-
Blz. 1
Jaarstukken 2018
-
Blz. 2
Jaarstukken 2018
-
Blz. 3
Programma’s
-
Blz. 4
Aanbieding en leeswijzer
-
Blz. 5
Aanbieding en voorstel
-
Blz. 6
Leeswijzer
-
Blz. 7
Samenvatting
-
Blz. 8
Financiële samenvatting
-
Blz. 9
Programma 0 - Algemeen bestuur en organisatie
-
Blz. 10
Programma 0 - Algemeen bestuur en organisatie
-
Blz. 11
Wat omvatte het programma | Wie is bestuurlijk verantwoordelijk
-
Blz. 12
Beleidskader
-
Blz. 13
Stand van zaken uit te voeren acties begroting 2018
-
Blz. 14
Borging legitimatie gemeenschappelijke regelingen
-
Blz. 15
Deelname Werkgroep Regio IJsselland
-
Blz. 16
Vernieuwen nota verbonden partijen
-
Blz. 17
Het behouden van eigen democratische legitimatie
-
Blz. 18
Raad in vroeg stadium informeren op hoofdzaken en beleidsvoornemens
-
Blz. 19
Realistische aanpak samenwerking andere gemeenten
-
Blz. 20
'Slim samenwerken'
-
Blz. 21
Gesprekken met Zwartewaterland en Steenwijkerland
-
Blz. 22
Verkenning uitvoeren naar de mogelijkheden tot samenwerking
-
Blz. 23
Vergroten onderaanneming
-
Blz. 24
Opdrachten in kleinere porties verdelen
-
Blz. 25
VOG voor vrijwilligers
-
Blz. 26
Gratis VOG voor vrijwilligers
-
Blz. 27
Vastleggen overall strategie Burgerparticipatie
-
Blz. 28
Vastleggen overall strategie Burgerparticipatie
-
Blz. 29
OZB met niet meer dan de inflatiecorrectie verhogen
-
Blz. 30
OZB met niet meer dan de inflatiecorrectie verhogen
-
Blz. 31
Meerjarenoverzicht lasten burgers
-
Blz. 32
Meerjarenoverzicht lasten burgers
-
Blz. 33
Indicatoren
-
Blz. 34
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 35
Belangrijkste verschillen tussen realisatie en begroting na wijziging (x € 1.000)
-
Blz. 36
Lopende investeringen eind 2018
-
Blz. 37
Investeringen die afgerond zijn in 2018
-
Blz. 38
Programma 1 - Openbare orde en veiligheid
-
Blz. 39
Programma 1 - Openbare orde en veiligheid
-
Blz. 40
Wat omvatte het programma | Wie is bestuurlijk verantwoordelijk
-
Blz. 41
Beleidskader
-
Blz. 42
Stand van zaken uit te voeren acties begroting 2018
-
Blz. 43
Waardering brandweervrijwilligers en behoud kazerne huidige locatie
-
Blz. 44
Waardering brandweervrijwilligers en behoud kazerne huidige locatie
-
Blz. 45
‘Vinger aan de pols’ houden bij intergemeentelijke samenwerking Veiligheidsregio
-
Blz. 46
Oog voor hulpverlening aan kleinschalige ongevallen door hulpdiensten
-
Blz. 47
Uitdragen van de eigenheid, de kwetsbaarheid en identiteit van de gemeente
-
Blz. 48
Brandweerkazerne Staphorst
-
Blz. 49
Behoud kazerne Staphorst
-
Blz. 50
Ambulancepost Lichtmis met aanrijtijden binnen de normen
-
Blz. 51
Aanrijtijden binnen de normen
-
Blz. 52
Behoud ambulancepost
-
Blz. 53
Groter veiligheidsgevoel burger en ondernemer
-
Blz. 54
Groter veiligheidsgevoel burger en ondernemer
-
Blz. 55
Voldoende wijkagenten, zichtbaar en actief
-
Blz. 56
Voldoende wijkagenten, zichtbaar en actief
-
Blz. 57
Stimuleren en ondersteunen veiligheid bij uitgaan
-
Blz. 58
Stimuleren en ondersteunen veiligheid bij uitgaan
-
Blz. 59
Preventieve voorlichting veiligheid en inbraak
-
Blz. 60
Preventieve voorlichting veiligheid en inbraak
-
Blz. 61
Onderzoek en mogelijkheden cameratoezicht invalswegen
-
Blz. 62
Onderzoek en mogelijkheden cameratoezicht invalswegen
-
Blz. 63
Toezicht en handhaving ketenbeleid
-
Blz. 64
Evaluatie ketenbeleid
-
Blz. 65
Ketenbeleid
-
Blz. 66
Wildkamperen
-
Blz. 67
Gebruik burgernet en AED
-
Blz. 68
Gebruik burgernet en AED
-
Blz. 69
Faciliteren politiesteunpunt in IJhorst en Rouveen
-
Blz. 70
Faciliteren politiesteunpunt in IJhorst en Rouveen
-
Blz. 71
Indicatoren
-
Blz. 72
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 73
Belangrijkste verschillen tussen realisatie en de begroting na wijziging (x € 1.000)
-
Blz. 74
Lopende investeringen eind 2018
-
Blz. 75
Investeringen die afgerond zijn in 2018
-
Blz. 76
Programma 2 - Verkeer, vervoer en waterstaat
-
Blz. 77
Programma 2 - Verkeer, vervoer en waterstaat
-
Blz. 78
Wat omvatte het programma | Wie is bestuurlijk verantwoordelijk
-
Blz. 79
Beleidskader
-
Blz. 80
Stand van zaken uit te voeren acties begroting 2018
-
Blz. 81
Opstellen gemeentelijk verkeers- en vervoerplan (GVVP) of verkeerscirculatieplan
-
Blz. 82
Opstellen gemeentelijk verkeers- en vervoerplan (GVVP) of verkeerscirculatieplan
-
Blz. 83
Verbetering en verplaatsing op- en afritten A-28
-
Blz. 84
Verbetering, verplaatsing en realisatie op- en afritten A28
-
Blz. 85
Het onttrekken van zwaar verkeer uitwijken naar Industrieweg/ De Baarge/ Oosterparallelweg
-
Blz. 86
Het onttrekken van zwaar verkeer uit wijken naar Industrieweg, De Baarge, Oosterparallelweg
-
Blz. 87
Waarborgen continuïteit voortgang verbetering verkeersontsluiting CZ
-
Blz. 88
Waarborgen continuïteit voortgang verbetering verkeersontsluiting CZ
-
Blz. 89
Fietsvriendelijker maken centrum Staphorst
-
Blz. 90
Fietsvriendelijker maken centrum Staphorst
-
Blz. 91
Aanpak onveilige verkeerssituaties
-
Blz. 92
Aanpak onveilige verkeerssituaties
-
Blz. 93
Verbetering verkeersveiligheid en doorstroming Stovonde
-
Blz. 94
Verbetering verkeersveiligheid en doorstroming Stovonde
-
Blz. 95
Realiseren ontbrekend stuk fietspad ter hoogte van Waanders/ Stovonde
-
Blz. 96
Realiseren ontbrekend stuk fietspad ter hoogte Waanders (Stovonde)
-
Blz. 97
Realisatie verandering spoorwegovergang
-
Blz. 98
Realisatie verandering spoorwegovergang Gorterlaan
-
Blz. 99
Onderzoek uitbreiding carpoolplaats Lichtmis en Staphorst
-
Blz. 100
Carpoolplaats lichtmis: Is in onderzoek
-
Blz. 101
Carpoolplaats Staphorst
-
Blz. 102
Ontwikkeling fietspad Achthoevenweg/ Kanlaan
-
Blz. 103
Achthoevenweg
-
Blz. 104
Kanlaan
-
Blz. 105
Ontwikkeling fietspaden zodat aansluiting ontstaat met fietspaden buurgemeenten
-
Blz. 106
Ontwikkeling fietspaden zodat aansluiting ontstaat met fietspaden buurgemeenten
-
Blz. 107
Verkennen kavelruil bij fietsroutes i.v.m. veiligheid
-
Blz. 108
Verkennen kavelruil bij fietsroutes i.v.m. veiligheid
-
Blz. 109
Behouden voldoende ruime parkeergelegenheid
-
Blz. 110
Behouden voldoende ruime parkeergelegenheid
-
Blz. 111
Het gratis parkeren blijft gewaarborgd
-
Blz. 112
Gratis parkeren blijft gewaarborgd
-
Blz. 113
Parkeernorm 2.0 instellen
-
Blz. 114
Parkeernorm 2.0 instellen
-
Blz. 115
Bij nieuw plannen voorkomen haaks parkeren
-
Blz. 116
Bij nieuwe plannen voorkomen haaks parkeren
-
Blz. 117
Voldoende parkeerruimte bij nieuwe winkels
-
Blz. 118
Voldoende parkeerruimte bij nieuwe winkels
-
Blz. 119
Verbeteren brugdekken in Staphorst Zuid en relinen duiker Dekkersland
-
Blz. 120
Verbeteren brugdekken Staphorst Zuid
-
Blz. 121
Bereiken toegankelijk en bereikbaar openbaar vervoer voor een ieder
-
Blz. 122
Aanleg ontbrekende bus instapplateaus
-
Blz. 123
Overleg komst NS-station
-
Blz. 124
Behoud en efficiënte van de openbaar vervoersverbinding met aandacht voor lijn 40
-
Blz. 125
Behoud en efficiënte van de openbaar vervoersverbinding met aandacht voor lijn 40
-
Blz. 126
Indicatoren
-
Blz. 127
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 128
Belangrijkste verschillen tussen realisatie en begroting na wijziging (x € 1.000)
-
Blz. 129
Lopende investeringen eind 2018
-
Blz. 130
Investeringen die afgerond zijn in 2018
-
Blz. 131
Programma 3 - Economie en ondernemen
-
Blz. 132
Programma 3 - Economie en ondernemen
-
Blz. 133
Wat omvatte het programma | Wie is bestuurlijk verantwoordelijk
-
Blz. 134
Beleidskader
-
Blz. 135
Stand van zaken uit te voeren acties begroting 2018
-
Blz. 136
Kennisdeling
-
Blz. 137
Kennisdeling
-
Blz. 138
Startende ondernemers
-
Blz. 139
Startende ondernemers
-
Blz. 140
Bewustwording ondernemers mogelijkheden lokale jeugd
-
Blz. 141
Bewustwording ondernemers mogelijkheden lokale jeugd
-
Blz. 142
Social return gemeente
-
Blz. 143
Participatieplaatsen realiseren
-
Blz. 144
Realiseren beschutte werkplekken
-
Blz. 145
Social return gemeente
-
Blz. 146
Werk als basis
-
Blz. 147
Werk als basis
-
Blz. 148
Behoefte aan ruimte op industrieterreinen in kaart brengen
-
Blz. 149
Behoefte aan ruimte op industrieterreinen in kaart brengen
-
Blz. 150
Overleg met de Provincie over de locatie Uithofsweg
-
Blz. 151
Overzicht verstrekken uitgeefbare kavels op andere industrieterreinen
-
Blz. 152
Leegstand bedrijventerreinen tegengaan
-
Blz. 153
Faciliteren marktpartijen voor herontwikkeling bestaande en leegstaande panden
-
Blz. 154
In exploitatie nemen Oosterparallelweg
-
Blz. 155
Informerende rol bij uitbreiding haven Meppel
-
Blz. 156
Informerende rol bij uitbreiding haven Meppel
-
Blz. 157
Aanleg glasvezel
-
Blz. 158
Vervullen van stimulerende rol glasvezelnetwerk
-
Blz. 159
Opstellen akkoord ‘Samen werkt Beter’
-
Blz. 160
Opstellen akkoord ‘samen werkt beter’
-
Blz. 161
Creëren veilige omgeving om te ondernemen
-
Blz. 162
Creëren veilige omgeving om te ondernemen
-
Blz. 163
Inzetten bedrijvencontactpersoon / accountmanager
-
Blz. 164
Koppeling van bedrijvencontactpesoon (accountmanager) met het team voorzieningen
-
Blz. 165
Voorstel tot invulling geven aan bedrijfscontactpersoon (accountmanager)
-
Blz. 166
Aansluiten bij platform ondernemers en werkgevers
-
Blz. 167
Aansluiten bij platform ondernemers en werkgevers
-
Blz. 168
Indicatoren
-
Blz. 169
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 170
Belangrijkste verschillen tussen realisatie en begroting na wijziging (x € 1.000)
-
Blz. 171
Lopende investeringen eind 2018
-
Blz. 172
Investeringen die afgerond zijn in 2018
-
Blz. 173
Programma 4 - Onderwijs
-
Blz. 174
Programma 4 - Onderwijs
-
Blz. 175
Wat omvatte het programma | Wie is bestuurlijk verantwoordelijk
-
Blz. 176
Beleidskader
-
Blz. 177
Stand van zaken uit te voeren acties begroting 2018
-
Blz. 178
In beeld brengen gevolgen Wet Passend Onderwijs
-
Blz. 179
In beeld brengen gevolgen Wet Passend Onderwijs
-
Blz. 180
Overdracht schoolgebouwen
-
Blz. 181
Gebouwen meenemen in een gemeentelijk vastgoedvisie
-
Blz. 182
MJOP wordt door gemeenten uitgevoerd
-
Blz. 183
Overleg met scholen over goede overdracht
-
Blz. 184
Handhaven combinatiefunctionaris
-
Blz. 185
Handhaven combinatiefunctionaris
-
Blz. 186
In stand houden kleine scholen d.m.v. ‘Staphorster Maat’
-
Blz. 187
In stand houden kleine scholen d.m.v. ‘Staphorster Maat’
-
Blz. 188
Onderzoek mogelijkheden zwemonderwijs i.k.v. veiligheid
-
Blz. 189
Onderzoek mogelijkheden zwemonderwijs i.k.v. veiligheid
-
Blz. 190
Burgerschapsvorming op agenda Lokaal Educatief Overleg
-
Blz. 191
Burgerschapsvorming op agenda Lokaal Educatief Overleg
-
Blz. 192
Indicatoren
-
Blz. 193
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 194
Belangrijkste verschillen tussen realisatie en begroting na wijziging (x € 1.000)
-
Blz. 195
Lopende investeringen eind 2018
-
Blz. 196
Investeringen die afgerond zijn in 2018
-
Blz. 197
Programma 5 - Sport, cultuur, recreatie en toerisme
-
Blz. 198
Programma 5 - Sport, cultuur, recreatie en toerisme
-
Blz. 199
Wat omvatte het programma | Wie is bestuurlijk verantwoordelijk
-
Blz. 200
Beleidskader
-
Blz. 201
Stand van zaken uit te voeren acties begroting 2018
-
Blz. 202
Mogelijk maken van breedtesport
-
Blz. 203
Mogelijk maken van breedtesport
-
Blz. 204
Treffen van voorzieningen voor veilig onderkomen sportbeoefening
-
Blz. 205
Treffen van voorzieningen voor veilig onderkomen sportbeoefening
-
Blz. 206
Kritisch bekijken huurcontracten sportaccommodaties
-
Blz. 207
Kritisch bekijken huurcontracten sportaccommodaties
-
Blz. 208
Onderzoek mogelijkheden verplaatsing AMBC
-
Blz. 209
Onderzoek mogelijkheden verplaatsing AMBC
-
Blz. 210
Verbetering accommodatie VV IJhorst
-
Blz. 211
Voorstel accommodatie V.V. IJhorst
-
Blz. 212
Behoud Zwembad als basisvoorziening
-
Blz. 213
Behoud zwembad
-
Blz. 214
Onafhankelijk museum Staphorst
-
Blz. 215
Onafhankelijk museum Staphorst
-
Blz. 216
Verbeteren bereikbaarheid museumboerderij
-
Blz. 217
Verbeteren bereikbaarheid museumboerderij
-
Blz. 218
Behouden dorpsgezicht monumenten
-
Blz. 219
Behouden dorpsgezicht monumenten
-
Blz. 220
Vervullen goede signaalfunctie Rijksdienst
-
Blz. 221
Actief informeren bij wijzigingen
-
Blz. 222
Overleg met dienst Cultureel Erfgoed
-
Blz. 223
Vlaggen op kerktorens
-
Blz. 224
Vlaggen op de kerktorens
-
Blz. 225
Financiële ondersteuning gemeentelijke monumenten
-
Blz. 226
Financiële ondersteuning gemeentelijke monumenten
-
Blz. 227
Openstelling natuur t.b.v. educatie en recreatie
-
Blz. 228
Openstelling natuur t.b.v. educatie en recreatie
-
Blz. 229
Aanleg fietspaden
-
Blz. 230
Actief participeren en financieel ondersteunen nieuwe projecten
-
Blz. 231
Actualisatie van het beleidsplan fietspaden
-
Blz. 232
Voortzetting samenwerking marketing Oost en Ondernemend Reestdal
-
Blz. 233
Diverse activiteiten ikv bevorderen recreatie en toerisme
-
Blz. 234
Diverse activiteiten ikv bevorderen recreatie en toerisme
-
Blz. 235
Geen belemmering activiteiten op evenemententerrein
-
Blz. 236
Aanpassing beleid
-
Blz. 237
Evaluatie maximum aantal A-evenementen
-
Blz. 238
Steekproefsgewijs controle op geluidnormen en alcoholcontrole minderjarigen
-
Blz. 239
Behouden Staphorstdagen
-
Blz. 240
Behouden Staphorstdagen
-
Blz. 241
Onderzoek mogelijkheden activiteitenterrein Rouveen
-
Blz. 242
Onderzoek mogelijkheden activiteitenterrein Rouveen
-
Blz. 243
Evenementen goedkoper maken en eenduidigheid over activiteiten op de Tippe
-
Blz. 244
Evenementen goedkoper maken en eenduidigheid over activiteiten op de Tippe
-
Blz. 245
Marktterrein bestemmen als evenemententerrein
-
Blz. 246
Marktterrein bestemmen als evenemententerrein
-
Blz. 247
Recreatie ontwikkelen tot een economische pijler
-
Blz. 248
Recreatie ontwikkelen tot een economische pijler
-
Blz. 249
Realisatie oplaadpunten voor E-bikes en auto's in recreatiegebieden
-
Blz. 250
Realisatie oplaadpunten voor e-bikes en auto’s in recreatiegebieden
-
Blz. 251
Subsidiemogelijkheden recreatie en toerisme beter benutten
-
Blz. 252
Subsidiemogelijkheden recreatie en toerisme beter benutten
-
Blz. 253
Indicatoren
-
Blz. 254
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 255
Belangrijkste verschillen tussen realisatie en begroting na wijziging (x € 1.000)
-
Blz. 256
Lopende investeringen eind 2018
-
Blz. 257
Investeringen die afgerond zijn in 2018
-
Blz. 258
Programma 6 - Sociaal domein
-
Blz. 259
Programma 6 - Sociaal domein
-
Blz. 260
Wat omvatte het programma | Wie is bestuurlijk verantwoordelijk
-
Blz. 261
Beleidskader
-
Blz. 262
Stand van zaken uit te voeren acties begroting 2018
-
Blz. 263
Goede afstemming MCR en gemeentelijke panden Rouveen
-
Blz. 264
Besluit verkopen voormalige bibliotheek
-
Blz. 265
Evalueren gebruik MCR
-
Blz. 266
Het behouden van zorg en wonen in woonkernen
-
Blz. 267
Het behouden van zorg en wonen in woonkernen
-
Blz. 268
Aanvragen van instellingen die zorg willen aanbieden zullen beoordeeld worden aan de hand van de planologische kaders
-
Blz. 269
Aanvragen van instellingen die zorg willen aanbieden zullen beoordeeld worden aan de hand van de planologische kaders
-
Blz. 270
Faciliteren bij samenwerkingsverbanden
-
Blz. 271
Faciliteren samenwerkingsverbanden
-
Blz. 272
Stimuleren WMO-raad
-
Blz. 273
Evalueren en nader bepalen rol WMO-Raad
-
Blz. 274
Waarborgen contactfunctie
-
Blz. 275
Stimuleren rol mantelzorgers
-
Blz. 276
Stimuleren rol mantelzorgers
-
Blz. 277
Inwoning o.g.v. mantelzorg wordt correct en snel afgewerkt
-
Blz. 278
Inwoning o.g.v. mantelzorg wordt correct en snel afgewerkt
-
Blz. 279
Opstellen beleidsnotitie vrijwilligers
-
Blz. 280
Opstellen beleidsnotitie vrijwilligers
-
Blz. 281
Duidelijkheid locatie dienstencentrum
-
Blz. 282
Duidelijkheid locatie dienstencentrum
-
Blz. 283
Helpende hand huwelijkstherapie
-
Blz. 284
Helpende hand huwelijkstherapie
-
Blz. 285
Monitoren decentralisatiegelden
-
Blz. 286
Middelen voor uitvoering 3 D's beleidsmatig en financieel volgen
-
Blz. 287
Sturen op risico's bij het monitoren van de decentralisatiegelden
-
Blz. 288
Steuntje in de rug voor de ‘minima’
-
Blz. 289
‘Steuntje in de rug voor de minima’
-
Blz. 290
Zoveel mogelijk mensen aan het werk krijgen d.m.v. aanbieden re-integratie-activiteiten
-
Blz. 291
Onderzoek vormgeving Wsw voorziening en samenwerking op voorziening-nivo
-
Blz. 292
Uitvoering van participatiewet
-
Blz. 293
Het leveren van tegenprestatie door personen met uitkering
-
Blz. 294
Het leveren van tegenprestatie door personen met uitkering
-
Blz. 295
Terugdringen van laaggeletterdheid onder allochtonen/nieuwkomers
-
Blz. 296
Terugdringen van laaggeletterdheid onder allochtonen en nieuwkomers
-
Blz. 297
Hogere frequentie van bijeenkomsten tussen kerken en gemeente
-
Blz. 298
Hogere frequentie van bijeenkomsten tussen kerken en gemeente
-
Blz. 299
Invoering Decentralisatie WMO - AWBZ
-
Blz. 300
Herzien huidig systeem huishoudelijke hulp
-
Blz. 301
Kostenreductie vervoersstromen
-
Blz. 302
Oprichten netwerkorganisatie CWO, tweede schil + Kernteam.
-
Blz. 303
Verder vormgeven aan Kernteam en tweede schil
-
Blz. 304
Verder vormgeven aan koppeling tussen zorg en maatschappelijke ondersteuning
-
Blz. 305
WMO-beleid gestalte geven in samenwerking met lokale partijen
-
Blz. 306
Identiteitsgebonden zorginstellingen toegang geven tot de zorg
-
Blz. 307
Identiteitsgebonden zorginstellingen toegang geven tot de zorg
-
Blz. 308
Het open staan voor aanvragen van private instellingen waarin identiteit-gebonden zorg wordt geboden
-
Blz. 309
Open staan voor aanvragen van private instellingen waarin identiteitsgebonden zorg wordt geboden
-
Blz. 310
Behoud jeugdwerker
-
Blz. 311
Behoud jeugdwerker
-
Blz. 312
Handhaving huisvesting jongerenwerker in bibliotheek
-
Blz. 313
Handhaving huisvesting jongerenwerker in bibliotheek
-
Blz. 314
Opzetten toegankelijke setting zorgverlening
-
Blz. 315
Opzetten toegankelijke setting zorgverlening
-
Blz. 316
Handhaven afspraken geleidelijke overgang transitie jeugdzorg
-
Blz. 317
Het Transitiearrangement Jeugdzorg regio IJsselland wordt uitgevoerd
-
Blz. 318
Inkoop benodigde zorg
-
Blz. 319
Regelen zorgcontinuïteit en jeugdhulpaanbod
-
Blz. 320
Goede afstemming tussen de diverse partijen
-
Blz. 321
Gemeente maakt afspraken over gegevesnuitwisseling en privacy
-
Blz. 322
Gemeente maakt koppeling met CORV (justitiële keten)
-
Blz. 323
Contacten tussen overheid en kerk worden voortgezet
-
Blz. 324
Contacten tussen overheid en kerk worden voortgezet
-
Blz. 325
Invulling geven aan beleidsplan ‘We doen het samen’
-
Blz. 326
Invulling geven aan beleidsplan ‘We doen het samen’
-
Blz. 327
Voorlichting over en stimuleren van een gezond eet- en leefpatroon
-
Blz. 328
Voorlichting over en stimuleren van een gezond eet- en leefpatroon
-
Blz. 329
Preventieve maatregelen gebruik alcohol bij jeugd
-
Blz. 330
Preventieve maatregelen gebruik alcohol bij jeugd
-
Blz. 331
Indicatoren
-
Blz. 332
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 333
Belangrijkste verschillen tussen realisatie en begroting na wijziging (x € 1.000)
-
Blz. 334
Lopende investeringen eind 2018
-
Blz. 335
Investeringen die afgerond zijn in 2018
-
Blz. 336
Programma 7 - Volksgezondheid en milieu
-
Blz. 337
Programma 7 - Volksgezondheid en milieu
-
Blz. 338
Wat omvatte het programma | Wie is bestuurlijk verantwoordelijk
-
Blz. 339
Beleidskader
-
Blz. 340
Stand van zaken uit te voeren acties begroting 2018
-
Blz. 341
Opstellen GRP
-
Blz. 342
Opstellen GRP
-
Blz. 343
Evalueren 1e fase omgekeerd inzamelen + rekening houden vervolgtraject buitengebied
-
Blz. 344
Evalueren 1e fase omgekeerd inzamelen
-
Blz. 345
Rekening houden vervolgtraject buitengebied
-
Blz. 346
Verduurzaming gemeentelijke gebouwen
-
Blz. 347
Verduurzaming gemeentelijke gebouwen
-
Blz. 348
Geen uitbreiding windturbines, gemeente houdt regie windenergie
-
Blz. 349
Bij behalen duurzaamheidsdoelstellingen geen gebruik van windenergie
-
Blz. 350
College houdt de regie op het proces en voert actief overleg met de provincie
-
Blz. 351
Geen uitbreiding windturbines, gemeente houdt regie windenergie
-
Blz. 352
Mogelijkheden duurzaamheidsmaatregelen bij monumenten
-
Blz. 353
Mogelijkheden duurzaamheidsmaatregelen bij monumenten
-
Blz. 354
Onderzoek mogelijkheid bedekken gemeentelijke panden met zonnepanelen
-
Blz. 355
Onderzoek mogelijkheid bedekken gemeentelijke panden met zonnepanelen
-
Blz. 356
Actualiseren geuremissiekaart
-
Blz. 357
Actualiseren geuremissiekaart
-
Blz. 358
Vervullen voortrekkersrol ikv duurzaamheid
-
Blz. 359
Mogelijkheid onderzoeken elektrische auto’s buitendienst
-
Blz. 360
Permanente aandacht Rijks en Provinciale subsidies
-
Blz. 361
Uitvoering geven aan duurzaamheidsactieplan
-
Blz. 362
Renovatie begraafplaats Staphorst
-
Blz. 363
Renovatie begraafplaats Staphorst
-
Blz. 364
Indicatoren
-
Blz. 365
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 366
Belangrijkste verschillen tussen realisatie en begroting na wijziging (x € 1.000)
-
Blz. 367
Lopende investeringen eind 2018
-
Blz. 368
Investeringen die afgerond zijn in 2018
-
Blz. 369
Programma 8 - Volkshuisvesting en ruimtelijke ordening
-
Blz. 370
Programma 8 - Volkshuisvesting en ruimtelijke ordening
-
Blz. 371
Wat omvatte het programma | Wie is bestuurlijk verantwoordelijk
-
Blz. 372
Beleidskader
-
Blz. 373
Stand van zaken uit te voeren acties begroting 2018
-
Blz. 374
Onderzoek naar efficiency binnen ruimtelijke ordening
-
Blz. 375
Onderzoek naar efficiency binnen ruimtelijke ordening
-
Blz. 376
Opstellen structuurvisie buitengebied
-
Blz. 377
Omgevingsvisie
-
Blz. 378
Opstellen beleidsplan VTH taken fysieke leefomgeving
-
Blz. 379
Opstellen beleidsplan VTH taken fysieke leefomgeving
-
Blz. 380
Oprichten taskforce ruimtelijke ordening
-
Blz. 381
Oprichten taskforce ruimtelijke ordening
-
Blz. 382
Afronden project de Slagen
-
Blz. 383
Afronden project de Slagen
-
Blz. 384
Leefbaar en bewoonbaar maken wijk de Slagen
-
Blz. 385
Leefbaar en bewoonbaar maken wijk de Slagen
-
Blz. 386
Zorgvuldig kijken naar inbreidingslocaties
-
Blz. 387
Zorgvuldig kijken naar inbreidingslocaties
-
Blz. 388
Actualisatie woonvisie
-
Blz. 389
Actualisatie woonvisie
-
Blz. 390
Afronden project Ruilverkaveling
-
Blz. 391
Afronden project ruilverkaveling
-
Blz. 392
Creëren van hobbymatig gebruik agrarische gronden voor bebouwing
-
Blz. 393
Creëren van hobbymatig gebruik agrarische gronden voor bebouwing
-
Blz. 394
Faciliteren mogelijkheden wonen met mantelzorg
-
Blz. 395
Faciliteren mogelijkheden wonen met mantelzorg
-
Blz. 396
Voorkom te dichte bebouwing op saneringslocaties
-
Blz. 397
Evaluatie van het saneringsbeleid in de raad
-
Blz. 398
Opstellen nieuw beleid
-
Blz. 399
Voorkom te dichte bebouwing op saneringslocaties
-
Blz. 400
Benutten van status plattelandswoning
-
Blz. 401
Benutten van status plattelandswoning
-
Blz. 402
Beter definiëren werkgroepen en kennistafels
-
Blz. 403
Beter definiëren werkgroepen en kennistafels
-
Blz. 404
Herziening Saneringsbeleid
-
Blz. 405
Herziening saneringsbeleid
-
Blz. 406
Stimulering woningbouw door starterslening ook van toepassing te verklaren op nieuwbouw
-
Blz. 407
Evaluatie huidige startersleningen
-
Blz. 408
Gelden beschikbaar laten komen aan kopers
-
Blz. 409
Aanleg speelveld in de Slagen
-
Blz. 410
Aanleg speelveld in de Slagen
-
Blz. 411
Indicatoren
-
Blz. 412
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 413
Belangrijkste verschillen tussen realisatie en begroting na wijziging (x € 1.000)
-
Blz. 414
Lopende investeringen eind 2018
-
Blz. 415
Investeringen die afgerond zijn in 2018
-
Blz. 416
Programma 9 - Overhead
-
Blz. 417
Programma 9 - Overhead
-
Blz. 418
Wat omvatte het programma | Wie is bestuurlijk verantwoordelijk
-
Blz. 419
Beleidskader
-
Blz. 420
Stand van zaken uit te voeren acties begroting 2018
-
Blz. 421
Ontwikkelen strategisch personeelsbeleid
-
Blz. 422
Ontwikkelen strategisch personeelsbeleid
-
Blz. 423
Evaluatie reorganisatie
-
Blz. 424
Doorontwikkeling organisatie
-
Blz. 425
Inbrengen van (praktijk) ervaring uit het werkveld bij commissies
-
Blz. 426
Andere adviesraden: bemensing uit het werkveld
-
Blz. 427
Verkeersadviescommissie: vooraf overleg
-
Blz. 428
Implementatie NUP
-
Blz. 429
Implementatie NUP
-
Blz. 430
Opstellen informatieveiligheidsbeleid
-
Blz. 431
Opnemen afzonderlijke alinea in jaarverslag
-
Blz. 432
Organisatiebreed informatie beveiligingsbeleid
-
Blz. 433
Invoering BGT
-
Blz. 434
Optimalisering bestanden
-
Blz. 435
Registratie en uitwisseling SVB - BGT
-
Blz. 436
Het uitstralen van identiteit van Staphorst
-
Blz. 437
Uitstralen van identiteit van Staphorst
-
Blz. 438
Redelijke en billijke eisen bij inkoop en aanbesteding
-
Blz. 439
Toepassing volgens voorschriften uit de Gids Proportionaliteit
-
Blz. 440
Constructieve houding ambtelijke organisatie
-
Blz. 441
Constructieve houding ambtelijke organisatie
-
Blz. 442
Doorontwikkeling P&C cyclus
-
Blz. 443
Doorontwikkeling P&C cyclus
-
Blz. 444
Versterken kaderstellende Raad
-
Blz. 445
Versterken kaderstellende Raad
-
Blz. 446
Herziening financiële verordening
-
Blz. 447
Herziening financiële verordening
-
Blz. 448
Openingstijden/ dienstverlening en klacht- en verbeterlijn
-
Blz. 449
Openingstijden, dienstverlening en klacht- en verbeterlijn
-
Blz. 450
Visie op dienstverlening
-
Blz. 451
Uitvoeringsprogramma dienstverlening
-
Blz. 452
Uitwerken visie volgens projectplan ‘Sterk in Dienstverlening’
-
Blz. 453
Communicatievisie ontwikkelen
-
Blz. 454
Communicatievisie ontwikkelen
-
Blz. 455
Handelingsvrijheid dorps- en wijkraden
-
Blz. 456
Handelingssvrijheid dorps- en wijkraden
-
Blz. 457
Helder kader creëren en communiceren naar burgers en ondernemers
-
Blz. 458
Beleidsnota Burgerparticipatie
-
Blz. 459
Deelname aan kennistafels door betrokken burgers
-
Blz. 460
Wijk- en dorpsraden faciliteren
-
Blz. 461
Creëren van Kennistafels
-
Blz. 462
Creëren van Kennistafels
-
Blz. 463
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 464
Belangrijkste verschillen tussen realisatie en de begroting na wijziging (x € 1.000)
-
Blz. 465
Lopende investeringen eind 2018
-
Blz. 466
Investeringen die afgerond zijn in 2018
-
Blz. 467
Financiële samenvatting
-
Blz. 468
Financiële samenvatting
-
Blz. 469
Overzicht baten en lasten 2018
-
Blz. 470
Overzicht baten en lasten 2018
-
Blz. 471
Toelichting op het overzicht van baten en lasten 2018
-
Blz. 472
Toelichting op het overzicht van baten en lasten 2018
-
Blz. 473
Programma 0 - Algemeen bestuur en organisatie
-
Blz. 474
Programma 0 - Algemeen bestuur en organisatie
-
Blz. 475
Belangrijkste verschillen tussen de realisatie en begroting na wijziging (x € 1.000)
-
Blz. 476
Toevoegingen/onttrekkingen aan reserves
-
Blz. 477
Incidentele lasten en baten (x € 1.000)
-
Blz. 478
Programma 1 - Openbare orde en veiligheid
-
Blz. 479
Programma 1 - Openbare orde en veiligheid
-
Blz. 480
Belangrijkste verschillen tussen de realisatie en de begroting na wijziging (x € 1.000)
-
Blz. 481
Toevoeging/onttrekking aan reserves
-
Blz. 482
Incidentele lasten en baten (x € 1.000)
-
Blz. 483
Programma 2 - Verkeer, vervoer en waterstaat
-
Blz. 484
Programma 2 - Verkeer, vervoer en waterstaat
-
Blz. 485
Belangrijkste verschillen tussen de realisatie en begroting na wijziging
-
Blz. 486
Toevoegingen/onttrekkingen aan reserves
-
Blz. 487
Incidentele lasten en baten (x € 1.000)
-
Blz. 488
Programma 3 - Economie en ondernemen
-
Blz. 489
Programma 3 - Economie en ondernemen
-
Blz. 490
Belangrijkste verschillen tussen de realisatie en begroting na wijziging (x € 1.000)
-
Blz. 491
Toevoegingen/onttrekkingen aan reserves
-
Blz. 492
Incidentele lasten en baten (x € 1.000)
-
Blz. 493
Programma 4 - Onderwijs
-
Blz. 494
Programma 4 - Onderwijs
-
Blz. 495
Belangrijkste verschillen tussen de realisatie en de begroting na wijziging (x € 1.000)
-
Blz. 496
Toevoeging/onttrekking aan reserves
-
Blz. 497
Incidentele lasten en baten
-
Blz. 498
Programma 5 - Sport, cultuur, recreatie en toerisme
-
Blz. 499
Programma 5 - Sport, cultuur, recreatie en toerisme
-
Blz. 500
Belangrijkste verschillen tussen de realisatie en begroting na wijziging
-
Blz. 501
Toevoegingen/onttrekkingen aan reserves
-
Blz. 502
Incidentele lasten en baten (x € 1.000)
-
Blz. 503
Programma 6 - Sociaal domein
-
Blz. 504
Programma 6 - Sociaal domein
-
Blz. 505
Belangrijkste verschillen tussen de realisatie en begroting na wijziging (x € 1.000)
-
Blz. 506
Toevoegingen/onttrekkingen aan reserves
-
Blz. 507
Incidentele lasten en baten (x € 1.000)
-
Blz. 508
Programma 7 - Volksgezondheid en milieu
-
Blz. 509
Programma 7 - Volksgezondheid en milieu
-
Blz. 510
Belangrijkste verschillen tussen de realisatie en begroting na wijziging (x € 1.000)
-
Blz. 511
Toevoegingen/onttrekkingen aan reserves
-
Blz. 512
Incidentele lasten en baten (x € 1.000)
-
Blz. 513
Programma 8 - Volkshuisvesting en ruimtelijke ordening
-
Blz. 514
Programma 8 - Volkshuisvesting en ruimtelijke ordening
-
Blz. 515
Belangrijkste verschillen tussen de realisatie en begroting na wijziging (x € 1.000)
-
Blz. 516
Toevoegingen/onttrekkingen aan reserves (x € 1.000)
-
Blz. 517
Incidentele lasten en baten (x € 1.000)
-
Blz. 518
Programma 9 - Overhead
-
Blz. 519
Programma 9 - Overhead
-
Blz. 520
Belangrijkste verschillen tussen de realisatie en begroting na wijziging (x € 1.000)
-
Blz. 521
Toevoegingen/onttrekkingen aan reserves
-
Blz. 522
Incidentele lasten en baten (x € 1.000)
-
Blz. 523
Algemene dekkingsmiddelen
-
Blz. 524
Algemene dekkingsmiddelen
-
Blz. 525
1 | Lokale heffingen
-
Blz. 526
2 | Algemene uitkeringen
-
Blz. 527
3 | Dividend
-
Blz. 528
4 | Saldo financieringsfunctie
-
Blz. 529
5 | BTW-compensatiefonds
-
Blz. 530
6 Overhead
-
Blz. 531
Vennootschapsbelasting
-
Blz. 532
Vennootschapsbelasting
-
Blz. 533
Onvoorzien
-
Blz. 534
Onvoorzien
-
Blz. 535
Overzicht structurele toevoegingen en onttrekkingen reserves/voorzieningen
-
Blz. 536
Structurele toevoegingen en onttrekkingen reserves/voorzieningen
-
Blz. 537
Analyse begrotingsafwijkingen
-
Blz. 538
Recapitulatie reserves (bedragen x € 1.000)
-
Blz. 539
Recapitulatie voorzieningen (bedragen x € 1.000)
-
Blz. 540
Wet normering bezoldiging topfunctionarissen
-
Blz. 541
WNT-verantwoording 2018 Gemeente Staphorst
-
Blz. 542
Balans per 31 december 2018
-
Blz. 543
Balans per 31 december 2018
-
Blz. 544
Toelichting op de balans per 31 december 2018
-
Blz. 545
Grondslagen voor waardering en resultaatbepaling
-
Blz. 546
Grondslagen voor waardering en resultaatbepaling
-
Blz. 547
Vaste activa
-
Blz. 548
A | Immateriële vaste activa
-
Blz. 549
B | Materiële vaste activa
-
Blz. 550
C | Financiële vaste activa
-
Blz. 551
Vlottende activa
-
Blz. 552
A | Voorraden
-
Blz. 553
B | Uitzettingen met een rente-typische looptijd korter dan één jaar
-
Blz. 554
C | Liquide middelen
-
Blz. 555
D | Overlopende activa
-
Blz. 556
Vaste passiva
-
Blz. 557
A | Eigen vermogen
-
Blz. 558
B | Voorzieningen
-
Blz. 559
C | Vaste schulden met een rente typische looptijd van één jaar of langer
-
Blz. 560
Vlottende passiva
-
Blz. 561
Vlottende Passiva
-
Blz. 562
A | Kortlopende schulden
-
Blz. 563
B | Overlopende passiva
-
Blz. 564
Overige
-
Blz. 565
A | Niet uit de balans blijkende verplichtingen
-
Blz. 566
B | Berekening benutting drempelbedrag schatkistbankieren
-
Blz. 567
Paragrafen
-
Blz. 568
Paragraaf 1 - Weerstandsvermogen en risicomanagement
-
Blz. 569
Inleiding op de paragraaf
-
Blz. 570
A | Ontwikkeling weerstandsvermogen 2018
-
Blz. 571
B | Beschikbare weerstandscapaciteit
-
Blz. 572
C | Risicobeheersing
-
Blz. 573
D | Kengetallen financiële positie
-
Blz. 574
Paragraaf 2 - Onderhoud kapitaalgoederen
-
Blz. 575
Inleiding op de paragraaf
-
Blz. 576
Wegenbeheer
-
Blz. 577
Rioolbeheer
-
Blz. 578
Waterbeheer
-
Blz. 579
Groenbeheer
-
Blz. 580
Gebouwenbeheer
-
Blz. 581
Paragraaf 3 - Financiering
-
Blz. 582
Inleiding op de paragraaf
-
Blz. 583
1 | Uitgangspunten financieringsfunctie
-
Blz. 584
2 | Belangrijke ontwikkelingen 2018: kengetallen
-
Blz. 585
3 | Uitvoering financiering
-
Blz. 586
4 | Risicoprofiel
-
Blz. 587
5 | Rentetoerekening
-
Blz. 588
Paragraaf 4 - Bedrijfsvoering
-
Blz. 589
Organisatie algemeen
-
Blz. 590
Samenwerking
-
Blz. 591
Relevante beleidskaders
-
Blz. 592
Personeel | HRM
-
Blz. 593
Efficiënte Procedures Omgevingsrecht Staphorst (EPOS)
-
Blz. 594
Project dienstverlening
-
Blz. 595
Basisregistraties
-
Blz. 596
Ontwikkeling burgerzaken
-
Blz. 597
Inkopen en aanbesteding
-
Blz. 598
Communicatie
-
Blz. 599
Financiën
-
Blz. 600
Beheerkosten
-
Blz. 601
Paragraaf 5 - Verbonden partijen
-
Blz. 602
1 | Inleiding op de paragraaf
-
Blz. 603
2 | Ontwikkelingen bij (bestaande) verbonden partijen
-
Blz. 604
3 | Opbrengst deelnemingen
-
Blz. 605
4 | Bestaande verbonden partijen - Gemeenschappelijke regelingen
-
Blz. 606
4 | Bestaande verbonden partijen - Vennootschappen en coöperaties
-
Blz. 607
4 | Bestaande verbonden partijen - Stichtingen en verenigingen
-
Blz. 608
Paragraaf 6 - Grondbeleid
-
Blz. 609
Inleiding op de paragraaf
-
Blz. 610
In exploitatie zijnde gronden
-
Blz. 611
Strategische gronden
-
Blz. 612
Herziene notitie grondexploitatie commissie BBV
-
Blz. 613
Ontwikkelingen grondexploitatie
-
Blz. 614
Paragraaf 7 - Lokale heffingen
-
Blz. 615
Inleiding op de paragraaf
-
Blz. 616
1 | Onroerende zaakbelasting
-
Blz. 617
2 | Afvalstoffenheffing
-
Blz. 618
3 | Rioolheffing/- aansluitbijdrage
-
Blz. 619
4 | Forensenbelasting
-
Blz. 620
5 | Toeristenbelasting
-
Blz. 621
6 | Marktgelden/ standplaatsvergunningen
-
Blz. 622
7 | Begraafrechten
-
Blz. 623
8 | Hondenbelasting
-
Blz. 624
Legesverordening
-
Blz. 625
Gemeentelijke accomodaties
-
Blz. 626
Kwijtschelding
-
Blz. 627
Lastendruk
-
Blz. 628
Samenvatting verhoging belastingen en retributies
-
Blz. 629
Overig
-
Blz. 630
Paragraaf 8 - Sociaal domein
-
Blz. 631
Inleiding op de paragraaf
-
Blz. 632
A | Decentralisatie Wmo
-
Blz. 633
B | Decentralisatie jeugd
-
Blz. 634
C | Decentralisatie participatiewet
-
Blz. 635
D | Reserve sociaal domein
-
Activiteiten
-
Zoeken
-
Publicatie bijlagen
-
Contact
-
PrivacyStatement
-
Sitemap