Programma 5 | Sport, cultuur, recreatie en toerisme
Programma 5 | Sport, cultuur, recreatie en toerisme
Wij vinden dat de sportnota als basis moet worden gebruikt voor het nemen van beslissingen op ingediende aanvragen. In geval van onoverkomelijke politieke of financiële redenen kan daarvan worden afgeweken. Daarbij streven wij ernaar dat sportaccommodaties voor iedere inwoner toegankelijk zijn om te kunnen bewegen, ter bevordering van de breedtesport. Sportaccommodaties moeten zo min mogelijk overlast veroorzaken voor directe omwonenden en andere betrokkenen.
Er wordt een gemeentelijke planning ontwikkeld voor het maximum vastgestelde aantal evenementen waarvoor het activiteitenterrein, De Tippe, is aangelegd.
Onze mening is dat het zwembad ‘De broene Eugte’ een basisvoorziening is en daarom willen wij duidelijkheid verschaffen over de toekomst van het zwembad na 2018, wanneer de gemeentelijke bijdrage geheel zou stoppen.
De gemeente wil de instandhouding en exploitatie van de museumboerderij bestendigen, maar het museum dient financieel en organisatorisch wel ‘op eigen benen’ te kunnen staan.
Belangrijk punt is de hoeveelheid natuur in de gemeente. Wij vinden dat rustzoekers, recreanten en natuurliefhebbers daarvan moeten kunnen genieten.
Bestuurlijk verantwoordelijk
Bestuurlijk verantwoordelijk
Nr. | Taakveld | Portefeuillehouder |
5.1 | Sportbeleid en activering | B. Krale |
5.2 | Sportaccomodaties | B. Krale |
5.3 | Cultuurpresentatie | drs. T.C. Segers MBA |
5.4 | Musea | drs. T.C. Segers MBA |
5.5 | Cultureel erfgoed | B. Jaspers Faijer / B. Krale |
5.6 | Media | drs. T.C. Segers MBA / mr. dr. S. de Jong |
5.7 | Openbaar groen en recreatie | B. Jaspers Faijer / B. Krale |
Beleidskader
Beleidskader
Beleid | Verordeningen | |
Beleidsnota Recreatie en Toerisme 2009-2014 | Algemene subsidieverordening gemeente Staphorst | |
Beleidsnotitie Paasvuren | Erfgoedverordening 2010-2016 gemeente Staphorst | |
Beleidsregel Criteria voor het realiseren van kookhuisjes langs de Streek |
Verordening inzake het in gebruik geven van het Dienstencentrum |
|
Beleidsregels sportsubsidies | Verordening tot intrekking Subsidieverordening sport- en recreatieverenigingen |
|
Bomenbeleidsplan 2016-2030 (gemeentelijke bomen) | ||
Bomenlijst (kernen Rouveen, Staphorst Noord & Zuid en Punthorst) |
||
Bomenlijst (monumentale bomen) | ||
Breedtesport projectaanvraag Staphorst verder in beweging |
||
Cultuurbeleid gemeente Staphorst 2014-2017 | ||
Ergoednota gemeente Staphorst 2013-2017 | ||
Evenementenbeleid | ||
Gedragscode flora- en faunawet | ||
Geurgebiedsvisie gemeente Staphorst (2009 + aanvulling 2012) |
||
Groenbeleidsplan Staphorst 2005-2015 | ||
Kadernota Sport gemeente Staphorst | ||
Landschapsplan Staphorst | ||
Monumentenlijst gemeente Staphorst | ||
Notitie fietspaden gemeente Staphorst | ||
Notitie Kwaliteitsimpuls Groene Omgeving | ||
Uitvoering handhaving recreatief (nacht)verblijf buiten kampeerterreinen |
||
Van Sober naar Rijk - Visie op de gebouwde omgeving in het Reestdal |
||
Visiedocument bibliotheek gemeente Staphorst |
Nieuw beleid per taakveld
Nieuw beleid
Nieuw beleid voor Taakveld 5 | Cultureel erfgoed
Wat willen we bereiken?
- Vlaggen vanaf de Kerktorens.
- Financiële ondersteuning gemeentelijke monumenten.
Wat gaan we daarvoor doen?
- De klim naar de galmgaten in de kerktorens is vanuit VCA en Arbo niet veilig en onverantwoord. Er zal gekeken worden in hoeverre dit geautomatiseerd kan plaatsvinden.
- Samen met de provincie wordt onderzocht welke stimuleringsregelingen gemeente en provincie kunnen opzetten om de gemeentelijke monumenten in stand te houden en te verbeteren. Daarnaast ligt er een koppeling met de verduurzaming van monumenten.
Wat mag het kosten?
-De kosten voor het automatiseren van vlaggen is opgenomen in de lijst van investeringen (€35.000).
Nieuw beleid voor Taakveld 7 | Recreatie
Wat willen we bereiken?
- Recreatie ontwikkelen tot een economische pijler.
- Realisatie oplaadpunten voor e-bikes en auto’s in recreatiegebieden.
- Subsidiemogelijkheden beter benutten.
Wat gaan we daarvoor doen?
Recreatie ontwikkelen tot een economische pijler.
Er is een vitaliteitsscan gemaakt van de recreatiebedrijven. Hier zit een economische component in. In zijn algemeenheid stellen wij dat R&T benaderd wordt vanuit de economische hoek. Een goed R&T klimaat genereert inkomsten waar de bedrijven maar ook bv de middenstand zijn voordeel uit haalt.
Realisatie oplaadpunten voor E-bikes en auto’s in recreatiegebieden.
In het overleg met de toeristische sector zal de toename van het gebruik van E-bikes als kans nadrukkelijk onder de aandacht worden gebracht.
Subsidiemogelijkheden recreatie en toerisme beter benutten.
Bij alle projecten/investeringen worden nadrukkelijk de subsidiemogelijkheden onderzocht en waar mogelijk benut.
Taakveld 1 | Sportbeleid en activering
Taakveld 1 | Sportbeleid en activering
De gemeentelijke bijdragen zijn alleen ter bevordering van de breedtesport, en niet ten behoeve van de topsport. Echter, de gemeente neemt haar verantwoordelijkheid als het gaat om veiligheid.
Wat willen we bereiken?
Mogelijk maken van breedtesport
Wij zijn voor het mogelijk maken van breedtesport. Daarbij passen sobere en functionele accommodaties, waarbij extra voorzieningen voor rekening komen van de gebruiker.
Wat gaan we daarvoor doen?
Wat mag het kosten?
Hieronder staat een totaal- overzicht van alle baten en lasten uit dit taakveld.
Exploitatie | Realisatie 2017 | Begroting 2017 | Meerjarenbegroting 2018 | Meerjarenbegroting 2019 | Meerjarenbegroting 2020 |
---|---|---|---|---|---|
Lasten | 0 | 117 | 88 | 88 | 89 |
Baten | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Resultaat | 0 | -117 | -88 | -88 | -89 |
Taakveld 2 | Sportaccomodaties
Taakveld 2 | Sportaccomodaties
De gemeente draagt verantwoordelijkheid voor de veiligheid van iedere inwoner in de gemeente. Dit betreft onder andere veiligheid. Daarbij streven wij ernaar dat sportaccommodaties voor iedere inwoner toegankelijk zijn om te kunnen bewegen, ter bevordering van de breedtesport. Daarom wil de gemeente financieel bijdragen aan de noodzakelijke voorzieningen en vervangingsinvesteringen. De gemeente staat niet toe dat er enige vorm van luxe wordt gefinancierd op sportaccommodaties.
Wij vinden dat er ruimte voor discussie moet zijn over sport en de daarmee samenhangende zaken, in de raad. Wij vinden dat de sportnota als basis wordt gebruikt voor het nemen van beslissingen op ingediende aanvragen. In geval van onoverkomelijke politieke of financiële redenen kan daarvan worden afgeweken.
De coalitie is bereid bij te dragen aan het oplossen van de problematiek rond en op de bestaande locatie van motorclub AMBC. Vanwege de milieuproblematiek en de door omwonenden ervaren overlast zijn spoed en urgentie vereist.
Wij streven ernaar dat sportaccommodaties zo min mogelijk overlast veroorzaken voor directe omwonenden en andere betrokkenen.
Noot:
De fractie van de SGP houdt principiële bezwaren tegen de wedstrijdsport. Dit leidt er toe, dat de fractie bij zaken, die hierop betrekking hebben, zal kunnen tegenstemmen. Voor andere zaken die hier aan de orde komen, maakt die fractie haar afweging bij de behandeling.
Wat willen we bereiken?
Treffen van voorzieningen voor veilig onderkomen sportbeoefening
Wij willen iedere sportvereniging de mogelijkheid bieden om de noodzakelijke voorzieningen te treffen voor een veilig en praktisch onderkomen. Hierin willen wij als gemeente verantwoordelijkheid nemen voor veiligheid en indien nodig vervangingsinvesteringen overwegen.
Wat gaan we daarvoor doen?
Kritisch bekijken huurcontracten sportaccommodaties
Wij willen de huurcontracten van en gemeentelijke bijdragen aan, de sportaccommodaties kritisch bezien. Onder andere om te borgen dat ter beschikking gestelde middelen ook daadwerkelijk worden gebruikt waarvoor zij bedoeld zijn.
Wat gaan we daarvoor doen?
Onderzoek mogelijkheden verplaatsing AMBC
Het college overlegt met AMBC of het onderzoeken van verplaatsing van het crossterrein een reëel haalbare en realistische mogelijkheid is. Gezien de problematiek en de mogelijke verplaatsing van het crossterrein AMBC worden de lasten voor een nieuwe locatie gezamenlijk met de motorclub gedragen. Dat betekent dat de eigen bijdrage van de AMBC volgens afspraak blijft op € 400.000. Het college komt met een lastenoverzicht voor de gemeente. De vertaalslag van meerkosten voor de gemeente worden in billijkheid en redelijkheid opgenomen in de begroting 2016. Wanneer de haalbaarheid van een alternatieve locatie niet mogelijk blijkt c.q. de meerkosten voor verplaatsing naar de mening van het college onredelijk zijn, zal de huidige locatie van de AMBC aangepast worden conform de reeds aangenomen plannen.
Wat gaan we daarvoor doen?
Verbetering accommodatie VV IJhorst
De velden zijn gemeentelijk eigendom. De huidige overeenkomst met de voetbalvereniging voorziet niet in groot onderhoud. Er zal een voorstel 'op maat' worden gemaakt.
Wat gaan we daarvoor doen?
Behoud Zwembad als basisvoorziening
Wij staan in voor het behoud van een eenvoudig zwembad met de basisvoorzieningen. Doel van het zwembad is het mogelijk maken van instructiezwemmen, bevordering van herstel bij ziekte, lichamelijk letsel, breedtesport en dergelijke. Hiervoor zijn wij bereid een - geringe - verantwoorde structurele bijdrage te doen voor de exploitatie na 2018.
Wat gaan we daarvoor doen?
Wat mag het kosten?
Hieronder staat een totaal- overzicht van alle baten en lasten uit dit taakveld.
Exploitatie | Realisatie 2017 | Begroting 2017 | Meerjarenbegroting 2018 | Meerjarenbegroting 2019 | Meerjarenbegroting 2020 |
---|---|---|---|---|---|
Lasten | 300 | 1.234 | 1.139 | 1.143 | 1.148 |
Baten | 0 | -141 | -142 | -143 | -144 |
Resultaat | -300 | -1.093 | -997 | -1.000 | -1.004 |
Taakveld 3 | Cultuurpresentatie
Taakveld 3 | Cultuurpresentatie
Er zijn geen activiteiten voor dit taakveld. Er is wel een financiële tabel, zie onderstaand.
Wat mag het kosten?
Hieronder staat een totaal- overzicht van alle baten en lasten uit dit taakveld.
Exploitatie | Realisatie 2017 | Begroting 2017 | Meerjarenbegroting 2018 | Meerjarenbegroting 2019 | Meerjarenbegroting 2020 |
---|---|---|---|---|---|
Lasten | 0 | 76 | 41 | 42 | 42 |
Baten | 0 | -5 | -5 | -5 | -5 |
Resultaat | 0 | -71 | -36 | -37 | -37 |
Taakveld 4 | Musea
Taakveld 4 | Musea
Wij willen de instandhouding en exploitatie van de museumboerderij bestendigen. Het museum behoort tot de cultuur van de gemeente en geeft de historische ontwikkeling weer. Echter, het museum dient financieel en organisatorisch wel ‘op eigen benen’ te kunnen staan.
Wat willen we bereiken?
Onafhankelijke museumboerderij
Wij willen dat de museumboerderij zo veel mogelijk financieel onafhankelijk van de gemeente wordt.
Wat gaan we daarvoor doen?
Verbeteren bereikbaarheid museumboerderij
Er zal onderzocht worden hoe en op welke wijze de toegankelijkheid voor de bezoekers van de museumboerderij kan worden gewaarborgd.
Wat gaan we daarvoor doen?
Wat mag het kosten?
Hieronder staat een totaal- overzicht van alle baten en lasten uit dit taakveld.
Exploitatie | Realisatie 2017 | Begroting 2017 | Meerjarenbegroting 2018 | Meerjarenbegroting 2019 | Meerjarenbegroting 2020 |
---|---|---|---|---|---|
Lasten | 0 | 50 | 50 | 50 | 50 |
Baten | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Resultaat | 0 | -50 | -50 | -50 | -50 |
Taakveld 5 | Cultureel erfgoed
Taakveld 5 | Cultureel erfgoed
Wij willen daarbij het dorpsgezicht waarborgen om de identiteit en eigenheid van de gemeente te behouden, met oog voor het leef- en wooncomfort, met name in de vele monumenten die onze gemeente rijk is.
Wat willen we bereiken?
Behouden dorpsgezicht monumenten
Wij willen het dorpsgezicht behouden. Daarom moet worden gewaarborgd dat de gezichtsbepalende zijde van monumenten voor het oog intact en onaangetast blijft, gezien de monumentale waarden. Wij willen ervoor zorgen dat het achterhuis en binnenzijde naar lust en wensen kan worden aangepast voor voldoende leef- en wooncomfort.
Wat gaan we daarvoor doen?
Vervullen goede signaalfunctie Rijksdienst
De gemeente vervult een goede signaleringsfunctie richting de Rijksdienst Cultureel Erfgoed, in het belang van bewoners van rijksmonumenten.
Wat gaan we daarvoor doen?
Vlaggen op kerktorens
Via een memo zullen de verschillende opties worden uitgewerkt om te komen tot een onderbouwd voorstel voor de ARBO- technische aanpassingen van de kerktorens, waardoor er gevlagd kan worden op deze kerktorens.
Wat gaan we daarvoor doen?
Vlaggen vanaf de kerktorens
De klim naar de galmgaten in de kerktorens is vanuit VCA en ARBO niet veilig en onverantwoord. Er zal gekeken worden in hoeverre dit geautomatiseerd kan plaatsvinden.
Wat gaan we daarvoor doen?
Financiële ondersteuning gemeentelijke monumenten
Samen met de provincie wordt onderzocht welke stimuleringsmaatregelen gemeente en provincie kunnen opzetten om de gemeentelijke monumenten in stand te houden en te verbeteren. Daarnaast ligt er een koppeling met de verduurzaming van monumenten.
Wat gaan we daarvoor doen?
Wat mag het kosten?
Hieronder staat een totaal- overzicht van alle baten en lasten uit dit taakveld.
Exploitatie | Realisatie 2017 | Begroting 2017 | Meerjarenbegroting 2018 | Meerjarenbegroting 2019 | Meerjarenbegroting 2020 |
---|---|---|---|---|---|
Lasten | 0 | 72 | 72 | 72 | 72 |
Baten | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Resultaat | 0 | -72 | -72 | -72 | -72 |
Taakveld 6 | Media
Taakveld 6 | Media
Er zijn geen activiteiten voor dit taakveld. Er is wel een financiële tabel, zie onderstaand.
Wat mag het kosten?
Hieronder staat een totaal- overzicht van alle baten en lasten uit dit taakveld.
Exploitatie | Realisatie 2017 | Begroting 2017 | Meerjarenbegroting 2018 | Meerjarenbegroting 2019 | Meerjarenbegroting 2020 |
---|---|---|---|---|---|
Lasten | 7 | 433 | 344 | 344 | 344 |
Baten | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Resultaat | -7 | -433 | -344 | -344 | -344 |
Taakveld 7 | Openbaar groen en recreatie
Taakveld 7 | Openbaar groen en recreatie
Wij willen de plaatselijke evenementen niet belemmeren. Het gaat hier om de evenementen welke in de diverse kernen worden georganiseerd. Daarvoor is een activiteitenterrein, De Tippe, aangelegd. Wij vinden dat er een realistisch maximum wordt gesteld aan het aantal evenementen. Een gemeentelijke planning van al de gewenste evenementen zal daarvoor worden ontwikkeld. De verscheidenheid van de plaatselijke samenleving en dorpsgemeenschappen mag daarin tot uiting komen.
Er is veel natuur in de gemeente Staphorst. Wij vinden dat rustzoekers, recreanten en natuurliefhebbers daarvan moeten kunnen genieten.
Wat willen we bereiken?
Subsidiemogelijkheden recreatie en toerisme beter benutten
Bij alle projecten/investeringen worden nadrukkelijk de subsidiemogelijkheden onderzocht en waar mogelijk benut.
Wat gaan we daarvoor doen?
Openstelling natuur t.b.v. educatie en recreatie
Wij zijn voor openstelling van de natuur ten behoeve van educatie, en recreatie door fiets- en wandelpaden. Daarbij dienen wij de dialoog aan te gaan met Staatsbosbeheer.
Wat gaan we daarvoor doen?
Aanleg fietspaden
Aanleggen van fietspaden. Door aanleg van fietspaden kan aangesloten worden op een netwerk van fietspaden buiten de gemeente.
Diverse activiteiten ikv bevorderen recreatie en toerisme
Diverse activiteiten in het kader van bevorderen recreatie en toerisme in de gemeente Staphorst.
Wat gaan we daarvoor doen?
Geen belemmering activiteiten op evenemententerrein
Wij belemmeren geen evenementen die worden georganiseerd op het daarvoor aangelegde activiteitenterrein. Voorwaarden worden in acht genomen door het treffen van maatregelen betreffende geluids- en alcoholoverlast.
Behouden Staphorstdagen
De drie karakteristieke Staphorstdagen, inclusief het avondprogramma, blijven de komende bestuursperiode volgens de vergunningsnormen die voor 2014 werden afgesproken, bestaan.
Wat gaan we daarvoor doen?
Onderzoek mogelijkheden activiteitenterrein Rouveen
We onderzoeken de mogelijkheid voor de realisering van een eenvoudig activiteitenterrein in Rouveen.
Wat gaan we daarvoor doen?
Evenementen goedkoper maken en eenduidigheid over activiteiten op de Tippe
De aanvragen voor een evenementenvergunning zullen voor een langere termijn worden verleend.
Wat gaan we daarvoor doen?
Marktterrein bestemmen als evenemententerrein
De bestemmingsplannen van het Marktterrein Staphorst en het Rieverster feestterrein zullen worden aangepast.
Wat gaan we daarvoor doen?
Recreatie ontwikkelen tot een economische pijler
Er is een vitaliteitsscan gemaakt van de recreatiebedrijven. Hier zit een economische component in. In zijn algemeenheid stellen wij dat R&T benaderd wordt vanuit de economische hoek. Een goed R&T klimaat genereert inkomsten waar de bedrijven maar ook de middenstand zijn voordeel uit haalt.
Wat gaan we daarvoor doen?
Realisatie oplaadpunten voor E-bikes en auto's in recreatiegebieden
In het overleg met de toeristische sector zal de toename van het gebruik van E-bikes als kans nadrukkelijk onder de aandacht worden gebracht.
Wat gaan we daarvoor doen?
Wat mag het kosten?
Hieronder staat een totaal- overzicht van alle baten en lasten uit dit taakveld.
Exploitatie | Realisatie 2017 | Begroting 2017 | Meerjarenbegroting 2018 | Meerjarenbegroting 2019 | Meerjarenbegroting 2020 |
---|---|---|---|---|---|
Lasten | 0 | 1.068 | 1.075 | 1.081 | 1.093 |
Baten | 0 | -18 | -18 | -18 | -18 |
Resultaat | 0 | -1.051 | -1.057 | -1.064 | -1.075 |
Toelichting afwijkingen t.o.v. begroting 2016
Wat mag het kosten?
Exploitatie | Rekening 2015 | Begroting 2016 | Realisatie 2017 | Begroting 2017 | Meerjarenbegroting 2018 | Meerjarenbegroting 2019 | Meerjarenbegroting 2020 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Lasten | 3.727 | 3.213 | 307 | 3.051 | 2.808 | 2.820 | 2.838 |
Baten | -248 | -167 | 0 | -163 | -164 | -166 | -167 |
Resultaat | -3.478 | -3.045 | -307 | -2.887 | -2.643 | -2.655 | -2.671 |
Afwijkingen t.o.v. begroting 2016
Lasten:
Vanaf het jaar 2017 is er geen sprake meer van opslag van eigen uren op de verschillende taakvelden, maar worden deze geboekt binnen het programma “Overhead”. Dit leidt tot een daling van de lasten bij de verschillende taakvelden.
Taakveld Media
Hierin zit een bedrag van € 90.000,= ter vervanging van ICT apparatuur Stichting Openbare Bibliotheek, deze gaat ten laste van reserve.
Cirkeldiagram lasten
Cirkeldiagram baten
Nieuw beleid / Investeringen 2017
Nieuw beleid / Investeringen 2017
Omschrijving van de investering | > 2016 | 2017 | meerjarenbegroting 2018 - 2020 | Last in begroting 2017 | |||
2018 | 2019 | 2020 | |||||
Programma 5: Sport, Cultuur, Recreatie en Toerisme |
|||||||
5.2 | Sportaccomodaties | ||||||
V.V. IJhorst: renov. veld incl. uitbr. verlichting |
p.m. | 0 | |||||
5.6 | Media | ||||||
Openb. Bibliotheek: verv. autom. apparatuur | 90.000 | 0 | |||||
5.7 | Openbaar groen en recreatie | ||||||
Herinrichting Boslaan | 190.000 | 15.000 | |||||
Boomveiligheidsinspectie 2017 | 40.000 | 0 | |||||
Opstellen groenbeheerbestekken | 15.000 | 0 | |||||
Vervangen boombeplanting Staphorst-Zuid | p.m. | ||||||
Kappen i.v.m. iepziekte: 320 bomen | 21.500 | 0 | |||||
Kappen i.v.m. iepziekte: 420 bomen | 28.000 | ||||||
Herplant: 600 bomen | 90.000 | ||||||
Flora- en Faunawet: invent.- en uitv.maatr. |
40.000 | 0 | |||||
Uitv. Landschapsplan: houtsingelproj. Rouv.-Staphorst 2017 + 2018 |
50.000 | 0 | |||||
Totaal | 40.000 | 441.500 | 118.000 | 0 | 0 | 17.335 |
Indicatoren
Indicatoren
% Niet-sporters |
||
Jaar |
Staphorst |
Overijssel |
2014 |
56,1 |
50,6 |
Eenheid: % |
||
Bron: RIVM-zorgatlas |
|
|
Betrokkenheid verbonden partijen bij te bereiken gemeentelijke doelstelling/ effecten
Betrokkenheid verbonden partijen bij te bereiken gemeentelijke doelstelling/ effecten
Niet van toepassing
Taakveld 1 | Sportbeleid en activering
Exploitatie | Rekening 2015 | Begroting 2016 | Begroting 2017 | Meerjarenbegroting 2018 | Meerjarenbegroting 2019 | Meerjarenbegroting 2020 |
---|---|---|---|---|---|---|
Lasten | 166 | 146 | 117 | 88 | 88 | 89 |
Baten | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Resultaat | -166 | -146 | -117 | -88 | -88 | -89 |
Taakveld 2 | Sportaccomodaties
Exploitatie | Rekening 2015 | Begroting 2016 | Begroting 2017 | Meerjarenbegroting 2018 | Meerjarenbegroting 2019 | Meerjarenbegroting 2020 |
---|---|---|---|---|---|---|
Lasten | 1.805 | 1.320 | 1.234 | 1.139 | 1.143 | 1.148 |
Baten | -199 | -138 | -141 | -142 | -143 | -144 |
Resultaat | -1.606 | -1.181 | -1.093 | -997 | -1.000 | -1.004 |
Taakveld 3 | Cultuurpresentatie
Exploitatie | Rekening 2015 | Begroting 2016 | Begroting 2017 | Meerjarenbegroting 2018 | Meerjarenbegroting 2019 | Meerjarenbegroting 2020 |
---|---|---|---|---|---|---|
Lasten | 76 | 82 | 76 | 41 | 42 | 42 |
Baten | -5 | -6 | -5 | -5 | -5 | -5 |
Resultaat | -71 | -75 | -71 | -36 | -37 | -37 |
Taakveld 4 | Musea
Exploitatie | Rekening 2015 | Begroting 2016 | Begroting 2017 | Meerjarenbegroting 2018 | Meerjarenbegroting 2019 | Meerjarenbegroting 2020 |
---|---|---|---|---|---|---|
Lasten | 50 | 50 | 50 | 50 | 50 | 50 |
Baten | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Resultaat | -50 | -50 | -50 | -50 | -50 | -50 |
Taakveld 5 | Cultureel erfgoed
Exploitatie | Rekening 2015 | Begroting 2016 | Begroting 2017 | Meerjarenbegroting 2018 | Meerjarenbegroting 2019 | Meerjarenbegroting 2020 |
---|---|---|---|---|---|---|
Lasten | 23 | 38 | 72 | 72 | 72 | 72 |
Baten | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Resultaat | -23 | -38 | -72 | -72 | -72 | -72 |
Taakveld 6 | Media
Exploitatie | Rekening 2015 | Begroting 2016 | Begroting 2017 | Meerjarenbegroting 2018 | Meerjarenbegroting 2019 | Meerjarenbegroting 2020 |
---|---|---|---|---|---|---|
Lasten | 343 | 344 | 433 | 344 | 344 | 344 |
Baten | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Resultaat | -343 | -344 | -433 | -344 | -344 | -344 |
Taakveld 7 | Openbaar groen en recreatie
Exploitatie | Rekening 2015 | Begroting 2016 | Begroting 2017 | Meerjarenbegroting 2018 | Meerjarenbegroting 2019 | Meerjarenbegroting 2020 |
---|---|---|---|---|---|---|
Lasten | 1.264 | 1.233 | 1.068 | 1.075 | 1.081 | 1.093 |
Baten | -44 | -23 | -18 | -18 | -18 | -18 |
Resultaat | -1.220 | -1.211 | -1.051 | -1.057 | -1.064 | -1.075 |