-
Blz. 1
Jaarstukken 2017
-
Blz. 2
Voorwoord jaarrekening 2017
-
Blz. 3
Programma’s
-
Blz. 4
Samenvatting jaarrekening 2017
-
Blz. 5
Samenvatting jaarrekening 2017
-
Blz. 6
Aanbieding en voorstel
-
Blz. 7
Aanbieding en voorstel
-
Blz. 8
Leeswijzer
-
Blz. 9
Beleidsmatige samenvatting
-
Blz. 10
Beleidsinformatiebrief behorende bij de jaarstukken 2017
-
Blz. 11
Financiële samenvatting
-
Blz. 12
Samenvatting programmarekening
-
Blz. 13
Uitkomst 2017: globale cijfermatige analyse
-
Blz. 14
Reservepositie
-
Blz. 15
Grafische weergave gerealiseerde kosten en baten 2017 op programmaniveau
-
Blz. 16
Analyse uitkomst t.o.v. oospronkelijke begroting
-
Blz. 17
Analyse uitkomst 2017 ten opzichte van zomernota 2017
-
Blz. 18
Resumé
-
Blz. 19
Jaarverslag - Programma's
-
Blz. 20
Jaarverslag - Programma's
-
Blz. 21
Programma 0 | Algemeen Bestuur en Organisatie
-
Blz. 22
Programma 0 | Algemeen Bestuur en Organisatie
-
Blz. 23
Wat omvatte het programma | Wie is bestuurlijk verantwoordelijk
-
Blz. 24
Beleidskader
-
Blz. 25
Stand van zaken uit te voeren acties begroting 2017
-
Blz. 26
Borging legitimatie gemeenschappelijke regelingen
-
Blz. 27
Deelname Werkgroep Regio IJsselland
-
Blz. 28
Vernieuwen nota verbonden partijen
-
Blz. 29
Het behouden van eigen democratische legitimatie
-
Blz. 30
Raad in vroeg stadium informeren op hoofdzaken en beleidsvoornemens
-
Blz. 31
Realistische aanpak samenwerking andere gemeenten
-
Blz. 32
'Slim samenwerken'
-
Blz. 33
Gesprekken met Zwartewaterland en Steenwijkerland
-
Blz. 34
Verkenning uitvoeren naar de mogelijkheden tot samenwerking
-
Blz. 35
Vergroten onderaanneming
-
Blz. 36
Opdrachten in kleinere porties verdelen
-
Blz. 37
VOG voor vrijwilligers
-
Blz. 38
Gratis VOG voor vrijwilligers
-
Blz. 39
Vastleggen overall strategie Burgerparticipatie
-
Blz. 40
Vastleggen overall strategie Burgerparticipatie
-
Blz. 41
OZB met niet meer dan de inflatiecorrectie verhogen
-
Blz. 42
OZB met niet meer dan de inflatiecorrectie verhogen
-
Blz. 43
Meerjarenoverzicht lasten burgers
-
Blz. 44
Meerjarenoverzicht lasten burgers
-
Blz. 45
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 46
Belangrijkste verschillen tussen realisatie en begroting na wijziging
-
Blz. 47
Lopende investeringen eind 2017
-
Blz. 48
Investeringen die afgerond zijn in 2017
-
Blz. 49
Verplichte indicatoren
-
Blz. 50
Programma 1 | Openbare Orde en Veiligheid
-
Blz. 51
Programma 1 | Openbare Orde en Veiligheid
-
Blz. 52
Wat omvatte het programma | Wie is bestuurlijk verantwoordelijk
-
Blz. 53
Beleidskader
-
Blz. 54
Stand van zaken uit te voeren acties begroting 2017
-
Blz. 55
Waardering brandweervrijwilligers en behoud kazerne huidige locatie
-
Blz. 56
Waardering brandweervrijwilligers en behoud kazerne huidige locatie
-
Blz. 57
‘Vinger aan de pols’ houden bij intergemeentelijke samenwerking Veiligheidsregio
-
Blz. 58
Oog voor hulpverlening aan kleinschalige ongevallen door hulpdiensten
-
Blz. 59
Uitdragen van de eigenheid, de kwetsbaarheid en identiteit van de gemeente
-
Blz. 60
Brandweerkazerne Staphorst
-
Blz. 61
Behoud kazerne Staphorst
-
Blz. 62
Ambulancepost Lichtmis met aanrijtijden binnen de normen
-
Blz. 63
Aanrijtijden binnen de normen
-
Blz. 64
Behoud ambulancepost
-
Blz. 65
Groter veiligheidsgevoel burger en ondernemer
-
Blz. 66
Groter veiligheidsgevoel burger en ondernemer
-
Blz. 67
Voldoende wijkagenten, zichtbaar en actief
-
Blz. 68
Voldoende wijkagenten, zichtbaar en actief
-
Blz. 69
Stimuleren en ondersteunen veiligheid bij uitgaan
-
Blz. 70
Stimuleren en ondersteunen veiligheid bij uitgaan
-
Blz. 71
Preventieve voorlichting veiligheid en inbraak
-
Blz. 72
Preventieve voorlichting veiligheid en inbraak
-
Blz. 73
Onderzoek en mogelijkheden cameratoezicht invalswegen
-
Blz. 74
Onderzoek en mogelijkheden cameratoezicht invalswegen
-
Blz. 75
Toezicht en handhaving ketenbeleid
-
Blz. 76
Evaluatie ketenbeleid
-
Blz. 77
Ketenbeleid
-
Blz. 78
Wildkamperen
-
Blz. 79
Gebruik burgernet en AED
-
Blz. 80
Gebruik burgernet en AED
-
Blz. 81
Faciliteren politiesteunpunt in IJhorst en Rouveen
-
Blz. 82
Faciliteren politiesteunpunt in IJhorst en Rouveen
-
Blz. 83
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 84
Belangrijkste verschillen tussen realisatie en de begroting na wijziging
-
Blz. 85
Lopende investeringen eind 2017
-
Blz. 86
Investeringen die afgerond zijn in 2017
-
Blz. 87
Verplichte indicatoren
-
Blz. 88
Programma 2 | Verkeer, Vervoer en Waterstaat
-
Blz. 89
Programma 2 | Verkeer, Vervoer en Waterstaat
-
Blz. 90
Wat omvatte het programma | Wie is bestuurlijk verantwoordelijk
-
Blz. 91
Beleidskader
-
Blz. 92
Stand van zaken uit te voeren acties begroting 2017
-
Blz. 93
Opstellen gemeentelijk verkeers- en vervoerplan (GVVP) of verkeerscirculatieplan
-
Blz. 94
Opstellen gemeentelijk verkeers- en vervoerplan (GVVP) of verkeerscirculatieplan
-
Blz. 95
Verbetering en verplaatsing op- en afritten A-28
-
Blz. 96
Verbetering, verplaatsing en realisatie op- en afritten A28
-
Blz. 97
Het onttrekken van zwaar verkeer uitwijken naar Industrieweg/ De Baarge/ Oosterparallelweg
-
Blz. 98
Het onttrekken van zwaar verkeer uit wijken naar Industrieweg, De Baarge, Oosterparallelweg
-
Blz. 99
Waarborgen continuïteit voortgang verbetering verkeersontsluiting CZ
-
Blz. 100
Waarborgen continuïteit voortgang verbetering verkeersontsluiting CZ
-
Blz. 101
Fietsvriendelijker maken centrum Staphorst
-
Blz. 102
Fietsvriendelijker maken centrum Staphorst
-
Blz. 103
Aanpak onveilige verkeerssituaties
-
Blz. 104
Aanpak onveilige verkeerssituaties
-
Blz. 105
Verbetering verkeersveiligheid en doorstroming Stovonde
-
Blz. 106
Verbetering verkeersveiligheid en doorstroming Stovonde
-
Blz. 107
Realiseren ontbrekend stuk fietspad ter hoogte van Waanders/ Stovonde
-
Blz. 108
Realiseren ontbrekend stuk fietspad ter hoogte Waanders (Stovonde)
-
Blz. 109
Realisatie verandering spoorwegovergang
-
Blz. 110
Realisatie verandering spoorwegovergang Gorterlaan
-
Blz. 111
Onderzoek uitbreiding carpoolplaats Lichtmis en Staphorst
-
Blz. 112
Carpoolplaats lichtmis: Is in onderzoek
-
Blz. 113
Carpoolplaats Staphorst
-
Blz. 114
Ontwikkeling fietspad Achthoevenweg/ Kanlaan
-
Blz. 115
Achthoevenweg
-
Blz. 116
Kanlaan
-
Blz. 117
Ontwikkeling fietspaden zodat aansluiting ontstaat met fietspaden buurgemeenten
-
Blz. 118
Ontwikkeling fietspaden zodat aansluiting ontstaat met fietspaden buurgemeenten
-
Blz. 119
Verkennen kavelruil bij fietsroutes i.v.m. veiligheid
-
Blz. 120
Verkennen kavelruil bij fietsroutes i.v.m. veiligheid
-
Blz. 121
Behouden voldoende ruime parkeergelegenheid
-
Blz. 122
Behouden voldoende ruime parkeergelegenheid
-
Blz. 123
Het gratis parkeren blijft gewaarborgd
-
Blz. 124
Gratis parkeren blijft gewaarborgd
-
Blz. 125
Parkeernorm 2.0 instellen
-
Blz. 126
Parkeernorm 2.0 instellen
-
Blz. 127
Bij nieuw plannen voorkomen haaks parkeren
-
Blz. 128
Bij nieuwe plannen voorkomen haaks parkeren
-
Blz. 129
Voldoende parkeerruimte bij nieuwe winkels
-
Blz. 130
Voldoende parkeerruimte bij nieuwe winkels
-
Blz. 131
Verbeteren brugdekken in Staphorst Zuid en relinen duiker Dekkersland
-
Blz. 132
Verbeteren brugdekken Staphorst Zuid
-
Blz. 133
Bereiken toegankelijk en bereikbaar openbaar vervoer voor een ieder
-
Blz. 134
Aanleg ontbrekende bus instapplateaus
-
Blz. 135
Overleg komst NS-station
-
Blz. 136
Behoud en efficiënte van de openbaar vervoersverbinding met aandacht voor lijn 40
-
Blz. 137
Behoud en efficiënte van de openbaar vervoersverbinding met aandacht voor lijn 40
-
Blz. 138
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 139
Belangrijkste verschillen tussen realisatie en begroting na wijziging
-
Blz. 140
Lopende investeringen eind 2017
-
Blz. 141
Investeringen die afgerond zijn in 2017
-
Blz. 142
Verplichte indicatoren
-
Blz. 143
Programma 3 | Economie/ ondernemen
-
Blz. 144
Programma 3 | Economie/ ondernemen
-
Blz. 145
Wat omvatte het programma | Wie is bestuurlijk verantwoordelijk
-
Blz. 146
Beleidskader
-
Blz. 147
Stand van zaken uit te voeren acties begroting 2017
-
Blz. 148
Kennisdeling
-
Blz. 149
Kennisdeling
-
Blz. 150
Startende ondernemers
-
Blz. 151
Startende ondernemers
-
Blz. 152
Bewustwording ondernemers mogelijkheden lokale jeugd
-
Blz. 153
Bewustwording ondernemers mogelijkheden lokale jeugd
-
Blz. 154
Social return gemeente
-
Blz. 155
Participatieplaatsen realiseren
-
Blz. 156
Realiseren beschutte werkplekken
-
Blz. 157
Social return gemeente
-
Blz. 158
Werk als basis
-
Blz. 159
Werk als basis
-
Blz. 160
Behoefte aan ruimte op industrieterreinen in kaart brengen
-
Blz. 161
Behoefte aan ruimte op industrieterreinen in kaart brengen
-
Blz. 162
Overleg met de Provincie over de locatie Uithofsweg
-
Blz. 163
Overzicht verstrekken uitgeefbare kavels op andere industrieterreinen
-
Blz. 164
Leegstand bedrijventerreinen tegengaan
-
Blz. 165
Faciliteren marktpartijen voor herontwikkeling bestaande en leegstaande panden
-
Blz. 166
In exploitatie nemen Oosterparallelweg
-
Blz. 167
Informerende rol bij uitbreiding haven Meppel
-
Blz. 168
Informerende rol bij uitbreiding haven Meppel
-
Blz. 169
Aanleg glasvezel
-
Blz. 170
Vervullen van stimulerende rol glasvezelnetwerk
-
Blz. 171
Opstellen akkoord ‘Samen werkt Beter’
-
Blz. 172
Opstellen akkoord ‘samen werkt beter’
-
Blz. 173
Creëren veilige omgeving om te ondernemen
-
Blz. 174
Creëren veilige omgeving om te ondernemen
-
Blz. 175
Inzetten bedrijvencontactpersoon / accountmanager
-
Blz. 176
Koppeling van bedrijvencontactpesoon (accountmanager) met het team voorzieningen
-
Blz. 177
Voorstel tot invulling geven aan bedrijfscontactpersoon (accountmanager)
-
Blz. 178
Aansluiten bij platform ondernemers en werkgevers
-
Blz. 179
Aansluiten bij platform ondernemers en werkgevers
-
Blz. 180
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 181
Belangrijkste verschillen tussen realisatie en begroting na wijziging
-
Blz. 182
Lopende investeringen eind 2017
-
Blz. 183
Investeringen die afgerond zijn in 2017
-
Blz. 184
Verplichte indicatoren
-
Blz. 185
Programma 4 | Onderwijs
-
Blz. 186
Programma 4 | Onderwijs
-
Blz. 187
Wat omvatte het programma | Wie is bestuurlijk verantwoordelijk
-
Blz. 188
Beleidskader
-
Blz. 189
Stand van zaken uit te voeren acties begroting 2017
-
Blz. 190
In beeld brengen gevolgen Wet Passend Onderwijs
-
Blz. 191
In beeld brengen gevolgen Wet Passend Onderwijs
-
Blz. 192
Overdracht schoolgebouwen
-
Blz. 193
Gebouwen meenemen in een gemeentelijk vastgoedvisie
-
Blz. 194
MJOP wordt door gemeenten uitgevoerd
-
Blz. 195
Overleg met scholen over goede overdracht
-
Blz. 196
Handhaven combinatiefunctionaris
-
Blz. 197
Handhaven combinatiefunctionaris
-
Blz. 198
In stand houden kleine scholen d.m.v. ‘Staphorster Maat’
-
Blz. 199
In stand houden kleine scholen d.m.v. ‘Staphorster Maat’
-
Blz. 200
Onderzoek mogelijkheden zwemonderwijs i.k.v. veiligheid
-
Blz. 201
Onderzoek mogelijkheden zwemonderwijs i.k.v. veiligheid
-
Blz. 202
Burgerschapsvorming op agenda Lokaal Educatief Overleg
-
Blz. 203
Burgerschapsvorming op agenda Lokaal Educatief Overleg
-
Blz. 204
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 205
Belangrijkste verschillen tussen realisatie en begroting na wijziging
-
Blz. 206
Lopende investeringen eind 2017
-
Blz. 207
Investeringen die afgerond zijn in 2017
-
Blz. 208
Verplichte indicatoren
-
Blz. 209
Programma 5 | Sport, Cultuur, Recreatie en Toerisme
-
Blz. 210
Programma 5 | Sport, Cultuur, Recreatie en Toerisme
-
Blz. 211
Wat omvatte het programma | Wie is bestuurlijk verantwoordelijk
-
Blz. 212
Beleidskader
-
Blz. 213
Stand van zaken uit te voeren acties begroting 2017
-
Blz. 214
Mogelijk maken van breedtesport
-
Blz. 215
Mogelijk maken van breedtesport
-
Blz. 216
Treffen van voorzieningen voor veilig onderkomen sportbeoefening
-
Blz. 217
Treffen van voorzieningen voor veilig onderkomen sportbeoefening
-
Blz. 218
Kritisch bekijken huurcontracten sportaccommodaties
-
Blz. 219
Kritisch bekijken huurcontracten sportaccommodaties
-
Blz. 220
Onderzoek mogelijkheden verplaatsing AMBC
-
Blz. 221
Onderzoek mogelijkheden verplaatsing AMBC
-
Blz. 222
Verbetering accommodatie VV IJhorst
-
Blz. 223
Voorstel accommodatie V.V. IJhorst
-
Blz. 224
Behoud Zwembad als basisvoorziening
-
Blz. 225
Behoud zwembad
-
Blz. 226
Onafhankelijk museum Staphorst
-
Blz. 227
Onafhankelijk museum Staphorst
-
Blz. 228
Verbeteren bereikbaarheid museumboerderij
-
Blz. 229
Verbeteren bereikbaarheid museumboerderij
-
Blz. 230
Behouden dorpsgezicht monumenten
-
Blz. 231
Behouden dorpsgezicht monumenten
-
Blz. 232
Vervullen goede signaalfunctie Rijksdienst
-
Blz. 233
Actief informeren bij wijzigingen
-
Blz. 234
Overleg met dienst Cultureel Erfgoed
-
Blz. 235
Vlaggen op kerktorens
-
Blz. 236
Vlaggen op de kerktorens
-
Blz. 237
Financiële ondersteuning gemeentelijke monumenten
-
Blz. 238
Financiële ondersteuning gemeentelijke monumenten
-
Blz. 239
Openstelling natuur t.b.v. educatie en recreatie
-
Blz. 240
Openstelling natuur t.b.v. educatie en recreatie
-
Blz. 241
Aanleg fietspaden
-
Blz. 242
Actief participeren en financieel ondersteunen nieuwe projecten
-
Blz. 243
Actualisatie van het beleidsplan fietspaden
-
Blz. 244
Voortzetting samenwerking marketing Oost en Ondernemend Reestdal
-
Blz. 245
Diverse activiteiten ikv bevorderen recreatie en toerisme
-
Blz. 246
Diverse activiteiten ikv bevorderen recreatie en toerisme
-
Blz. 247
Geen belemmering activiteiten op evenemententerrein
-
Blz. 248
Aanpassing beleid
-
Blz. 249
Evaluatie maximum aantal A-evenementen
-
Blz. 250
Steekproefsgewijs controle op geluidnormen en alcoholcontrole minderjarigen
-
Blz. 251
Behouden Staphorstdagen
-
Blz. 252
Behouden Staphorstdagen
-
Blz. 253
Onderzoek mogelijkheden activiteitenterrein Rouveen
-
Blz. 254
Onderzoek mogelijkheden activiteitenterrein Rouveen
-
Blz. 255
Evenementen goedkoper maken en eenduidigheid over activiteiten op de Tippe
-
Blz. 256
Evenementen goedkoper maken en eenduidigheid over activiteiten op de Tippe
-
Blz. 257
Marktterrein bestemmen als evenemententerrein
-
Blz. 258
Marktterrein bestemmen als evenemententerrein
-
Blz. 259
Recreatie ontwikkelen tot een economische pijler
-
Blz. 260
Recreatie ontwikkelen tot een economische pijler
-
Blz. 261
Realisatie oplaadpunten voor E-bikes en auto's in recreatiegebieden
-
Blz. 262
Realisatie oplaadpunten voor e-bikes en auto’s in recreatiegebieden
-
Blz. 263
Subsidiemogelijkheden recreatie en toerisme beter benutten
-
Blz. 264
Subsidiemogelijkheden recreatie en toerisme beter benutten
-
Blz. 265
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 266
Belangrijkste verschillen tussen realisatie en begroting na wijziging
-
Blz. 267
Lopende investeringen eind 2017
-
Blz. 268
Investeringen die afgerond zijn in 2017
-
Blz. 269
Verplichte indicatoren
-
Blz. 270
Programma 6 | Sociaal Domein
-
Blz. 271
Programma 6 | Sociaal Domein
-
Blz. 272
Wat omvatte het programma | Wie is bestuurlijk verantwoordelijk
-
Blz. 273
Beleidskader
-
Blz. 274
Stand van zaken uit te voeren acties begroting 2017
-
Blz. 275
Goede afstemming MCR en gemeentelijke panden Rouveen
-
Blz. 276
Besluit verkopen voormalige bibliotheek
-
Blz. 277
Evalueren gebruik MCR
-
Blz. 278
Het behouden van zorg en wonen in woonkernen
-
Blz. 279
Het behouden van zorg en wonen in woonkernen
-
Blz. 280
Aanvragen van instellingen die zorg willen aanbieden zullen beoordeeld worden aan de hand van de planologische kaders
-
Blz. 281
Aanvragen van instellingen die zorg willen aanbieden zullen beoordeeld worden aan de hand van de planologische kaders
-
Blz. 282
Faciliteren bij samenwerkingsverbanden
-
Blz. 283
Faciliteren samenwerkingsverbanden
-
Blz. 284
Stimuleren WMO-raad
-
Blz. 285
Evalueren en nader bepalen rol WMO-Raad
-
Blz. 286
Waarborgen contactfunctie
-
Blz. 287
Stimuleren rol mantelzorgers
-
Blz. 288
Stimuleren rol mantelzorgers
-
Blz. 289
Inwoning o.g.v. mantelzorg wordt correct en snel afgewerkt
-
Blz. 290
Inwoning o.g.v. mantelzorg wordt correct en snel afgewerkt
-
Blz. 291
Opstellen beleidsnotitie vrijwilligers
-
Blz. 292
Opstellen beleidsnotitie vrijwilligers
-
Blz. 293
Duidelijkheid locatie dienstencentrum
-
Blz. 294
Duidelijkheid locatie dienstencentrum
-
Blz. 295
Helpende hand huwelijkstherapie
-
Blz. 296
Helpende hand huwelijkstherapie
-
Blz. 297
Monitoren decentralisatiegelden
-
Blz. 298
Middelen voor uitvoering 3 D's beleidsmatig en financieel volgen
-
Blz. 299
Sturen op risico's bij het monitoren van de decentralisatiegelden
-
Blz. 300
Steuntje in de rug voor de ‘minima’
-
Blz. 301
‘Steuntje in de rug voor de minima’
-
Blz. 302
Zoveel mogelijk mensen aan het werk krijgen d.m.v. aanbieden re-integratie-activiteiten
-
Blz. 303
Onderzoek vormgeving Wsw voorziening en samenwerking op voorziening-nivo
-
Blz. 304
Uitvoering van participatiewet
-
Blz. 305
Het leveren van tegenprestatie door personen met uitkering
-
Blz. 306
Het leveren van tegenprestatie door personen met uitkering
-
Blz. 307
Terugdringen van laaggeletterdheid onder allochtonen/nieuwkomers
-
Blz. 308
Terugdringen van laaggeletterdheid onder allochtonen en nieuwkomers
-
Blz. 309
Hogere frequentie van bijeenkomsten tussen kerken en gemeente
-
Blz. 310
Hogere frequentie van bijeenkomsten tussen kerken en gemeente
-
Blz. 311
Invoering Decentralisatie WMO - AWBZ
-
Blz. 312
Herzien huidig systeem huishoudelijke hulp
-
Blz. 313
Kostenreductie vervoersstromen
-
Blz. 314
Oprichten netwerkorganisatie CWO, tweede schil + Kernteam.
-
Blz. 315
Verder vormgeven aan Kernteam en tweede schil
-
Blz. 316
Verder vormgeven aan koppeling tussen zorg en maatschappelijke ondersteuning
-
Blz. 317
WMO-beleid gestalte geven in samenwerking met lokale partijen
-
Blz. 318
Identiteitsgebonden zorginstellingen toegang geven tot de zorg
-
Blz. 319
Identiteitsgebonden zorginstellingen toegang geven tot de zorg
-
Blz. 320
Het open staan voor aanvragen van private instellingen waarin identiteit-gebonden zorg wordt geboden
-
Blz. 321
Open staan voor aanvragen van private instellingen waarin identiteitsgebonden zorg wordt geboden
-
Blz. 322
Behoud jeugdwerker
-
Blz. 323
Behoud jeugdwerker
-
Blz. 324
Handhaving huisvesting jongerenwerker in bibliotheek
-
Blz. 325
Handhaving huisvesting jongerenwerker in bibliotheek
-
Blz. 326
Opzetten toegankelijke setting zorgverlening
-
Blz. 327
Opzetten toegankelijke setting zorgverlening
-
Blz. 328
Handhaven afspraken geleidelijke overgang transitie jeugdzorg
-
Blz. 329
Het Transitiearrangement Jeugdzorg regio IJsselland wordt uitgevoerd
-
Blz. 330
Inkoop benodigde zorg
-
Blz. 331
Regelen zorgcontinuïteit en jeugdhulpaanbod
-
Blz. 332
Goede afstemming tussen de diverse partijen
-
Blz. 333
Gemeente maakt afspraken over gegevesnuitwisseling en privacy
-
Blz. 334
Gemeente maakt koppeling met CORV (justitiële keten)
-
Blz. 335
Contacten tussen overheid en kerk worden voortgezet
-
Blz. 336
Contacten tussen overheid en kerk worden voortgezet
-
Blz. 337
Invulling geven aan beleidsplan ‘We doen het samen’
-
Blz. 338
Invulling geven aan beleidsplan ‘We doen het samen’
-
Blz. 339
Voorlichting over en stimuleren van een gezond eet- en leefpatroon
-
Blz. 340
Voorlichting over en stimuleren van een gezond eet- en leefpatroon
-
Blz. 341
Preventieve maatregelen gebruik alcohol bij jeugd
-
Blz. 342
Preventieve maatregelen gebruik alcohol bij jeugd
-
Blz. 343
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 344
Belangrijkste verschillen tussen realisatie en begroting na wijziging
-
Blz. 345
Lopende investeringen eind 2017
-
Blz. 346
Investeringen die afgerond zijn in 2017
-
Blz. 347
Verplichte indicatoren
-
Blz. 348
Programma 7 | Volksgezondheid en Milieu
-
Blz. 349
Programma 7 | Volksgezondheid en Milieu
-
Blz. 350
Wat omvatte het programma | Wie is bestuurlijk verantwoordelijk
-
Blz. 351
Beleidskader
-
Blz. 352
Stand van zaken uit te voeren acties begroting 2017
-
Blz. 353
Opstellen GRP
-
Blz. 354
Opstellen GRP
-
Blz. 355
Evalueren 1e fase omgekeerd inzamelen + rekening houden vervolgtraject buitengebied
-
Blz. 356
Evalueren 1e fase omgekeerd inzamelen
-
Blz. 357
Rekening houden vervolgtraject buitengebied
-
Blz. 358
Verduurzaming gemeentelijke gebouwen
-
Blz. 359
Verduurzaming gemeentelijke gebouwen
-
Blz. 360
Geen uitbreiding windturbines, gemeente houdt regie windenergie
-
Blz. 361
Bij behalen duurzaamheidsdoelstellingen geen gebruik van windenergie
-
Blz. 362
College houdt de regie op het proces en voert actief overleg met de provincie
-
Blz. 363
Geen uitbreiding windturbines, gemeente houdt regie windenergie
-
Blz. 364
Mogelijkheden duurzaamheidsmaatregelen bij monumenten
-
Blz. 365
Mogelijkheden duurzaamheidsmaatregelen bij monumenten
-
Blz. 366
Onderzoek mogelijkheid bedekken gemeentelijke panden met zonnepanelen
-
Blz. 367
Onderzoek mogelijkheid bedekken gemeentelijke panden met zonnepanelen
-
Blz. 368
Actualiseren geuremissiekaart
-
Blz. 369
Actualiseren geuremissiekaart
-
Blz. 370
Vervullen voortrekkersrol ikv duurzaamheid
-
Blz. 371
Mogelijkheid onderzoeken elektrische auto’s buitendienst
-
Blz. 372
Permanente aandacht Rijks en Provinciale subsidies
-
Blz. 373
Uitvoering geven aan duurzaamheidsactieplan
-
Blz. 374
Renovatie begraafplaats Staphorst
-
Blz. 375
Renovatie begraafplaats Staphorst
-
Blz. 376
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 377
Belangrijkste verschillen tussen realisatie en begroting na wijziging
-
Blz. 378
Lopende investeringen eind 2017
-
Blz. 379
Investeringen die afgerond zijn in 2017
-
Blz. 380
Verplichte indicatoren
-
Blz. 381
Programma 8 | Volkshuisvesting en Ruimtelijke Ordening
-
Blz. 382
Programma 8 | Volkshuisvesting en Ruimtelijke Ordening
-
Blz. 383
Wat omvatte het programma | Wie is bestuurlijk verantwoordelijk
-
Blz. 384
Beleidskader
-
Blz. 385
Stand van zaken uit te voeren acties begroting 2017
-
Blz. 386
Onderzoek naar efficiency binnen ruimtelijke ordening
-
Blz. 387
Onderzoek naar efficiency binnen ruimtelijke ordening
-
Blz. 388
Opstellen structuurvisie buitengebied
-
Blz. 389
Omgevingsvisie
-
Blz. 390
Opstellen beleidsplan VTH taken fysieke leefomgeving
-
Blz. 391
Opstellen beleidsplan VTH taken fysieke leefomgeving
-
Blz. 392
Oprichten taskforce ruimtelijke ordening
-
Blz. 393
Oprichten taskforce ruimtelijke ordening
-
Blz. 394
Afronden project de Slagen
-
Blz. 395
Afronden project de Slagen
-
Blz. 396
Leefbaar en bewoonbaar maken wijk de Slagen
-
Blz. 397
Leefbaar en bewoonbaar maken wijk de Slagen
-
Blz. 398
Zorgvuldig kijken naar inbreidingslocaties
-
Blz. 399
Zorgvuldig kijken naar inbreidingslocaties
-
Blz. 400
Actualisatie woonvisie
-
Blz. 401
Actualisatie woonvisie
-
Blz. 402
Afronden project Ruilverkaveling
-
Blz. 403
Afronden project ruilverkaveling
-
Blz. 404
Creëren van hobbymatig gebruik agrarische gronden voor bebouwing
-
Blz. 405
Creëren van hobbymatig gebruik agrarische gronden voor bebouwing
-
Blz. 406
Faciliteren mogelijkheden wonen met mantelzorg
-
Blz. 407
Faciliteren mogelijkheden wonen met mantelzorg
-
Blz. 408
Voorkom te dichte bebouwing op saneringslocaties
-
Blz. 409
Evaluatie van het saneringsbeleid in de raad
-
Blz. 410
Opstellen nieuw beleid
-
Blz. 411
Voorkom te dichte bebouwing op saneringslocaties
-
Blz. 412
Benutten van status plattelandswoning
-
Blz. 413
Benutten van status plattelandswoning
-
Blz. 414
Beter definiëren werkgroepen en kennistafels
-
Blz. 415
Beter definiëren werkgroepen en kennistafels
-
Blz. 416
Herziening Saneringsbeleid
-
Blz. 417
Herziening saneringsbeleid
-
Blz. 418
Stimulering woningbouw door starterslening ook van toepassing te verklaren op nieuwbouw
-
Blz. 419
Evaluatie huidige startersleningen
-
Blz. 420
Gelden beschikbaar laten komen aan kopers
-
Blz. 421
Aanleg speelveld in de Slagen
-
Blz. 422
Aanleg speelveld in de Slagen
-
Blz. 423
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 424
Belangrijkste verschillen tussen realisatie en begroting na wijziging
-
Blz. 425
Lopende investeringen eind 2017
-
Blz. 426
Investeringen die afgerond zijn in 2017
-
Blz. 427
Verplichte indicatoren
-
Blz. 428
Programma 9 | Overhead
-
Blz. 429
Programma 9 | Overhead
-
Blz. 430
Wat omvatte het programma | Wie is bestuurlijk verantwoordelijk
-
Blz. 431
Beleidskader
-
Blz. 432
Stand van zaken uit te voeren acties begroting 2017
-
Blz. 433
Ontwikkelen strategisch personeelsbeleid
-
Blz. 434
Ontwikkelen strategisch personeelsbeleid
-
Blz. 435
Evaluatie reorganisatie
-
Blz. 436
Doorontwikkeling organisatie
-
Blz. 437
Inbrengen van (praktijk) ervaring uit het werkveld bij commissies
-
Blz. 438
Andere adviesraden: bemensing uit het werkveld
-
Blz. 439
Verkeersadviescommissie: vooraf overleg
-
Blz. 440
Implementatie NUP
-
Blz. 441
Implementatie NUP
-
Blz. 442
Opstellen informatieveiligheidsbeleid
-
Blz. 443
Opnemen afzonderlijke alinea in jaarverslag
-
Blz. 444
Organisatiebreed informatie beveiligingsbeleid
-
Blz. 445
Invoering BGT
-
Blz. 446
Optimalisering bestanden
-
Blz. 447
Registratie en uitwisseling SVB - BGT
-
Blz. 448
Het uitstralen van identiteit van Staphorst
-
Blz. 449
Uitstralen van identiteit van Staphorst
-
Blz. 450
Redelijke en billijke eisen bij inkoop en aanbesteding
-
Blz. 451
Toepassing volgens voorschriften uit de Gids Proportionaliteit
-
Blz. 452
Constructieve houding ambtelijke organisatie
-
Blz. 453
Constructieve houding ambtelijke organisatie
-
Blz. 454
Doorontwikkeling P&C cyclus
-
Blz. 455
Doorontwikkeling P&C cyclus
-
Blz. 456
Versterken kaderstellende Raad
-
Blz. 457
Versterken kaderstellende Raad
-
Blz. 458
Herziening financiële verordening
-
Blz. 459
Herziening financiële verordening
-
Blz. 460
Openingstijden/ dienstverlening en klacht- en verbeterlijn
-
Blz. 461
Openingstijden, dienstverlening en klacht- en verbeterlijn
-
Blz. 462
Visie op dienstverlening
-
Blz. 463
Uitvoeringsprogramma dienstverlening
-
Blz. 464
Uitwerken visie volgens projectplan ‘Sterk in Dienstverlening’
-
Blz. 465
Communicatievisie ontwikkelen
-
Blz. 466
Communicatievisie ontwikkelen
-
Blz. 467
Handelingsvrijheid dorps- en wijkraden
-
Blz. 468
Handelingssvrijheid dorps- en wijkraden
-
Blz. 469
Helder kader creëren en communiceren naar burgers en ondernemers
-
Blz. 470
Beleidsnota Burgerparticipatie
-
Blz. 471
Deelname aan kennistafels door betrokken burgers
-
Blz. 472
Wijk- en dorpsraden faciliteren
-
Blz. 473
Creëren van Kennistafels
-
Blz. 474
Creëren van Kennistafels
-
Blz. 475
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 476
Belangrijkste verschillen tussen realisatie en de begroting na wijziging
-
Blz. 477
Lopende investeringen eind 2017
-
Blz. 478
Investeringen die afgerond zijn in 2017
-
Blz. 479
Verplichte indicatoren
-
Blz. 480
Jaarverslag - Paragrafen
-
Blz. 481
Jaarverslag - Paragrafen
-
Blz. 482
Paragraaf 1 | Weerstandsvermogen en Risicobeheersing
-
Blz. 483
Inleiding op de paragraaf
-
Blz. 484
A | Ontwikkeling weerstandsvermogen 2017
-
Blz. 485
B | Beschikbare weerstandscapaciteit
-
Blz. 486
C | Risicobeheersing
-
Blz. 487
D | Kengetallen financiële positie
-
Blz. 488
Paragraaf 2 | Onderhoud Kapitaalgoederen
-
Blz. 489
Inleiding op de paragraaf
-
Blz. 490
Wegenbeheer
-
Blz. 491
Rioolbeheer
-
Blz. 492
Waterbeheer
-
Blz. 493
Groenbeheer
-
Blz. 494
Gebouwenbeheer
-
Blz. 495
Paragraaf 3 | Financiering
-
Blz. 496
Inleiding op de paragraaf
-
Blz. 497
1 | Uitgangspunten financieringsfunctie
-
Blz. 498
2 | Belangrijke ontwikkelingen 2016: kengetallen
-
Blz. 499
3 | Uitvoering financiering
-
Blz. 500
4 | Risicoprofiel
-
Blz. 501
Paragraaf 4 | Bedrijfsvoering
-
Blz. 502
Organisatie algemeen
-
Blz. 503
Inkopen en aanbesteding
-
Blz. 504
Samenwerking
-
Blz. 505
Vastgoed
-
Blz. 506
Communicatie
-
Blz. 507
Personeel | HRM
-
Blz. 508
Financiën
-
Blz. 509
Beheerkosten
-
Blz. 510
Paragraaf 5 | Verbonden Partijen
-
Blz. 511
1 | Inleiding op de paragraaf
-
Blz. 512
2 | Ontwikkelingen bij (bestaande) verbonden partijen
-
Blz. 513
3 | Opbrengst deelnemingen
-
Blz. 514
4 | Bestaande verbonden partijen - Gemeenschappelijke regelingen
-
Blz. 515
4 | Bestaande verbonden partijen - Vennootschappen en coöperaties
-
Blz. 516
4 | Bestaande verbonden partijen - Stichtingen en verenigingen
-
Blz. 517
Paragraaf 6 | Grondbeleid
-
Blz. 518
Inleiding op de paragraaf
-
Blz. 519
In exploitatie zijnde gronden
-
Blz. 520
Strategische gronden
-
Blz. 521
Herziene notitie grondexploitatie commissie BBV
-
Blz. 522
Ontwikkelingen grondexploitatie
-
Blz. 523
Paragraaf 7 | Lokale Heffingen
-
Blz. 524
Inleiding op de paragraaf
-
Blz. 525
1 | Onroerende zaakbelasting
-
Blz. 526
2 | Afvalstoffenheffing
-
Blz. 527
3 | Rioolheffing/- aansluitbijdrage
-
Blz. 528
4 | Forensenbelasting
-
Blz. 529
5 | Toeristenbelasting
-
Blz. 530
6 | Marktgelden/ standplaatsvergunningen
-
Blz. 531
7 | Begraafrechten
-
Blz. 532
8 | Hondenbelasting
-
Blz. 533
Legesverordening
-
Blz. 534
Gemeentelijke accomodaties
-
Blz. 535
Kwijtschelding
-
Blz. 536
Lastendruk
-
Blz. 537
Samenvatting verhoging belastingen en retributies
-
Blz. 538
Overig
-
Blz. 539
Paragraaf 8 | Sociaal Domein
-
Blz. 540
Inleiding op de paragraaf
-
Blz. 541
A | Decentralisatie Wmo
-
Blz. 542
B | Decentralisatie jeugd
-
Blz. 543
C | Decentralisatie participatiewet
-
Blz. 544
D | Reserve sociaal domein
-
Blz. 545
Jaarrekening - Overzicht baten en lasten 2017
-
Blz. 546
Jaarrekening - Overzicht baten en lasten 2017
-
Blz. 547
Jaarrekening - Toelichting op het overzicht van baten en lasten 2017
-
Blz. 548
Jaarrekening - Toelichting op het overzicht van baten en lasten 2017
-
Blz. 549
Programma 0 | Algemeen Bestuur en Organisatie
-
Blz. 550
Programma 0 | Algemeen Bestuur en Organisatie
-
Blz. 551
Belangrijkste verschillen tussen de realisatie en begroting na wijziging
-
Blz. 552
Toevoegingen/onttrekkingen aan reserves
-
Blz. 553
Incidentele lasten en baten
-
Blz. 554
Programma 1 | Openbare Orde en Veiligheid
-
Blz. 555
Programma 1 | Openbare Orde en Veiligheid
-
Blz. 556
Belangrijkste verschillen tussen de realisatie en de begroting na wijziging
-
Blz. 557
Toevoeging/onttrekking aan reserves
-
Blz. 558
Incidentele lasten en baten
-
Blz. 559
Programma 2 | Verkeer, Vervoer en Waterstaat
-
Blz. 560
Programma 2 | Verkeer, Vervoer en Waterstaat
-
Blz. 561
Belangrijkste verschillen tussen de realisatie en begroting na wijziging
-
Blz. 562
Toevoegingen/onttrekkingen aan reserves
-
Blz. 563
Incidentele lasten en baten
-
Blz. 564
Programma 3 | Economie/Ondernemen
-
Blz. 565
Programma 3 | Economie/Ondernemen
-
Blz. 566
Belangrijkste verschillen tussen de realisatie en begroting na wijziging
-
Blz. 567
Toevoegingen/onttrekkingen aan reserves
-
Blz. 568
Incidentele lasten en baten
-
Blz. 569
Programma 4 | Onderwijs
-
Blz. 570
Programma 4 | Onderwijs
-
Blz. 571
Belangrijkste verschillen tussen de realisatie en de begroting na wijziging
-
Blz. 572
Toevoeging/onttrekking aan reserves
-
Blz. 573
Incidentele lasten en baten
-
Blz. 574
Programma 5 | Sport, Cultuur, Recreatie en Toerisme
-
Blz. 575
Programma 5 | Sport, Cultuur, Recreatie en Toerisme
-
Blz. 576
Belangrijkste verschillen tussen de realisatie en begroting na wijziging
-
Blz. 577
Toevoegingen/onttrekkingen aan reserves
-
Blz. 578
Incidentele lasten en baten
-
Blz. 579
Programma 6 | Sociaal Domein
-
Blz. 580
Programma 6 | Sociaal Domein
-
Blz. 581
Belangrijkste verschillen tussen de realisatie en begroting na wijziging
-
Blz. 582
Toevoegingen/onttrekkingen aan reserves
-
Blz. 583
Incidentele lasten en baten
-
Blz. 584
Programma 7 | Volksgezondheid en Milieu
-
Blz. 585
Programma 7 | Volksgezondheid en Milieu
-
Blz. 586
Belangrijkste verschillen tussen de realisatie en begroting na wijziging
-
Blz. 587
Toevoegingen/onttrekkingen aan reserves
-
Blz. 588
Incidentele lasten en baten
-
Blz. 589
Programma 8 | Volkshuisvesting en Ruimtelijke Ordening
-
Blz. 590
Programma 8 | Volkshuisvesting en Ruimtelijke Ordening
-
Blz. 591
Belangrijkste verschillen tussen de realisatie en begroting na wijziging
-
Blz. 592
Toevoegingen/onttrekkingen aan reserves
-
Blz. 593
Incidentele lasten en baten
-
Blz. 594
Programma 9 | Overhead
-
Blz. 595
Programma 9 | Overhead
-
Blz. 596
Belangrijkste verschillen tussen de realisatie en begroting na wijziging
-
Blz. 597
Toevoegingen/onttrekkingen aan reserves
-
Blz. 598
Incidentele lasten en baten
-
Blz. 599
Algemene dekkingsmiddelen
-
Blz. 600
Algemene dekkingsmiddelen
-
Blz. 601
1 | Lokale heffingen
-
Blz. 602
2 | Algemene uitkeringen
-
Blz. 603
3 | Dividend
-
Blz. 604
4 | Saldo financieringsfunctie
-
Blz. 605
5 | BTW-compensatiefonds
-
Blz. 606
6 Overhead
-
Blz. 607
Vennootschapsbelasting
-
Blz. 608
Vennootschapsbelasting
-
Blz. 609
Onvoorzien
-
Blz. 610
Onvoorzien
-
Blz. 611
Overzicht structurele toevoegingen en onttrekkingen reserves/voorzieningen
-
Blz. 612
Structurele toevoegingen en onttrekkingen reserves/voorzieningen
-
Blz. 613
Analyse begrotingsafwijkingen
-
Blz. 614
Recapitulatie reserves (bedragen x € 1.000)
-
Blz. 615
Recapitulatie voorzieningen (bedragen x € 1.000)
-
Blz. 616
Wet normering bezoldiging topfunctionarissen
-
Blz. 617
WNT-verantwoording 2017 Gemeente Staphorst
-
Blz. 618
Jaarrekening - Balans per 31 december 2017
-
Blz. 619
Jaarrekening - Balans per 31 december 2017
-
Blz. 620
Jaarrekening - Toelichting op de balans per 31 december 2017
-
Blz. 621
Jaarrekening - Toelichting op de balans per 31 december 2017
-
Blz. 622
Grondslagen voor waardering en resultaatbepaling
-
Blz. 623
Grondslagen voor waardering en resultaatbepaling
-
Blz. 624
Vaste activa
-
Blz. 625
A | Immateriële vaste activa
-
Blz. 626
B | Materiële vaste activa
-
Blz. 627
C | Financiële vaste activa
-
Blz. 628
Vlottende activa
-
Blz. 629
A | Voorraden
-
Blz. 630
B | Uitzettingen met een rente-typiche looptijd korter dan één jaar
-
Blz. 631
C | Liquide middelen
-
Blz. 632
D | Overlopende activa
-
Blz. 633
Vaste passiva
-
Blz. 634
A | Eigen vermogen
-
Blz. 635
B | Voorzieningen
-
Blz. 636
C | Vaste schulden met een rente typische looptijd van één jaar of langer
-
Blz. 637
Vlottende passiva
-
Blz. 638
Inleiding
-
Blz. 639
A | Kortlopende schulden
-
Blz. 640
B | Overlopende passiva
-
Blz. 641
Overige
-
Blz. 642
A | Niet uit de balans blijkende verplichtingen
-
Blz. 643
B | Berekening benutting drempelbedrag schatkistbankieren
-
Activiteiten
-
Zoeken
-
Publicatie bijlagen
-
Contact
-
PrivacyStatement
-
Sitemap