Kwaliteit
Sinds 1 januari 2017 werken de gemeenten Staphorst, Steenwijkerland en Zwartewaterland intensief samen bij het organiseren van de inkoopadviesfunctie. Doelstelling van deze samenwerking is synergievoordelen te creëren: delen van kennis, ervaring en expertise en verminderen van de kwetsbaarheid.
In de praktijk betekent dit dat voor de 3 gemeenten 2 fulltime inkoopadviseurs beschikbaar zijn. Medewerkers kunnen bij beide inkoopadviseurs terecht voor vragen op het gebied van inkopen en aanbesteden en voor begeleiding van grote (Europese) aanbestedingen.
Daarnaast is de samenwerking gericht op:
- het actualiseren en harmoniseren van het gemeentelijke inkoop- en aanbestedingsbeleid;
- het opstellen van standaard inkoopdocumenten;
- het actualiseren en harmoniseren van gemeentelijke inkoopvoorwaarden;
- het opstellen van een uniforme klachtenregeling.
Deze acties dragen bij aan een succesvolle samenwerking, ook wordt het eenvoudiger gezamenlijke inkooptrajecten te organiseren.
Op het moment van opstellen van deze toelichting zijn de ervaringen van de samenwerking postief. Eind 2017 wordt de samenwerking geëvalueerd, het is zeer waarschijnlijk dat deze gecontinueerd wordt.
Sinds 1 januari 2017 werken de gemeenten Staphorst, Steenwijkerland en Zwartewaterland intensief samen bij het organiseren van de inkoopadviesfunctie. Doelstelling van deze samenwerking is synergievoordelen te creëren: delen van kennis, ervaring en expertise en verminderen van de kwetsbaarheid.
In de praktijk betekent dit dat voor de 3 gemeenten 2 fulltime inkoopadviseurs beschikbaar zijn. Medewerkers kunnen bij beide inkoopadviseurs terecht voor vragen op het gebied van inkopen en aanbesteden en voor begeleiding van grote (Europese) aanbestedingen.
Naast genoemde aspecten is de samenwerking gericht op:
- het actualiseren en harmoniseren van het gemeentelijke inkoop- en aanbestedingsbeleid;
- het opstellen van standaard inkoopdocumenten;
- het actualiseren en harmoniseren van gemeentelijke inkoopvoorwaarden;
- het opstellen van een uniforme klachtenregeling.
Deze acties dragen bij aan een succesvolle samenwerking, ook wordt het eenvoudiger gezamenlijke inkooptrajecten te organiseren.
Op het moment van opstellen van deze toelichting zijn de ervaringen van de samenwerking postief. Eind 2017 wordt de samenwerking geëvalueerd, het is zeer waarschijnlijk dat deze gecontinueerd wordt.
Sinds 1 januari 2017 werken de gemeenten Staphorst, Steenwijkerland en Zwartewaterland intensief samen bij het organiseren van de inkoopadviesfunctie. Doelstelling van deze samenwerking is synergievoordelen te creëren: delen van kennis, ervaring en expertise en verminderen van de kwetsbaarheid.
In de praktijk betekent dit dat voor de 3 gemeenten 2 fulltime inkoopadviseurs beschikbaar zijn. Medewerkers kunnen bij beide inkoopadviseurs terecht voor vragen op het gebied van inkopen en aanbesteden en voor begeleiding van grote (Europese) aanbestedingen.
Naast genoemde aspecten is de samenwerking gericht op:
- het actualiseren en harmoniseren van het gemeentelijke inkoop- en aanbestedingsbeleid;
- het opstellen van standaard inkoopdocumenten;
- het actualiseren en harmoniseren van gemeentelijke inkoopvoorwaarden;
- het opstellen van een uniforme klachtenregeling.
Deze acties dragen bij aan een succesvolle samenwerking, ook wordt het eenvoudiger gezamenlijke inkooptrajecten te organiseren.
Op het moment van opstellen van deze toelichting zijn de ervaringen van de samenwerking postief. Eind 2017 wordt de samenwerking geëvalueerd, het is zeer waarschijnlijk dat deze gecontinueerd wordt.