Zomernota 2017 |
Blz. 1 |
Voorwoord |
Blz. 2 |
Programma’s |
Blz. 3 |
Aanbieding |
Blz. 4 |
Aanbieding |
Blz. 5 |
Doel en status Zomernota |
Blz. 6 |
Algemeen |
Blz. 7 |
Inhoud zomernota |
Blz. 8 |
Financiële voortgang begroting 2017 |
Blz. 9 |
Financiële samenvatting programma 0 I Algemeen bestuur en organisatie |
Blz. 10 |
Financiële samenvatting programma 1 I Openbare orde en veiligheid |
Blz. 11 |
Financiële samenvatting programma 2 I Verkeer, vervoer en waterstaat |
Blz. 12 |
Financiële samenvatting programma 3 I Economie |
Blz. 13 |
Financiële samenvatting programma 4 | Onderwijs |
Blz. 14 |
Financiële samenvatting programma 5 I Sport, cultuur, recreatie en toerisme |
Blz. 15 |
Financiële samenvatting programma 6 I Sociaal domein |
Blz. 16 |
Financiële samenvatting programma 7 I Volksgezondheid en milieu |
Blz. 17 |
Financiële samenvatting programma 8 I Volkshuisvesting en ruimtelijke ordening |
Blz. 18 |
Financiële samenvatting programma 9 | Overhead |
Blz. 19 |
Financiële samenvatting - totaal alle programma's |
Blz. 20 |
Belangrijkste uitkomsten financiele samenvatting 2017 |
Blz. 21 |
Voortgang investeringen 2017 |
Blz. 22 |
Voortgang investeringen 2017 |
Blz. 23 |
Totaal investeringen 2017 |
Blz. 24 |
Programma 0 | Algemeen bestuur en organisatie |
Blz. 25 |
Programma 0 | Algemeen bestuur en organisatie |
Blz. 26 |
Stand van zaken beleidsactiviteiten |
Blz. 27 |
Borging legitimatie gemeenschappelijke regelingen |
Blz. 28 |
Deelname Werkgroep Regio IJsselland |
Blz. 29 |
Vernieuwen nota verbonden partijen |
Blz. 30 |
Het behouden van eigen democratische legitimatie |
Blz. 31 |
Het behouden van eigen democratische legitimatie |
Blz. 32 |
Realistische aanpak samenwerking andere gemeenten |
Blz. 33 |
'Slim samenwerken' |
Blz. 34 |
Gesprekken met Zwartewaterland en Steenwijkerland |
Blz. 35 |
Verkenning uitvoeren naar de mogelijkheden tot samenwerking |
Blz. 36 |
Vergroten onderaanneming |
Blz. 37 |
Vergroten onderaanneming |
Blz. 38 |
VOG voor vrijwilligers |
Blz. 39 |
Gratis VOG voor vrijwilligers |
Blz. 40 |
Vastleggen overall strategie Burgerparticipatie |
Blz. 41 |
Vastleggen overall strategie Burgerparticipatie |
Blz. 42 |
OZB met niet meer dan de inflatiecorrectie verhogen |
Blz. 43 |
OZB met niet meer dan de inflatiecorrectie verhogen |
Blz. 44 |
Meerjarenoverzicht lasten burgers |
Blz. 45 |
Meerjarenoverzicht lasten burgers |
Blz. 46 |
Financiële stand van zaken taakveld 1 | Bestuur |
Blz. 47 |
Financiële stand van zaken taakveld 2 | Burgerzaken |
Blz. 48 |
Financiële stand van zaken taakveld 5 | Treasury |
Blz. 49 |
Financiële stand van zaken taakveld 6.1 | OZB woningen |
Blz. 50 |
Financiële stand van zaken taakveld 6.2 | OZB niet-woningen |
Blz. 51 |
Financiële stand van zaken taakveld 6.4 | Belastingen overig |
Blz. 52 |
Financiële stand van zaken taakveld 7 | Algemene uitkering en overige uitkeringen gemeentefonds |
Blz. 53 |
Financiële stand van zaken taakveld 8 | Overige baten en lasten |
Blz. 54 |
Financiële stand van zaken taakveld 10 | Mutatie reserves. |
Blz. 55 |
Omschrijving begrotingswijzigingen |
Blz. 56 |
Financiële samenvatting programma 0 |
Blz. 57 |
Programma 1 | Openbare orde en veiligheid |
Blz. 58 |
Programma 1 | Openbare orde en veiligheid |
Blz. 59 |
Stand van zaken beleidsactiviteiten |
Blz. 60 |
Waardering brandweervrijwilligers en behoud kazerne huidige locatie |
Blz. 61 |
Waardering brandweervrijwilligers en behoud kazerne huidige locatie |
Blz. 62 |
‘Vinger aan de pols’ houden bij intergemeentelijke samenwerking Veiligheidsregio |
Blz. 63 |
Oog voor hulpverlening aan kleinschalige ongevallen door hulpdiensten |
Blz. 64 |
Uitdragen van de eigenheid, de kwetsbaarheid en identiteit van de gemeente |
Blz. 65 |
Brandweerkazerne Staphorst |
Blz. 66 |
Behoud kazerne Staphorst |
Blz. 67 |
Ambulancepost Lichtmis met aanrijtijden binnen de normen |
Blz. 68 |
Aanrijtijden binnen de normen |
Blz. 69 |
Behoud ambulancepost |
Blz. 70 |
Groter veiligheidsgevoel burger en ondernemer |
Blz. 71 |
Groter veiligheidsgevoel burger en ondernemer |
Blz. 72 |
Voldoende wijkagenten, zichtbaar en actief |
Blz. 73 |
Voldoende wijkagenten, zichtbaar en actief |
Blz. 74 |
Stimuleren en ondersteunen veiligheid bij uitgaan |
Blz. 75 |
Stimuleren en ondersteunen veiligheid bij uitgaan |
Blz. 76 |
Preventieve voorlichting veiligheid en inbraak |
Blz. 77 |
Preventieve voorlichting veiligheid en inbraak |
Blz. 78 |
Onderzoek en mogelijkheden cameratoezicht invalswegen |
Blz. 79 |
Onderzoek en mogelijkheden cameratoezicht invalswegen |
Blz. 80 |
Toezicht en handhaving ketenbeleid |
Blz. 81 |
Evaluatie ketenbeleid |
Blz. 82 |
Ketenbeleid |
Blz. 83 |
Wildkamperen |
Blz. 84 |
Gebruik burgernet en AED |
Blz. 85 |
Gebruik burgernet en AED |
Blz. 86 |
Faciliteren politiesteunpunt in IJhorst en Rouveen |
Blz. 87 |
Faciliteren politiesteunpunt in IJhorst en Rouveen |
Blz. 88 |
Financiële stand van zaken taakveld 1 | Crisisbeheersing en brandweer |
Blz. 89 |
Financiële stand van zaken taakveld 2 | Openbare orde en veiligheid |
Blz. 90 |
Omschrijving begrotingswijzigingen |
Blz. 91 |
Financiële samenvatting programma 1 |
Blz. 92 |
Programma 2 | Verkeer, vervoer en waterstaat |
Blz. 93 |
Programma 2 | Verkeer, vervoer en waterstaat |
Blz. 94 |
Stand van zaken beleidsactiviteiten |
Blz. 95 |
Opstellen gemeentelijk verkeers- en vervoerplan (GVVP) of verkeerscirculatieplan |
Blz. 96 |
Opstellen gemeentelijk verkeers- en vervoerplan (GVVP) of verkeerscirculatieplan |
Blz. 97 |
Verbetering en verplaatsing op- en afritten A-28 |
Blz. 98 |
Verbetering, verplaatsing en realisatie op- en afritten A28 |
Blz. 99 |
Het onttrekken van zwaar verkeer uitwijken naar Industrieweg/ De Baarge/ Oosterparallelweg |
Blz. 100 |
Het onttrekken van zwaar verkeer uit wijken naar Industrieweg, De Baarge, Oosterparallelweg |
Blz. 101 |
Waarborgen continuïteit voortgang verbetering verkeersontsluiting CZ |
Blz. 102 |
Waarborgen continuïteit voortgang verbetering verkeersontsluiting CZ |
Blz. 103 |
Fietsvriendelijker maken centrum Staphorst |
Blz. 104 |
Fietsvriendelijker maken centrum Staphorst |
Blz. 105 |
Aanpak onveilige verkeerssituaties |
Blz. 106 |
Aanpak onveilige verkeerssituaties |
Blz. 107 |
Verbetering verkeersveiligheid en doorstroming Stovonde |
Blz. 108 |
Verbetering verkeersveiligheid en doorstroming Stovonde |
Blz. 109 |
Realiseren ontbrekend stuk fietspad ter hoogte van Waanders/ Stovonde |
Blz. 110 |
Realiseren ontbrekend stuk fietspad ter hoogte Waanders (Stovonde) |
Blz. 111 |
Realisatie verandering spoorwegovergang |
Blz. 112 |
Realisatie verandering spoorwegovergang Gorterlaan |
Blz. 113 |
Onderzoek uitbreiding carpoolplaats Lichtmis en Staphorst |
Blz. 114 |
Carpoolplaats lichtmis: Is in onderzoek |
Blz. 115 |
Carpoolplaats Staphorst |
Blz. 116 |
Ontwikkeling fietspad Achthoevenweg/ Kanlaan |
Blz. 117 |
Achthoevenweg |
Blz. 118 |
Kanlaan |
Blz. 119 |
Ontwikkeling fietspaden zodat aansluiting ontstaat met fietspaden buurgemeenten |
Blz. 120 |
Ontwikkeling fietspaden zodat aansluiting ontstaat met fietspaden buurgemeenten |
Blz. 121 |
Verkennen kavelruil bij fietsroutes i.v.m. veiligheid |
Blz. 122 |
Verkennen kavelruil bij fietsroutes i.v.m. veiligheid |
Blz. 123 |
Behouden voldoende ruime parkeergelegenheid |
Blz. 124 |
Behouden voldoende ruime parkeergelegenheid |
Blz. 125 |
Het gratis parkeren blijft gewaarborgd |
Blz. 126 |
Gratis parkeren blijft gewaarborgd |
Blz. 127 |
Parkeernorm 2.0 instellen |
Blz. 128 |
Parkeernorm 2.0 instellen |
Blz. 129 |
Bij nieuw plannen voorkomen haaks parkeren |
Blz. 130 |
Bij nieuwe plannen voorkomen haaks parkeren |
Blz. 131 |
Voldoende parkeerruimte bij nieuwe winkels |
Blz. 132 |
Voldoende parkeerruimte bij nieuwe winkels |
Blz. 133 |
Verbeteren brugdekken in Staphorst Zuid en relinen duiker Dekkersland |
Blz. 134 |
Verbeteren brugdekken Staphorst Zuid |
Blz. 135 |
Bereiken toegankelijk en bereikbaar openbaar vervoer voor een ieder |
Blz. 136 |
Aanleg ontbrekende bus instapplateaus |
Blz. 137 |
Overleg komst NS-station |
Blz. 138 |
Behoud en efficiënte van de openbaar vervoersverbinding met aandacht voor lijn 40 |
Blz. 139 |
Behoud en efficiënte van de openbaar vervoersverbinding met aandacht voor lijn 40 |
Blz. 140 |
Financiële stand van zaken taakveld 1 | Verkeer en vervoer |
Blz. 141 |
Financiële stand van zaken taakveld 2 | Openbaar vervoer |
Blz. 142 |
Omschrijving begrotingswijzigingen |
Blz. 143 |
Financiële samenvatting programma 2 |
Blz. 144 |
Programma 3 | Economie |
Blz. 145 |
Programma 3 | Economie |
Blz. 146 |
Financiële stand van zaken taakveld 1 | Economische ontwikkeling |
Blz. 147 |
Stand van zaken beleidsactiviteiten |
Blz. 148 |
Kennisdeling |
Blz. 149 |
Kennisdeling |
Blz. 150 |
Startende ondernemers |
Blz. 151 |
Startende ondernemers |
Blz. 152 |
Bewustwording ondernemers mogelijkheden lokale jeugd |
Blz. 153 |
Bewustwording ondernemers mogelijkheden lokale jeugd |
Blz. 154 |
Social return gemeente |
Blz. 155 |
Participatieplaatsen realiseren |
Blz. 156 |
Realiseren beschutte werkplekken |
Blz. 157 |
Social return gemeente |
Blz. 158 |
Werk als basis |
Blz. 159 |
Werk als basis |
Blz. 160 |
Behoefte aan ruimte op industrieterreinen in kaart brengen |
Blz. 161 |
Behoefte aan ruimte op industrieterreinen in kaart brengen |
Blz. 162 |
Overleg met de Provincie over de locatie Uithofsweg |
Blz. 163 |
Overzicht verstrekken uitgeefbare kavels op andere industrieterreinen |
Blz. 164 |
Leegstand bedrijventerreinen tegengaan |
Blz. 165 |
Faciliteren marktpartijen voor herontwikkeling bestaande en leegstaande panden |
Blz. 166 |
In exploitatie nemen Oosterparallelweg |
Blz. 167 |
Informerende rol bij uitbreiding haven Meppel |
Blz. 168 |
Informerende rol bij uitbreiding haven Meppel |
Blz. 169 |
Aanleg glasvezel |
Blz. 170 |
Vervullen van stimulerende rol glasvezelnetwerk |
Blz. 171 |
Opstellen akkoord ‘Samen werkt Beter’ |
Blz. 172 |
Opstellen akkoord ‘samen werkt beter’ |
Blz. 173 |
Creëren veilige omgeving om te ondernemen |
Blz. 174 |
Creëren veilige omgeving om te ondernemen |
Blz. 175 |
Inzetten bedrijvencontactpersoon / accountmanager |
Blz. 176 |
Koppeling van bedrijvencontactpesoon (accountmanager) met het team voorzieningen |
Blz. 177 |
Voorstel tot invulling geven aan bedrijfscontactpersoon (accountmanager) |
Blz. 178 |
Aansluiten bij platform ondernemers en werkgevers |
Blz. 179 |
Aansluiten bij platform ondernemers en werkgevers |
Blz. 180 |
Financiële stand van zaken taakveld 2 | Fysieke bedrijfsinfrastructuur |
Blz. 181 |
Financiële stand van zaken taakveld 3 | Bedrijvenloket en- regelingen |
Blz. 182 |
Financiële stand van zaken taakveld 4 | Economische promotie |
Blz. 183 |
Omschrijving begrotingswijzigingen |
Blz. 184 |
Financiële samenvatting programma 3 |
Blz. 185 |
Programma 4 | Onderwijs |
Blz. 186 |
Programma 4 | Onderwijs |
Blz. 187 |
Stand van zaken beleidsactiviteiten |
Blz. 188 |
In beeld brengen gevolgen Wet Passend Onderwijs |
Blz. 189 |
In beeld brengen gevolgen Wet Passend Onderwijs |
Blz. 190 |
Overdracht schoolgebouwen |
Blz. 191 |
Gebouwen meenemen in een gemeentelijk vastgoedvisie |
Blz. 192 |
MJOP wordt door gemeenten uitgevoerd |
Blz. 193 |
Overleg met scholen over goede overdracht |
Blz. 194 |
Handhaven combinatiefunctionaris |
Blz. 195 |
Handhaven combinatiefunctionaris |
Blz. 196 |
In stand houden kleine scholen d.m.v. ‘Staphorster Maat’ |
Blz. 197 |
In stand houden kleine scholen d.m.v. ‘Staphorster Maat’ |
Blz. 198 |
Onderzoek mogelijkheden zwemonderwijs i.k.v. veiligheid |
Blz. 199 |
Onderzoek mogelijkheden zwemonderwijs i.k.v. veiligheid |
Blz. 200 |
Burgerschapsvorming op agenda Lokaal Educatief Overleg |
Blz. 201 |
Burgerschapsvorming op agenda Lokaal Educatief Overleg |
Blz. 202 |
Financiële stand van zaken taakveld 1 | Openbaar basisonderwijs |
Blz. 203 |
Financiële stand van zaken taakveld 2 | Onderwijshuisvesting |
Blz. 204 |
Financiële stand van zaken taakveld 3 | Onderwijsbeleid en leerlingzaken |
Blz. 205 |
Omschrijving begrotingswijzigingen |
Blz. 206 |
Financiële samenvatting programma 4 |
Blz. 207 |
Programma 5 | Sport, cultuur, recreatie en toerisme |
Blz. 208 |
Programma 5 | Sport, cultuur, recreatie en toerisme |
Blz. 209 |
Stand van zaken beleidsactiviteiten |
Blz. 210 |
Mogelijk maken van breedtesport |
Blz. 211 |
Mogelijk maken van breedtesport |
Blz. 212 |
Treffen van voorzieningen voor veilig onderkomen sportbeoefening |
Blz. 213 |
Treffen van voorzieningen voor veilig onderkomen sportbeoefening |
Blz. 214 |
Kritisch bekijken huurcontracten sportaccommodaties |
Blz. 215 |
Kritisch bekijken huurcontracten sportaccommodaties |
Blz. 216 |
Onderzoek mogelijkheden verplaatsing AMBC |
Blz. 217 |
Onderzoek mogelijkheden verplaatsing AMBC |
Blz. 218 |
Verbetering accommodatie VV IJhorst |
Blz. 219 |
Voorstel accommodatie V.V. IJhorst |
Blz. 220 |
Behoud Zwembad als basisvoorziening |
Blz. 221 |
Behoud zwembad |
Blz. 222 |
Onafhankelijke museumboerderij |
Blz. 223 |
Onafhankelijk museum Staphorst |
Blz. 224 |
Verbeteren bereikbaarheid museumboerderij |
Blz. 225 |
Verbeteren bereikbaarheid museumboerderij |
Blz. 226 |
Behouden dorpsgezicht monumenten |
Blz. 227 |
Behouden dorpsgezicht monumenten |
Blz. 228 |
Vervullen goede signaalfunctie Rijksdienst |
Blz. 229 |
Actief informeren bij wijzigingen |
Blz. 230 |
Overleg met dienst Cultureel Erfgoed |
Blz. 231 |
Vlaggen op kerktorens |
Blz. 232 |
Vlaggen op de kerktorens |
Blz. 233 |
Financiële ondersteuning gemeentelijke monumenten |
Blz. 234 |
Financiële ondersteuning gemeentelijke monumenten |
Blz. 235 |
Openstelling natuur t.b.v. educatie en recreatie |
Blz. 236 |
Openstelling natuur t.b.v. educatie en recreatie |
Blz. 237 |
Aanleg fietspaden |
Blz. 238 |
Actief participeren en financieel ondersteunen nieuwe projecten |
Blz. 239 |
Actualisatie van het beleidsplan fietspaden. |
Blz. 240 |
Voortzetting samenwerking marketing Oost en Ondernemend Reestdal |
Blz. 241 |
Diverse activiteiten ikv bevorderen recreatie en toerisme |
Blz. 242 |
Diverse activiteiten ikv bevorderen recreatie en toerisme |
Blz. 243 |
Geen belemmering activiteiten op evenemententerrein |
Blz. 244 |
Aanpassing beleid |
Blz. 245 |
Evaluatie maximum aantal A-evenementen |
Blz. 246 |
Steekproefsgewijs controle op geluidnormen en alcoholcontrole minderjarigen |
Blz. 247 |
Behouden Staphorstdagen |
Blz. 248 |
Behouden Staphorstdagen |
Blz. 249 |
Onderzoek mogelijkheden activiteitenterrein Rouveen |
Blz. 250 |
Onderzoek mogelijkheden activiteitenterrein Rouveen |
Blz. 251 |
Evenementen goedkoper maken en eenduidigheid over activiteiten op de Tippe |
Blz. 252 |
Evenementen goedkoper maken en eenduidigheid over activiteiten op de Tippe |
Blz. 253 |
Marktterrein bestemmen als evenemententerrein |
Blz. 254 |
Marktterrein bestemmen als evenemententerrein |
Blz. 255 |
Recreatie ontwikkelen tot een economische pijler |
Blz. 256 |
Recreatie ontwikkelen tot een economische pijler |
Blz. 257 |
Realisatie oplaadpunten voor E-bikes en auto's in recreatiegebieden |
Blz. 258 |
Realisatie oplaadpunten voor e-bikes en auto’s in recreatiegebieden |
Blz. 259 |
Subsidiemogelijkheden recreatie en toerisme beter benutten |
Blz. 260 |
Subsidiemogelijkheden recreatie en toerisme beter benutten |
Blz. 261 |
Financiële stand van zaken taakveld 1 | Sportbeleid en activering |
Blz. 262 |
Financiële stand van zaken taakveld 2 | Sportaccomodaties |
Blz. 263 |
Financiële stand van zaken taakveld 3 | Cultuurpresentatie |
Blz. 264 |
Financiële stand van zaken taakveld 4 | Musea |
Blz. 265 |
Financiële stand van zaken taakveld 5 | Cultureel erfgoed |
Blz. 266 |
Financiële stand van zaken taakveld 6 | Media |
Blz. 267 |
Financiële stand van zaken taakveld 7 | Openbaar groen en recreatie |
Blz. 268 |
Omschrijving begrotingswijzigingen |
Blz. 269 |
Financiële samenvatting programma 5 |
Blz. 270 |
Programma 6 | Sociaal domein |
Blz. 271 |
Programma 6 | Sociaal domein |
Blz. 272 |
Stand van zaken beleidsactiviteiten |
Blz. 273 |
Goede afstemming MCR en gemeentelijke panden Rouveen |
Blz. 274 |
Besluit verkopen voormalige bibliotheek |
Blz. 275 |
Evalueren gebruik MCR |
Blz. 276 |
Het behouden van zorg en wonen in woonkernen |
Blz. 277 |
Het behouden van zorg en wonen in woonkernen |
Blz. 278 |
Aanvragen van instellingen die zorg willen aanbieden zullen beoordeeld worden aan de hand van de planologische kaders |
Blz. 279 |
Aanvragen van instellingen die zorg willen aanbieden zullen beoordeeld worden aan de hand van de planologische kaders |
Blz. 280 |
Faciliteren bij samenwerkingsverbanden |
Blz. 281 |
Faciliteren samenwerkingsverbanden |
Blz. 282 |
Stimuleren WMO-raad |
Blz. 283 |
Evalueren en nader bepalen rol WMO-Raad |
Blz. 284 |
Waarborgen contactfunctie |
Blz. 285 |
Stimuleren rol mantelzorgers |
Blz. 286 |
Stimuleren rol mantelzorgers |
Blz. 287 |
Inwoning o.g.v. mantelzorg wordt correct en snel afgewerkt |
Blz. 288 |
Inwoning o.g.v. mantelzorg wordt correct en snel afgewerkt |
Blz. 289 |
Opstellen beleidsnotitie vrijwilligers |
Blz. 290 |
Opstellen beleidsnotitie vrijwilligers |
Blz. 291 |
Duidelijkheid locatie dienstencentrum |
Blz. 292 |
Duidelijkheid locatie dienstencentrum |
Blz. 293 |
Helpende hand huwelijkstherapie |
Blz. 294 |
Helpende hand huwelijkstherapie |
Blz. 295 |
Monitoren decentralisatiegelden |
Blz. 296 |
Middelen voor uitvoering 3 D's beleidsmatig en financieel volgen |
Blz. 297 |
Sturen op risico's bij het monitoren van de decentralisatiegelden |
Blz. 298 |
Steuntje in de rug voor de ‘minima’ |
Blz. 299 |
‘Steuntje in de rug voor de minima’ |
Blz. 300 |
Zoveel mogelijk mensen aan het werk krijgen d.m.v. aanbieden re-integratie-activiteiten |
Blz. 301 |
Onderzoek vormgeving Wsw voorziening en samenwerking op voorziening-nivo |
Blz. 302 |
Uitvoering van participatiewet |
Blz. 303 |
Het leveren van tegenprestatie door personen met uitkering |
Blz. 304 |
Het leveren van tegenprestatie door personen met uitkering |
Blz. 305 |
Terugdringen van laaggeletterdheid onder allochtonen/nieuwkomers |
Blz. 306 |
Terugdringen van laaggeletterdheid onder allochtonen en nieuwkomers |
Blz. 307 |
Hogere frequentie van bijeenkomsten tussen kerken en gemeente |
Blz. 308 |
Hogere frequentie van bijeenkomsten tussen kerken en gemeente |
Blz. 309 |
Invoering Decentralisatie WMO - AWBZ |
Blz. 310 |
Herzien huidig systeem huishoudelijke hulp |
Blz. 311 |
Kostenreductie vervoersstromen |
Blz. 312 |
Oprichten netwerkorganisatie CWO, tweede schil + Kernteam. |
Blz. 313 |
Verder vormgeven aan Kernteam en tweede schil |
Blz. 314 |
Verder vormgeven aan koppeling tussen zorg en maatschappelijke ondersteuning |
Blz. 315 |
WMO-beleid gestalte geven in samenwerking met lokale partijen |
Blz. 316 |
Identiteitsgebonden zorginstellingen toegang geven tot de zorg |
Blz. 317 |
Identiteitsgebonden zorginstellingen toegang geven tot de zorg |
Blz. 318 |
Het open staan voor aanvragen van private instellingen waarin identiteit-gebonden zorg wordt geboden |
Blz. 319 |
Open staan voor aanvragen van private instellingen waarin identiteitsgebonden zorg wordt geboden |
Blz. 320 |
Behoud jeugdwerker |
Blz. 321 |
Behoud jeugdwerker |
Blz. 322 |
Handhaving huisvesting jongerenwerker in bibliotheek |
Blz. 323 |
Handhaving huisvesting jongerenwerker in bibliotheek |
Blz. 324 |
Opzetten toegankelijke setting zorgverlening |
Blz. 325 |
Opzetten toegankelijke setting zorgverlening |
Blz. 326 |
Handhaven afspraken geleidelijke overgang transitie jeugdzorg |
Blz. 327 |
Het Transitiearrangement Jeugdzorg regio IJsselland wordt uitgevoerd |
Blz. 328 |
Inkoop benodigde zorg |
Blz. 329 |
Regelen zorgcontinuïteit en jeugdhulpaanbod |
Blz. 330 |
Goede afstemming tussen de diverse partijen |
Blz. 331 |
Gemeente maakt afspraken over gegevesnuitwisseling en privacy |
Blz. 332 |
Gemeente maakt koppeling met CORV (justitiële keten) |
Blz. 333 |
Contacten tussen overheid en kerk worden voortgezet |
Blz. 334 |
Contacten tussen overheid en kerk worden voortgezet |
Blz. 335 |
Invulling geven aan beleidsplan ‘We doen het samen’ |
Blz. 336 |
Invulling geven aan beleidsplan ‘We doen het samen’ |
Blz. 337 |
Voorlichting over en stimuleren van een gezond eet- en leefpatroon |
Blz. 338 |
Voorlichting over en stimuleren van een gezond eet- en leefpatroon |
Blz. 339 |
Preventieve maatregelen gebruik alcohol bij jeugd |
Blz. 340 |
Preventieve maatregelen gebruik alcohol bij jeugd |
Blz. 341 |
Financiële stand van zaken taakveld 1 | Samenkracht en burgerparticipatie |
Blz. 342 |
Financiële stand van zaken taakveld 2 | Wijkteams |
Blz. 343 |
Financiële stand van zaken taakveld 3 | Inkomensregelingen |
Blz. 344 |
Financiële stand van zaken taakveld 4 | Begeleide participatie |
Blz. 345 |
Financiële stand van zaken taakveld 5 | Arbeidsparticipatie |
Blz. 346 |
Financiële stand van zaken taakveld 6 | Maatwerkvoorzieningen (WMO) |
Blz. 347 |
Financiële stand van zaken taakveld 7.1 | Maatwerkdienstverlening 18+ |
Blz. 348 |
Financiële stand van zaken taakveld 7.2 | Maatwerkdienstverlening 18- |
Blz. 349 |
Omschrijving begrotingswijzigingen |
Blz. 350 |
Financiële samenvatting programma 6 |
Blz. 351 |
Programma 7 | Volksgezondheid en milieu |
Blz. 352 |
Programma 7 | Volksgezondheid en milieu |
Blz. 353 |
Stand van zaken beleidsactiviteiten |
Blz. 354 |
Opstellen GRP |
Blz. 355 |
Opstellen GRP |
Blz. 356 |
Evalueren 1e fase omgekeerd inzamelen + rekening houden vervolgtraject buitengebied |
Blz. 357 |
Evalueren 1e fase omgekeerd inzamelen |
Blz. 358 |
Rekening houden vervolgtraject buitengebied |
Blz. 359 |
Verduurzaming gemeentelijke gebouwen |
Blz. 360 |
Verduurzaming gemeentelijke gebouwen |
Blz. 361 |
Geen uitbreiding windturbines, gemeente houdt regie windenergie |
Blz. 362 |
Bij behalen duurzaamheidsdoelstellingen geen gebruik van windenergie |
Blz. 363 |
College houdt de regie op het proces en voert actief overleg met de provincie |
Blz. 364 |
Geen uitbreiding windturbines, gemeente houdt regie windenergie |
Blz. 365 |
Mogelijkheden duurzaamheidsmaatregelen bij monumenten |
Blz. 366 |
Mogelijkheden duurzaamheidsmaatregelen bij monumenten |
Blz. 367 |
Onderzoek mogelijkheid bedekken gemeentelijke panden met zonnepanelen |
Blz. 368 |
Onderzoek mogelijkheid bedekken gemeentelijke panden met zonnepanelen |
Blz. 369 |
Actualiseren geuremissiekaart |
Blz. 370 |
Actualiseren geuremissiekaart |
Blz. 371 |
Vervullen voortrekkersrol ikv duurzaamheid |
Blz. 372 |
Mogelijkheid onderzoeken elektrische auto’s buitendienst |
Blz. 373 |
Permanente aandacht Rijks en Provinciale subsidies |
Blz. 374 |
Uitvoering geven aan duurzaamheidsactieplan |
Blz. 375 |
Renovatie begraafplaats Staphorst |
Blz. 376 |
Renovatie begraafplaats Staphorst |
Blz. 377 |
Financiële stand van zaken taakveld 1 | Volksgezondheid |
Blz. 378 |
Financiële stand van zaken taakveld 2 | Riolering |
Blz. 379 |
Financiële stand van zaken taakveld 3 | Afval |
Blz. 380 |
Financiële stand van zaken taakveld 4 | Milieubeheer |
Blz. 381 |
Financiële stand van zaken taakveld 5 | Begraafplaatsen |
Blz. 382 |
Omschrijving begrotingswijzigingen |
Blz. 383 |
Financiële samenvatting programma 7 |
Blz. 384 |
Programma 8 | Volkshuisvesting en ruimtelijke ordening |
Blz. 385 |
Programma 8 | Volkshuisvesting en ruimtelijke ordening |
Blz. 386 |
Stand van zaken beleidsactiviteiten |
Blz. 387 |
Onderzoek naar efficiency binnen ruimtelijke ordening |
Blz. 388 |
Onderzoek naar efficiency binnen ruimtelijke ordening |
Blz. 389 |
Opstellen structuurvisie buitengebied |
Blz. 390 |
Omgevingsvisie |
Blz. 391 |
Opstellen beleidsplan VTH taken fysieke leefomgeving |
Blz. 392 |
Opstellen beleidsplan VTH taken fysieke leefomgeving |
Blz. 393 |
Oprichten taskforce ruimtelijke ordening |
Blz. 394 |
Oprichten taskforce ruimtelijke ordening |
Blz. 395 |
Afronden project de Slagen |
Blz. 396 |
Afronden project de Slagen |
Blz. 397 |
Leefbaar en bewoonbaar maken wijk de Slagen |
Blz. 398 |
Leefbaar en bewoonbaar maken wijk de Slagen |
Blz. 399 |
Zorgvuldig kijken naar inbreidingslocaties |
Blz. 400 |
Zorgvuldig kijken naar inbreidingslocaties |
Blz. 401 |
Actualisatie woonvisie |
Blz. 402 |
Actualisatie woonvisie |
Blz. 403 |
Afronden project Ruilverkaveling |
Blz. 404 |
Afronden project ruilverkaveling |
Blz. 405 |
Creëren van hobbymatig gebruik agrarische gronden voor bebouwing |
Blz. 406 |
Creëren van hobbymatig gebruik agrarische gronden voor bebouwing |
Blz. 407 |
Faciliteren mogelijkheden wonen met mantelzorg |
Blz. 408 |
Faciliteren mogelijkheden wonen met mantelzorg |
Blz. 409 |
Voorkom te dichte bebouwing op saneringslocaties |
Blz. 410 |
Evaluatie van het saneringsbeleid in de raad |
Blz. 411 |
Opstellen nieuw beleid |
Blz. 412 |
Voorkom te dichte bebouwing op saneringslocaties |
Blz. 413 |
Benutten van status plattelandswoning |
Blz. 414 |
Benutten van status plattelandswoning |
Blz. 415 |
Beter definiëren werkgroepen en kennistafels |
Blz. 416 |
Beter definiëren werkgroepen en kennistafels |
Blz. 417 |
Herziening Saneringsbeleid |
Blz. 418 |
Herziening saneringsbeleid |
Blz. 419 |
Stimulering woningbouw door starterslening ook van toepassing te verklaren op nieuwbouw |
Blz. 420 |
Evaluatie huidige startersleningen |
Blz. 421 |
Gelden beschikbaar laten komen aan kopers |
Blz. 422 |
Aanleg speelveld in de Slagen |
Blz. 423 |
Aanleg speelveld in de Slagen |
Blz. 424 |
Financiële stand van zaken taakveld 1 | Ruimtelijke ordening |
Blz. 425 |
Financiële stand van zaken taakveld 2 | Grondexploitatie |
Blz. 426 |
Financiële stand van zaken taakveld 3 | Wonen en bouwen |
Blz. 427 |
Omschrijving begrotingswijzigingen |
Blz. 428 |
Financiële samenvatting programma 8 |
Blz. 429 |
Programma 9 | Overhead |
Blz. 430 |
Programma 9 | Overhead |
Blz. 431 |
Stand van zaken beleidsactiviteiten |
Blz. 432 |
Ontwikkelen strategisch personeelsbeleid |
Blz. 433 |
Ontwikkelen strategisch personeelsbeleid |
Blz. 434 |
Evaluatie reorganisatie |
Blz. 435 |
Doorontwikkeling organisatie |
Blz. 436 |
Inbrengen van (praktijk) ervaring uit het werkveld bij commissies |
Blz. 437 |
Andere adviesraden: bemensing uit het werkveld |
Blz. 438 |
Verkeersadviescommissie: vooraf overleg |
Blz. 439 |
Implementatie NUP |
Blz. 440 |
Implementatie NUP |
Blz. 441 |
Opstellen informatieveiligheidsbeleid |
Blz. 442 |
Opnemen afzonderlijke alinea in jaarverslag |
Blz. 443 |
Organisatiebreed informatie beveiligingsbeleid |
Blz. 444 |
Invoering BGT |
Blz. 445 |
Optimalisering bestanden |
Blz. 446 |
Registratie en uitwisseling SVB - BGT |
Blz. 447 |
Het uitstralen van identiteit van Staphorst |
Blz. 448 |
Uitstralen van identiteit van Staphorst |
Blz. 449 |
Redelijke en billijke eisen bij inkoop en aanbesteding |
Blz. 450 |
Opstellen beleidsnotitie |
Blz. 451 |
Toepassing volgens voorschriften uit de Gids Proportionaliteit |
Blz. 452 |
Waar mogelijk SROI |
Blz. 453 |
Constructieve houding ambtelijke organisatie |
Blz. 454 |
Constructieve houding ambtelijke organisatie |
Blz. 455 |
Doorontwikkeling P&C cyclus |
Blz. 456 |
Doorontwikkeling P&C cyclus |
Blz. 457 |
Versterken kaderstellende Raad |
Blz. 458 |
Versterken kaderstellende Raad |
Blz. 459 |
Herziening financiële verordening |
Blz. 460 |
Herziening financiële verordening |
Blz. 461 |
Openingstijden/ dienstverlening en klacht- en verbeterlijn |
Blz. 462 |
Openingstijden, dienstverlening en klacht- en verbeterlijn |
Blz. 463 |
Visie op dienstverlening |
Blz. 464 |
Uitvoeringsprogramma dienstverlening |
Blz. 465 |
Uitwerken visie volgens projectplan ‘Sterk in Dienstverlening’ |
Blz. 466 |
Communicatievisie ontwikkelen |
Blz. 467 |
Communicatievisie ontwikkelen |
Blz. 468 |
Handelingsvrijheid dorps- en wijkraden |
Blz. 469 |
Handelingssvrijheid dorps- en wijkraden |
Blz. 470 |
Helder kader creëren en communiceren naar burgers en ondernemers |
Blz. 471 |
Beleidsnota Burgerparticipatie |
Blz. 472 |
Deelname aan kennistafels door betrokken burgers |
Blz. 473 |
Wijk- en dorpsraden faciliteren |
Blz. 474 |
Creëren van Kennistafels |
Blz. 475 |
Creëren van Kennistafels |
Blz. 476 |
Financiële stand van zaken taakveld P | Personeel |
Blz. 477 |
Financiële stand van zaken taakveld I | Informatievoorziening |
Blz. 478 |
Financiële stand van zaken taakveld O | Organisatie |
Blz. 479 |
Financiële stand van zaken taakveld F | Financiën |
Blz. 480 |
Financiële stand van zaken taakveld A | Algemene/ interne zaken |
Blz. 481 |
Financiële stand van zaken taakveld C | Communicatie |
Blz. 482 |
Financiële stand van zaken taakveld H | Huisvesting |
Blz. 483 |
Financiële stand van zaken taakveld M | Materieel openbare werken |
Blz. 484 |
Omschrijving begrotingswijzigingen |
Blz. 485 |
Financiële samenvatting programma 9 |
Blz. 486 |
Beleidsactiepunten 2018 |
Blz. 487 |
Beleidsactiepunten 2018 |
Blz. 488 |
(nieuwe) beleidsactiviteiten uit het college |
Blz. 489 |
(nieuwe) beleidsactiviteiten uit de raad |
Blz. 490 |
Investeringen 2018 |
Blz. 491 |
Investeringen 2018 |
Blz. 492 |
Financieel overzicht investeringen 2018 |
Blz. 493 |
Nadere uitwerking financiën |
Blz. 494 |
1 | Uitgangspunten bij begroting |
Blz. 495 |
2 | Dekkingsvoorstel |
Blz. 496 |
3 | Criteria (belangrijkste) toezichthouder |
Blz. 497 |
4 | Lijst van investeringen: Investeringen met maatschappelijk nut |
Blz. 498 |
5 | Reservepositie |
Blz. 499 |
Verwachting financiële begroting 2018 |
Blz. 500 |
Verwachting financiële begroting 2018 |
Blz. 501 |
Financiële verwachting programma 0 | Algemeen bestuur en organisatie |
Blz. 502 |
Financiële verwachting programma 1 | Openbare orde en veiligheid |
Blz. 503 |
Financiële verwachting programma 2 | Verkeer, vervoer en waterstaat |
Blz. 504 |
Financiële verwachting programma 3 | Economie/ondernemen |
Blz. 505 |
Financiële verwachting programma 4 | Onderwijs |
Blz. 506 |
Financiële verwachting programma 5 | Sport, cultuur, recreatie en toerisme |
Blz. 507 |
Financiële verwachting programma 6 | Sociaal domein |
Blz. 508 |
Financiële verwachting programma 7 | Volksgezondheid en milieu |
Blz. 509 |
Financiële verwachting programma 8 | Volkshuisvesting en ruimtelijke ordening |
Blz. 510 |
Financiële verwachting programma 9 | Overhead |
Blz. 511 |
Totaal financiële begroting 2018 |
Blz. 512 |
Paragrafen |
Blz. 513 |
Paragrafen |
Blz. 514 |
Paragraaf 1 | Weerstandsvermogen en risicomanagement |
Blz. 515 |
Paragraaf 1 | Weerstandsvermogen en risicomanagement |
Blz. 516 |
Paragraaf 2 I Onderhoud kapitaalgoederen |
Blz. 517 |
Paragraaf 2 I Onderhoud kapitaalgoederen |
Blz. 518 |
1 | Wegenbeheer |
Blz. 519 |
2 | Rioolbeheer/waterbeheer |
Blz. 520 |
3 | Groenbeheer en beleid |
Blz. 521 |
4 | Gebouwenbeheer |
Blz. 522 |
Paragraaf 3 | Financiering |
Blz. 523 |
Paragraaf 3 | Financiering |
Blz. 524 |
Paragraaf 4 | Bedrijfsvoering |
Blz. 525 |
1 | Organisatie |
Blz. 526 |
2 | Vastgoed |
Blz. 527 |
3 | Inkopen en aanbesteden |
Blz. 528 |
4 | Informatievoorziening en automatisering |
Blz. 529 |
5 | Informatieveiligheid |
Blz. 530 |
6 | Financiën |
Blz. 531 |
Paragraaf 5 | Verbonden partijen |
Blz. 532 |
Paragraaf 5 | Verbonden partijen |
Blz. 533 |
Paragraaf 6 | Grondbeleid |
Blz. 534 |
Paragraaf 6 | Grondbeleid |
Blz. 535 |
Paragraaf 7 | Lokale heffingen |
Blz. 536 |
Paragraaf 7 | Lokale heffingen |
Blz. 537 |
Paragraaf 8 | Sociaal domein |
Blz. 538 |
Paragraaf 8 | Sociaal domein |
Blz. 539 |
Meicirculaire |
Blz. 540 |
Jaar 2016 + 2017 en (meerjaren)raming 2018 - 2021 |
Blz. 541 |