene inleiding op de paragraaf
          3. Blz. 1132 1 | Uitgangspunten financieringsfunctie
          4. Blz. 1133 Uitvoering financieringsfunctie
        5. Blz. 1134 Paragraaf 4 | Bedrijfsvoering
          1. Blz. 1135 Paragraaf 4 | Bedrijfsvoering
          2. Blz. 1136 Algemene inleiding op de paragraaf
          3. Blz. 1137 Organisatie algemeen
          4. Blz. 1138 Samenwerking
          5. Blz. 1139 Veranderende samenleving
          6. Blz. 1140 Relevante beleidskaders
          7. Blz. 1141 Personeel | HRM
          8. Blz. 1142 Loonsomsturing
          9. Blz. 1143 Opleidingen en trainingen
          10. Blz. 1144 Efficiënte Procedures Omgevingsrecht Staphorst (EPOS)
          11. Blz. 1145 Project dienstverlening
          12. Blz. 1146 Basisregistraties
          13. Blz. 1147 Ontwikkeling burgerzaken
          14. Blz. 1148 Inkopen en aanbesteden
          15. Blz. 1149 Informatievoorziening en automatisering
          16. Blz. 1150 Informatieveiligheid
          17. Blz. 1151 Communicatie
          18. Blz. 1152 Financiën
          19. Blz. 1153 Beheerkosten
        6. Blz. 1154 Paragraaf 5 | Verbonden partijen
          1. Blz. 1155 Paragraaf 5 | Verbonden partijen
          2. Blz. 1156 Algemeen
          3. Blz. 1157 Ontwikkelingen bij (bestaande) verbonden partijen
          4. Blz. 1158 Bestaande verbonden partijen - Gemeenschappelijke regelingen
          5. Blz. 1159 Bestaande verbonden partijen - Vennootschappen en coöperaties
          6. Blz. 1160 Bestaande verbonden partijen - Stichtingen en verenigingen
        7. Blz. 1161 Paragraaf 6 | Grondbeleid
          1. Blz. 1162 Paragraaf 6 | Grondbeleid
          2. Blz. 1163 Algemene inleiding op de paragraaf
          3. Blz. 1164 In exploitatie zijnde gronden
          4. Blz. 1165 Strategische gronden
          5. Blz. 1166 Ontwikkelingen grondexploitatie
        8. Blz. 1167 Paragraaf 7 | Lokale heffingen
          1. Blz. 1168 Paragraaf 7 | Lokale heffingen
          2. Blz. 1169 Ontwikkelingen (beleid en uitvoering) binnen de lokale heffingen
          3. Blz. 1170 Onroerende zaakbelasting
          4. Blz. 1171 Afvalstoffenheffing
          5. Blz. 1172 Rioolheffing/-aansluitbijdrage
          6. Blz. 1173 Forensenbelasting
          7. Blz. 1174 Toeristenbelasting
          8. Blz. 1175 Marktgelden/standplaatsvergunningen
          9. Blz. 1176 Begraafrechten
          10. Blz. 1177 Hondenbelasting
          11. Blz. 1178 Overige heffingen / leges
        9. Blz. 1179 Paragraaf 8 | Sociaal domein
          1. Blz. 1180 Paragraaf 8 | Sociaal domein
          2. Blz. 1181 Algemene inleiding op de paragraaf
          3. Blz. 1182 Decentralisatie WMO
          4. Blz. 1183 Decentralisatie jeugd
          5. Blz. 1184 Decentralisatie participatiewet
          6. Blz. 1185 Risico's
          7. Blz. 1186 Reserve sociaal domein
    3. Activiteiten
    4. Zoeken
    5. Publicatie bijlagen
    6. Contact
    7. PrivacyStatement
    8. Sitemap