Programma 9 | Overhead
Programma 9 | Overhead
Het college vervult een proactieve rol in de informatievoorziening aan de gemeenteraad. Uitgangspunt van de dienstverlenende gemeente is dat ‘de burger er niet voor de gemeente is, maar de gemeente voor de burger’.
De beschikbaarheid van informatie voor burger en ambtenaar wordt op een hoger niveau gebracht. Digitalisering en technologische ontwikkelingen spelen hier een belangrijke rol. De gemeente investeert in een duidelijk informatiesysteem met structuur en welke toegankelijk is voor burgers.
Wij vinden dat de kwaliteit dienstverlening door de gemeente moet worden verbeterd. Doelgerichte communicatie is en blijft van groot belang. Burgers en ondernemers krijgen uitleg bij reacties op vragen en aanvragen. Integriteit, transparantie en vertrouwen liggen in het verlengde van de beoogde dienstverlening.
Bestuurlijk verantwoordelijk
Bestuurlijk verantwoordelijk
Nr. | Taakveld | Portefeuillehouder |
0.4 | Overhead | mr. dr. S. de Jong |
Onder-verdeeld in: | P: Personeel | |
I: Informatievoorziening | ||
O: Organisatie | ||
F: Financiën | ||
A: Algemene Zaken | ||
C: Communicatie | ||
H: Huisvesting |
Beleidskader
Beleidskader
Beleid | Verordeningen | |
Algemene Regeling Budgethoudersschap (ARB) | Archiefverordening gemeente Staphorst 2014 | |
Beleidsregels proceskosten in fiscale procedures gemeente Staphorst |
Controleverordening gemeente Staphorst 2006 | |
Gedragscode publicatie persoonsgegevens op raadsgedeelte website |
Financiële verordening gemeente Staphorst 2009 | |
Informatiebeveiligingsbeleid | Inspraakverordening gemeente Staphorst | |
Inkoop- en aanbestedingsbeleid gemeente Staphorst 2014 |
Integriteitsnotitie politieke ambtsdragers gemeente Staphorst 2011 |
|
Intern communicatieplan | Legesverordening 2016 1e wijziging | |
Mandaatbesluit gemeente Staphorst | Mandaatbesluit gemeente Staphorst | |
Nota Burgerkracht 2015-2016 | Regeling klachtbehandeling 2006 | |
Nota Eerlijk duurt het langst | Verordening commissie bezwaarschriften gemeente Staphorst |
|
Nota Verbonden Partijen 2016 | Verordening elektronische kennisgeving 2014 | |
Notitie Juridische Kwaliteitszorg en Plan van Aanpak | Verordening Inrichting Antidiscriminatievoorziening | |
Notitie Mediation | Verordening tot intrekking van de verordening op de behandeling van klachten |
|
Notitie verbetering dienstverlening gemeente Staphorst |
||
Persbeleid gemeente Staphorst 2014-2018 | ||
Realisatieplan E-dienstverlening gemeente Staphorst | ||
Strategisch communicatieplan | ||
Strategisch personeelsbeleid | ||
Visie op de dienstverlening |
Nieuw beleid per taakveld
Nieuw beleid
Nieuw beleid vor taakveld 6 | Communicatie
Wat willen we bereiken?
Vastleggen overall strategie Burgerparticipatie.
Wat gaan we daarvoor doen?
De overall-strategie is vastgelegd in de nota burgerkracht. In het handboek burgerparticipatie worden alle mogelijk te gebruiken instrumenten bespiegeld.
Taakveld P | Personeel
Taakveld P | Personeel
Resultaten van de reorganisatie in de vorige raadsperiode worden gecommuniceerd met de gemeenteraad. Het college vervult een proactieve rol in de informatievoorziening aan de gemeenteraad.
Uitgangspunt van de dienstverlenende gemeente is dat ‘de burger er niet voor de gemeente is, maar de gemeente voor de burger’.
Wat willen we bereiken?
Ontwikkelen strategisch personeelsbeleid
Doorontwikkeling van de organisatie d.m.v. strategisch personeelsbeleid.
Wat gaan we daarvoor doen?
Evaluatie reorganisatie
Evaluatie reorganisatie met als doel te komen tot een optimaal werkende organisatie.
Wat gaan we daarvoor doen?
Financiële tabel
Hieronder staat een totaal- overzicht van alle baten en lasten uit dit taakveld.
Exploitatie | Realisatie 2017 | Begroting 2017 | Meerjarenbegroting 2018 | Meerjarenbegroting 2019 | Meerjarenbegroting 2020 |
---|---|---|---|---|---|
Lasten | 12 | 2.485 | 2.525 | 2.566 | 2.607 |
Baten | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Resultaat | -12 | -2.485 | -2.525 | -2.566 | -2.607 |
Taakveld I | Informatievoorziening
Taakveld I | Informatievoorziening
De beschikbaarheid van informatie voor burger en ambtenaar wordt op een hoger niveau gebracht. Digitalisering en technologische ontwikkelingen spelen hier een belangrijke rol. De gemeente investeert in een duidelijk informatiesysteem met structuur en welke toegankelijk is voor burgers. De gemeente is er voor iedereen, dus informatie is eveneens toegankelijk voor het deel van de samenleving die (nog) niet over de digitale middelen beschikt.
Er zijn geen activiteiten voor dit taakveld. Er is wel een financiële tabel, zie onderstaand. Het betreft hier alle kosten met betrekking tot automatisering, systeembeheer en informatievoorziening.
Financiële tabel
Hieronder staat een totaal- overzicht van alle baten en lasten uit dit taakveld.
Exploitatie | Realisatie 2017 | Begroting 2017 | Meerjarenbegroting 2018 | Meerjarenbegroting 2019 | Meerjarenbegroting 2020 |
---|---|---|---|---|---|
Lasten | 41 | 662 | 672 | 682 | 692 |
Baten | 0 | -56 | -57 | -58 | -59 |
Resultaat | -41 | -606 | -615 | -624 | -634 |
Taakveld O | Organisatie
Taakveld O | Organisatie
De ambtelijke organisatie dient oplossing- en klantgericht te werken. De gemeente toont een constructieve houding, zonder direct te adviseren, gaat het vooral om adequate voorlichting ten opzichte van burgers, ondernemers en de initiatieven vanuit de gehele plaatselijke maatschappij.
Met de reorganisatie is een verandering ingezet om de kwaliteit te verbeteren; dat zal energie en innoverend vermogen vergen om het verder uit te bouwen.
Wat willen we bereiken?
Inbrengen van (praktijk) ervaring uit het werkveld bij commissies
Wij streven naar inbreng van praktijk en ervaring uit het werkveld bij commissies, zoals bijvoorbeeld de praktijkervaring inbrengen in de Verkeer Advies Commissie
Wat gaan we daarvoor doen?
Implementatie NUP
Implementatie NUP leid tot betere (e-) dienstverlening en administratieve lastenverlichting voor burgers, bedrijven en instellingen.
Wat gaan we daarvoor doen?
Opstellen informatieveiligheidsbeleid
Opstellen gemeentebreed informatieveiligheidsbeleid.
Wat gaan we daarvoor doen?
Invoering BGT
De invoering van de BGT is een wettelijke verplichting. Als de hele overheid gebruik maakt van dezelfde basisgegevens over de grootschalige topografie zorgt dat voor:
- Een betere dienstverlening aan burgers en bedrijven, want de gegevens zijn altijd actueel en betrouwbaar;
- Administratieve lastenverlichting, want het kost bedrijven en burgers minder tijd en minder moeite om gegevens aan te leveren;
- Een betere samenwerking binnen de overheid, want eenduidige afspraken over gegevens maken eenvoudige uitwisseling mogelijk;
- Kostenbesparing, want minder fouten, minder inwinnen en minder communicatieproblemen zorgen voor minder kosten.
Wat gaan we daarvoor doen?
Het uitstralen van identiteit van Staphorst
De landbouw, de natuur, de (maak-)industrie en de historie van de gemeente, zijn onlosmakelijke verbonden onderdelen van deze identiteit. Dit zal het college van B&W uitstralen binnen iedere vorm van samenwerking.
Wat gaan we daarvoor doen?
Redelijke en billijke eisen bij inkoop en aanbesteding
Redelijke en billijke eisen aan ondernemers voor de selectie van ondernemers tijdens een aanbesteding.
Wat gaan we daarvoor doen?
Constructieve houding ambtelijke organisatie
Constructieve houding van de ambtelijke organisatie ten opzichte van de burger. Dus naar een attitude van ‘ja, mits’! Hiermee verdwijnt de ‘nee, tenzij’ houding.
Wat gaan we daarvoor doen?
Financiële tabel
Hieronder staat een totaal- overzicht van alle baten en lasten uit dit taakveld.
Exploitatie | Realisatie 2017 | Begroting 2017 | Meerjarenbegroting 2018 | Meerjarenbegroting 2019 | Meerjarenbegroting 2020 |
---|---|---|---|---|---|
Lasten | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Baten | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Resultaat | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Taakveld F | Financiën
Taakveld F | Financiën
Dit betreft alle zaken die gerelateerd zijn aan de afdeling Financiën.
Wat willen we bereiken?
Doorontwikkeling P&C cyclus
We willen de documenten van de p&c cyclus doorontwikkelen.
Wat gaan we daarvoor doen?
Versterken kaderstellende Raad
Versterken kaderstellende Raad voor die zaken waarop coalitieakkoord is achterhaald of geen informatie bevat.
Wat gaan we daarvoor doen?
Herziening financiële verordening
Herzien van de financiële verordening.
Wat gaan we daarvoor doen?
Financiële tabel
Hieronder staat een totaal- overzicht van alle baten en lasten uit dit taakveld.
Exploitatie | Realisatie 2017 | Begroting 2017 | Meerjarenbegroting 2018 | Meerjarenbegroting 2019 | Meerjarenbegroting 2020 |
---|---|---|---|---|---|
Lasten | 2 | 39 | 40 | 40 | 41 |
Baten | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Resultaat | -2 | -39 | -40 | -40 | -41 |
Taakveld A | Algemene/Interne zaken
Taakveld A | Algemene/Interne zaken
Dit betreft alle kosten die gerelateerd zijn aan de afdeling Interne Zaken (DIV).
Er zijn geen activiteiten voor dit taakveld. Er is wel een financiële tabel, zie onderstaand.
Financiële tabel
Hieronder staat een totaal- overzicht van alle baten en lasten uit dit taakveld.
Exploitatie | Realisatie 2017 | Begroting 2017 | Meerjarenbegroting 2018 | Meerjarenbegroting 2019 | Meerjarenbegroting 2020 |
---|---|---|---|---|---|
Lasten | 0 | 213 | 216 | 219 | 223 |
Baten | 0 | -17 | -18 | -18 | -18 |
Resultaat | 0 | -196 | -199 | -202 | -205 |
Taakveld C | Communicatie
Taakveld C | Communicatie
Contact tussen burger en ambtenaar is noodzakelijk. Zo is er voeling met wat er leeft in de gemeente. Hier ligt ook een taak voor de gemeenteraad. Ook zij dienen voeling houden met wat er leeft. Dit heeft een positief effect op het wederzijds vertrouwen tussen burger en gemeente.
Wij vinden dat de kwaliteit dienstverlening door de gemeente moet worden verbeterd. Doelgerichte communicatie is en blijft van groot belang. Burgers en ondernemers krijgen uitleg bij reacties op vragen en aanvragen. Integriteit, transparantie en vertrouwen liggen in het verlengde van de beoogde dienstverlening.
Wat willen we bereiken?
Openingstijden/ dienstverlening en klacht- en verbeterlijn
Wij streven naar een verschuiving van de openingstijden. Wij willen de spreiding van openingstijden van loketten beter afstemmen op de wensen en behoeften van burgers.
Wij willen een klacht- en verbeterlijn instellen ten behoeve van de verbetering van de kwaliteit van de dienstverlening door de gemeente. Wij verzoeken het college met een voorstel te komen over de inrichting en opzet. In het voorstel wordt gerefereerd aan onderzoeken naar reeds bestaande klacht- en verbeterlijnen in andere gemeenten.
Wat gaan we daarvoor doen?
Visie op dienstverlening
Tweejaarlijks worden de ervaringen van de burgers met de dienstverlening van de gemeente, in een klanttevredenheidsonderzoek gepeild.
Wat gaan we daarvoor doen?
Handelingsvrijheid dorps- en wijkraden
Wij willen een pilot uitvoeren door het beschikbaar stellen van middelen en handelingsvrijheid te geven aan dorps- en wijkraden. Daarbij dient een kaderstelling te worden opgenomen dat de middelen en vrijheid van besteding worden gebruikt voor de directe leefomgeving van de betrokkenen, bijvoorbeeld voor het onderhoud van speelveldjes. De betreffende georganiseerde groep burgers dient achteraf verantwoording af te leggen over het resultaat.
Wat gaan we daarvoor doen?
Helder kader creëren en communiceren naar burgers en ondernemers
Een helder kader creëren en communiceren naar burgers en ondernemers. Dit kader heeft een tweeledig doel: burgers, dorps- en wijkraden en ondernemersverenigingen weten in hoeverre zij een stem hebben, en voor de ambtelijke organisatie is het duidelijk wat zij kunnen verwachten van burgers en ondernemers in de gemeente.
Wat gaan we daarvoor doen?
Creëren van Kennistafels
Creëren van kennistafels voorafgaand, tijdens en bij de evaluatie van de beleidsvorming met deelname van een afvaardiging per groep betrokkenen c.q. belanghebbenden, en de ambtelijke organisatie.
Wat gaan we daarvoor doen?
Communicatievisie ontwikkelen
Door een bij de doelgroep passende communicatie wenst het college de intenties, ambities en beleidsvoornemens te realiseren en uit te dragen. Communicatie moet daarom gestructureerd en planmatig worden ingevuld. Daartoe is in 2015 een Strategisch Communicatie Plan opgesteld.
Wat gaan we daarvoor doen?
Financiële tabel
Hieronder staat een totaal- overzicht van alle baten en lasten uit dit taakveld.
Exploitatie | Realisatie 2017 | Begroting 2017 | Meerjarenbegroting 2018 | Meerjarenbegroting 2019 | Meerjarenbegroting 2020 |
---|---|---|---|---|---|
Lasten | 0 | 110 | 110 | 110 | 110 |
Baten | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Resultaat | 0 | -110 | -110 | -110 | -110 |
Taakveld H | Huisvesting
Taakveld H | Huisvesting
Er zijn geen activiteiten voor dit taakveld. Er is wel een financiële tabel, zie onderstaand.
Financiële tabel
Hieronder staat een totaal- overzicht van alle baten en lasten uit dit taakveld.
Exploitatie | Realisatie 2017 | Begroting 2017 | Meerjarenbegroting 2018 | Meerjarenbegroting 2019 | Meerjarenbegroting 2020 |
---|---|---|---|---|---|
Lasten | 3 | 340 | 346 | 351 | 356 |
Baten | 0 | -10 | -10 | -10 | -10 |
Resultaat | -3 | -330 | -335 | -340 | -346 |
Taakveld M | Materieel openbare werken
Taakveld M | Materieel openbare werken
Er zijn geen activiteiten voor dit taakveld. Er is wel een financiële tabel, zie onderstaand.
Financiële tabel
Hieronder staat een totaal- overzicht van alle baten en lasten uit dit taakveld.
Exploitatie | Realisatie 2017 | Begroting 2017 | Meerjarenbegroting 2018 | Meerjarenbegroting 2019 | Meerjarenbegroting 2020 |
---|---|---|---|---|---|
Lasten | 0 | 303 | 308 | 312 | 317 |
Baten | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Resultaat | 0 | -303 | -308 | -312 | -317 |
Toelichting afwijkingen t.o.v. begroting 2016
Wat mag het kosten?
Exploitatie | Rekening 2015 | Begroting 2016 | Begroting 2017 | Realisatie 2017 | Meerjarenbegroting 2018 | Meerjarenbegroting 2019 | Meerjarenbegroting 2020 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Lasten | 1.138 | 1.092 | 4.154 | 58 | 4.217 | 4.281 | 4.347 |
Baten | 0 | 0 | -83 | 0 | -85 | -86 | -87 |
Resultaat | -1.138 | -1.092 | -4.071 | -58 | -4.133 | -4.196 | -4.260 |
Afwijkingen t.o.v. begroting 2016
Kosten van overhead die in 2016 nog toegewezen werden aan de verschillende producten op de verschillende programma’s komen nu apart terecht op dit programma Overhead. De kosten die voorheen als interne kosten werden doorbelast komen nu in dit programma tot uitdrukking. De verschillen die ontstaan zijn dan ook veelal verschuivingen tussen de overige programma’s en dit programma. Enkele posten die hierop een uitzondering vormen en daadwerkelijk leiden tot hogere/ lagere kosten/baten zullen we hier toelichten.
Lasten:
Taakveld Personeel
Doorwerking cao en periodieken + € 300.000.
Taakveld Informatievoorziening
Uitvoering digitaliseringsprogramma + € 58.000.
Cirkeldiagram lasten
Cirkeldiagram baten
Nieuw beleid / Investeringen 2017
Nieuw beleid / Investeringen 2017
Omschrijving van de investering | > 2016 | 2017 | meerjarenbegroting 2018 - 2020 | Last in begroting 2017 | |||
2018 | 2019 | 2020 | |||||
Programma 9: Overhead |
|||||||
0.4 | Ambtelijke organisatie/ ondersteuning | ||||||
Organisatie | 250.000 | 250.000 | 0 | ||||
Doorontwikkeling organisatie | |||||||
Gemeentewerkplaats | 550.000 | 8.000 | |||||
Groot onderh. t.l.v res. gem. gebouwen: € 430.000 |
|||||||
Groot onderh. activeren: € 120.000 | |||||||
Gemeentehuis | |||||||
Aanpassing raadzaal | 175.000 | 17.500 | |||||
Koffiezetautomaten: vervanging | 12.000 | 0 | |||||
Onderzoek groot onderhoud | 100.000 | 0 | |||||
Communicatie: intern - extern | |||||||
Huisstijl: aanpassing | 25.000 | 25.000 | 0 | ||||
Materieel: transportmiddelen + diversen |
|||||||
Hoogwerker: overgang op huur c.q. samenw. stelpost |
p.m. | 10.000 | |||||
Pick-up bus service-ploeg (VG-083-R) | |||||||
Pick-up bus service-ploeg (1-VFL-00) | 41.000 | 5.125 | |||||
Pick-up bus groenploeg (8-VHF-35) | 38.000 | ||||||
Bestelbus gesloten (2-VSJ-36) | 40.000 | ||||||
Vrachtwagen (BZ-BH-51) | 200.000 | ||||||
Hogedrukreiniger: vervangen Materieel onkruidbestrijding |
12.000 | 12.000 | |||||
Electr. voert. (2) t.b.v. particip. medew. | 60.000 | 7.500 | |||||
Containerbak vrachtwagen | 28.000 | 2.333 | |||||
Veegzuig-combinatie t.b.v. mini-tractor | 38.000 | 3.167 | |||||
Kipper (3-zijdig) t.b.v mini-tractor | 7.000 | 0 | |||||
Calamiteiten-aanhanger | 10.000 | 0 | |||||
Totaal | 1.000.000 | 583.000 | 38.000 | 240.000 | 0 | 65.625 |
Indicatoren
Indicatoren
De indicatoren die hieronder worden genoemd zijn door de gemeente uit eigen gegevens of eigen begroting overgenomen. Hiervoor is geen landelijke bron beschikbaar.
Formatie: toegestane formatie in fte van het ambtelijk apparaat |
|
Jaar |
Staphorst |
2017 |
6,74 |
Eenheid: Fte per 1.000 inwoners |
Bezetting: Werkelijk aantal Fte dat werkzaam is. (incl boventallig) |
|
Jaar |
Staphorst |
2017 |
6,74 |
Eenheid: Fte per 1.000 inwoners |
Apparaatskosten |
|
Jaar |
Staphorst |
2017 |
513 |
Eenheid: Kosten per inwoner |
Toelichting: apparaatskosten ( oftewel organisatiekosten) zijn de noodzakelijke financiële middelen voor het inzetten van personeel, organisatie-, huisvestings-, materieel-, automatiseringskosten e.d. voor de uitvoering van de organisatorische taken. Hier vallen niet de kosten van griffie en bestuur onder.
Externe Inhuur: |
|
Jaar |
Staphorst |
2017 |
0 |
Eenheid: kosten inhuur externen als % van totale loonsom |
Toelichting: Hieronder vallen niet alle vormen waarin een product of opdracht compleet in de markt wordt gezet ( aanbestedingen van wegen/groen enz).
Overhead |
|
Jaar |
Staphorst |
2017 |
12 |
Eenheid: % van de totale lasten |
Toelichting:
Tot de kosten overhead worden gerekend:
- Financiën, Toezicht en Controle gericht op de eigen organisatie;
- Personeel en organisatie;
- Inkoop (incl. aanbesteding en contractmanagement);
- Interne en externe communicatie m.u.v. klantcommunicatie;
- Juridische zaken;
- Bestuurszaken en bestuursondersteuning (exclusief de griffie omdat die geen onderdeel uitmaaktvan de ambtelijke organisatie);
- Informatievoorziening en automatisering van PIOFACH systemen;
- Facilitaire zaken en Huisvesting (incl. beveiliging);
- Documentaire informatievoorziening (DIV);
- Managementondersteuning primair proces.
Betrokkenheid verbonden partijen bij te bereiken gemeentelijke doelstelling/ effecten
Betrokkenheid verbonden partijen bij te bereiken gemeentelijke doelstelling/ effecten
Niet van toepassing.
Taakveld P | Personeel
Exploitatie | Rekening 2015 | Begroting 2016 | Begroting 2017 | Meerjarenbegroting 2018 | Meerjarenbegroting 2019 | Meerjarenbegroting 2020 |
---|---|---|---|---|---|---|
Lasten | 0 | 0 | 2.485 | 2.525 | 2.566 | 2.607 |
Baten | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Resultaat | 0 | 0 | -2.485 | -2.525 | -2.566 | -2.607 |
Taakveld I | Informatievoorziening
Exploitatie | Rekening 2015 | Begroting 2016 | Begroting 2017 | Meerjarenbegroting 2018 | Meerjarenbegroting 2019 | Meerjarenbegroting 2020 |
---|---|---|---|---|---|---|
Lasten | 0 | 0 | 662 | 672 | 682 | 692 |
Baten | 0 | 0 | -56 | -57 | -58 | -59 |
Resultaat | 0 | 0 | -606 | -615 | -624 | -634 |
Taakveld O | Organisatie
Exploitatie | Rekening 2015 | Begroting 2016 | Begroting 2017 | Meerjarenbegroting 2018 | Meerjarenbegroting 2019 | Meerjarenbegroting 2020 |
---|---|---|---|---|---|---|
Lasten | 86 | 92 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Baten | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Resultaat | -86 | -92 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Taakveld F | Financiën
Exploitatie | Rekening 2015 | Begroting 2016 | Begroting 2017 | Meerjarenbegroting 2018 | Meerjarenbegroting 2019 | Meerjarenbegroting 2020 |
---|---|---|---|---|---|---|
Lasten | 391 | 402 | 39 | 40 | 40 | 41 |
Baten | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Resultaat | -391 | -402 | -39 | -40 | -40 | -41 |
Taakveld A | Algemene/ Interne Zaken
Exploitatie | Rekening 2015 | Begroting 2016 | Begroting 2017 | Meerjarenbegroting 2018 | Meerjarenbegroting 2019 | Meerjarenbegroting 2020 |
---|---|---|---|---|---|---|
Lasten | 0 | 0 | 213 | 216 | 219 | 223 |
Baten | 0 | 0 | -17 | -18 | -18 | -18 |
Resultaat | 0 | 0 | -196 | -199 | -202 | -205 |
Taakveld C | Communicatie
Exploitatie | Rekening 2015 | Begroting 2016 | Begroting 2017 | Meerjarenbegroting 2018 | Meerjarenbegroting 2019 | Meerjarenbegroting 2020 |
---|---|---|---|---|---|---|
Lasten | 649 | 585 | 110 | 110 | 110 | 110 |
Baten | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Resultaat | -649 | -585 | -110 | -110 | -110 | -110 |
Taakveld H | Huisvesting
Exploitatie | Rekening 2015 | Begroting 2016 | Begroting 2017 | Meerjarenbegroting 2018 | Meerjarenbegroting 2019 | Meerjarenbegroting 2020 |
---|---|---|---|---|---|---|
Lasten | 0 | 0 | 340 | 346 | 351 | 356 |
Baten | 0 | 0 | -10 | -10 | -10 | -10 |
Resultaat | 0 | 0 | -330 | -335 | -340 | -346 |
Taakveld M | Materieel Openbare Werken
Exploitatie | Rekening 2015 | Begroting 2016 | Begroting 2017 | Meerjarenbegroting 2018 | Meerjarenbegroting 2019 | Meerjarenbegroting 2020 |
---|---|---|---|---|---|---|
Lasten | 0 | 0 | 303 | 308 | 312 | 317 |
Baten | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Resultaat | 0 | 0 | -303 | -308 | -312 | -317 |