Sitemap

  1. Blz. 1 Begroting 2019
    1. Blz. 2 Begroting 2019
    2. Blz. 3 Programma’s
      1. Blz. 4 Aanbieding
        1. Blz. 5 Aanbieding
        2. Blz. 6 Procedure behandeling begroting 2019 en meerjarenraming 2020 - 2022
        3. Blz. 7 Uitgangspunten kerncijfers
      2. Blz. 8 Samenvatting
        1. Blz. 9 Financiële samenvatting 2019 - 2022
        2. Blz. 10 Beleidsmatige samenvatting
      3. Blz. 11 Programma 0 - Algemeen bestuur en organisatie
        1. Blz. 12 Programma 0 - Algemeen bestuur en organisatie
        2. Blz. 13 Bestuurlijk verantwoordelijk
        3. Blz. 14 Beleidskader
        4. Blz. 15 Ambities
          1. Blz. 16 Zelfstandigheid
            1. Blz. 17 We blijven aangesloten bij lopende samenwerkingsverbanden
          2. Blz. 18 Ondersteuning initiatieven
            1. Blz. 19 Het ondersteunen van initiatieven in de samenleving
          3. Blz. 20 Goed werkgeverschap
            1. Blz. 21 Aanpassen/verbeteren arbeidsvoorwaarden
            2. Blz. 22 Banen realiseren in het kader van de wet banenafspraak
            3. Blz. 23 Opleiding en ontwikkeling van medewerkers
            4. Blz. 24 Opstellen arbobeleidsplan voor de periode 2019-2023
            5. Blz. 25 Verbeteren HR gesprekscyclus
          4. Blz. 26 Inperken inhuur
            1. Blz. 27 Inperken externe inhuurkrachten tot maximaal 10%
          5. Blz. 28 Dienstverlening
            1. Blz. 29 Organiseren van een klankbordgroep, panel of platform
            2. Blz. 30 Steeds meer producten en diensten bieden we digitaal aan
            3. Blz. 31 We gaan onderzoek doen naar het inzetten van WhatsApp (voor bedrijven) en een chatfunctie op de website
            4. Blz. 32 We nemen deel aan de burger- en ondernemerspeiling van ‘Waarstaatjegemeente’
            5. Blz. 33 We onderzoeken wat de wensen van onze inwoners en ondernemers zijn en passen onze dienstverlening daarop aan
            6. Blz. 34 We zijn online dichterbij, meer zichtbaar en beter bereikbaar door de inzet van social media
          6. Blz. 35 Indicatoren
        5. Blz. 36 Wat mag algemeen bestuur en organisatie ons kosten?
        6. Blz. 37 Afwijkingen t.o.v. 2018 toegelicht (bedragen x € 1.000)
        7. Blz. 38 Voortgang investeringen
        8. Blz. 39 Betrokkenheid verbonden partijen
      4. Blz. 40 Programma 1 - Openbare orde en veiligheid
        1. Blz. 41 Programma 1 - Openbare orde en veiligheid
        2. Blz. 42 Bestuurlijk verantwoordelijk
        3. Blz. 43 Beleidskader
        4. Blz. 44 Ambities
          1. Blz. 45 Wijkagenten
            1. Blz. 46 Opstellen integraal veiligheidsbeleid & uitvoeringsplan m.b.t. wijkagenten
          2. Blz. 47 Veiligheidsbeleving
            1. Blz. 48 Opstellen integraal veiligheidsbeleid & uitvoeringsplan m.b.t. veiligheidbeleving
          3. Blz. 49 Behoud voorzieningen
            1. Blz. 50 Behoud van de hulpverleningsposten en bewaken aanrijtijden
          4. Blz. 51 Veiligheid
            1. Blz. 52 Opstellen integraal veiligheidsbeleid en uitvoeringsplan
            2. Blz. 53 We vragen onze inwoners zelf een bijdrage te leveren aan een veilige woon- en leefomgeving
          5. Blz. 54 Voorlichting en bewustwording
            1. Blz. 55 Samen met de betrokken partijen blijven we werken aan een veilige en rustige jaarwisseling in de gemeente
          6. Blz. 56 Indicatoren
        5. Blz. 57 Wat mag openbare orde en veiligheid ons kosten?
        6. Blz. 58 Afwijkingen t.o.v. 2018 toegelicht (bedragen x € 1.000)
        7. Blz. 59 Voortgang investeringen
        8. Blz. 60 Betrokkenheid verbonden partijen
      5. Blz. 61 Programma 2 - Verkeer en vervoer
        1. Blz. 62 Programma 2 - Verkeer en vervoer
        2. Blz. 63 Bestuurlijk verantwoordelijk
        3. Blz. 64 Beleidskader
        4. Blz. 65 Ambities
          1. Blz. 66 A28
            1. Blz. 67 Actieve deelname aan het MIRT onderzoek
            2. Blz. 68 Voor een nieuwe aansluiting op de rijksweg A28 wordt een college- en raadsvoorstel opgesteld
          2. Blz. 69 Openbaar vervoer
            1. Blz. 70 Onderzoek uitbreiding of aanpassing lijn 40
          3. Blz. 71 Bereikbaarheid
            1. Blz. 72 Wij gaan na of er behoefte is aan meer aanvullende voorzieningen
          4. Blz. 73 Treinhalte
            1. Blz. 74 Bij een positief besluit over uitbreiding dienstregeling Leeuwarden – Zwolle zal de mogelijke realisatie van een station in Staphorst verder worden voorbereid
          5. Blz. 75 Haven
            1. Blz. 76 Bepalen mate van deelname uitbreiding haven Meppel, afhankelijk van de uitkomsten van een onderzoek naar de voordelen voor Staphorster bedrijven/ondernemingen
          6. Blz. 77 Ontsluiting Rouveen
            1. Blz. 78 In gesprek met de dorpsraad Rouveen en vragen naar hun wensen en ideeën over de verkeersafwikkeling in Rouveen
          7. Blz. 79 Fietsplan
            1. Blz. 80 Het huidige fietsplan actualiseren
          8. Blz. 81 Indicatoren
        5. Blz. 82 Wat mag verkeer en vervoer ons kosten?
        6. Blz. 83 Afwijkingen t.o.v. 2018 toegelicht (bedragen x € 1.000)
        7. Blz. 84 Voortgang investeringen
        8. Blz. 85 Betrokkenheid verbonden partijen
      6. Blz. 86 Programma 3 - Economie en ondernemen
        1. Blz. 87 Programma 3 - Economie en ondernemen
        2. Blz. 88 Bestuurlijk verantwoordelijk
        3. Blz. 89 Beleidskader
        4. Blz. 90 Ambities
          1. Blz. 91 Bedrijventerreinen
            1. Blz. 92 Er wordt ingezet op een spoedige realisatie van de bedrijventerreinen De Esch IV en V
          2. Blz. 93 Startende ondernemers
            1. Blz. 94 Informatieve bijeenkomsten organiseren voor ondernemers eventueel samen met het onderwijs
            2. Blz. 95 We onderzoeken waar startende ondernemers behoefte aan hebben via een enquête en/of het houden van interviews
          3. Blz. 96 Winkelhart
            1. Blz. 97 De gemeente onderhoudt contact met ondernemers-verenigingen, participeert, ondersteunt en faciliteert
            2. Blz. 98 De gemeente onderzoekt samen met de OSR de subsidiemogelijkheden
            3. Blz. 99 De OSR stelt een detailhandelsvisie op
          4. Blz. 100 Verkeersveiligheid winkelcentrum
            1. Blz. 101 De gemeente onderhoudt contact met ondernemers-verenigingen, participeert, ondersteunt en faciliteert
            2. Blz. 102 De gemeente onderzoekt samen met de OSR de subsidiemogelijkheden
            3. Blz. 103 De OSR stelt een detailhandelsvisie op
          5. Blz. 104 Nieuwe bestemmingen
            1. Blz. 105 Indien agrarische bebouwing vrijkomt, kent de gemeente via de beleidsdocumenten Rood voor Rood en Vrijkomende Agrarische bebouwing kaders voor hergebruik van deze percelen/bebouwing
          6. Blz. 106 Indicatoren
        5. Blz. 107 Wat mag economie en ondernemen ons kosten?
        6. Blz. 108 Afwijkingen t.o.v. 2018 toegelicht (bedragen x € 1.000)
        7. Blz. 109 Voortgang investeringen
        8. Blz. 110 Betrokkenheid verbonden partijen
      7. Blz. 111 Programma 4 - Onderwijs
        1. Blz. 112 Programma 4 - Onderwijs
        2. Blz. 113 Bestuurlijk verantwoordelijk
        3. Blz. 114 Beleidskader
        4. Blz. 115 Ambities
          1. Blz. 116 Basisonderwijs
            1. Blz. 117 Uitvoering bestuursopdracht Primair Onderwijs
          2. Blz. 118 Vakonderwijs
            1. Blz. 119 Inventariseren bij het onderwijsveld en ondernemers of er behoefte is aan vakonderwijs
          3. Blz. 120 Bibliotheken
            1. Blz. 121 Behouden steunpunt in Rouveen (bibliotheek)
            2. Blz. 122 Uitvoering geven aan het gesloten convenant laaggeletterdheid
            3. Blz. 123 Updaten 'Visiedocument' op de bibliotheek in de gemeente Staphorst
          4. Blz. 124 Indicatoren
        5. Blz. 125 Wat mag onderwijs ons kosten?
        6. Blz. 126 Afwijkingen t.o.v. 2018 toegelicht (bedragen x € 1.000)
        7. Blz. 127 Voortgang investeringen
        8. Blz. 128 Betrokkenheid verbonden partijen
      8. Blz. 129 Programma 5 - Sport, cultuur, recreatie en toerisme
        1. Blz. 130 Bestuurlijk verantwoordelijk
        2. Blz. 131 Beleidskader
        3. Blz. 132 Ambities
          1. Blz. 133 Nieuw sport- en beweegbeleid
            1. Blz. 134 Opstellen nieuw beleid om het bewegen en sporten van inwoners te stimuleren
          2. Blz. 135 Bewegen in de openbare ruimte
            1. Blz. 136 Openbare ruimten aantrekkelijker inrichten om bewegen en sporten te stimuleren
            2. Blz. 137 Sport- en beweegvoorzieningen online in kaart brengen
          3. Blz. 138 Culturele vormingsactiviteiten
            1. Blz. 139 Formuleren nieuwe visie op kunst en cultuur
          4. Blz. 140 Entree Staphorst
            1. Blz. 141 Project culturele hart van Staphorst
            2. Blz. 142 Project kop Muldersweg
          5. Blz. 143 Stimuleren cultureel erfgoed
            1. Blz. 144 Creëren kunstroute
            2. Blz. 145 Wandelroute opzetten met Museum Staphorst en de Monumentenadviesraad
          6. Blz. 146 Recreatiegebied
            1. Blz. 147 Ontwikkelen aantrekkelijke recreatiegebieden
          7. Blz. 148 Verblijf en recreatie
            1. Blz. 149 Uitwerking concrete plannen verblijf & recreatie gemeente Staphorst
          8. Blz. 150 Natuurgebied
            1. Blz. 151 Opstellen plan voor een goed en toegankelijk natuurgebied
          9. Blz. 152 Indicatoren
        4. Blz. 153 Wat mag sport, cultuur, recreatie en toerisme ons kosten?
        5. Blz. 154 Afwijkingen t.o.v. 2018 toegelicht (bedragen x € 1.000)
        6. Blz. 155 Voortgang investeringen
        7. Blz. 156 Betrokkenheid verbonden partijen
      9. Blz. 157 Programma 6 - Sociaal domein
        1. Blz. 158 Bestuurlijk verantwoordelijk
        2. Blz. 159 Beleidskader
        3. Blz. 160 Ambities
          1. Blz. 161 Ontschotting decentralisaties
            1. Blz. 162 Vorming van één toegang 0-100
          2. Blz. 163 Mantelzorgers
            1. Blz. 164 Mantelzorgers
          3. Blz. 165 Ondersteuning lokale initiatieven
            1. Blz. 166 Ondersteuning lokale initiatieven
          4. Blz. 167 Dagbesteding ouderen
            1. Blz. 168 Dagbesteding ouderen
          5. Blz. 169 Lokaal actieplan
            1. Blz. 170 Lokaal actieplan: waardig ouder worden
          6. Blz. 171 Verbeteren zorg en ondersteuning
            1. Blz. 172 Verbeteren zorg en ondersteuning
          7. Blz. 173 Preventief jeugdbeleid
            1. Blz. 174 Preventief jeugdbeleid
          8. Blz. 175 Kwaliteit jeugdzorg
            1. Blz. 176 Kwaliteit jeugdzorg
          9. Blz. 177 Begeleid wonen
            1. Blz. 178 Begeleid wonen
          10. Blz. 179 Reestmond
            1. Blz. 180 Reestmond
          11. Blz. 181 StaphorstWerkt!
            1. Blz. 182 StaphorstWerkt!
          12. Blz. 183 Werkzoekenden
            1. Blz. 184 Werkzoekenden
          13. Blz. 185 Integratiebeleid nieuwkomers
            1. Blz. 186 Integratiebeleid nieuwkomers
          14. Blz. 187 Armoedebestrijding
            1. Blz. 188 Armoedebestrijding
          15. Blz. 189 Schuldhulpverlening
            1. Blz. 190 Schuldhulpverlening
          16. Blz. 191 Indicatoren
        4. Blz. 192 Wat mag het sociaal domein ons kosten?
        5. Blz. 193 Afwijkingen t.o.v. 2018 toegelicht (bedragen x € 1.000)
        6. Blz. 194 Voortgang investeringen
        7. Blz. 195 Betrokkenheid verbonden partijen
      10. Blz. 196 Programma 7 - Gezondheid en milieu
        1. Blz. 197 Bestuurlijk verantwoordelijk
        2. Blz. 198 Beleidskader
        3. Blz. 199 Ambities
          1. Blz. 200 Gezonde leefstijl
            1. Blz. 201 Afspraken maken met het onderwijs om te komen tot 'gezonde scholen'
            2. Blz. 202 Opstellen 'Lokaal gezondheidsplan'
            3. Blz. 203 Platform Alcohol&Drugs verbreden naar platform Lokaal Gezondheidsbeleid
          2. Blz. 204 Aanpak alcoholmisbruik en drugsgebruik
            1. Blz. 205 Aanbieden preventieprogramma t.a.v. alcohol-, drugs- en schermgebruik
          3. Blz. 206 Beleid gezondheid
            1. Blz. 207 Gezondheidsaspect aandacht geven in de notities die daarover worden opgesteld
          4. Blz. 208 Energieneutraal
            1. Blz. 209 Opstellen uitvoeringsprogramma grootschalige energieopwekking
          5. Blz. 210 Energietransitie
            1. Blz. 211 Uitkomsten energieopwekking blijven zoveel mogelijk binnen de samenleving
          6. Blz. 212 Zorgvuldige en spaarzame omgang energie
          7. Blz. 213 Zonne-energie
          8. Blz. 214 Verduurzamen
            1. Blz. 215 Opstellen uitvoeringsprogramma verduurzamen gemeentelijk vastgoed (energieneutraal)
          9. Blz. 216 Integrale aanpak
          10. Blz. 217 Afvalstromen
            1. Blz. 218 Continueren huidig systeem van omgekeerd inzamelen
          11. Blz. 219 Indicatoren
        4. Blz. 220 Wat mag gezondheid en milieu ons kosten?
        5. Blz. 221 Afwijkingen t.o.v. 2018 toegelicht (bedragen x € 1.000)
        6. Blz. 222 Voortgang investeringen
        7. Blz. 223 Betrokkenheid verbonden partijen
      11. Blz. 224 Programma 8 - Volkshuisvesting en ruimtelijke ordening
        1. Blz. 225 Bestuurlijk verantwoordelijk
        2. Blz. 226 Beleidskader
        3. Blz. 227 Ambities
          1. Blz. 228 Woningbouw de Slagen
            1. Blz. 229 Regelmatig overleg met de ontwikkelaar m.b.t. woningbouw de Slagen
          2. Blz. 230 Behoefte woningbouw
            1. Blz. 231 Woononderzoek en herijking van de Woonvisie
          3. Blz. 232 Koop- en huurwoningen
            1. Blz. 233 Overleg met (project)-ontwikkelaars en woonstichting Vechthorst over invulling programma
          4. Blz. 234 Omgevingsvisie
            1. Blz. 235 Geen afzonderlijke beleidsnota's, maar nagaan of nieuw beleid in de cyclus van de Omgevingsvisie opgenomen kan worden
            2. Blz. 236 In het kader van EPOS aandacht besteden aan terugdringen van regelgeving en onderzoekplicht
          5. Blz. 237 De Streek
            1. Blz. 238 Transformatiebeleid binnen de Streek
          6. Blz. 239 Ruimtelijke kwaliteit dorpskernen
            1. Blz. 240 Ontwikkelen ruimtelijke plannen dorpskernen
          7. Blz. 241 Revitalisatie recreatieparken
            1. Blz. 242 Uitkomsten vitaliteitsscan bespreken en uitwerken tot een plan van aanpak voor Staphorst
          8. Blz. 243 Rieten daken
            1. Blz. 244 Samenstellen lijst met stimuleringsmogelijkheden voor behoud van rieten dak
          9. Blz. 245 Verlagen leges vergunningen
            1. Blz. 246 Onderzoek naar aanpassing leges bij onderhoud of opnieuw aanbrengen rieten dak
            2. Blz. 247 Onderzoek naar eventuele aanpassing leges in verband met beschermd dorpsgezicht
          10. Blz. 248 Indicatoren
        4. Blz. 249 Wat mag volkshuisvesting en ruimtelijke ordening ons kosten?
        5. Blz. 250 Afwijkingen t.o.v. 2018 toegelicht (bedragen x € 1.000)
        6. Blz. 251 Voortgang investeringen
        7. Blz. 252 Betrokkenheid verbonden partijen
      12. Blz. 253 Programma 9 - Overhead en financiën
        1. Blz. 254 Bestuurlijk verantwoordelijk
        2. Blz. 255 Beleidskader
        3. Blz. 256 Ambities
          1. Blz. 257 Collegeprogramma
            1. Blz. 258 Monitoring collegeprogramma
          2. Blz. 259 Gelijkblijvende belastingdruk
            1. Blz. 260 De tarieven voor de gemeentelijke belastingen en retributies worden enkel gecompenseerd voor de inflatie
        4. Blz. 261 Wat mag overhead en financiën ons kosten?
        5. Blz. 262 Afwijkingen t.o.v. 2018 toegelicht (bedragen x € 1.000)
        6. Blz. 263 Voortgang investeringen
        7. Blz. 264 Betrokkenheid verbonden partijen
      13. Blz. 265 Overzicht van baten en lasten
        1. Blz. 266 Overzicht van baten en lasten
      14. Blz. 267 Toelichting op het overzicht van baten en lasten
        1. Blz. 268 Algemene dekkingsmiddelen
        2. Blz. 269 Overzicht incidentele lasten en baten per programma
      15. Blz. 270 Uiteenzetting financiële positie en de toelichting
        1. Blz. 271 Balans
          1. Blz. 272 Balans per 31 december (2018, 2019, 2020, 2021 en 2022)
        2. Blz. 273 Dekkingsplan begroting 2019 - 2022
          1. Blz. 274 Aansluiting zomernota 2018 met uitkomst begroting 2019
          2. Blz. 275 Uitkomst begroting 2019 en meerjarenraming 2020 - 2022
          3. Blz. 276 Analyse (globale) begrotingsuitkomst 2019 met begroting 2018 en meerjarenraming 2020 - 2022
          4. Blz. 277 Meerjarenraming 2021 - 2022
          5. Blz. 278 Dekkingsplan begroting 2019 en meerjarenraming 2020 - 2022: niet nodig
          6. Blz. 279 Lijst van investeringen
        3. Blz. 280 Lijst van investeringen 2019 - 2022
          1. Blz. 281 Lijst van investeringen
        4. Blz. 282 Belastingvoorstellen 2019
          1. Blz. 283 Belastingvoorstellen 2019
        5. Blz. 284 Overige financiële aandachtspunten en ontwikkelingen
          1. Blz. 285 Algemene uitkering (mei-circulaire 2018)
          2. Blz. 286 Reserves
          3. Blz. 287 Rentebeleid/ lijst van investeringen
          4. Blz. 288 Niet gebruikte kapitaallasten: bestemming
          5. Blz. 289 Decentralisaties (3D's)
          6. Blz. 290 Bezuinigings- en ombuigingsmaatregelen voorgaande en huidige begroting(en)
    3. Blz. 291 Paragrafen
      1. Blz. 292 Paragraaf 1 - Weerstandsvermogen en risicomanagement
        1. Blz. 293 Inleiding op de paragraaf
        2. Blz. 294 A | Ontwikkeling weerstandsvermogen 2019
        3. Blz. 295 B | Beschikbare weerstandscapaciteit
        4. Blz. 296 C | Risicobeheersing
        5. Blz. 297 D | Kengetallen financiële positie
      2. Blz. 298 Paragraaf 2 - Onderhoud kapitaalgoederen
        1. Blz. 299 Inleiding op de paragraaf
        2. Blz. 300 Wegenbeheer
        3. Blz. 301 Rioolbeheer
        4. Blz. 302 Waterbeheer
        5. Blz. 303 Groenbeheer
        6. Blz. 304 Gebouwenbeheer
      3. Blz. 305 Paragraaf 3 - Financiering
        1. Blz. 306 Algemene inleiding op de paragraaf
        2. Blz. 307 Uitgangspunten financieringsfunctie
        3. Blz. 308 Uitvoering financieringsfunctie
      4. Blz. 309 Paragraaf 4 - Bedrijfsvoering
        1. Blz. 310 Organisatie algemeen
        2. Blz. 311 Samenwerking
        3. Blz. 312 Uitdagingen voor de ambtelijke organisatie
        4. Blz. 313 Relevante beleidskaders
        5. Blz. 314 Personeel | HRM
        6. Blz. 315 Loonsomsturing
        7. Blz. 316 Opleidingen ontwikkelen van medewerkers
        8. Blz. 317 Programmasturing
        9. Blz. 318 Programma dienstverlening
        10. Blz. 319 Ambities en ontwikkelingen
        11. Blz. 320 Burgerzaken
        12. Blz. 321 Basisregistraties
        13. Blz. 322 Wet waardering onroerende (Wet WOZ)
        14. Blz. 323 Inkopen en aanbesteden
        15. Blz. 324 Informatievoorziening en -veiligheid
        16. Blz. 325 Informatieveiligheid
        17. Blz. 326 Communicatie
        18. Blz. 327 Financiën
        19. Blz. 328 Beheerkosten
      5. Blz. 329 Paragraaf 5 - Verbonden partijen
        1. Blz. 330 Algemeen
        2. Blz. 331 Ontwikkelingen bij (bestaande) verbonden partijen
        3. Blz. 332 3 | Bestaande verbonden partijen - Gemeenschappelijke regelingen
        4. Blz. 333 3 | Bestaande verbonden partijen - Vennootschappen en coöperaties
        5. Blz. 334 3 | Bestaande verbonden partijen - Stichtingen en verenigingen
      6. Blz. 335 Paragraaf 6 - Grondbeleid
        1. Blz. 336 Algemene inleiding op de paragraaf
        2. Blz. 337 In exploitatie zijnde gronden
        3. Blz. 338 Strategische gronden
        4. Blz. 339 Ontwikkelingen grondexploitatie
      7. Blz. 340 Paragraaf 7 - Lokale heffingen
        1. Blz. 341 Ontwikkelingen (beleid en uitvoering) binnen de lokale heffingen
        2. Blz. 342 Onroerende zaakbelasting
        3. Blz. 343 Afvalstoffenheffing
        4. Blz. 344 Rioolheffing/- aansluitbijdrage
        5. Blz. 345 Forensenbelasting
        6. Blz. 346 Toeristenbelasting
        7. Blz. 347 Marktgelden/standplaatsvergunningen
        8. Blz. 348 Begraafrechten
        9. Blz. 349 Hondenbelasting
        10. Blz. 350 Overige heffingen/leges
    4. Blz. 351 Bijlagen
      1. Blz. 352 Toelichtingen op de Lijst van Investeringen
        1. Blz. 353 Uitvoering Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG)
        2. Blz. 354 Fietspad Heerenweg
        3. Blz. 355 Staphorst Noordoost fase 2
        4. Blz. 356 Aanpassing kruising Ebbinge Wubbenlaan - Viaductweg
        5. Blz. 357 Omgeving station
        6. Blz. 358 Recreatie en Toerisme
        7. Blz. 359 Extra inzet/capaciteit sociaal domein (jaarschijf 2019)
        8. Blz. 360 Duurzaamheid
        9. Blz. 361 Vervanging vrachtwagen
        10. Blz. 362 Dienstverlening
        11. Blz. 363 Digitale Agenda 2020
      2. Blz. 364 Raadsvoorstellen
        1. Blz. 365 Begroting 2019 + meerjarenraming 2020 - 2022
        2. Blz. 366 Wijzigingen begroting 2019
        3. Blz. 367 Belastingverordeningen 2019
    5. Activiteiten
    6. Zoeken
    7. Publicatie bijlagen
    8. Contact
    9. PrivacyStatement
    10. Sitemap